مقایسه دوربین آیفون و شیائومی 

مقایسه دوربین آیفون و شیائومی 

گوشی های گوناگونی در حال حاضر در بازار های مختلف جهان وجود دارد و به کاربران عرضه می شود. همچنین می توان گفت که هر کدام از این گوشی ها دارای ویژگی و امکاناتی هستند که سبب شده است تا تمایل برای استفاده از این گوشی ها زیاد شود می توان گفت از بهترین گوشی های موجود در بازار می توان گوشی شیائومی و همچنین آیفون را نام برد. گوشی آیفون و شیائومی دارای توانایی های مختلفی هستند که این امر سبب محبوبیت و همچنین معروفیت بیشتر این گوشی ها شده است. می توان گفت که این دو گوشی  در کنار ویژگی های گوناگونی که دارند  از دوربین های بسیار باکیفیت نیز برخوردار می باشند که می توان گفت که این امر می تواند برای افرادی که علاقه زیادی به عکاسی،فیلمبرداری و فعالیت های این چنینی دارند بسیار مهم و جذاب باشد.دوربین های گوشی های آیفون و همچنین شیائومی هر کدام دارای توانایی هایی هستند که می تواند باعث بهتر شدن عکس گرفته شده توسط این دوربین ها شود. ما در ادامه به مقایسه دوربین آیفون و شیائومی می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم تا شما بیشتر با آن ها آشنا شوید.

مقایسه دوربین گوشی آیفون و شیائومی 

گوشی های آیفون و همچنین شیائومی از گوشی های بسیار محبوب و همچنین پر فروش در بازار های گوناگون هستند. این دو گوشی شی به دلیل توانایی ها و قابلیت های مختلف و خاصی که دارند طرفدا آن زیادی دارند و افراد با سلیقه های مختلف خواهان خرید و استفاده از این گوشی ها هستند. دو گوشی شیائومی و آیفون دارای عملکرد های گوناگون و خوبی در زمینه های مختلف هستند و افراد می توانند از این گوشی ها برای انجام فعالیت های گوناگون استفاده کنند یکی از فعالیت هایی که می توان به خوبی با این دو گوشی انجام داد عکاسی و همچنین فیلمبرداری است دو گوشی شیائومی و آیفون دارای دوربین های بسیار باکیفیت و همچنین با قابلیت های گوناگون می باشند که این امر سبب شده است تا این گوشی از نظر دوربین از بهترین ها باشند. ما در ادامه خصوصیات مختلف دوربین های این دو گوشی را بیشتر بررسی می کنیم

آشنایی با 10 ترفند شگفت انگیز آیفون 13

مشخصات دوربین گوشی شیائومی

گوشی های شیائومی مانند سایر گوشی ها دارای دوربین های بسیار باکیفیت هستند همچنین می توان گفت که دوربین های این گوشی دارای قابلیت های چشمگیر است که می توان گفت این قابلیت ها سبب جلب توجه افراد زیادی نیز شده است. همچنین استفاده و به کارگیری از این توانایی های گوشی شیائومی سبب می شود تا کیفیت عکاس های گرفته شده با این گوشی بسیار بیشتر شود. ما در ادامه امه برخی از قابلیت های دوربین گوشی شیائومی را معرفی می کنیم

تنظیم منظره یاب دوربین گوشی شیائومی

هنگامی که اپلیکیشن دوربین شیائومی  را در گوشی خود باز می کنید شما با منظره‌یاب و تعدادی آیکون نقطه‌ای در اطراف صفحه مواجه خواهید شد. می توان گفت که شما با به کارگیری از این آیکون ها می توانید عکس های مورد نظر خود را بگیرید.

مقایسه دوربین آیفون و شیائومی 

جستجو در حالت های مختلف دوربین شیائومی

 درباره این قسمت می توان گفت که با تپ کردن روی دکمه منوی گزینه‌ها  لیستی از همه حالت‌های دوربین شیائومی دیده می شود اگر شما قصد دارید  که یک عکس پانوراما بگیرید یا با حالت دستی در گوشی ارزان قیمت خود سرگرم شوید، لازم دارید که در ابتدا از این منو در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی یا تنظیمات دوربین گوشی شیائومی  بازدید کنید.

تایمر (Timer)

این توانایی موجود در دوربین سبب می شود تا شما بتوانید انید در زمان دلخواه عکس مورد نظر خود را بگیرد شما می توانید زمان را مشخص کنید و دوربین در زمان مشخص شده عکس را می گیرد.

پانوراما (Panorama)

می توان که این قابلیت موجود در گوشی شیائومی زمانی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد که آن ها بخواهند از مناظر مختلف و همچنین شهر ها عکاسی کنند.

جدیدترین نسخه اندروید

تنظیم دستی نور نیمه روشن (HHT)

می توان گفت که این حالت برای ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم نور مثل عکاسی در شب با گوشی شیائومی استفاده می‌شود. این حالت از چندین تصویر برای ثبت بهتر عکس استفاده می‌کند. این برای عکاسی در شب با گوشی شیائومی به کار می‌رود.

حالت پرتره (Portrait Mode)

درباره این قابلیت دوربین گوشی شیائومی می توان گفت که این حالت در دوربین گوشی شیائومی یک تصویر با افکت دوست داشتنی بوکه ایجاد می‌کند، به این صورت که پس زمینه را تار می‌کند اما تمرکز (فوکوس) بر روی سوژه را کاملاً حفظ می‌کند.

سایر ویژگی های دوربین گوشی شیائومی 

دوربین های گوشی شیائومی دارای توانایی های  دیگری نیز می باشند که ما در ادامه آن ها را معرفی می کنیم

  • تغییر شیب (Tilt-shift)
  • حالت هوش مصنوعی (AI Mode)
  • حالت صاف کننده (Straighten)
  • حالت زیباگر (Beautiful)
  • حالت صحنه (Scene)
  • حالت ولاگ (VLOG)

مشخصات دوربین گوشی آیفون 

گوشی آیفون در حال حاضر از پرطرفدارترین گوشی های بازار است این گوشی به دلیل توانایی های بسيار زيادي که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است یکی از این ویژگی های گوشی آیفون دوربین بسیار با کیفیت آن است که به کارب آن این توانایی را می دهد تا عکس های بسیار با کیفیتی را با این گوشی بگیرند ما در ادامه برخی از توانایی های دوربین گوشی آیفون را بیان می کنیم.

 قابلیت Smart HDR 4

می توان گفت که این توانایی در هنگام گرفتن عکس‌های چند نفره به کار می رود و کاربران می توانند از آن استفاده کنند اسمارت اچ دی آر 4 می‌تواند تا چهار نفر حاضر در صحنه را تشخیص دهد و کنتراست، روشنایی و حتی رنگ پوست آن‌ها را طوری تنظیم کنید که هرکسی در بهترین حالت خود به‌نظر برسد.

مقایسه گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۳

قابلیت Cinematic Mode

می توان گفت که در این بخش شما می توانید با انتخاب حالت سینمایی، در هنگام ضبط ویدیو، فوکوس به‌طور پیوسته بین سوژه‌های گوناگون جابه‌جا می‌شود. با قرار گرفتن فوکوس روی یک سوژه، تصویر پس‌زمینه به‌صورت خودکار کمی محو می‌گردد تا فیلم ضبط شده حالتی دراماتیک یا سینمایی به خود بگیرد.

قابلیت Photography Styles

روش های عکاسی فیلترهای هوشمند و قابل‌تنظیمی هستند که می‌توانند رنگ‌هایی که در عکس وجود دارد را نیز  در عکس را کم و زیاد کنند می توان گفت که این‌ تغییر بدون اینکه روی رنگ پوست تاثیر بگذارند انجام می شود . Styles برخلاف فیلترهایی که معمولا برای عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت دستی تنظیم می‌شود و فقط نقاطی را که کاربر می خواهد ، تغییر می‌دهد. Photography Styles دارای حالت‌های Vibrant (افزایش رنگ)، Rich Contrast (سایه‌های تیره‌تر و رنگ‌ها ژرف‌تر)، Warm (تاکید بر ته‌رنگ طلایی) و Cool (تاکید بر ته‌رنگ آبی) است. میزان رنگ و گرمی آن در همه این حالت‌ها قابل‌تنظیم است و شما می‌توانید تصویر ایده‌آل خود را به ثبت برسانید.

مقایسه دوربین آیفون و شیائومی 

معرفی سایر توانایی های دوربین گوشی آیفون 

گوشی های آیفون در بخش دوربین دارای توانایی های مختلفی هستند که هر کدام از این توانایی ها می تواند سبب بهتر شدن کیفیت و وضوح عکس شما شود ما در ادامه برخی از لین ویژگی ها را معرفی می کنیم.

  • استفاده از خطوط راهنما
  • حالت Burst Mode برای ثبت عکس‌های اکشن
  • عکس‌برداری اولترا واید
  • بزرگ‌نمایی از نوع اپتیکال
  • عکاسی با Exposures Long
  • قابلیت‌های Live Photo، Loop و Bounce
  • استفاده از حالت‌های نورپردازی پرتره
  • عکاسی پانوراما
  • گرفتن ویدئوهای اسلوموشن
  • لحظه‌ها را از دست ندهید
  • نقاشی با نور
  • عکاسی با  تغییر دیافراگم
  • قفل فوکوس بر روی سوژه
  • تنظیمات نوردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =