پرچمدار جدید اوپو

پرچمدار جدید اوپو

شرکت اوپو ، یکی از بهترین تولید‌کنندگان گوشی موبایل در چین ، اخیرا جدیدترین پرچمدار خود را به بازار عرضه کرده است که با ویژگی های مختلفی می باشد. می توان گفت قیمت بالای پرچمدار جدید اوپو نیز شاید چندان جالب نباشد. ولی با کارایی و کیفیت مناسب همچنان طرفداران خود را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاری های مختلف دو گوشی پرچمدار جدید اوپو به نام های OPPO Find X5 Pro و OPPO Find X5 دارای مشخصات فنی بالاتری به نسبت مدل های استاندارد قبل خود می باشد. این گوشی ها از لحاظ عملکرد باتری و پردازش تصویر و حتی ظاهر بهینه سازی شده، برتری های ویزه ای دارند. در ادامه به صورت جزئی تر به مشخصات این دو پرچمدار اوپو می پردازیم:

مشخصات گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro

این مدل پرچمدار جدید اوپو دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی با رزولوشن 1440 پیکسل می باشد و دارای پنلی از نوع AMOLED است. این مدل نمایشگر از نرخ متغییر وحداکثر دارای هرتز می باشد و دارای روشنایی بالایی به نسبت مدل های دیگر اوپو می باشد. از دیگر مشخصات نمایشگر آن میتوان به نرخ حساسیت لمسی 1000 هرتز اشاره کرد.

قبل از اینکه از این مدل پرچمدار جدید اوپو رونمایی صورت بگیرد، جزئیاتی در رابطه با تراشه های ۹۰۰۰ در این گوشی شنیده بودیم که حالا خلاف آن ثابت شده است.این مدل گوشی برای پردازش کردن از سیستم های روی تراشه اسپندراگون ۸ نسل ۱ بهره می برد. دارای یک رم 12 گیگابایتی همراه با حافظه 256 گیگابایتی می باشد. در رابطه با مشخصات ظاهری آن می توان گفت سیستم عامل آن از آخرین نسخه اندروید ۱۲ پشتیبانی می کند. نسخه 12.1 رابط از بهینه‌سازی‌هایی در بخش امنیت، زیبایی ظاهری و حریم خصوصی برخوردار شده‌ است. دارای نسخه عامل ویژه ای برخورداراست که به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی خود را راحت‌تر به کامپیوتر متصل کرده و به‌صورت همزمان از هر دو دستگاه استفاده کند.

پرچمدار جدید اوپو

در رابطه با دوربین OPPO Find X5 Pro میتوان گفت از تراشه ای ۶ نانومتری بهره می برد و توسط کمپانی اوپو ساخته شده است. بر روی این گوشی آبگریدهای مهمی بر روی آن و تنظیمات آن ارائه شده است. این تراشه قابلیت هوش مصنوعی برای عملکرد کاهش نویز را تقویت می‌کند و ویژگی‌های پردازش تصویر از جمله سیستم فیلم‌برداری در شب را فراهم کرده است. کاهش نویز در عکس برداری باعث ارائه بهتر رنگ می شود.

پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ اندروید و ios

این گوشی دارای دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می باشد. از زوم اپتیکال 2x و زوم هیبرید 5x پشتیبانی می‌کند. این تنظیمات دوربین همچنین از ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی برخوردار شده که متکی بر سنسور رنگ جدید 13 کاناله است. از موارد دیگر بهینه سازی می توان گفت که دوربین این پرچمدار المان شیشه‌ای که روی دوربین نصب شده اشاره کرد. تا دقت رنگ و انحرافات کروماتیک کمتر شود.

مشخصات ظاهری این پرچمدار به صورتی است که در پنل جلویی به پوشش محافظ گوریلا گلس وکتوس مجهز می باشد. پنل پشتی آن از جنس سرامیک می باشد که دارای مقاومت بیشتری به نسبت شیشه است. مزیت دیگر پنل سرامیکی این است که به سیستم کاهش دما کمک می‌کند و در خنک کردن دستگاه تاثیر می‌گذارد.

این گوشی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی متری می باشد که دارای قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ وات می باشد. این سیستم شارژ می‌تواند باتری کاملا خالی را در عرض 12 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. باتری این گوشی پرچمدار همچنین از سیستم شارژ 50 وات پشتیبانی می‌کند که قابلیت شارژ گوشی در عرض 47 دقیقه را دارد. دارای موتور سلامت باتری بوده و قبل از اینکه شارژ آن به ۲۰ درصد برسد، چرخه شارژ ۱۶۰۰ را تحمل می کند. یک مخزن بخار هم برای تراشه اسنپدراگون وجود دارد که 75 درصد بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است. در رابطه با رنگ بندی این پرچمدار می توان گفت در دو رنگ مشکی و سفید در بازار عرضه خواهد شد. قیمت حدودی آن اوپو فایند ایکس 5 پرو 1300 یورو تعیین شده است. پیش فروش گوشی آغاز شده و فروش رسمی آن از ۲۳ اسفند شروع می‌شود.

نکات مثبت OPPO Find X5 Pro

این مدل گوشی دارای نکات مثبتی می باشد که عبارت است از:

  • سرعت فوق العاده بالا در هنگام شارژ کردن به طوریکه نهایت درنیم ساعت شارژ صد درصد را خواهد داشت.
  • دارای بهترین نمایشگر در بین گوشی های هم رده خود در جهان خواهد بود.
  • دوربین التراواید عالی یکی دیگر از ویژگی های آن می باشد.
  • بهترین دوربین ماکرو رادر دنیای گوشی خواهد داشت.
  • دارای اسپیکرهای استریو عالی
  • قابلیت استفاده به صورتی یک دستی در سیستم عامل
  • دارای طراحی عالی می باشد.

نکات منفی OPPO Find X5 Pro

این مدل گوشی علاوه بر دارا بودن نکات مثبت، نکات منفی نیز دارد که عبارت است از:

  • باتری آن می توانست دارای عمر بهتری باشد.
  • دارای زوم ۵ برابری بوده که نمی تواند با سایر رقبا رقابت کند.
  • فوکوس آن در لنز ماکرو سخت است.
  • و…
اپل واچ اولترا ویژگی و مشخصات آن

پرچمدار جدید اوپو

مشخصات گوشی پرچمدار Oppo Find X5

در اوایل سال میلادی۲۰۲۲ این پرچمدار وارد بازار شد. نسخه داخلی آن در چین مدیاتک دیمنسیتی 9000 را دریافت کرد. اوپو Find X5 نسخه پایه نیز وجود دارد که با تراشه اسنپدراگون 888 قدیمی‌تر عرضه می‌شود. با این حال، منابع معتقدند که یک نسخه جدید اوپو Find X5 Pro یا حتی یک مدل اولترا یا پرو پلاس در راه است. این مدل دارای اسپندراگون ۸۸۸ می باشد. دارای پردازنده خوب ولی درحال حاضر برای یک تراشه پرچمدار منسوخ شده است. گفتنی است که Oppo Find N پیشرفت های قابل توجهی را در دسته گوشی هاب تاشو به ارمغان آورد، مانند صفحه نمایش تقریبا بدون رد تاشدگی، بسیار بهتر از آنچه سامسونگ داشت.

بر طبق اطلاعات منتشر شده از این گوشی، دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ می باشد. در بخش نرم افزاری این گوشی میتوان شاهد اندروید ۱۲بود. همچنین این گوشی دارای قابلیت Multi-Screen Connect  است که به شما امکان می‌دهد از اتصال بین گوشی و رایانه شخصی خود استفاده کنید. دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچی از نوع اولد رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل است؛ همچنین این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است.

در رابطه با دوربین آن میتوان گفت شباهت زیادی به نسخه پرو آن دارد. اوپو فایند X5 از ۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی سونی  با اندازه پیکسلی ۱.۰ میکرومتری استفاده می‌کند که دارای لرزش گیر اپتیکال است. در کنار اینها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری و لنز ۵۲ میلی‌متری نیز قرار دارد.

دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی می باشد که دارای میدان دید ۸۱ درجه‌ای است، این در حالی است که میدان دید Pro Find X5 ۹۰درجه‌ای است. همچنین دوربین سلفی موجود در نسخه معمولی این سری، برخلاف Pro Find X5 دارای فیلتر RGBW خواهد بود.

باتری گوشی اوپو فایند X5 کمی ضعیف‌تر از نسخه Pro است و ظرفیت ۴۸۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع ۸۰ واتی سوپرفست و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی  دارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی یک سیستم خنک‌کننده اتاق بخار و پشتیبانی از شبکه جی ۵ است. خبر بد در مورد این گوشی این است که گواهی IP  ندارد و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار مقاوم نیست. در رابطه با قیمت آن می توان گفت حدودا ۱۰۰۰یورو می باشد ودارای دو رنگ خاص سفید و مشکی می باشد.

سامسونگ یا شیائومی؟

پرچمدار جدید اوپو

مقایسه Oppo Find X5 Pro با FIND X3 PRO

بر اساس طراحی موبایل می توان گفت زبان طراحی Oppo Find X5 Pro ادامه واضح Find X3 Pro Is می باشد. برآمدگی دوربین منحنی اکنون نامتقارن تر است و بسیار جذاب تر و جذاب تر به نظر می رسد. در مدل جدید اوپو فایند ایکس ۵ قسمت پشتی سرامیکی بوده و دارای ماده ای که به طور معمول از شیشه سخت تر است. بنابراین خراشیدن آن آسان نخواهد بود. پیامد ناخوشایند استفاده از سرامیک این است که گوشی فقط در رنگ های سفید یا مشکی در دسترس است و دارای رنگ های متفاوت دیگری نخواهد بود.

هنگامیکه گوریا گلس ویکتور در مدل پرچمدار جدید استفاده شد، باعث مقاومت هرچه بیشتر در برابر افتادن و خراشیدن در صفحه گوشی گردید. مدل جدید مانند فایند ایکس ۳ پرو دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، درست مانند سال گذشته. شما همچنین دارای بلندگوهای استریو با صدای پشتیبانی شده توسط Dolby  هستید.

مدل جدید به نسبت مدل قدیمی تر دارای اندازه صفحه نمایش یکسان می باشد. برای رسیدن به همان اوج روشنایی مانند قبل است و همچنین وضوح تصویر نیز مانند مدل قدیمی تر می باشد. وضوح WQHD+ همیشگی. حتی دقت رنگ تبلیغ شده نیز در همان سطح فوق العاده است.

فناوری LTPO 2.0 به نرخ نوسازی متغیر اجازه می دهد تا 1 هرتز (که قبلا در مدل قدیمی 5 هرتز بود) کاهش یابد و نرخ نمونه برداری لمسی با مقدار اسمی 300 هرتز (قبلاً 240 هرتز) کمی بالاتر است، اما با قابلیت افزایش لحظه ای به 1000 هرتز برای دوره های کوتاه زمانی.

در مقایسه با Find X3 Pro، اکنون یک موتور لمسی بهبود یافته در سطح سیستم به نام O-haptics وجود دارد که نسبت به قبل بسیار قوی تر و واضح تر به نظر می رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید Oppo این است که می‌توانید صفحه گوشی را روی دسکتاپ رایانه شخصی ویندوز قرار داده و از آنجا استفاده کنید.

همچنین در آخر میتوان گفت اوپو مدعی است که جهت دهی آنتن های گوشی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. چندین آنتن در اطراف کل قاب یکپارچه شده است هم شبکه تلفن همراه و هم Wi-Fi که به شما امکان می دهد بدون توجه به اینکه چگونه تلفن را در دست می گیرید بهترین دریافت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =