مقایسه انواع مختلف اپل واچ

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

مقایسه انواع مختلف اپل واچ ها باهم برای افرادی که قصد خرید ساعت هوشمند اپل را دارند مهم است. اما قبل از بررسی انواع مختلف ساعت اپل مقدمه ای بر پیدایش ساعت های هوشمند آورده ایم. با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات الکترونیکی هوشمندی ساخته شده اند که کاربرد ها و مزایای خاصی دارند و در زمینه های گوناگون می توانند، سبب آسان تر انجام شدن کار ها شوند. ساعت های هوشمند یکی از این تجهیزات الکترونیک است که توانسته اند جایگاه ویژه ای را در دنیای امروزه پیدا کنند. هر مدل از ساعت های هوشمند قابلیت های ویژه و منحصربفردی را ارائه می دهند و کارایی متفاوتی دارند.

اپل واچ ها جدید ترین نوع ساعت های ساخته شده به دست بشر تا کنون هستند و یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین ساعت های مورد استفاده به حساب می آیند. این نوع از ساعت ها علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند از قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای نیز بهره مند هستند. در واقع این ساعت ها مانند یک کامپیوتر کوچک عمل می کنند. در این مقاله به مقایسه انواع مختلف اپل واچ پرداخته ایم. اگر قصد خرید اپل واچ را دارین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه باشید.

قابلیت ها و امکانات اپل واچ ها

اپل واچ ها از قابلیت ها و ویژگی های منحصربفردی برخوردارند، که متناسب با نیاز کابران قابل خریداری هستند. بنابراین افراد پیش از خرید اپل واچ  مورد نظر خود باید با قابلیت های این ساعت ها آشنا باشند تا بتوانند یک خرید هوشمندانه و درست انجام دهند. در ادامه به برخی از این قابلیت های ویژه اشاره کرده ایم.

  • تحلیل موقعیت مکانی
  • تحلیل تناسب اندام
  • داشتن قابلیت نمایش تماس ها و پیامک های دریافتی
  • امکان استفاده از نرم افزار های خاص مانند شبکه های اجتماعی مختلف
  • صرفه جویی در مصرف باتری تلفن همراه
تعمیرات گوشی ورتو

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

 از آن جایی که شرکت اپل یک سیستم  قیمت گذاری ساده برای کالا های تولید شده را ارائه می دهد، قیمت‌گذاری و مقایسه سری‌ های مختلف اپل واچ کار آسانی به نظر می رسد.  به ‌طور کلی هر یک از مدل‌ های اپل واچ به انواع گوشی ‌های آیفون متصل می شود و در تمامی مدل ها امکان برقراری تماس، دریافت پیام، پیگیری وضعیت ورزشی و سلامتی بدن همچون ضربان قلب، میزان کالری و تعداد قدم‌ ها وجود دارد.

بررسی ویژگی‌های اصلی سری‌های مختلف اپل واچ

در ادامه  سری ‌های مختلف اپل واچرا مقایسه کرده ایم و خلاصه ‌ای از مهم ‌ترین ویژگی ‌های هر یک از آن ها باز گو کرده ایم:

  • سری صفر یا نسل اول که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. این مدل دیگر تولید نمی‌ شود و به عبارتی منسوخ شده است. در این مدل سرعت دستگاه بسیار پایین بوده و عمر باتری نیز بسیار کم است.
  • سر ی 1 در سال ۲۰16 وارد بازار شد و با این که این مدل نسبت به سری صفر پردازنده سریع ‌تری داشت اما شباهت بسیار زیادی با نسخه صفر داشت.
  • سری ۲ نیز در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد اما نسبت به دو مدل قبلی به‌ روز رسانی شده بود. در واقع در این مدل عمر مفید باتری، سرعت پردازنده، وضوح صفحه ‌نمایش و ویژگی ضد آب دستگاه بهبود یافته و همچنینGPS به آن اضافه شده بود.
  • سری ۳ که در سال ۲۰۱۷به بازار عرضه شد نسبت به مدل های تولید شده ی قبلی از پردازنده ی سریع ‌تری برخوردار بود و همچنین در این مدل ویژگی Cellularمعرفی شد. مدل ‌هایی که از گزینهCellular پشتیبانی می کنند، با استفاده از سیم‌کارت امکان برقراری تماس و ارسال پیامک را به کاربر می ‌دهند از این رو  ساعت هوشمند  می تواند به ‌صورت مستقل از آیفون عمل کند.
  • سری ۴ در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. این سری نسبت به چهار مدل قبلی، دارای صفحه ‌نمایش بزرگ‌ تر و بدنه باریک‌ تری است و علاوه بر آن، در این سری  نیز سرعت پردازنده افزایش یافته و ویژگی ‌های جدیدی همچون تشخیص سقوط به آن اضافه شده بود.
  • سری ۵ در سال ۲۰۱۹ با ویژگی های جدید تری نسبت به مدل ‌های قبلی مانند صفحه ‌نمایش همواره روشن، قطب‌نما و حافظه داخلی بیشتر معرفی شد. در این سری نیز می توان شاهد بهبود میزان عمر باتری بود.اما با وجود اینکه در این مدل تراشه S5 معرفی شده بود هیچ تفاوتی در سرعت دستگاه با تراشه S4 مدل قبلی احساس نمی شد.
  • مدل SE در سال 2020  ارائه شد که دارای گزینه Family Set Up (تنظیم خانوادگی) بود ولی از ویژگی صفحه نمایش همواره روشن پشتیبانی نمی کرد.
  • سری 6 در سال 2020 عرضه شد. در این مدل ویژگی ‌های جدیدی مانند تراشه جدید و سریع U1، اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون، نوار قلب و ویژگی‌ های امنیتی ارائه شده بود.
  • سری ۷ آخرین سری از اپل واچ ها است که در سال 2021 به بازار عرضه شد. در این سری عمر باتری نسبت به مدل های قدیمی تر تغییری نکرده بود اما امکان شارژ سریع‌ تر برای آن فراهم شده بود. به طور کلی به جز تغییرات جزئی ویژگی ‌ها و سنسور ها در این سری تغییر چندانی نبست به سری ۶ ایجاد نشده بود و تنها صفحه‌ نمایش آن نسبت به سری ‌های قبلی کمی بزرگ ‌تر شده ولی همچنان طراحی یکسان مستطیل شکل با گوشه‌ های گرد در این سری رعایت شده بود.
برنامه اینستاگرام تردز چیست؟

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

همان طور که مشاهده کردید، مهم ترین تفاوت سری های اول اپل واچ نسبت به نسخه هایی که بعد از سری ۵ عرضه شدند،  پشتیبانی از قابلیت صفحه همواره روشن است و همچنین به سبب افزایش سایز صفحه نمایش در نسخه های جدید، کیفیت گرافیکی این ساعت ها نیز افزایش یافته است.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه انواع مختلف اپل واچ ها پرداختیم. اولین نکته ای که برای خرید ساعت هوشمند باید در نظر گرفته شود، مشخص کردن میزان بودجه است. در حال حاضر سری 5 و 6 گران قیمت ترین سری اپل واچ ها هستند. اپل واچ SE یک ساعت هوشمند میان رده اما  با کیفیت بسیار خوب است که قیمت کمتری نسبت به سری 6 و 5 دارد. پیشنهاد می کنیم برای خرید به سراغ مدل های خیلی قدیمی نروید چرا که ممکن است به روز رسانی نرم افزار ان ها متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هشت =