مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۳

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۳

از تولیدات جدید شرکت اپل، می توان به آیفون های نسل ۱۴ اشاره کرد که امسال این نوع گوشی ها در دو نوع آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو رو نمایی شدند که امکانات و قابلیت های جدیدی به این گوشی ها اضافه شده است و نسبت به نسل قبلی خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که خرید کدام نوع از این گوشی ها می تواند گزینه ی مناسبی باشد برای پاسخ سوال خود در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا به مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۳ به طور دقیق بپردازیم.

مقایسه صفحه نمایش و دوربین  آیفون ۱۳و آیفون ۱۴

صفحه نمایش: تغییرات جالبی بر روی این صفحه نمایش ها به وجود آمده است. یکی از اصلی ترین و مهم ترین جنبه های نمایشگر این گوشی، روشنایی آن است که از 1000 به 2000 نیت افزایش یافته است. این بدان معنا است  که این صفحه نمایش های آیفون ۱۴روشن ترین صفحه نمایش محسوب می شود. صفحه نمایش این گوشی ها هم اکنون بین 1 تا 120 هرتز سوئیچ می شود که بر مصرف باتری تاثیر می گذارد. صفحه نمایش سری آیفون 13 پرو، بین 10 تا 120 هرتز سوئیچ می شود. با این حال روزولوشن این گوشی کمی افزایش یافته است اما چندان قابل مشاهده نیست.

آخرین وضعیت ریجستری آیفون ۱۴ در ایران

از دیگر تغییرات این گوشی افزایش تراکم پیکسلی آن می باشد که در هنگام نمایش فیلم ها و عکس ها جزئیات بیشتری را نشان می دهد. قابلیتی که مخاطبان آیفون سال ها در انتظار آن بودند به این گوشی ها افزوده شد، یعنی یک صفحه نمایش که همیشه روشن است که بسیار جالب و کاربردی برای مخاطبان می باشد.

دوربین: از اصلی ترین مزیت های آیفون سری ۱۴ نسبت به سری های قبلی می توان به همین دوربین آن ها اشاره کرد با توجه به این که در دوربین آیفون ۱۳ از سنسور های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده، اپل قصد دارد از دوربین های ۴۸ مگاپیکسلی برای آیفون ۱۴ به کار ببرد که  کارایی بهتری نسبت به نسل قبل از خود خواهد داشت.

طبق گفته ی اپل در مکان های تاریک ۴۹ درصد عملکرد و کارایی بهتری را ارائه می دهد. اپل با ارتقا دادن دوربین های سلفی آیفون های ۱۴ قصد دارد دل مخاطبان و کاربران را به گرفتن عکس های سلفی به دست آورد. از دیگر مزیت های آیفون ۱۴ افزوده شدن قابلیت جدیدی به نام Action mode می باشد که امکان ثابت کردن تصاویر، صحنه های در حال حرکت و تصاویر با کیفیت را فراهم می سازد.

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۳

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو

در مورد تفاوت گوشی موبایل آیفون 14 پرو با آیفون 13 پرو، ظرفیت باتری دو آیفون بسیار شبیه به هم است و این به این معناست که این گوشی پس از شارژ کامل، برای روز بعد قابل استفاده است طبق گفته های اپل این دو نوع گوشی آیفون می توانند ۵۰ درصد شارژ را در مدت زمان ۳۰ دقیقه ارائه بدهند و همچنین می توانند از شارژ سریع ۲۰ واتی، شارژر های magsafe ، قاب ها و شارژ بی سیم پشتیبانی کنند.

گوشی کوکاکولا چیست؟ چه ویژگی دارد؟

مقایسه فناوری 5G در آیفون های ۱۳ و ۱۴

طبق گفته های اپل این شرکت قصد دارد در آیفون های سری ۱۴ از یک نوع مودم پیشرفته و جدید ساخت اپل برای این آیفون به کار ببرد و دیگر از فناوری ۵G استفاده نمی کند آیفون ۱۳ یکی از بهترین و مهم ترین گوشی های ۵G است اما آیفون ۱۴ مسلما کیفیت و عملکرد بالاتری را برای وب گردی خواهد داشت. در نسل های گذشته اپل از مودم های 5G برای ساخت گوشی ها استفاده می کرد اما قرار است در نسل ۱۴ یک جهش چشمگیری را برای کاربران ایجاد کند.

مقایسه عملکرد آیفون پرو مکس ۱۳ با آیفون پرو مکس ۱۴

در ساخت آیفون های ۱۳ پرو مکس از تراشه های A15 استفاده شده است اما تراشه های به کار رفته در آیفون های ۱۴ پرو مکس A16. بیونیک است که نسبت به آیفون های۱۳ عملکرد و قدرت بالایی دارد. برخلاف نسل های قبلی که از فناوری 5 نانومتری استفاده می شد، تراشه جدید از یک فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است که همراه با یک پردازنده مرکزی و 16 میلیارد ترانزیستور ارتقا یافته است و در ساخت آیفون ۱۴ هم مانند آیفون ۱۳ پرو مکس از رم ۶ گیگابایتی استفاده می شود.

مقایسه آیفون ۱۴ و ۱۳

آیفون ۱۴ پرو مکس از لحاظ نرم افزاری برای اجرا از آخرین نسخه سیستم عامل اپل یعنی ios16 استفاده می کند با توجه به این که آیفون ۱۳پرو مکس نیز،  همین سیستم عامل را دریافت و اجرا می کند می توان نتیجه گرفت که در دو نوع آیفون ها نرم افزاری آن ها برابر است و با هم تفاوت ندارند. اپل هر 5 یا 6 سال یک بار آپدیت های جدیدی را برای گوشی های خود منتشر می کند، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست. در نسخه جدید آیفون 14 پرو مکس ویژگی های جدید و خلاقانه ای اضافه شده است که در آیفون های ۱۳پرو مکس وجود نداشت از مهم ترین و اصلی ترین این قابلیت ها اتصال ماهواره ای و همچنین عملکرد های SOS اضطراری است.

تاثیر هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال چگونه است؟

با استفاده از این ویژگی، افراد می توانند گوشی های خود را در مکان های دور و بدون وجود سیگنال به ماهواره ها متصل کنند. این قابلیت می تواند در مواقع اضطراری و هنگام خطر موثر باشد و حتی می تواند جان کاربر را نجات دهد. البته باید به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید از این قابلیت گوشی استفاده کنید و به اتصال ماهواره ای برسید، باید دید مناسبی را از آسمان داشته باشید و گوشی را در جهت و سمت درستی که آیفون به آن اشاره می کند قرار دهید.

علاوه بر این، توسط این سنسور های بهبود یافته، مدل جدید آیفون ها توانایی تشخیص تصادفات را نیز دارد. این عملکرد را می توان یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و موثر آیفون 14 پرو مکس دانست که می تواند در صورت بروز تصادف خودرو آن را تشخیص دهد و به موقع با پلیس و اورژانس تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =