سری جدید ایرپاد و ایرپاد پرو

سری جدید ایرپاد و ایرپاد پرو

نسخه هیجان انگیز اولیه ایرپاد های شرکت اپل بین مردم کاملا شناخته شده و محبوب میباشد. سری های مختلف ایرپاد های اپل با این که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند اما از نظر قابلیت ها و عملکردی که دارند باهم تفاوت دارند. ایرپاد های پرو حاصل سالها آزمون و خطای این کمپانی بزرگ میباشد، که میتوان به جرات گفت کمپانی اپل ساختار شکنی جدیدی انجام داده و این سری ایرپاد را بسیار متمایز از ایرپاد سری های قبل کرده است.

این سری جدید هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر عملکرد بسیار بهبود یافته و نسبت به نسخه های قبلی کیفیت ایرپاد پرو بالاتر رفته است. با وجود ویژگی و قابلیت های بسیار مانند اکولایزر تطبیقی و از همه مهم‌تر قابلیتی که محور اصلی تبلیغات اپل بود، یعنی قابلیت حذف صداهای مزاحم اطراف یا Noise Cancellation در لیست بهترین ایرپاد های سال 2021 قرار گفته است.

معیار های انتخاب درست انواع ایرپاد

دقت داشته باشید با این که ایرپاد پرو میتواند جزو یکی ز بهترین انتخاب ها در خرید ایرپاد باشد اما نکته های مهم دیگری وجود دارد که در انتخاب ایرپاد باید به آن توجه داشت. یکی از این مواردی و نکاتی که هنگام خرید ایر پاد باید در نظر داشته باشید فرم و شکل ظاهری ایر پاد است که با حالت گوش شما متناسب باشد تا وقتی ایرپاد در گوشتان قرار میدهید با آن احساس راحتی کنید. به عبارت دیگر ارگونومی ایرپاد باید به گونه ای باشد تا مناسب شکل و حالت گوش شما باشد تا بتوانید در صورت نیاز ساعتها آن را در گوش خود بگذارید و لذت ببرید.

موضوع دیگری که در انتخاب ایرپاد باید در نظر داشت این است که ایرپاد  مورد نظر شما با سیستم عامل موبایل شما بیشترین سازگاری را داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد.طبیعتا سری جدید ایرپاد پرو اپل با گوشی های آیفون سازگاری‌ بیشتر و بهتری دارد و میتواند بهترین عملکرد خود را برای شما به اجرا در بیاورد، به طبع نمیتوان انتظار داشت ایرپاد اپل با سیستم عامل های دیگرهمانقدر کارایی و کیفیت را ارائه دهد که با سیستم عامل ios میتواند ارائه دهد.

ورتو یا آیفون؟!

سری جدید ایرپاد و ایرپاد پرو

تغییرات قابل توجه در ایرپاد و ایرپاد پرو

قبل از این که تغییرات را بررسی کنیم، لازم به ذکر است که اخیراً برای هر کدام از مدل های ایرپاد آپدیت جدیدی ارائه شده است که میتوان دریافت کرد. در این آپدیت در هر دو مدل ایرپاد و ایرپاد پرو قابلیت Auto-Switching افزوده شده است که این ویژگی میتواند با تشخیص این که شما از چه دستگاهی (آیفون، آی‌مک، آی‌پد، مک بوک) استفاده میکنید به راحتی بین دستگاه ها سوییچ کند و صدای آن دستگاهی که شما با آن کار میکنید را متناسب با همان دستگاه  برای شما پخش کند.  این یکی از قابلیت هایی است که محبوبیت ایرپادها را بین کاربران اپل بالاتر میبرد. برای این که این قابلیت برایتان ملموس باشد مثالی از آن را بررسی میکنیم، به عنوان مثال فرض کنید که شما در آیپدتان درحال تماشای ویدیو هستید و گوشی آیفونتان زنگ میخورد، ایرپاد بلافاصله به آیفون متصل میشود تا بتوانید به راحتی مکالمه‌ی خود را آغاز کنید و بعد از پایان مکالمه مجدد به آیپد شما متصل میشود تا به تماشای ادامه‌ی ویدیو‌ی خود بپردازید.

بروزرسانی سیستم حذف صدا Noise Cancelation با سیستم عامل Ios14 یک آپدیت جدید دریافت کرده است که به کاربر اجازه Spatial Audio Dolby Atmos میدهد. این ویژگی در حالت دالبی تمامی صدای اطرافتان را در یک محیط کروی مجازی قرار میدهد. سیستم Dolby Atmos یکی از قابلیت های مجازی سازی صدا میباشد که میتواند حرکت سر و دستگاه شما را ردیابی و تشخیص دهد تا بتواند به بهترین حالت ممکن و از جهات صحیح صدا را به گوش شما برساند مثلا اگر ایپدی روی پای خود قرار دهید و سرتان را به سمت چپ بچرخانید، صدا به سمت گوش راست متمایل میشود که گویی صدا دارد از آیپد پخش میشود و این نیز جزوی از قابلیت های خارق العاده ایرپاد های نسل جدید شرکت بزرگ اپل میباشد.

تفاوت های قابل توجه ایرپاد و ایرپاد پرو

 تفاوت اول حذف صدای مزاحم: ایرپاد های پرو برخلاف ایرپاد های شرکت اپل که صرفا از نویز کنسلینگ پَسیو استفاده میکند، این ایرپاد های جدید از تکنولوژی حذف صدای مزاحم به صورت پسیو و اکتیو بهره میبرد که میزان قابل توجهی در حذف نویز صدای اطراف تاثیر دارد و این قابلیت را میتوانید با استفاده از گزینه Transparency Mode بدون در آوردن هدفون دریافت کرده و با کیفیت و وضوح بالا صدا های اطرافتان را بشنوید.  از جمله ویژگی هایی میباشد که در حین عبور از خیابان ها کمک شایان ذکری به فرد مصرف کننده میکند. اما ایرپاد های معمولی این قابلیت را ندارند و با استفاده از فوم های گوشی عایق سازی Noise Reduction، صدا را تا حد توان با کیفیت مطلوب ارائه میدهند.

بازیابی پیام های واتساپ چگونه است؟

تفاوت دوم ضد آب بودن ایرپادپرو: این مزیت جزوی از ویژگی های قابل توجه در این سری از ایرپاد ها میباشد و دارای گواهینامه IPX4 ضد آب است.  در مقابل تعریقات بدن در حین فعالیت مثل ورزش و قطرات آب مقاوم  است، اما این دلیل بر این نمیشود که شما مستقیم ایرپاد رو در معرض قطرات آب قرار دهید یا در آب فرو ببرید؛ چرا که در واقع ایرپاد پرو مقاوم در برابر آب است نه کاملا ضد آب، به همین دلیل کاملا داخل آب فرو بردن آن کار منطقی ای نیست.

تفاوت سوم تغییر سری ایرپاد پرو: این ایر پاد جدید نسبت به گونه های ایرپاد قبلی گزینه های زیادی برای مصرف کنندگان در اختیار میگذارد. در داخل باکس های ایرپاد پرو چند نوع مختلف از سری ها وجود دارد که با کمک قابلیت موجود در تست صدای ایرپاد پرو بهترین سری را نسبت به سایز و فرم گوشیتان میتوانید انتخاب کنید. باتوجه به اینکه سری های ایرپاد به صورت پلاستیکی میباشد راحتی گوشی های ایرپاد پرو را ندارد. اما برخی ها با سری های پلاستیکی نسبت به سری های نرم سلیکونی ایرپاد پرو راحت تر هستند و این موضوع کاملا بر سلیقه دلالت دارد.

سری جدید ایرپاد و ایرپاد پرو

تفاوت چهارم دریچه تنظیم فشار:  به دلیل فشار هوای آزاردهنده ای که در درون گوش حین استفاده از ایرپادز وجود دارد  یک دریچه  تبادل فشار کوچک در درون ایرپاد پرو تعبیه شده است که فشار درون گوش را متعادل میکند. این ویژگی را شرکت بزرگ اپل از سری هدفون های Powerbeats Pro از کمپانی Beats دریافت کرده است و الحق که جزوی از آپشن های خارق العاده ایرپاد پرو به حساب می آید اما برای گوش های حساس این قابلیت آزاردهنده میباشد.

بررسی تخصصی ایفون ۱۵

تفاوت پنجم میکروفن هایرکوچک:  یکی از قابلیت های عالی ایرپادهای نسخه پرو  وجود میکروفون های کوچکی است که  ویژگی تنظیم ولوم صدا را دارد و این قابلیت به حذف صدای محیطی کمک میکند و جزوی از ویژگی هایی میباشد که مانند اکولایزر های تطبیقی عمل میکند. ایرپاد های پرو به خوبی و با کیفیت عالی با استفاده از آمپلی فایر، فرکانس های پایین و فرکانس های میانی را تنظیم میکند که منجر به تولیدصدای فوق العاده خالص و شفاف میشود و این ویژگی در طول عمر باطری های ایرپاد نیز موثر است.

تفاوت ششم تفاوت گستردگی تسشخیص صوتی: صدا در بین ایرپاد و ایرپاد پرو اگر زیاد دقت نداشته باشید محسوس نیست. ولی سری ایرپاد های پرو دارای گستردگی صحنه صوتی هستند و به این صورت که شما وقتی موزیکی گوش میدهید صدای هر ساز را با وضوح خیلی بالا و تفکیک و شفافیت بالا می‌شنوید. این قابلیت به دلیل افزایش دامنه پاسخگویی فرکانسی افزایش پیدا کرده و کپسول های آن کمی افزایش داشته است.

تفاوت هفتم شکل ظاهری: ایرپاد های پرو نسبت به ایرپاد یک تفاوت ظاهری دارد در ایرپاد پرو دنباله ان کمی کوتاه تر از نسخه ایرپاد میباشد اما کپسول های ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد بزرگتر است و کاملا گوش را پر میکند و به خوبی می‌پوشاند.

ایرپاد یا ایرپاد پرو؟

اگر برایتان صرفا کیفیت صدا و دوام باتری مهم است بهترین گزینه برای شما ایرپاد میباشد، اما اگر برایتان فشار درون گوش یا حذف نویز ها و صدا های محیطی آزار دهنده و قابلیت استفاده در باشگاه اهمیت زیادی دارد، بهتر است  ایرپاد پرو را انتخاب کنید و با پرداخت هزینه کمی بالا تر از حد معمول خرید ایرپاد پرو را انجام دهید.

قیمت ایرپاد و ایرپاد پرو

در این قسمت برگ برنده در دستان تنومند ایرپاد میباشد؛ برخلاف ایرپاد، ایرپاد های پرو  با کیس های معمولی عرضه میشوند  گران قیمت تر هستند البته اگر ایرپاد پرو دارای کیس های شارژ بی سیم باشند قیمت بالای آن نسبت به سایر ایرپاد ها قابل تحمل میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =