لپ تاپ ویندوزی و مک بوک پرو اپل

لپ تاپ ویندوزی ی و مک بوک پرو اپل

اغلب افراد هنگام خرید یک لپ تاپ در تصمیم گیری به مشکل می خورند که آیا لپ تاپ بخریم یا مک بوک؟! در چنین شرایطی با خود می اندیشند که کدام مورد به صرفه تر است و کارایی بیشتری دارد، یا کدام مورد ارزان تر است و در کارآنها می‌تواند کاربردی تر باشد.

معمولا دو مورد قابل بحث لپ تاپ ویندوز و اپل است، باید توجه داشته باشید به طور کلی نمی‌توان گفت کدام مورد بر دیگری برتری دارد بلکه باید به خوبی از مزایا و معایب هر یک با خبر باشید و با توجه به آن مدل مورد نظر را خریداری کنید و در کار خود مورد استفاده قرار دهید. شاید برای شما و سایر کاربران همچنین اتفاقی پیش آمده باشد که در زمان خرید لپ تاپ ویندوز یا مک بوک پرو اپل دچار شک و تردید شوید که کدام یک را باید خریداری کنید

 ما در این مقاله به بررسی و مقایسه لپ تاپ ویندوزی و مک بوک پرو اپل می پردازیم و در این رابطه اطلاعاتی را برای شما ارئه می دهیم تا راحت تر در زمان خرید لپ تاپ ویندوزی و مک بوک پرو اپل تصمیم بگیرید، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله از سفیران تل را تا انتها مطالعه کنید.

معمولا دو مورد قابل بحث لپ تاپ ویندوزی و مک بوک اپل است، باید توجه داشته باشید به طور کلی نمی‌توان گفت کدام مورد بر دیگری برتری دارد بلکه باید به خوبی از مزایا و معایب هر یک با خبر باشید و با توجه به آن مدل مورد نظر را خریداری کنید و در کار خود مورد استفاده قرار دهید.

لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک پرو اپل

مقایسه و بررسی لپ تاپ ویندوزی و مک بوک پرو اپل

طراحی

یکی از اصول اولیه طراحی در مک بوک پرو اپل براساس تجربه کاربری است در واقع کار با این سیستم برای بسیاری از افراد راحت تر است. روان بودن محیط و همچنین داشتن نرم افزاری متعدد از جمله قابلیت های سیستم پرو اپل است.از دیگر قابلیت های طراحی این سیستم نسبت به لپ تاپ ویندوزی می توان به مواردی همچون تنظیم درجه حرارت رنگ سفید صفحه  براساس محیط،تیم تیره  و روشن براساس طلوع و غروب آفتاب  و همچنین سرعت بالا در اجرا و نصب نرم افزارها اشاره کرد. در نتیجه با توجه به این قابلیت ها در پرو اپل می توان تجربه کاری طراحی لذب بخشی را تجربه کرد.

هماهنگی با دیگر محصولات اپل

اگر شما از کاربران محصولات اپل هستید استفاده از مک بوک پرو اپل ضرورت دارد به این دلیل که قابلیت هایی از جمله Airdrop hands-off در پرو اپل نهفته است که هماهنگی بالایی با سایر محصولات اپل دارد به همین دلیل کار کردن با اکوسیستم اپل را برای کاربران بسیار راحت تر می کند.

صفحه نمایش

در بحث صفحه نمایش به جرات می توان بیان کرد که سیستم عامل اپل و سایر نحصولات اپل همیشه از برترین های بازار هستند  به این دلیل که همه محصولات اپل دارای صفحه نمایش رتینا هستند. البته این صفحه نمایش رتینا در سیستم عامل مک پرو اپل نیز تعبیه شده است که همین ویژگی موجب شده تا این سیستم عامل  با رقبای خود به رقابت بپردازد. از طرفی برند اپل همیشه در تلاش است که در بین تولید کنندگان در امر پنل صفحه نمایش به عنوان یکی از برندهای نام اشنا و معتبر  بهترین و با کیفیت ترین پنل صفحه نمایش را برای کاربران خود ارائه دهد.

تاریخچه تصویری گوشی آیفون؛ از اولین نسخه تا 15 پرومکس

بالاتر بودن کیفیت ساخت قطعات

از ابتدای تولید سیستم مک پرو اپل همیشه از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده شده است در واقع تمام سعی این کمپانی این هست که در دوره تولید مک پرو اپل بهترین بلوک های آلومینیوم را با دقت بالایی ماشین کاری کرده و تا قطعات با کیفیت و بی نظیری را برای کاربران ارائه دهد. البته با توجه به این موضوع تمام سعی این برند این است که برای دستگاه های که احیانا دچار عیب و ایراد می شوند را از خط تولید خارج نکند بلکه دوباره آن را بازیافت کند.

سیستم عامل

در لپ تاپ ویندوزی و مک پرو اپل سیستم عامل فرآیند نصب ساده تری دارد  در واقع کاربران به راحتی می توانند سیستم عامل را به راحتی با حساب کاربری پل یا مایکروسافت بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنند. با این وجود در صورت دسترسی به حساب کاربری ،هر دوی اسن سیستم عامل قابلیت هایی زیادی را برای شما کاربران ارائه می دهد. البته اگر نصب این دو نرم افزار را بدون حساب کاربری انجام دهید قادر نخواهید بود که از برخی از ویژگی های کاربردی از جمله دریافت پیام ها و استفاده از دستیار صوتی و همگام سازی با سایر دستگاه ها بهره مند شوید.

هر دوی این سیستم عامل به راحتی درایوهای مربوطه در دستگاه را شناسایی می کند و عملیات نصب هر کدام از درایوها به راحتی انجام می شود. درایوهای استاندارد در دستگاه کیبورد،حافظه و موس هستند که با استفاده از این دو سیستم عامل به راحتی نصب می شوند.

شروع به کار و ورد به سیستم عامل

با وارد شدن به هر کدام از این دو سیستم عامل شاهد جزئیات بیشتری از مقایسه این دو سیستم عامل خواهید بود. برای شروع به کار با وارد شدن به این دو سیستم عامل روش های مختلفی وجود دارد به طور مثال برای ورود به سیستم عامل مک رو اپل می تونید از طریق اثر انگشت، آیفون یا ساعت هوشمند استفاده کنید. البته وارد شدن به سیستم عامل ویندوز  کمی متفاوت تر است به این دلیل که قابلیت های بیشتری بر این سیستم عامل وجود دارد به طور مثال برای وارد شدن به سیستم عامل ویندوز  می توانید از سیستم چهره استفاده کنید. البته لپ تاپ ویندوزی هم دارای قابلیت هایی از جمله Hello است که ویژگی های نظیر موارد گفته شده در آن وجود دارد که به راحتی می توان وارد سیستم عامل شد.

لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک پرو اپل

قابلیت های مربوط به تغییرات ظاهری

در هر دو سیستم عامل امکانات جالبی  و ویژه ای نهفته است که هر کدام از این ویژگی ها برای کاربران جالب می باشد. از جمله امکانات مربوط به تغییرات ظاهری در هر دوی این سیستم عامل این است که کاربران به راحتی می توانند تصویر پس زمینه را مطابق به سلیق خود تغییر دهند. در واقع کاربران در هر دوی این سیتم عامل می توانند آیکون های روص صفحه اصلی را به دلخواه تغییر بدهند  و از طرفی در قسمت از صفحه اصلی اسکرین سیور را انتخاب کنند.  در هر دوی این سیستم عامل تم تاریک است اما با این وجود مک پرو اپل  دارای ظاهر جذاب تری نسبت به سیتم عامل ویندوزی است. البته در سیستم عامل ویندوزی این ویژگی نیز اضافه شده  که ظاهری بهتری به تم تاریک آن با گذشت زمان می دهد. در هر دوی سیستم عامل نمایشگرهای مختلفی وجود دارد که در این خصوص امکانات بیشتری در رابطه با کنترل نمایش در لپ تاپ ویندوزی است. به عنوان مثال شما در سیستم عامل ویندوزی قادر خواهید بود پنجره های هر کدام از اپلیکیشن ها را به صورت تمام صفحه در نمایشگرهای مختلف نمایش دهید.

امکانات مربوط به جستجو

در هر دوی سیستم عامل امکانات جستجو تقریبا مشابه همدیگر است در واقع شما در سیتم عامل ویندوزی همیشه به نوار جستجو دسترسی دارید و با تایپ کردن در آن پنجره ای کوچکی را مشاهده خواهید کرد که عملیات جستجو را برای شما به راحتی انجام می دهد. البته در سیستمم عامل مک نیز چنین امکاناتی فراهم است که به راحتی می توانید عملیات جستجو را انجام دهید.

رابط کاربری جدید شیائومی چیست؟

جستجو اعمال ریاضی در هر دوی سیستم عامل به راحتی انجام می شود البته از طریق دستیار صوتی در هر دوی سیستم عامل به راحتی می توانید از آخرین اخبارها مطلع شوید.

تسک بار ویندوز در برابر داک در مک

از جمله مشکلات در سیستم عامل مک این است که با کلیک کردن بر روی آیکون های مشخص شده در مک در واقع هیچ پنجره ای باز نمی شود  اما دلیل آن چیست؟  در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که سیستم عامل مک براساس برنامه ها کار می کند و البته توجه ویژه ای بر روی پرونده ها دارد. البته در سیستم عامل ویندوز با کلیک کردن بر روی یک ایکون مشخص سریع پنجره آن باز می شود اما در سیستم عامل مک پرو اپل این چنین نیست. اگر چه طی این سالها سیستم عامل مک در این خصوص پیشرفت های زیادی داشته اما با این وجود تا به الان شاهد کاربردهای بیشتری از سیتم عامل ویندوز هستیم  که امکانات بیشتری را برای کاربران ارئه می دهد.

اجرای بازی

اگر شما گیمر هستید به راحتی تشخیص خواهید داد که براساس اسن اطلاعاتی که در متن ذکر شده کدام یک از سیستم عامل برای حرفه شما مناسب تر است. اگر چه در سیستم عامل مک برخی از بازی ها ارائه شئه است اما همچنان سیستم عامل ویندوز نسبت به مک پیشی گرفته  و عناوین بیشتری از بازی ها را به خود اختصاص می دهد.

دسترسی ها

در هر دوی سیستم عامل ها برای افراد ناتوان و معلول تمهیدات ویژه ای فراهم شده است تا این افراد هم به این دو سیستم عامل دسترسی داشته باشند و به راحتی از امکانات موجود در هر دوی سیستم عامل بهره مند شوند. به عنوان مثال در هر دوی این سیستم عامل  امکاناتی نظیر ذره بین، اجرای صوتی متون ، ورودی صوتی و خط برزیلی فراهم است البته در سیستم عامل ویندوزی این امکان برای افراد نابینا فراهم شده است تا به راحتی ویندوز را بر دستگاه خود نصب کند. علاوه بر این در سیستم عامل ویندوزی این امکان نیز برای افراد ناتوان فراهم شده است که با استفاده از چشم سیستم عامل را کنترل کنند در واقع در این سیستم عامل از زبان اشاره ی استاندارد آمریکا برای افراد ناتوان پشتیبانی می کند تا به راحتی به همه برنامه ها در سیستم عامل دسترسی داشته باشند.

لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک پرو اپل

تنوع لپ تاپ ویندوز نسبت به اپل

حتما اگر برای خرید یکی از مدل ها به بازار اقدام کنید می‌بینید که تنوع لپ تاپ های ویندوز نسبت به مک بیشتر است، همچنین اگر زیاد در این موارد تجربه نداشته باشید و برای اولین بار اقدام به خرید کنید ممکن است بین انواع لپ تاپ های ویندوز بمانید، اما در رابطه با مک بوک اپل اینگونه نیست، زیرا تنها زیر نظر شرکت اپل ساخته می‌شود و خرید آن آسان است.

پس با توجه به این مورد می‌توانید لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید، آیا در این مورد اطلاعات لازم را دارید و می‌توانید بین مدل های لپ تاپ ویندوز بهترین را انتخاب کنید؟ یا علاقه مند به اپل هستید و ترجیح می‌دهید در کمترین زمان ممکن آن را انتخاب و خریداری کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید؟

همچنین باید توجه داشته باشید قیمت لپ تاپ های اپل نسبت به ویندوز بالا تر است و اگر از لحاظ مالی قدرت خرید آن را ندارید باید انتخاب خود را محدود کنید، زیرا اپل به دلیل توانایی ها و مزایای تقریبا بیشتر نسبت به ویندوز از ارزش بیشتری برای خریداران برخودار است و طرفداران مخصوص خود را دارد.

تعمیرات لپ تاپ ویندوز نسبت به اپل

قبل تر اشاره کردیم که ویندوز از فراوانی و تنوع بیشتری نسبت به اپل برخوردار است و همچنین قیمت مناسب تری نسبت به اپل دارد اما باید توجه داشته باشید این تنوع ویندوز گاهی به ضرر آن تمام می‌شود، برای مثال اگر دچار خرابی شود ممکن است در تعمیر آن به مشکل بر بخورید.

گلکسی اس 23 اولترا

ممکن است قطعه ای از لپ تاپ ویندوز شما خراب شده باشد و آن قطعه در بازار به سادگی یافت نشود و حسابی شما را کلافه کند، اما در رابطه با لپ تاپ اپل اینگونه نیست.

اگر زمانی دچار مشکل شود می‌توانید تنها با مراجعه به یک مکان آن را تعمیر کنید و دیگر زمانی را برای گشتن به دنبال قطعات مختلف هدر ندهید، همچنین باید توجه داشته باشید هزینه تعمیرات اپل تقریبا از ویندوز بالا تر می‌باشد.

لپ تاپ ویندوزی یا مک بوک

کیفیت بالای مک نسبت به ویندوز

همانطور که گفتیم اپل از قیمت بالاتری نسبت به ویندوز برخودار است که یکی از دلایل آن به کیفیت لپ تاپ های اپل بر می‌گردد، اپل همیشه در تولید لپ تاپ های مک از بهترین قطعات استفاده کرده و سعی کرده است محصولی با کیفیت بسازد، اپل همواره در تلاش است از بهترین و مرغوب ترین امکانات برای ساخت مک استفاده کند پس اینگونه می‌توان به دلیلِ قیمت بیشتر آن نسبت به ویندوز پی برد.

همچنین اپل از تصویر زمینه با کیفیت تر و زیبا تری نسبت به ویندوز برخودار است، کیفیت صفحه نمایش آن به قدری بالا است که بیشتر افراد در زمینه فیلم سازی و انیمیشن سازی برای کار خود آن را انتخاب می‌کنند و معتقد اند مک کارآمد تر از ویندوز است، اما اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیتی نمی‌دهید ویندوز برای شما انتخاب خوبی است.

همچنین اپل در ساخت مک سعی کرده است تا حد امکان از برنامه های بیهوده استفاده نکند و همین موضوع سبب شده است که مک از باگ و ویروس ها در امان باشد، یکی از مهم ترین دلایل ویروسی نبودن مک نسبت ویندوز می‌توان به تعداد کاربران آنها اشاره کرد، ویندوز از حجم بسیاری از کاربران برخودار است و به همین سبب گاهی دچار ویروس و بد افزار می‌شود.

پس از لحاظ امنیت، می‌توان مک را از ویندوز بهتر دانست، اما از نظر فراوانی استفاده کاربران ویندوز نقش پر رنگ تری دارد.

حتما برای شما پیش آمده است که ساعت ها پشت لپ تاپ خود درحال انجام پروژه ای باشید یا حتی به عنوان یک نویسنده مشغول نوشتن باشید و گذر زمان را فراموش کنید، در چنین شرایطی شما باید از لپ تاپی استفاده کنید که باتری قوی و با دوامی داشته باشد که حتی بعد از ساعت ها کار با آن زود خراب نشود و باتری خالی نکند.

اگر شما هم به چنین مشکلی برخورده اید پیشنهاد میکنیم مک بوک اپل را خریداری کنید، زیرا از قدرت باتری زیادی برخودار است و شما می‌توانید بدون استرس و توجه به زمان ساعت ها با آن کار و پروژه خود را کامل کنید.

به عنوان کاربری که مک بوک اپل را خریداری کرده ممکن است به سیسم ویندوز نیاز پیدا کنید، در چنین شرایطی شاید به فکر بیفتید که خرید ویندوز برای شما بهتر از اپل است و ممکن است هنگام کار با آن به مشکل بر بخورید، اما جالب است بدانید سیستم اپل قابلیت پشتیبانی ویندوز را دارد و شما می‌توانید ویندوز را در سیستم اپل نصب کنید و مشغول کار با آن شوید.

از لحاظ آسانی در کار اپل بسیار راحت تر است و از مشکل جدی و پیچیده ای برخودار نمی‌باشد، البته این مورد به سطح آگاهی کاربر بر می‌گردد، اگر در زمینه ای کار می‌کنید که کیفیت لپ تاپ برای شما اهمیت دارد یا ساعت ها پشت آن می‌نشینید و کار می‌کنید انتخاب لپ تاپ مک بوک اپل برای شما بهتر است، اما اگر چندان به کیفیت آن اهمیت نمی‌دهید و فقط برای اوقات فراغت به آن نیاز دارید یا زمان زیادی را نمی‌خواهید صرف کنید و همچنین لپ تاپ ارزان قیمت تری را خواستار هستید ویندوز برای شما مناسب می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =