مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ

مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ

ساعت های هوشمند در سال های اخیر در بین عموم مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است در سال 2015 میلادی شرکت اپل برای اولین بار وارد بازار اسمارت واچ شد. شرکت سامسونگ شروع به رقابت با شرکت اپل کرد و در نهایت هر دو این شرکت ها تصمیم گرفتند که اسمارت واچ های هوشمند خود را وارد بازار هدفشان کنند. سامسونگ واچ 4 و اپل واچ 7 توانستند نظر کاربران زیادی را به خود جذب کنند هر دو دستگاه بسیار عالی هستند اما با این حال با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند. در ادامه مقاله به مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ میپردازیم.

مقایسه گلکسی واچ 4 و اپل واچ 7 از لحاظ سیستم عاملی

شرکت اپل با استفاده از سیستم عامل WATCHOS توسعه یافته است این سیستم عامل به IOS شباهت زیادی دارد و با گوشی آیفون سازگار است. استفاده از امکانات اپل واچ زیاد کار راحتی نیست و برای راه اندازی آن باید یک دستگاه ایفون هم داشته باشید ولی  سامسونگ گلکسی واچ 4 در مقایسه با سیستم عامل اندروید کمی فرق می کند البته اگر گوشی ایفون داشته باشید می توانید از چند ویژگی گلکسی 4 هم استفاده کنید ولی دیگر نمی توانید از ساعت خود با ایپد استفاده کنید اما می توانید یک برنامه اختصاصی را در گوگل پلی پیدا کنید، گلکسی واچ 4 با دستگاههای اندروید زیادی سازگاری دارد.

این دو عدد اسمارت واچ یعنی اپل واچ 7 و گلکسی واچ 4 دارای ویژگی های جذاب زیادی هستند و اگر میخواهید یک ساعت هوشمند تهیه کنید و از طریق ان می خواهید در مورد سلامتی خود اطلاعات کاملی را به دست آورید گلکسی واچ 4 گزینه بهتری است. مثلا اگر بخواهید میزان فشار خون خود را کنترل کنید و یا می خواهید میزان خروپف خود را مدیریت و کنترل کنید این دستگاه دارای تمامی این امکانات می باشد. اپل واچ 7 غیر قابل تغییر است شرکت اپل در سال های اخیر توانست برای افرادی که نمی توانستند گوشی های خود را لمس کنند و ببینند این قضیه را بهتر کند با کمک اپل واچ می توان از گزینه ASSISTIVE TOUCH برای پیمایش دستگاه استفاده کنید و همچنین می توانید به اپلیکیشن MINDFULNESS دسترسی پیدا کنید و به کمک آن می توانید به ارامش دست پیدا کنید.

گوشی ورتو signature S

مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ

از لحاظ عمر باتری ساعت هوشمند اپل واچ 7 به اندازه 18 ساعت ماندگاری دارد اما در گلکسی واچ 4 به اندازه 40 ساعت است. از لحاظ فضای ذخیره سازی ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل با یکدیگر تفاوت هایی دارند در گلکسی واچ 4 فضای ذخیره سازی 16 گیگابایت است ولی در اپل واچ 7 فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت است.

از لحاظ قیمتی شرکت اپل همیشه به عنوان رهبر محصولات گران قیمت و لاکچری شناخته و مشهور بوده است میزان پرداخت برای اپل واچ به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا می توان پایین ترین قیمت آن را از شرکت اپل خریداری کرد در حالیکه مدل های دیگری با قیمت های دیگری نیز در بازار وجود دارند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک کمی گرانتر است اما بخاطر اندازه های بزرگ این ساعت می باشد که بزرگتر از استاندارد خود هستند و باز با توجه به انواع مدل های آن قیمت های مختلفی پرداخت می کنید.

از لحاظ پشتیبانی برنامه ها، برنامه های بومی بر روی این دو ساعت هوشمند طراحی و نصب شده اند که مورد استفاده کاربران قرار می گیرند. ولی ممکن است که بعضی مواقع نیاز به برنامه های متفاوت دیگری نیز داشته باشید که با استفاده از گلکسی واچ 4 برنامه های شخص ثالث را دانلود و نصب می کنید مانند STRAVE، اسپاتیفای و یوتیوب می باشند، اما اگر برنامه های بیشتری می خواهید اپل واچ 7 گزینه بهتری است.

انتخاب هر کدام از این اسمارت واچ ها با توجه به سلیقه خودتان انجام می شود مثلا اگر قصد ارزیابی میزان سلامتی خود را دارید گلکسی واچ 4 گزینه بهتری است و یا اگر قصد دارید که ازاین اسمارت واچ برای میزان تناسب اندامتان استفاده کنید اپل واچ 7 گزینه بهتری است، سیستم عامل WATCH OS راحت تر است و اگر گوشی سامسونگ دارید استفاده از گلکسی واچ 4 بهتر از اپل واچ 7 است.

مقایسه اپل واچ 8 و سامسونگ گلکسی واچ 5

اپل واچ 8 از سری جدید ساعت های هوشمند است در کنار اپل واچ 8 مدلهای دیگری نیز وجود دارند مانند اپل واچ SE2 و اپل واچ اولترا.

با اینکه گلکسی واچ ها از محبوبیت زیادی برخوردارند اما هنوز کاربران زیادی اپل واچ ها  را ترجیح می دهند و از حداکثر امکانات اکو سیستم اپل استفاده می کنند.

برترین گوشی های ورتو

اولین تفاوت این دو ساعت هوشمند در سری اپل واچ 8 و گلکسی واچ 5 طراحی آنها می باشد. اپل واچ 8 دارای صفحه نمایشی مستطیلی با اندازه های 1.57 یا 1.73 اینچی هستند در حالیکه که گلکسی واچ سری 5 دارای صفحه نمایش 1.4 اینچی می باشد رزولوشن صفحه نمایش در اپل واچ 8 430 در 352 پیکسل و یا 396 در 434 پیکسل است در حالیکه در گلکسی واچ 5 450 در 450 پیکسل است. صفحه نمایش اپل واچ 8 از نوع LED و از فناوری صفحه نمایش همیشه روشن است در حالیکه در گلکسی واچ 5 داری صفحه نمایش 1.4 اینچی OLED همیشه روشن است. جنس بدنه گلکسی واچ 5 از الومینیوم بسیار مقاوم است و هردو این ساعت های هوشمند دارای گواهی IP68 دربرابر گرد و غبار و اب می باشند و قابلیت ضد اب تا عمق 50 متر را دارند.

گلکسی واچ 5 به تمامی علاقه مندان در حوزه سلامت این امکان را می دهد که ورزشکاران بتوانند با برخورداری از حسگرهای متعددی از وضعیت جسمانی خود مطلع شوند به همین دلیل گلکسی واچ 5 از لحاظ پایش میزان سلامت جسمانی در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اپل واچ 8 دارای ردیابی تناسب اندام و تمرینات معمولی با روش ACTIVITY RINGS می باشد که با انجام کارهای بیشتری در طول روز شما را تشویق می کند. میزان دویدن و راه رفتن، یوگا و تمرینات HILT را کنترل می کند.

گلکسی واچ 5 نسبت به اپل واچ 8 دارای سنسورهای پیشرفته تری است یعنی کارها را دقیق تر انجام می دهد. اپل واچ 8 دارای سنسور تشخیص تصادف است مثلا اگر در معرض یک تصادف شدید قرار دارید به شما اطلاع می دهد و این ویژگی منحصر به فردی است.

هر دو ساعت دارای سنسورهای زیادی هستند اما سنسورهای گلکسی واچ 5 از اپل واچ 8 بیشتر است. اپل واچ 8 دارای سنسور اکسیژن خون، دستگاه ECG با اعلان هایی می باشد که ضربان قلب شما را به طور غیر عادی کم و یا زیاد می کند و دارای سنسور دما می باشد که در کریستال پشتی ساعت و بر روی پوست دست شما قرار گرفته است و دیگری در زیر نمایشگر است که دارای دقت بالایی است.

هر 5 ثانیه یکبار دمای مچ دست را در طول شب نمونه برداری می کند و تغییرات جزئی تا 0.1 سانتی گراد را ارزیابی می کند. همچنین دارای سنسورهای حرکتی جدیدی است که باعث می شود شما تصادف را تشخیص دهید و ضربه شدید را نیز تشخیص می دهد و با داشتن میکروفون صداهای غیر معمولی را تشخیص می دهد.

تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی بشر

مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ

با همه این وجود گلکسی واچ 5 دارای سنسورهایی است که هر روز به آنها نیاز دارید، گلکسی واچ 5 دارای سنسور BIOACTIVE است که برای ردیابی خواب همراه با ضربان قلب و نظارت بر میزان اکسیژن خون است و شامل یک ابزار تحلیلگر برای میزان اب بدن و تراکم استخوان می باشد.

سیستم عاملی این دو اسمارت واچ نیز خیلی مهم می باشد. اپل واچ 8 حتما نیاز به تهیه گوشی آیفون دارد و نمی تواند با گوشی های اندرویدی کار کند، در حالیکه گلکسی واچ 5 هم فقط با گوشی های اندرویدی کار می کند هردو تجربه کار با IOS  و ANDROID را دارند، پس با توجه به نوع گوشی که دارید و سیستم عامل تلفنتان بهتراست انتخاب کنید که از کدام اسمارت واچ اپل واچ 8 و یا گلکسی واچ 5 می خواهید استفاده کنید و سپس آن را خریداری کنید. در مورد عمر باتری باید گفت که ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 می تواند تا 50 ساعت را پشتیبانی کند  و هم چنین دارای شارژری جدید مبتنی بر USBC می باشد که این امکان را به شما می دهد که ساعت هوشمند خود را خیلی سریع شارژ کنید در حالیکه ساعت هوشمند اپل واچ 8 به خاطر حالت ذخیره انرژی که دارد نسبت به قبل دارای عملکرد بهتری است. در حالت معمولی میزان مصرف باتری آن به 18 ساعت در روز هم می رسد که اگر حالت ذخیره انرژی آن را انتخاب کنید این میزان شارژ باتری می تواند به 36 ساعت در روز هم برسد.

انتخاب هر دو این اسمارت واچ بستگی به سلیقه و میزان استفاده خودتان دارد با این وجود ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 نسبت به اپل واچ 8 دارای گزینه های بیشتری است. تنها ویژگی منحصر به فردی که ساعت هوشمند اپل واچ 8 نسبت به گلکسی واچ 5 دارد این است که سنسور تشخیص تصادف دارد ولی این ویژگی را ما همیشه در طول روز به آن نیاز نداریم و با عمر بهتر باتری و قیمت پایین تر گلکسی واچ 5 گزینه بسیار بهتری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =