مقایسه دوربین گوشی سامسونگ و شیائومی

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ و شیائومی

می توان گفت که داشتن دوربین با کیفیت و عالی در حال حاضر یکی از ویژگی هایی است که همه گوشی از آن برخوردار هستند. امروزه کاربران از گوشی های مختلفی برای امور گوناگون استفاده می کنند یکی از مواردی که کاربران برای آن از گوشی استفاده می کنند امر عکاسی است. دوربین گوشی های مختلف دارای ویژگی های خاصی است که سبب شده تا تمایل برای استفاده از آن ها زیاد شود.یکی از دوربین های با کیفیت و همچنین بسیار خوب متعلق به گوشی شیائومی و سامسونگ است. دوربین گوشی شیائومی و همچنین سامسونگ دارای تنظیمات  و همچنین ویژگی های گوناگونی است که سبب شده است درحال حاضر گوشی های  سامسونگ و شیائومی  جز بهترین ها از نظر کیفیت دوربین باشند و افراد زیادی تمایل داشته باشند تا از این گوشی ها استفاده کنند. ما در ادامه به مقایسه دوربین گوشی سامسونگ و شیائومی می پردازیم.

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر دوربین!

در مقایسه دو گوشی شیائومی و همچنین سامسونگ از نظر دوربین می توان گفت که برند شیائومی که دارای گوشی های مختلف و گوناگون است دارای کیفیت بهتری از دوربین در گوشی های تولید خود است. پس می توان گفت که دوربین گوشی سامسونگ در مقایسه با شیائومی دارای کیفیت پایین تری است.همچنین در اینجا می توان گفت که در حوزه  دوربین برای مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ، دوربین های پشت گوشی های شیائومی در سری های میانی و پیشتاز با کیفیت تر و بهتر بوده اما در مورد دوربین های سلفی این گوشی های سامسونگ است که عملکرد بهتری دارد. به پس می توان‌گفت زمان انتخاب بهتر است گوشی های مورد نظر را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس برای خرید تصمیم گیری کنید.

بررسی مشخصات دوربین گوشی سامسونگ

برند سامسونگ دارای گوشی های مختلفی است که هر کدام از آن ها نیز دارای ویژگی هایی هستند که سبب شده هر کدام از این گوشی های برند سامسونگ از دیگری متفاوت شوند یک از ویژگی های مهم و مورد توجه گوشی های سامسونگ دوربین است گوشی های سامسونگ دارای دوربین هایی با امکانات خاص نیز می باشد که هر کدام از این ویژگی ها سبب شده است تا کیفیت عکس های گرفته شده با گوشی سامسونگ بالا تر باشد در ادامه ما برخی از مشخصات دوربین گوشی سامسونگ را بررسی می کنیم.

مزایای اسمارت واچ یا ساعت هوشمند

گوشی های سامسونگ دارای سنسورBSI-CMOS نیز است. همچنین می توان گفت که این گوشی  ۱۶ مگاپیکسل دارد.درباره پردازنده این گوشی می توان گفت که دارای پردازنده 1.4GHz چهار هسته‌ای می باشند. این گوشی دارای بازه حساسیت 100 – 3200 و همچنین  لرزش داخلی است. درباره دوربین این گوشی همچنین می توان گفت که فاصله کانون لنز آن 23-481 میلی‌متر است همچنین حداکثر گشودگی دیافراگم این گوشی F2.8–5.9 است.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ و شیائومی

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

دوربین گوشی سامسونگ همچنین دارای تنظیمات متفاوتی است که ما در ادامه آن ها را بررسی  و معرفی می‌کنیم.

شروع تصویربرداری

زمانی که برای اولین بار وارد برنامه سامسونگ شوید، می توانید شکل اولیه تصویربرداری را ببینید.  در این هنگام شما واضح ترین ویژگی دوربین یعنی  یک دایره بزرگ که کلید شاتر است را مشاهده می کنید  می توان گفت که شما باید برای گرفتن تصویر روی آن ضربه بزنید.

متوقف کردن فیلمبرداری

 می توان گفت که دوربین سامسونگ به شما این توانایی را می دهد که در هنگام فیلمبرداری، ضبط را قطع کنید.  همچنین می توان گفت که هنگامی که بر روی کلید شاتر ضربه بزنید، یک کلید توقف در کنار آن ایجاد می‌شود. برای قطع و همچنین به راه انداختن دوباره باید روی آن ضربه بزنید. فایل نهایی نشان‌دهنده چندین بخش از فایل‌های ویدیویی ضبط شده بوده که به یکدیگر متصل شده‌اند.

استفاده از تله فوتو یا سنسورهای زوم

 می توان گفت که برای امر  جابه‌جایی و همچنین به کارگیری از سنسور تله فوتو باید روی نماد یک درخت کوچک که در قسمت وسط  دیده می شود ضربه بزنید.در این هنگام بلافاصله منوی از سایر نقاط قوت بزرگنمایی بازگشایی خواهد شد. زمانی که زوم را در بیشترین مقدار آن بگذارید، تراکم پیکسلی را می بینید.همچنین شما می‌توانید با به کارگیری  دو انگشت و به صورت همزمان، بزرگنمایی و کوچک کردن مقدار زوم صفحه را تنظیم کنید و آن را تغییر دهید. در این هنگام شما  یک نوار لغزنده دریافت خواهید کرد که می‌توانید برای زوم کردن بهتر از آن برای کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین استفاده کنید.

ساعت هوشمند تا 2 میلیون چی بخرم؟

بررسی مشخصات دوربین گوشی شیائومی

می توان‌گفت که دوربین گوشی شیائومی هم مانند دوربین گوشی سامسونگ دارای مشخصاتی است که سبب محبوبیت آن میان افراد مختلف و  همچنین بهتر شدن کیفیت عکس های حاصل از آن شده است‌. پس می توان گفت که کیفیت دوربین گوشی های شیائومی به عوامل گوناگونی وابسته هستند که هر کدام از این عوامل نیز می تواند سبب بهتر شدن کیفیت عکس شود

می توان گفت که دوربین گوشی شیائومی ۴۸ مگاپیکسل است.همچنین درباره دوربین سلفی این مدل از گوشی می توان گفت که دارای حداکثر رزولوشن فیلمبرداری 1080p است. تشخیص عمق دوربین این مدل از گوشی یعنی گوشی شیائومی f/2.4 است.

معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

می توان گفت که گوشی های شیائومی دارای دوربین های متفاوتی نیز می باشند که هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی که دارند سبب بهتر شدن کیفیت عکس می شوند  پس می توان گفت که دوربین های گوشی های مختلف شیائومی از نظر کیفیت باهم فرق دارند ما در ادامه برخی از گوشی های شیائومی را که دارای دوربین با کیفیت هستند معرفی می کنیم.

حالت Photo

می توان گفت که این حالت یعنی حالت Photo گوشی شیائومی حالت اصلی برای عکس گرفت به وسیله این گوشی است. همچنین می توان گفت در این حالت اگر شما دو انگشت خود را به سمت داخل بکشید می توانید به دوربین فوق عریض وصل شوید حال اگر شما انگشت خود را به بیرون بکشید دوربین به طور دیجیتال زوم می کند.می توان گفت در این قسمت در بخش بالایی صفحه گزینه های گوناگونی ایجاد می شود که شما می توانید از ان ها برای داشتن عکس بهتر استفاده کنید.

حالت Pro

می توان گفت که این‌ حالت یعنی حالت پرو عمان حالت حرفه‌ای است که به شما این توانایی را می دهد تا به طور حرفه‌ای و با بهترین کیفیت  عکاسی کنید و گزینه های گوناگون  عکس را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین می توان گفت که این حالت فقط زمانی  برای شما کاربرد خواهد داشت که به قسمت های گوناگون  یک عکس آشنایی داشته باشید و همچنین شما باید توانایی این را داشته باشید که به صورت دستی نور و کنتراست و فوکوس و ISO و دیگر موارد را تنظیم کنید.

حالت Video

می توان در این جا بیان گرد که حالت ویدئو نیز ساده‌ترین و همچنین بهترین  حالت برای ثبت ویدئو است. در حالت فیلم برداری نیز می‌توانید دوربین فوق عریض را به کار ببرید و یا با زوم کردن فیلم خود را به ثبت برسانید. در بالای صفحه نیز گزینه‌های مختلفی دیده می‌شود که شما می توانید از ان ها برای فیلمبرداری استفاده کنید .

ورتو هدیه ای لوکس

حالت Panorama

این حالت به شما این امکان را می داد  تا عکس پاناروما بگیرید. شما می‌توانید دوربین اصلی و فوق عریض را منتقل و جا به جا کنید  و بعد با لمس دکمه شاتر و چرخاندن گوشی عکس پاناروما به ثبت برسانید. در گرفتن تصاویر پاناروما باید دقت  داشته باشید که در یک خط وضح و معلوم  حرکت کنید و تغییر فریم می‌تواند عکس را خراب کند.

رزولوشن کامل

 می توان گفت که دوربین گوشی‌های میان رده شیائومی عموما ۴۸، ۶۴ یا حتی ۱۰۸ مگاپیکسل هستند که بیشتر افراد این موضوع ع را نمی دانند اما در عمل در شکل پیش فرض دوربین بر روی شکل ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی عکس ها را می گیرد. دلیل این امر  میکس کردن پیکسل‌ها با هم و اضافه کردن رنج دینامیکی، کنتراست و روشنایی عکس‌ها است.

می توان گفت که گاهی نیاز است که به روی حالت رزولوشن کامل عکاسی کنیم این امر سبب می شود تا عکس جزئیات بیشتری داشته باشد. برای مثال هنگامی که می‌خواهیم به روی سوژه‌ای زوم کنیم بهتر است عکس را در رزولوشن کامل به ثبت برسانیم و بعد از آن عکس را برش بزنیم.

برای به کارگیری از رزولوشن کامل در دوربین گوشی‌های شیائومی در قسمت More باید گزینه 64، 108، 48 یا هر عدد دیگری که رزولوشن دوربین گوشی شما است را انتخاب کنید.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ و شیائومی

سایر مشخصات دوربین گوشی شیائومی 

  • حالت Short Video
  • حالت Long Exposure
  • حالت Documents
  • حالت Dual Video
  • حالت Clone
  • حالت Time-Lapse
  • حالت Slow Motion

معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین 

گوشی های شیائومی دارای دوربین های بسیار با کیفیت می باشد. همچنین می توان گفت که عوامل گوناگونی نیز  سبب باکیفیت تر شدن دوربین گوشی های مختلف شیائومی می شود؛ ما در ادامه برخی از گوشی های شیائومی که دارای بهترین دوربین هستند را معرفی می کنیم.تا شما بیشتر با آن ها آشنا شوید.

  • شیائومی می ۱۱ اولترا
  • شیائومی ۱۲ پرو
  • شیائومی می ۱۱ پرو
  • شیائومی ۱۲
  • شیائومی می ۱۰ تی پرو
  • شیائومی ۱۱ تی پرو
  • شیائومی 11 تی/ ردمی K40 پرو پلاس
  • ردمی نوت ۱۰ پرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 2 =