حلقه هوشمند سامسونگ

حلقه هوشمند سامسونگ

سامسونگ قصد دارد در آینده ای نزدیک از یک حلقه هوشمند رونمایی کند وحال کار کردن بر روی آن را آغاز کرده است. محصولی که راجع آن صحبت می کنیم، حلقه هوشمند سامسونگ است که با استفاده از آن که طبیعتا قابلیت اتصال به گوشی همراه را دارد کاربران می توانند وضعیت سلامت خود را ارزیابی کنند. جالب است بدانید که سامسونگ برای اینکه حلقه را تولید کن، با شرکت های زیادی برای تامین قطعات مورد نیاز آن همکاری به عمل آورده است.

این حلقه هوشمند دارای سه رنگ مختلف جهت تقویت اعصاب، حذف انرژی و امواج منفی و سلامت است. دارای چیپ NFC  تعبیه شده در آن به عنوان یک کارت هوشمند برای در خانه و یا محل کار، کارت آسانسور و یا پارکینگ، کارت حمل و نقل و…مورد استفاده قرار می گیرد. این چیپست پر سرعت با قابلیت ذخیره اطلاعات شخصی از قبیل اکانت حساب، برنامه ها را داشته و با قابلیت اتصال از طریق آن به موبایل براحتی خواهید توانست آن را ویرایش و نگهداری کنید. از دیگر امکانات آن میتوان به اشتراک گذاری اطلاعات را نام برد. شکل محصول همانند یک انگشتر بسیارشیک وزیبا ساخته شده از جدیدترین تکنولوژی آلیاژ آمورف کاریید با طراحی بسیارساده و براق و کاملا مقاوم در برابر ضربه وخمیدگی است. در این حلقه هوشمند سه سنگ ژرمانیم، آهنربا ولکانیک جهت حفظ سلامت وکنترل شاخصه های بدن درون آن تعبیه شده است که پس از بررسی و مهندسی های دقیق به مرحله تولید رسیده است. سنگ ژرمانیم به عنوان یک فلز نادر باعث تقویت اعصاب، بهبود آمادگی جسمانی، جلوگیری از پیری زودرس، جلوگیری از اختلالات عصبی، پیشگیری از سرطان، تنظیم فشار خون وحفظ کبد می شود. سنگ آهنربای ولکانیک از قدیم برای تقویت تمرکز، حفظ اعصاب و آرامش و بهبود شاخصه های چشم وگوش می گردد.

انگشتر هوشمند سامسونگ همچون ساعت و مچ بند هوشمند قصد دارد افراد را از دغدغه های مربوط به گوشی و موبایل و کنترل لوازم دیجیتال نجات دهد. امروزه حلقه های هوشمند در بیشتر مارکت های اینترنتی قابل عرضه وخرید هستند. با این انگشتر همچنین می توان خود را از اسارت گوشی موبایل رها کنید و در مهمانی با خیال راحت گوشی خود را درون کیفتان قرار دهید. محصول جدید سامسونگ یا همان انگشتر هوشمند سامسونگ به گونه ای است که با پوشیدن آن میتوان تماس های ورودی را کنترل کرد. علاوه بر این قابلیت و امکانات محدودتر، احتمال دارد که انگشتر جدید قابلیت نصب سیم کارت وهمچنین حسگر سنجش های علائم حیاتی را داشته باشد. هدف اصلی این انگشتر این است که کاربر بتواند دستگاه هوشمندخود مانند گوشی و تبلت را با آن کنترل و احتمالا این انگشتر هوشمند باعث خواهد شد که بتوان تمامی لوازم دیجیتال را به وسیله آن تحت کنترل درآورد.

حلقه هوشمند سامسونگ

تصمیم گیری براساس اطلاعات داده توسط حلقه هوشمند

حلقه های هوشمند دارای بزرگترین عیب هستند که عبارت است از: میزان مفید بودن آنها بسته به درک وفهم اطلاعاتی دارد که در اختیار ما قرار می گیرند. مهم نیست که این اطلاعات خام باشند و یا در قالب امتیاز ارائه شوند.یک حلفه هوشمند میتواند اطلاعات به خصوصی را مانند میزان آمادگی بدن، خواب و فعالیت های روزمره به ما ارائه کند. اما کاربران میخواهند که بتوانند از این اطلاعات در زندگی روزمره خود استفاده کنند. برای مثال در مورد رژیم گرفتن، انگشتر هوشمند اطلاعات مفیدی را درمورد میزان کالری سوزانده ضده توسط فعالیت به ما می دهد تا با استفاده از آن بتوان برنامه ورزشی و غذایی مناسبی را برنامه ریزی کنیم. اما در‌مورد مسئله مهمی مانند خواب لازم است از نتایج اطلاعات جمع آوری شده مطالبی را بدست آوریم. برای مثال هنگامیکه ما خواب خوبی را نداشتیم و یا امتیاز وکیفیت خواب ما پایین است چه مواردی باعث این اتفاق شده است. و یا چه فاکتورهایی بر روی آن دخالت داشته اند.

مقایسه ورتو گلد و ورتو سیگنچر

هدف استفاده از انگشترهای هوشمند سامسونگ

هدف اصلی از تولید و استفاده این انگشترها می تواند ساده کردن اطلاعات ارائه شده توسط حسگرها در قالب نمایش امتیاز معرفی گردد. کاربران با استفاده از داده هایی که توسط این گجت های پوشیدنی و اپلیکیشن های مخصوص آنها ارائه میشوند، میتوانند کنترل بهتری بر روی فعالیت های خود داشته و تصمیم مناسبی برای سبک زندگی بهتر بگیرند. اینکه آیا هدف شما از خرید انگشترهای هوشمند سامسونگ کم شدن استرس، کنارگذاشتن عادت های بدرفتاری، افزایش انرژی و بهبود وضعیت خواب و یا حتی برنامه روتین ورزشی و غذایی باشد، سودمند بودن این اطلاعات فقط وفقط به خود فرد وابسته است. به همین علت برای درک بهتر داده هایی که توسط انگشترهای هوشمند ارائه می شود میتوان از آن برای کارهای زیر استفاده کرد:

  • بررسی کردن آمار مربوط به تعدادضربان قلب در هنگام ورزش های مختلف مانند مدیتیشن، به شما اطلاع می دهد که فرآیند کاهش استرس خوب و یا بد بوده است. کاربران از اطلاعات مربوطه به ضربان قلبشان می توانند برای بهبودی ورزش و سلامتی خود استفاده کنند.
  • از داده های ارائه سده توسط انگشترهای هوشمند میتوان برای محاسبه مسافت دویده شده، نرخ ضربان قلب در طول مسیر حرکت و دمای بدن برای برنامه ریزی بهتر درباره ورزش کردن استفاده کرد.
  • عواملی که باعث کاهش کیفیت خواب در شب می شوند را بررسی کرده وبا حذف و کنارگذاشتن و یا اضافه کردن آنها امتیاز خوابتان را چک کنید.
  • اگر اطلاع دارید که کمی قبل تر با فردی در تماس بودید که بیمار است و حال دمای بدن شما به شدت افزایش پیدا کرده است، احتمال مریض شدن شما وجود دارد، در این صورت میتوانید درمورد بیرون رفتن و یا درخانه ماندن بهتر تصمیم گیری نمایید.
  • اگر نسبت به وجودداشتن حالت های مختلفی مانند از بیماری ها و کاهش اکسیژن خون خود مشکوک هستید، میتوانید از اطلاعات مربوط به انگشترهای هوشمند برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون خود استفاده و با اطلاع از این مسئله به پزشک مراجعه و دارو مصرف کنید.

حلقه هوشمند سامسونگ

 خرید حلقه های هوشمند منطقی است؟

این طبیعیست که اگر اپلیکیشنی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن داده های مربوط به بدن خود و زمان اینکه آیا بدن خسته است وبه خواب نیاز دارد و یا زمان استراحت است را بگویید هیجان انگیز است. هدف از ایجاد حلقه های هوشمند چنین چیزی است. هرچند همانند بسیاری از فناوری های دیگر که در آنها سبک زندگی با وسایل الکترونیکی ترکیب می شود به این سادگی ها و به کمک یک حقله نمیتوان به چنین اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کرد.

با اینجال این انگشترها قابلیت های وسیع دیگری نیز دارند که در کشور ما هنوز قابل استفاده نمی باشد. این قابلیت ها عبارتنداز: پرداخت هزینه اتوبوس و مترو با نزدیک کردن انگشترها به گیت.

مقایسه حلقه هوشمند و ساعت هوشمند

حلقه های هوشمند میتوانند ساعت های هوشمند را در چند زمینه شکست دهند از جمله باتری. به طوریکه این حلقه ها میتوانند یک هفته کامل با یکبار شارژ دوام بیاورند. حلقه هوشمند همچنین در مقایسه با ساعت های هوشمند و یا حتی ردیاب های تناسب اندام که دور مچ بسته می شوند وسیله بهتری اند. در رابطه با نظارت کردن بر کیفیت خوابیدن هم میتوان گفت هر چه یک دستگاه مزاحمت کمتری داشته باشد بهتر است.

هدیه خاص برای خانم ها

در آخر میتوان گفت واضح است که سامسونگ قبل از تصمیم گرفتن به راه اندازی یک حلقه هوشمند تحقیقات گسترده خود را انجام داده ودر بازار شرکتی هم نیست که صرفا به دنبال گرفتن جایگاهی باشد. از این بابت خرید محصولات آن میتواند موثر واقع شوند.

دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند به یک لوازم جانبی بسیار رایج در زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده اند. با این حال، دسته جدیدی از این نوع فناوری در بازار ظاهر شده است و مطمئناً این روند را هدایت خواهد کرد. ما به حلقه های هوشمند اشاره می کنیم.

این دستگاه هوشمندانه و ظریف این پتانسیل را دارد که نحوه تعامل ما با فناوری را از ردیابی پارامترهای تناسب اندام مختلف بدن تا مدیریت لوازم خانگی هوشمند تغییر دهد. هدف این مقاله روشن کردن این موضوع است. حلقه هوشمند چیست ما همچنین نحوه عملکرد و ویژگی ها و عملکردهای آن را توضیح می دهیم. اگر می خواهید در مورد این فناوری جدید پوشیدنی بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

حلقه‌های هوشمند معمولاً شامل سنسورها و ویژگی‌های پیشرفته هستند.

وقتی در مورد فناوری «پوشیدنی» صحبت می کنیم، منظور دستگاه هایی است که می توانند به عنوان لباس یا لوازم جانبی حمل شوند و «پوشیدنی». این مورد در مورد حلقه های هوشمند است، دستگاه جدیدی که قرار است بازار را متحول کند. این لوازم جانبی کوچک و مفید اغلب دارای سنسورهای پیشرفته و ویژگی‌های آن عبارتند از: شتاب‌سنج، مانیتور ضربان قلب، و اتصال بلوتوث.

حلقه‌های هوشمند می‌توانند برای ردیابی داده‌های تناسب اندام، کنترل لوازم خانگی هوشمند، پذیرش پرداخت‌های تلفن همراه و دریافت اعلان‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرند. آنها از مواد و پوشش های مختلف ساخته شده اند و معمولاً با دقت و زیبایی طراحی می شوند. هدف حلقه هوشمند ارائه یک راه ساده و بدون درز برای مصرف کنندگان برای ارتباط با فناوری در زندگی روزمره است.

نمونه هایی از حلقه های هوشمند موجود در بازار

در حال حاضر چندین برند وجود دارند که مدل های مختلفی از حلقه های هوشمند را ارائه می دهند. برخی از معروف ترین آنها عبارتند از:

اورا: این حلقه به شما امکان می دهد خواب، فعالیت بدنی و استرس خود را کنترل کنید. برنامه هایی وجود دارند که عمر باتری طولانی و بازخورد دقیق عملکرد کاربر را ارائه می دهند.

Orii: تمرکز بر روی فناوری صوتی است که به کاربران امکان می دهد تماس برقرار کنند، پیام های صوتی ارسال کنند و سایر دستگاه ها را از طریق دستورات صوتی کنترل کنند.

Motiv Ring: این مدل فعالیت بدنی، ضربان قلب و خواب را کنترل می کند. همچنین دارای طراحی ضد آب و عمر باتری طولانی است.

Nimb: چیزی که برجسته است دکمه وحشت یکپارچه است که به کاربران امکان می دهد در صورت خطر به مخاطبین اضطراری هشدار ارسال کنند. یک ویژگی ردیابی تناسب اندام نیز وجود دارد.

Bellabit Leaf Urban: از این سازنده، حلقه هوشمند به عنوان یک جواهر با چندین عملکرد از جمله نظارت بر فعالیت بدنی، ردیابی چرخه قاعدگی و مدیتیشن هدایت شده ارائه شده است.

حلقه هوشمند چگونه کار می کند؟

 حلقه های هوشمند اغلب گزینه های حسگر و شبکه را ترکیب می کنند.

گوشی های vertu

اکنون که می دانید حلقه هوشمند چیست، بیایید نگاهی به نحوه عملکرد آن بیندازیم. برای جمع آوری و انتقال داده ها، این دستگاه ها اغلب گزینه های حسگر و شبکه را ترکیب می کنند. مثال: ضربان قلب کاربر را می توان با سنسور پایش ضربان قلب و سطح فعالیت را می توان با سنسور شتاب کنترل کرد. این حلقه دارای اتصال بلوتوث است که به شما امکان می دهد با تلفن همراه یا سایر دستگاه های مناسب خود ارتباط برقرار کرده و با آن ارتباط برقرار کنید.

کارهای مختلفی را می توان با حلقه هوشمند از طریق حرکات مختلف انجام داد، مانند لمس کردن یا سر خوردن روی یک سطح. این تا حد زیادی به ویژگی هایی بستگی دارد که یک طراحی خاص را تشکیل می دهند. همچنین ممکن است یک نمایشگر کوچک روی حلقه برای ارائه اطلاعات و نمایشگر وجود داشته باشد.

از نظر شارژ، این دستگاه ها از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند. برخی از مدل ها ممکن است قابلیت شارژ بی سیم نیز داشته باشند. بسیاری از این حلقه‌ها ضد آب هستند، بنابراین می‌توانید هنگام شنا یا دوش گرفتن از آن‌ها استفاده کنید.

همانطور که می بینید، این دستگاه ها می توانند عملکردهای مختلفی را انجام دهند و استفاده از آنها قبل از هر چیز به ترجیحات ما بستگی دارد. بستگی به مدل و سازنده دارد. حلقه های هوشمند کاربردهای مختلفی دارند.

قدرت و ضعف

بیایید در نظر بگیریم که حلقه هوشمند چه عملکردی را انجام می دهد و ببینیم که چیست. قابل توجه ترین مزایای:

عملی: حلقه هوشمند به شما امکان می دهد بدون خارج کردن گوشی هوشمند خود به سرعت به اطلاعات و عملکردهای مربوط به برنامه ها یا لوازم خانگی دسترسی پیدا کنید.

ردیابی تناسب اندام: توانایی برخی از این دستگاه ها برای نظارت بر داده های تناسب اندام مانند ضربان قلب، گام های برداشته شده و کالری سوزانده شده، ردیابی پارامترهای تناسب اندام شما را آسان می کند.

اعلان‌ها: زنگ هوشمند هنگام دریافت تماس، پیام متنی یا سایر اعلان‌ها بدون نیاز به بیرون آوردن تلفن به شما اطلاع می‌دهد.

کنترل لوازم هوشمند: می‌توانید از برخی از این حلقه‌ها برای کنترل دستگاه‌های هوشمند مانند چراغ‌ها یا ترموستات‌ها استفاده کنید.

طراحی: این وسایل معمولاً ظاهری زیبا دارند و می‌توان آن‌ها را به عنوان یک اکسسوری مد روز حمل کرد.

مانند همه چیز در زندگی، این دستگاه نیز با یک سری ناراحتی همراه است. به شرح زیر است:

عملکرد محدود: حلقه‌های هوشمند به دلیل عملکرد محدود، ممکن است نتوانند همه وظایف مشابه تلفن هوشمند یا ساعت شما را انجام دهند.

اندازه: برای کسانی که انگشتان بزرگتری دارند، کار با چنین دستگاه کوچکی ممکن است کمی دشوار باشد.

عمر باتری: باتری‌های حلقه‌ای هوشمند به دلیل اندازه کوچکشان معمولاً عمر کوتاهی دارند.

قیمت: برخی از این دستگاه ها ممکن است گران باشند. بنابراین، برای افرادی که به طور منظم از تمام ویژگی‌هایی که یک حلقه هوشمند ارائه می‌کند استفاده نمی‌کنند، ممکن است ارزش خرید نداشته باشد.

امنیت: مانند سایر دستگاه‌های فناوری پوشیدنی، این دستگاه‌ها در معرض هک یا سایر موارد نقض امنیتی هستند که می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را به خطر بیندازد.

اگر قبلاً از مزایا و معایب حلقه های هوشمند مطلع هستید، وقت آن است که ارزیابی کنید که آیا برای ما مناسب است یا خیر. این تصمیم تا حد زیادی به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. البته، من در مورد تمام کارهایی که می‌توانیم با دستگاه‌های کوچک‌تر انجام دهیم، بسیار کنجکاو هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 15 =