آشنایی با 10 ترفند شگفت انگیز آیفون 13

ترفند های آیفون ۱۳

امروزه گوشی آیفون ۱۳ به علت کارایی و کیفیت بالای آن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیار محبوب می باشد. آیفون ۱۳ ترفند های متعددی دارد که برخی از افراد به علت عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی با این ترفند ها و قابلیت های جدید آشنایی ندارند. اما بهتر است بدانند که دانستن تمامی این ترفند ها ضروری می باشد. در این مقاله قصد داریم تمامی ترفند های آیفون ۱۳ را به صورت جامع برای شما شرح دهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطالب همراه ما باشید.

۱۰ نمونه از ترفند های آیفون ۱۳

همان طور که می دانید آیفون ۱۳ یکی از قدرتمند ترین و بهترین گوشی های موبایل اپل موجود در بازار محسوب می شود که دارای قابلیت های زیادی می باشد که همین امر سبب شده که طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه ترفند های مخفی آیفون ۱۳ را به صورت جامع مورد بررسی قرار می دهیم.

  • Focus mode:

حالت فوکوس یک ویژگی مفید هنگام تماشای فیلم است. به طور کلی اگر در تنظیمات به منوی Focus بروید می توانید سناریو اختصاصی را ایجاد کنید که در آن ها تنها برنامه ها و افراد خاصی می توانند فعالیتی را که شما انجام می دهید در زمان یا مکان خاصی قطع کنند. در واقع شما می توانید یک سناریو برای حالت کاری و یکی هم برای حالت شخصی تنظیم کنید. روند به وجود آوردن سناریو های شخصی ممکن است کمی طول بکشد و زمان بر باشد. اما تنها می توان افراد اختصاصی را اضافه کرد که با شما تماس بگیرند.

ترفند های آیفون ۱۳

اعلان ها در ایر پاد اعلام می شوند:

در صورتی که شما ایرپاد پرو داشته باشید می توانید هر زمانی که آن را به گوشی آیفون خود وصل می کنید از Siri بخواهید که تمامی اعلان های موجود را برای شما اعلام کند. برای این که بتوانید این قابلیت کاربردی و مهم که از ترفند های آیفون ۱۳ می باشد را فعال کنید ابتدا بایستی به تنظیمات گوشی رفته و بعد از آن به منو های Siri و Search بروید. سپس گزینه Announcenotifications را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه ی بالای صفحه را انتخاب کنید و در آخر باید Headphones را روشن کرد.

  • خاموش کردن ضبط ویدئویی:

از دیگر قابلیت های مهم در آیفون ۱۳ می توان به خاموش کردن ویدئوی HDR اشاره کرد. مدل های جدید آیفون ۱۳ می توانند فیلم ها را با قابلیت HDR ضبط کنند که علاوه بر این که فضای زیادی را پر می کند، با بسیاری از دستگاه های دیگر نیز سازگاری ندارند. برای خاموش کردن آن بایستی تنظیمات دوربین را باز کنید و گزینه ضبط ویدئو را انتخاب کنید و بعد گزینه HER Video را خاموش کنید‌ این یکی از ترفند های مخفی گوشی آیفون ۱۳ می باشد.

  • تنظیمات سافاری:

اگر قصد دارید که طرح های قدیمی سافاری را برگردانید، برای برگرداندن آن دو روش وجود دارد. ابتدا بایستی به تنظیمات و بعد به منوی تنظیمات safari بروید و سپس صفحه را باید تا پایین اسکرول کنید که دو آیکون در پایین صفحه قابل مشاهده است در این جا گزینه single tab را باید انتخاب کنید. زمانی که دوباره سافاری را راه اندازی می کنید نوار URL در بالا ظاهر می شود. سریع ترین روش این است که خود سافاری را باز کنید، به طور کلی بایستی یک صفحه وب باز کنید و در نوار جست و جو بر روی نماد AA ضربه بزنید. سپس از منوی که ظاهر می شود گزینه Show Top Address را انتخاب کنید این یکی از ویژگی ها و قابلیت آیفون ۱۳ می باشد.

  • قابلیت Live Text:

یکی از ترفند های پنهان آیفون 13، قابلیت Live Text است. این یکی از ویژگی های جذاب و جدید آیفون 13 محسوب می شود. که به شما این امکان را می دهد از دوربین خود در جهت خواندن و همچنین نمایش متن استفاده کنید. به منظور استفاده از این قابلیت بایستی یک برنامه پیام رسان را باز کنید و در قسمت مربوط به نوشتن باید دو بار ضربه بزنید. پس از آن بر روی یک آیکن کوچک که مشابه متن می باشد، داخل کادر ضربه بزنید.

تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای موبایل

ترفند های آیفون ۱۳

در این جا است که نمای دوربین برای شما باز می شود و شروع به اسکن متن می کند. پس از آن متن مشاهده شده توسط دوربین، در کادر نوشتن متن کپی می شود. یک راهکار دیگر برای استفاده از این قابلیت این است که شما تنها دوربین خود را باز کنید و ابتدا مطمئن شوید دوربین در حالت عکس است. در این جا شما می توانید دوربین را بر روی متن مد نظر خود بگیرید و یا این که بر روی فوکوس دستی بر روی متن ضربه بزنید.

  • جلوگیری از ردیابی:

اکثر برنامه ها در حین اجرا قصد دارند که داده ها را ردیابی کنند. در برخی مواقع از این طریق آن ها می توانند یک سری از تبلیغات مرتبط تر به شما ارائه دهند. یا این که با نحوه استفاده کردن افراد از نرم افزار های خود به منظور بهبود آن آشنا شوند. جلوگیری از ردیابی توسط برنامه های مختلف از دیگر قابلیت آیفون ۱۳ می باشد. اگر شما قصد دارید از ردیابی شدن گوشی آیفون خود از طریق برنامه ها جلوگیری کنید بایستی منوی Privacy در قسمت تنظیمات باز کنید و بر روی گزینه Tracking ضربه بزنید. در قسمت بالایی صفحه یک گزینه وجود دارد که از شما می خواهد به برنامه ها اجازه دهید که درخواست ردیابی کنند. شما می توانید این گزینه را غیر فعال کنید تا هیچ برنامه ای نتواند اطلاعات ردیابی را درخواست کند.

  • اطلاع داشتن از دسترسی هر برنامه به داده های متفاوت:

اطلاع از دسترسی هر اپلیکیشن به داده های متفاوت از دیگر ترفند های مخفی گوشی آیفون ۱۳ محسوب می شود. برای این کار بایستی به پایین صفحه تنظیمات رفته و به قسمت Privacy بروید. با انتخاب گزینه Record App Activity آن را روشن کنید و باید یک هفته یا بیشتر از آن صبر کنید. سپس بعد از چند روز باید به تنظیمات برگردید و نحوه استفاده کردن از برنامه های متفاوت از مجوز دستگاه خود را مشاهده کنید. می توانید مشاهده کنید که هر یک از برنامه ها به موارد خاصی مانند اطلاعات شخصی یا موقعیت مکانی دسترسی زیادی دارند یا خیر.

آیپد یا تب سامسونگ

بررسی کردن گارانتی:

بررسی کردن گارانتی دستگاه، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ترفند های آیفون ۱۳ می باشد. ابتدا بایستی برای اطلاع داشتن از وضعیت گارانتی آیفون ۱۳ وارد برنامه setting شوید. بعد از آن به قسمت General بروید و گزینه About را انتخاب کنید. پس از آن باید بر روی گزینه Limited Warranty و یا گزینه AppleCare+ ضربه بزنید تا بتوانید وضعیت گارانتی دستگاه خود را مشاهده کنید. به طور کلی اگر شما از AppleCare+ استفاده کنید می توانید قسمت گارانتی برچسب مربوطه را مشاهد کنید.

در واقع تاریخ انقضای AppleCare+ به شما نشان داده می شود. توجه داشته باشید که گارانتی Limited Warranty ضمانت نامه تولید کننده می باشد که بعد از خریدن آیفون ۱۳ تا مدت زمان یک سال اعتبار دارد. این گارانتی کلیه مشکلات و مسائل کارخانه ای را تحت پوشش قرار می دهد که به خریدار اجازه می دهد تا با بخش پشتیبانی تماس تلفنی برقرار کند.

ترفند های آیفون ۱۳

تنظیم خودکار باتری:

از دیگر ترفند های آیفون ۱۳ می توان به تنظیم حالت کم مصرف باتری اشاره کرد. شما می توانید توسط برنامه Shortcut یک اتوماسیون به وجود بیاورید، به صورتی که زمانی درصد باتری شما به حد خاصی رسید گوشی به صورت خودکار به حالت کم مصرف برود. برای این منظور ابتدا باید برنامه Shortcut را باز کنید و بعد از آن گزینه Automation را انتخاب کنید. سپس باید انگشت خو را بر روی دکمه + قرار دهید و در آخر گزینه Create personal Automation را انتخاب کنید.

مرتب کردن صفحات Home Screen:

مرتب کردن صفحات Home Screen از دیگر ترفند های آیفون ۱۳ محسوب می شود که برای این کار بایستی انگشت خود را بر روی یک قسمت خالی از صفحه قرار دهید و آن را نگه دارید تا زمانی که وارد یک حالت شناور شوید. پس از آن شما باید بر روی ردیف نقطه ها در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید. در این جا صفحات Home Screen به صورت گرید ظاهر می شوند.

در واقع شما می توانید انگشت خود را بر روی یک صفحه مورد نظر قرار دهید و آن را به مکانی که می خواهید انتقال دهید. بعد از جا به جایی مکان صفحات گزینه Done در گوشه بالایی سمت راست را انتخاب کنید تا تغییرات انجام شده ذخیره شوند. علاوه بر این شما توسط این رابط کاربری می توانید صفحات Home Screen را حذف کنید.

فعال کردن استایل عکس برداری در آیفون ۱۳

فعال کردن استایل عکس برداری از دیگر ترفند های آیفون ۱۳ می باشد. با توجه به این که فیلتر های هوشمند جدیدی به آیفون ۱۳ افزوده شده، می توان توسط آن ها ظاهر کلی عکس ها را تغییر داد. در واقع این سبک های عکس برداری، فیلتر های قابل تنظیمی محسوب می شوند که قادرند رنگ های مناطق خاصی از تصویر را تقویت یا خنثی کنند. توجه داشته باشید که در این حالت، بر روی رنگ پوست تاثیر نمی گذارد. برای دسترسی داشتن به استایل های عکس برداری ابتدا باید وارد برنامه Camera شوید و سپس حالت استاندارد تصویر را انتخاب کنید.

تعویض گوشی آیفون

در قسمت بالای صفحه بر روی پیکان کوچکی که وجود دارد ضربه بزنید تا تمامی تنظیمات دوربین به شما نمایش داده شود. بر روی قسمت Photographic Styles ضربه بزنید در این جا آیکون با سه ردیف مربع ظاهر می شود. شما می توانید توسط اسلاید های warmth و Tone ظاهر تصویر را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. زمان رسیدن به تنظیمات مورد نظر بایستی دکمه شاتر را لمس کنید. در واقع استایل Photographic در یک حالت فعال باقی می ماند تا هنگامی که شما یک استایل دیگر انتخاب کنید و یا این که به استایل استاندارد خود باز گردید.

ترفند های آیفون ۱۳

اطلاعات فنی آیفون ۱۳

از بهترین و جدید ترین مدل های ارائه شده توسط اپل می توان به گوشی های آیفون ۱۳ اشاره کرد که در ۴ رنگ جذاب و زیبا طراحی شده‌ و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. در ادامه قصد داریم تمامی اطلاعات فنی آیفون ۱۳ و نکاتی کلیدی و مهم در مورد آن ها برای شما شرح دهیم.

  • ابعاد و ظاهر: آیفون ۱۳ هم در پشت و هم جلو داری یک نوع محافظ شیشه ای می باشد که در جلو دارای یک پوشش سرامیکی مقاوم و ضد خش است. گلسی که در جلوی این گوشی استفاده شده دارای پوشش اولفوبیک می باشد که به منظور کاهش دادن بازتاب نور طراحی شده است.
  • صدا: این گوشی از نظر پخش موسیقی یا برقراری تماس تلفنی تفاوت چندانی با سایر مدل های قبلی ندارد، در واقع همان طراحی قبلی تکرار شده است. توجه داشته باشید که آیفون 13 اسپیکر استریو دارد که در بین برند های معروف بی نظیر است. کیفیت عالی آن باعث شده مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد.
  • سیمکارت: با توجه به این که آیفون ۱۳ در نسخه های مختلفی طراحی و پخش می شود بحث در مورد سیمکارت آن کمی متفاوت می باشد. این گوشی در نسخه جهانی به صورت تک سیمکارت می باشد اما در نسخه های چینی آن به صورت دو سیمکارت طراحی می شوند.
  • دوربین: در مورد دوربین آیفون ۱۳ می توان گفت که ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد که قادر است عکس هایی با بهترین کیفیت و همچنین با وضوح بالا بگیرد. از مهم ترین و اصلی ترین آپشن های آیفون ۱۳ می توان به کیفیت بالای دوربین سلفی آن اشاره کرد. آیفون ۱۳ دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی می باشد که  در واقع با دوربین های پشت گوشی اندروید در حال رقابت است.
  • حافظه: یکی از بهترین پیشرفت های که در آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون های ۱۲ مشاهده می شود افزایش حافظه داخلی آن است که مدل های گوناگون آن دارای ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قابلیت ها و ترفند های مخفی در گوشی های آیفون ۱۳ پرداختیم و آن را به صورت جامع و کامل برای شما عزیزان شرح دادیم، دانستن این ترفند ها می تواند برای شما موثر و مفید باشد بنابراین پیشنهاد می شود مطالب ذکر شده را با دقت مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =