از اپل واچ سری 8 چه انتظاراتی داریم؟

از اپل واچ سری 8

مشخصات کلی و مقایسه ای اپل واچ سری 8

نسل هفتم این ساعت در کنار جذابیت های خاص خود برخی از قابلیت های مورد انتظارمان را نداشت به همین دلیل در سری هشت امیدوار بودیم که این موارد بررسی و اعمال گردند. اپل واچ سری هشت در ۱۶ شهریور سال۱۴۰۱ معرفی و چند قابلیت مانند حسگر دما، تشخیص تب و اطلاع رسانی آن را به کاربر عرضه کرد. در رابطه با سری هفت اپل واچ بخواهیم بحث کنیم میتوان گفت: به جز صفحه نمایشگر بزرگتر، شارژ سریع تر و بهتر، قابلیت جدید دیگری را توجه نکرده است. سری هشت نیز به جز سنسور حسگر دما همین مسیر را دنبال کرده و سخت افزار آن مانند سخت افزار سری هفت می باشد.

ظاهر اپل واچ از زمان عرضه اولین مدل آن در سال۲۰۱۶ تقریبا بدون تغییر است.در نسل هفتم شاهد تغییراتی بودیم تا نمایشگر بزرگتر برروی آن جای بگیرد. گفته می شود که اگر اپل واچ سری هشت بروزرسانی دریافت کند میتواند زبان آیفون های جدید رابه دنیای ساعت هوشمند بیاورد.

شایعاتی مبنی بر اینکه اپل واچ جدید دارای طراحی لبه های مسطح می باشد، ادامه داشت ولی با رویت آن فهمیدیم که این اتفاق نیفتاد و این بحث شایعه ای بیش نبود. در ادامه بیان می شود که حتی مدل جدید آن ینی پرو احتمالا لبه های گردی که مختص اپل واچ می باشد را حفظ کرده است. حتی مارک گورمن هم این مسئله را تایید کرده است.

دوربین ایفون 15 پرومکس و ایفون 14 پرومکس

او در رابطه با اپل واچ سری پرو بیان می دارد که:

این محصول دارای تغییرات فیزیکی خواهد بود. از ویژگی های دیگر میتوان به مدل رده بالای اپل واچ سری هشت بودن آن، از حالت استاندارد کمی بزرگتر بوده به گونه ای که برای بخشی از مشتریان فقط زیبا و جذاب به نظر می رسد. بعد از سال۲۰۱۸ این اولین باریست که اپل سعی دارد ساعت هوشمند خود را با تغییراتی در ظاهر ارائه دهد. در سری بعدی اپل حالت مستطیل شکل صفحه آن تکامل یافته ودارای لبه صاف نخواهد بود. از لحاظ جنس بدنه میتوان گفت که، سری ۸ ساعت هوشمند دارای تیتانیوم بادوام است و به افزایش استحکام آن کمک می کند.

از اپل واچ سری 8

از زمان شروع کرونا اپل سعی داشت قابلیت هایی را در زمینه سلامت به ساعت های خود افزوده و در سری هشت اپل واچ سعی بر تقویت رفع این مسئله بوده است. سری بعدی که حدود دو ماه دیگر رونمایی می شود، میتواند ویژگی تشخیص فیبریلاسیون لیزی را مورد بررسی قرار دهد.

ویژگی جدید سنجش دما ابزار مناسب و کاربردی را به ساعت اپل واچ سری۸ اضافه کرده است که این وسیله قادر به تشخیص تب میتواند باشد ولی نمی توان از آن انتظارداشت مانند دماسنج دمای دقیق بدن را به کاربر بگوید.

قیمت اپل واچ سری 8

براساس بررسی قیمت اپل واچ سری هشت می توان گفت تا ۴۲۹ دلار میتواند افزایش داشته باشد و ساعت هایی که تونایی پشتیبانی از تلفن همراه راداشته باشند میتواند به ۴۹۹ و ۵۲۹ دلار نیز برسد. میتوان اینگونه نیز بیان کرد که بر اساس مواد به کاررفته در ساعت ها قیمت آنها می تواند متغییر باشد. در رابطه با قیمت قطعی و نهایی اپل واچ میتوان گفت احتمالا قیمت اپل واچ سری ۸ بر اساس مواد به کار رفته درآن می تواند متفاوت باشد.

آیفون 14 ریجستری شده

همچنین بیان می شود که علاوه بر ویژگی حسگر دما، چند ویژگی سلامتی دیگر نیز به نسل های دیگر اپل واچ اضافه می شوند که از آنها میتوان به نظارت بر گلوکز و کاهش سطح اکسیژن خون و بررسی فشار خون و… را نام برد. باید توجه داشت که نمی شود تا سال ۲۰۲۴ انتظار افزودن چنین قابلیت هایی را داشته باشیم. البته برای اندازه گیری فشار خون، از حسگرهایی که توانایی اندازه گیری ضربان قلب را دارد کمک می گیرد. سامسونگ قبلا فشار خون را در گلکسی واچ۴ تعبیه کرده که در برخی کشورها تاییدیه استفاده ونظارت برآن گرفته شده است.

پردازنده سری ۸ دارای مشخصاتی است که که مشابه تراشه سری ۷ می باشد و در حال حاضر شباهت زیادی با تراشه سری ۶ دارد. با این وجود به نظر می رسد اپل قصد داشته باشد که به ساعت هوشمند سال آینده خود پردازنده قوی تری را تعبیه نماید. تا به امروز با بررسی سه نسل ساعت های هوشمند آن در می یابیم که از پردارنده تقریبا یکسانی استفاده کرده است.

عمر باتری

بر اساس رتبه بندی حال چندین سال است که عمر باتری اپل واچ ۱۸ ساعت بیان شده است. با توجه اینکه شرکت سازنده اپل قابلیت هایی را به محصول خود اضافه کرده است، حال باید هر شب ساعت هوشمند اپل را به شارژ زد که امیدواریم این مسئله در سری ۸ اپل تغییر کرده باشد. اما باید داست که شایعاتی در رابطه با گلکسی اپل واچ ها مطرح می شود همانطور که بیان شده بود، عمر باتری اپل واچ ۷ زیاد است ولی در نهایت این اتفاق رخ نداده بود. میتوان گفت از آنجایی که سری گلکسی سری۸ دارای پردازنده ای مشابه است باسری۷، امکان دارد که عمر باتری نیز مانند هم بوده وثابت بماند و هر شب نیاز به شارژ داشته باشد. ممکن است سری ۸ بروزرسانی دریافت کند که عمر باتری افزایش و حالتی کم مصرف را ارائه دهد.

چرا گوشی های ورتو گران قیمت هستند؟

از اپل واچ سری 8

قابلیت های دیگر سری ۸

در رابطه با قابلیت های دیگر این سری مستوان گفت، اتصال به ماهواره نیز وجود دارد که ظاهرا این قابلیت در آیفون سری۱۴ نیز قرارداده شده است.این قابلیت، امکان را می دهد که در شرایطی که آنتن دهی موبایل وجود ندارد، پیام های کوتاه و هشدارمانند را از طریق شبکه های ماهواره ای به اولین و در دسترس ترین پاسخ کنندگان ارسال کند. حال برخی ادعا می کنند که این قابلیت مربوط به اپل واچ سری پرو می باشد نه سری ۸. این ساعت ممکن است با قابلیت های واچ فیس های جدید و تمرینات مختلف و… عرضه شود.

با وجود اینکه اپل واچ 7 نسبت به نسل پیشین آنقدرها هم ارتقا پیدا نکرده بود، اما اپل ۳۰ درصد از کل فروش ساعت‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های جدید و احتمالاً طراحی کمی به‌روزشده، می‌تواند ساعت‌های سری ۸ را به بهترین نوع خود تبدیل کرده و عنوان بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲ را به‌راحتی کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =