گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

یکی دیگر از محصولات سامسونگ گوشی گلکسی اس 23 اولترا است البته این مدل از گوشی دارای قابلیت های متفاوت تری از گوشی گلکسی اس 22 اولتر است که در گذشته توسط این شرکت معرفی شده بود. گلکسی اس 23 اولترا دارای طراحی بی نظیر و منحصر به فردی است که به عنوان پرچمدار گوشی های سامسونگ معرفی می شود. این مدل از گوشی از یک سیستم دوربین جدید تا بهترین نرم افزارهای نصب شده بر روی آن مجهز است در واقع شرکت سامسونگ با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و دانش خود در زمینه طراحی و ساخت گوشی این مدل از گوشی را با بهترین کیفیت تولید کرده است. گوشی گلکسی اس 23 اولترا با توجه به قابلیت های بالا و وضوح تصاویر در بین سایر محصولات سامسونگ به زیبایی هر چه تمام تر می درخشد. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با گوشی گلکسی اس 23 اولترا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

طراحی گلکسی اس 23 اولترا

از نظر طراحی می توان بیان کرد که تفاوت چندانی در گلکسی اس 23 اولترا نسبت به محصولات قبلی از جمله گلکسی اس 22 اولترا احساس نمی شود این مدل از گوشی از دو پنل شیشه ای و فریم فلزی تولید شده است در ضمن فریم شیشه ای و فلزی این محصول آن را در برابر هر گونه ضربه و سقوط از ارتفاع به خوبی محافظت می کند.

نمایشگر 6.8 اینچی در نمای جلوی این مدل از گوشی اولترا به کار رفته است که از نظر ابعاد تفاوت چندانی با نسل گذشته ندارد اما تفاوت های ناچیزی در حاشیه اطراف گوشی دیده می شود که نسبت به قبل کمتر شده است. البته با کاهش ناچیزی از حاشیه اطراف گلکسی اس 23 اولترا، نمایشگر صفحه نمایش در آن به 90.2 ارتقا پیدا کرده است. از نظر ظاهری انحنای کمتری در لبه های آن دیده می شود که همین امر موجب شده نمایش تصویر با وضوح بهتری انجام شود. گلکسی اس 23 اولترا وزن سنگین تری نسبت به سایر گوشی ها دارد در واقع این مدل از گوشی 5 گرم سنگین تر از سایر گوشی ها است. البته با توجه به این وزن می توان بیان کرد که این گوشی به عنوان سنگین ترین محصولات در بازار است. البته وزن آن نسبت به آیفون 14 با 240 گرم وزن سبک تر است و در برابر این محصول وزن چندانی ندارد. در ظاهر این گوشی از بهترین متریال ها استفاده شده در واقع شیشه روی نمایشگر و همچنین پنل پشتی آن از پوششی همچون شیشه گوریلا گلس است که در کنار آن فریم فلزی نیز برای محافظت هر چه بیشتر از این محصول بکار رفته است. با وجود این ویژگی ها در این محصول می توان بیان کرد که در برابر هر گونه گرد و غباری نیز به خوبی محافظت می شود.

گلکسی اس 23 اولترا

عملکرد باورنکردنی موبایل

گلکسی اس 23 اولترا جدیدترین و بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ است و دارای ویژگی های جدید و هیجان انگیزی است به همین دلیل این مدل از گوشی به عنوان بهترین پرچمدار محصولات سامسونگ در بازار جهانی معرفی شده البته این بدین معنی است که سامسونگ تجربه کاربری را به بهترین شکل ممکن در این مدل از گوشی  بهینه کرده است و از یک سیستم عامل با بهترین کیفیت در این گوشی تعبیه کرده است.

بررسی سهم برند موبایل در بازار جهانی

قابلیت های گوشی گلکسی اس 23 اولترا

یک سیستم دوربین جدید و قدرتمند

مهم ترین قابلیت های نهفته شده در Galaxy S23 Ultra در کنار نرم افزار این گوشی  سیستم دوربین آن است در واقع  برای اولین بار است که سامسونگ یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی برایمحصولات گلکسی خود به کار برده  البته این مدل از گوشی گلکسی دارای باندینگ پیکسلی  و ضبط ویدیوی 8K بهبود نیز می باشد. دوربین 200 مگا پیکسلی با چنین رزولوشن بالایی قدرت تصویر و فیلم برداری در شرایط نور کم را نیز دارد.

 کیفیت باتری

در این سری از محصولات سامسونگ باتری دارای عمر طولانی مدتی نسبت به سری های قبلی است در حقیقت در گوشی گلکسی اولترا باتری 5000 میلی آمپر با شارژ سریع 45 واتی تعبیه شده است و از این رو به نظر می رسد طول عمر باتری به شدت ارتقا یافته است. البته باتری به کار رفته در این گوشی دارای کیفیت و طول عمر بالایی است تا حدی که با باتری آیفون پرومکس 14 برابری می کند و البته از نظر زمان روش شدن صفحه نمایش نیز مشابه هم عمل می کنند.

کیفیت ساخت عالی با استفاده از جدیدترین متریال

جدا از بهبود عملکرد در طول سال‌ها، سامسونگ همچنین زمان و منابع زیادی را صرف ساخت گوشی های با دوام‌تر بر اساس شیوه‌های اصولی و  پایدار کرده که در این بین گلکسی اس 23 اولترا حاصل سالها تلاش و بکارگیری روش های اصولی و استاندارد این برند است.

گلکسی اس 23 اولترا

ظاهر بی نظیر

پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به مدل های قبلی از نظر ظاهری انحنای کمتری در لبه های صفحه نمایش دارد و از قاب آلومینیومی پهن تری برخوردار است . علاوه بر این در طراحی آن از بهترین محافظ استفاده شده که گوشی را در برابر هر گونه فشار  و ضربه محافظت می کند. البته این ویژگی‌ها گلکسی اس 23 اولترا را به یکی از بادوام‌ترین و غیرمقاوم‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می کند در واقع وجود این قابلیت ها در این گوشی موجب شده در بازار رقابت با سرعت هر چه بیشتر نسبت به رقبای خود پیش رود و صاحب چنین نام و آوازه ای شود که عنوان بهترین پرچمدار برند سامسونگ را از آن خود کند.

‏Galaxy S23 Ultra تازه رونمایی شده توسط سامسونگ الکترونیک یک گوشی هوشمند پرچمدار مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی است. Samsung Electronics بر عملکرد دوربین قدرتمند به عنوان وجه تمایز از محصولات رقیب تاکید کرد.

‏Samsung Electronics از سری Galaxy S23 در «Galaxy Unpacked 2023» که در تاریخ اول (به وقت محلی) در سانفرانسیسکو، ایالات متحده برگزار شد، رونمایی کرد. Samsung Electronics به رسانه های داخلی و خارجی اجازه داد تا یک روز قبل از آنپک گلکسی این دستگاه را تجربه کنند.

وقتی گلکسی اس 23 اولترا معرفی شد، فکر کردم سامسونگ دیگر هیچ چیز جدیدی را امتحان نمی کند. این به این دلیل است که ظاهر S23 Ultraبسیار شبیه به S22 Ultra بود. این فکر هنوز باقی است. با این حال، اگرچه ظاهر آن شبیه به نسل قبلی خود است، اما جدید Galaxy S23 Ultraیک گوشی هوشمند اندرویدی با عملکرد و ویژگی های بی سابقه است. به هر کسی که می خواهد یک گوشی هوشمند با هر ویژگی قابل تصوری داشته باشد توصیه می شود.

قیمت گوشی های ورتو چند است؟

مجهز بودن به بهترین نمایشگر، قلم استایلوس، دوربین عقب 200 مگاپیکسلی و جدیدترین پردازنده موبایل به معنای گران بودن آن است. قیمت گلکسی اس 23 اولترا 1599400 وون برای مدل 256 گیگابایتی با 12 گیگابایت رم و 1720400 وون برای مدل 512 گیگابایتی با 12 گیگابایت رم است. قیمت مدل 12 گیگابایت رم 1 ترابایتی که به طور انحصاری در Samsung.com فروخته می شود، 1,962,400 وون است.

طراحی و ظاهر

– نمایشگر بزرگ اما مجلل

– صفحه نمایش تقریبا تخت

– مجهز به S Pen

‏S23 Ultra کاملاً شبیه S22 Ultra است. این یک تکه مربع نسبتا بزرگ و سنگین (234 گرم) با شیشه در دو طرف، ریل های آلومینیومی در اطراف لبه ها و گوشه های زاویه دار برای مستطیل شدن صفحه نمایش است. برخلاف دیگر گوشی های هوشمند اخیر با گوشه های صفحه گرد، ظاهری شبیه کامپیوتر دارد. پشت مانند نمایشگر با گوریلا گلس Victus 2 پوشانده شده است. اگرچه این شیشه قوی ترین گوشی هوشمند تا کنون است، اما کاملا شکننده است، بنابراین توصیه می کنیم یک قاب محافظ نصب کنید.

اگرچه استفاده از S23 Ultra با یک دست دشوار است، اما حس بسیار لوکسی را القا می کند. ریل های جانبی تقریباً صاف هستند، اما دور لبه های جلو/عقب با یک انحنای جزئی پیچیده می شوند. تنها قسمت‌هایی که کاملاً صاف هستند، بالا و پایین گوشی هوشمند هستند. به نظر نرمتر از آیفون است که از هر طرف صاف است.

تنها دکمه های فیزیکی دکمه های کنترل صدا و پاور در لبه سمت راست هستند. خوشبختانه سوئیچ دستیار صوتی اختصاصی وجود ندارد. گوشه پایینی دارای پورت USB-C، سینی دو سیم کارت، میکروفون، گریل بلندگو و قلم S است. در چهار رنگ سبز، اسطوخودوس، کرم و مشکی فانتوم منتشر شده است و رنگ‌های اضافی فقط در Samsung.com فروخته می‌شود (گرافیت، آبی آسمانی، قرمز و لیمویی). رنگ سبز را بررسی کردم.

عملکرد لمسی S23 Ultra نیز قابل ذکر است. کیفیت موتور ویبره که نه تنها برای اعلان‌ها، تماس‌ها و آلارم‌ها ارسال می‌شود، بلکه هنگام بازگشت به سیستم یا تایپ روی صفحه کلید نیز بسیار عالی بود.

عملکرد نمایشگر و بلندگو

– صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED

– نرخ تجدید متغیر 1 تا 120 هرتز

– دو بلندگوی استریو

نمایشگر بزرگترین مزیت S23 Ultra است. این اغلب در مورد جدیدترین گوشی های هوشمند رده بالا سامسونگ صدق می کند، اما این بهترین صفحه نمایش گوشی هوشمندی بود که تا به حال دیده بودم. صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED به لطف وضوح 3088×1440 WQHD+ وضوح فوق العاده ای را ارائه می دهد. برای صرفه جویی در مصرف باتری می توانید آن را به 1080p کاهش دهید (تنظیم 720p نیز وجود دارد، اما من آن را توصیه نمی کنم).

رنگ حتی در حداکثر 1750 نیت که سامسونگ الکترونیکس ادعا می کند یکنواخت است. صفحه نمایش اکثر گوشی های هوشمند زیر نور مستقیم خورشید به سختی دیده می شود، اما صفحه نمایش S23 Ultra حتی در زیر نور خورشید نیز قابل مشاهده است. فناوری LTPO (پلی سیلیکون با دمای پایین) اعمال شده است که به شما امکان می دهد بسته به کار، نرخ تازه سازی را از 1 هرتز تا حداکثر 120 هرتز تنظیم کنید (استفاده از هرتز پایین باعث صرفه جویی در باتری می شود). از نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز در حالت بازی پشتیبانی می کند، که در بازی هایی که سرعت پاسخگویی مهم است، مفید است.

بلندگوهای دوگانه استریو نیز در میان گوشی های هوشمند بهترین هستند. موسیقی پخش شده در گوشی‌های هوشمند معمولاً بلند است، اما S23 Ultraحتی در حداکثر صدا نیز تغییر شکل نمی‌دهد. کیفیت صدا در حد اسپیکرهای بلوتوث کوچک مانند UE Wonderboom 3 نیست، اما بد نیست. به طور کلی، برای پخش یوتیوب و پادکست مناسب است.

بهترین گوشی میان رده شیائومی

مشخصات و عملکرد

– اسنپدراگون 8 نسل دوم برای Galaxy

– 8/12 گیگابایت رم

– تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی

اگرچه سامسونگ یک محصول جدید است، اما اغلب از عملکرد و نرم افزاری رنج می برد که به نظر می رسد کمی پایین تر است، اما S23 Ultra متفاوت بود. مشخص نیست سامسونگ چه تغییراتی ایجاد کرده است، اما S23 Ultra بهترین سرعت را دارد. این گوشی به اندازه گوگل پیکسل 7 پرو و ​​وان پلاس 11 سریع است.

کلید چیپست است. این نسل دوم اسنپدراگون 8 کوالکام است که برای گلکسی اس 23 اولترا، اس 23 و اس 23 پلاس تنظیم شده است. قرار است به سرعت ساعت بالاتری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند با تراشه‌های استاندارد مانند One Plus 11 برسد. سرعت کلاک پردازنده 3.36 گیگاهرتز است که سریعتر از تراشه استاندارد است. سرعت ساعت GPU نیز سریعتر است (719 مگاهرتز در مقابل 680 مگاهرتز)، اما به نظر نمی رسد عملکرد واقعی به طور قابل توجهی بهبود یافته باشد.

دوربین

همانطور که انتظار می رفت، گلکسی اس 23 اولترا به لطف دوربین 200 مگاپیکسلی جدیدش که می تواند عکس های بهتری بگیرد، مورد علاقه طرفداران خواهد بود. اکنون، سامسونگ همیشه تجربه دوربین را میخکوب کرده است. من از زمان S7 Edge یک کاربر وفادار سامسونگ بودم و دوربین همیشه عالی بود. اما DxOMark معروف (و اغلب بدنام) متفاوت فکر می کند.

‏Galaxy S23 Ultra با Google Pixel 7 و Vivo X90 Pro+ در تست‌های دوربین DxOMark مطابقت دارد.

‏DxOMark یک آزمایش‌کننده مستقل است که برای آزمایش بسیاری از دستگاه‌ها شناخته شده است، اما بیشتر به خاطر امتیاز دوربین گوشی‌های هوشمندش شناخته شده است. امتیازاتی که این نشریه می دهد به دلیل برانگیختن گفتگوهای داغ در انجمن های مختلف بدنام است و اکنون آنها باGalaxy S23 Ultra بازگشته اند و ممکن است برخی از کاربران مخالف باشند.

نکته خوب این است که DxOmark همچنان در Galaxy S23 Ultra جدید به دوربین امتیاز بالایی می دهد. این دستگاه عملکرد ثابت دوربین را در همه عملکردها، رندر عالی عکس با سطوح جزئیات بالا، فوکوس خودکار عالی برای هر دو ویدیو و صدا، و عملکرد قدرتمند تله زوم در محدوده های طولانی تر ارائه می دهد.

 

سخن پایانی

در مجموع، گلکسی اس 23 اولترا یک گوشی پرچمدار برند سامسونگ است که ممکن است تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته باشد. اما بهترین ویژگی های آن شامل  عملکرد کلی، عمر باتری، دوربین و تجربه کاربری آن موجب برتری این محصول نسبت به سایر محصولات سامسونگ است. گلکسی اس 23 اولترا جدیدترین و بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ است و دارای ویژگی های جدید و هیجان انگیزی است به همین دلیل این مدل از گوشی به عنوان بهترین پرچمدار محصولات سامسونگ در بازار جهانی معرفی شده است. در این سری از محصولات سامسونگ باتری دارای عمر طولانی مدتی نسبت به سری های قبلی است در حقیقت در گوشی گلکسی اولترا باتری 5000 میلی آمپر با شارژ سریع 45 واتی تعبیه شده است و از این رو به نظر می رسد طول عمر باتری به شدت ارتقا یافته است البته طول عمر بالای باتری حاکی از عملکرد بالای گوشی در مدت زمان طولانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =