اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی

می توان گفت به طور کلی افرادی کمی وجود دارند که اطلاعات دقیق و همچنین جامعی درباره اپل آیدی داشته باشند اما به طور کلی درباره اپل ایدی می توان بیان کرد که نوعی حساب کاربری ویژه سیستم عامل ios است که به گونه ای  هویت کاربر تیز به حساب می آید یعنی شما از طریق اپل آیدی خود بین  دیگر کاربران محصولات اپل شناخته می شوید. می توان گفت که  تفاوتی  ندارد که شما کدام یک از مدل های آیفون یا آیپد را خریداری کرده باشید؛ به هر حال پیش از استفاده از آن نیاز به یک حساب کاربری ویژه دارید.که همان اپل ایدی است. همچنین می توان گفت در صورتی که اپل ایدی نداشته باشید برای دسترسی و همچنین استفاده از برنامه ها و امکانات سیستم خود با مشکل جدی مواجه می شوید. پس می توان گفت که اپل ایدی برای افرادی که از محصولات مختلف اپل مانند گوشی های آیفون استفاده می کنند به موضوع مهم و اساسی است که باید به آن توجه کنند و آن را نیز جدی بگیرند تا با مشکل روبرو نشوند.

کاربرد اپل آیدی چیست ؟

می توان درباره کاربرد های مختلف اپل ایدی چنین بیان کرد که برای استفاده از iPhone، iPad، Apple Watch، و انواع مک بوک و آی مک، شما نیاز به یک حساب کاربری دارید که با عنوان اپل آیدی شناخته می شود. کاربرد این سرویس به این صورت است که دسترسی کاربران به سرویس های نرم افزاری مانند اپ استور، مک اپ استور، آیکلود، آیتونز، آی بوک و فیس تایم و آی مسیج را فراهم می کند. هویت کاربران محصولات apple توسط اپل آیدی مشخص شده و با استناد به آن در سرویس های نرم افزاری این برند احراز هویت می شوند. همچنین می ت آن گفت که این حساب کاربری، کل محتوای مربوط به شما را در سرویس های اپل  ذخیره می کند و از آن ها تیز محافظت می کند نکته بسیار مهم درباره آیدی اختصاصی اپل این موضوع است که اگر غیر فعال شده و یا اطلاعات آن به هر دلیلی گم شوند، امکان بازگشت اطلاعات و بازیابی دستگاهی که اپل ایدی روی آن تنظیم شده وجود نخواهد داشت. همچنین ایمیل مورد استفاده apple id باید همیشه در دسترس باشد.

جدیدترین گوشی های گیمینگ

اپل آیدی

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

زمانی که افراد مختلف یک نمونه  از محصولات شرکت اپل را خریداری می کنند و می خواهند از آن استفاده کنند. معمولا اولین سوال آن ها  این است که چگونه اپل آیدی بسازیم؟ ساخت اپل  ایدی  امری خاص می باشد که مراحل خاص خود را دارد. اگر تجربه و اطلاعات زیادی درباره  بهتر است با یک فرد متخصص حرف بزنید از آن کمک بگیر و یا کافی است با نمایندگی مجاز اپل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. برای ایجاد اپل آیدی رایگان ، ابتدا باید برنامه آیتیونز (iTunes) را در سیستم مک خود نصب کنید.
  2. در مرحله دوم، شما نیاز به یک ابزار تغییر IP دارید. بهتر است از ابزاری استفاده کنید که IP  شما را به IP یک کاربر آمریکایی تغییر دهد.
  3. بعد از تغییر آی پی، آیتونز را اجرا کنید.
  4. در مرحله چهار بر روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Apps را انتخاب نمایید تا وارد محیط اپ استور (App Store) شوید.
  5. در لیست اپلیکیشن های ارائه شده به دنبال یک برنامه رایگان بگردید.
  6. بعد از جستجو کردن و اجرای برنامه رایگان، گزینه Get که در زیر آیکون برنامه انتخابی ارائه شده است را انتخاب کنید.
  7. در صفحه ای که باز شده، گزینه Create Apple ID را انتخاب کنید تا دستور ساخت اپل آیدی صادر شود.
  8. حالا باید اطلاعات شخصی خود را مانند اطلاعاتی مثل ایمیل را وارد کنید. دقت کنید ایمیل وارد شده برای ساخت اپل آیدی باید فعال و در دسترس باشد تا شما با مشکل روبه رو نشوید پس حتما به این موضوع دقت کنید.
  9. در بخش Password، رمز عبور مورد خود را وارد کرده و در بخش Verify Password آن را تکرار کنید.
  10. در این مرحله باید بخش Security Information  را تکمیل کنید. برای این کار باید سه سوال امنیتی را از منوی کشویی سمت چپ انتخاب و سپس در مقابل آن‌هاپاسخ منطبق با هر سوال را وارد کنید. اگر به هر دلیلی رمز عبور Apple ID را فراموش کردید، این سوالها به کمکتان خواهند آمد.
  11. در قسمت Optional Rescue Email شما می توانید یک ایمیل دیگر وارد کنید تا در صورت نیاز، اپل آیدی تان را از طریق آن بازیابی کنید.
  12. در بخش Enter your date of birth  تاریخ تولد خود را به صورت میلادی وارد کنید.
  13. بعد از وارد کردن اطلاعات، گزینه Continue  را انتخاب کنید.
  14. می توان گفت که ایم مرحله مهم ترین و همچنین حساس ترین مرحله در ساخت اپل آیدی است . شما باید شماره تلفن، کد پستی، شهر محل سکونت، خیابان محل سکونت و … یک شهروند آمریکایی را وارد کنید.
  15. گزینه None را در بخش Payment Type وارد کنید.
  16. حالا اطلاعات را وارد کرده و گزینه Create Apple ID  را انتخاب نمایید.
گوشی ورتو مناسب همه

۱۷. حالا وارد ایمیلتان شده و کد فعال سازی را در صفحه ای که باز شده وارد کنید تا مراحل ساخت اپل آیدی به پایان برسد

مزایای اپل آیدی چیست؟

می توان گفت به کارگیری اپل آیدی برای کاربران خالی از مزایا نیست و دارای مزایای گوناگونی است که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد در ادامه به بررسی این این مزایا می پردازیم.

همگام سازی محتوا در دستگاه های مختلف شرکت اپل

می توان گفت که این ویژگی اپل ایدی به این صورت می باشد که شما می توانید محتوای دستگاه‌های اپل مختلفی که دارید از آن‌ها استفاده می‌کنید را همگام‌سازی یا اصطلاحاً سینک (Sync) کنید. منظور از محتوا، کلیه پیام‌ها، نسخه‌های پشتیبان ، تصاویر، فایل‌ها و غیره است. زمانی که  همگام‌سازی انجام می شود دیگر نیاز نیست که حتماً مک بوک خود را همراه داشته باشید، می‌توانید با همان آیفون زیبا هم به تمام اطلاعاتی که در مک بوک خود ذخیره کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

مشخص کردن موقعیت مکانی

همه افراد در گوشی خود اطلاعات شخصی و گاهی مهمی دارند که نمی خواهند آن ها را گم کنند از طرفی گوشی و محصولات دیگر اپل دارای هزینه زیادی است که می توان گفت که گم شدن آن ها تیز می تواند به ضرر بزرگ باشد پس می توان گفت که اگر شما حساب اپل ایدی داشته باشید در صورتی که تلفن شما گم شد و یا دزدیده شد می توانید با توانایی های مختلف موقعیت آن را پیدا کنید.

استفاده از ابزارها و قابلیت های مهم شرکت اپل

می توان گفت که برای به کارگیری از برنامه ها و همچنین توانایی های مهم و کاربردی شرکت اپل  هیچ چاره‌ای جز ساخت اپل آیدی نیست.پس اگر می خواهید دهید از امکانات بیشتری برخوردار باشید و از همه توانایی های شرکت ل استفاده کنید حتما به آمل آیدی توجه کنید.

بهترین هدیه برای مردان

ذخیره اطلاعات مهم و حساس در اپل آیدی

تعداد زیادی از سرویس‌ها و همچنین خدمات شرکت اپل به اپل ایدی شما بستگی دارد. پس می توان گفت که اگر شناسه اپل نداشته باشید یا به هر دلیل آن را فراموش کنید، بسیاری از امکانات و خدمات این شرکت را از دست خواهید داد و نمی اتوماتیک به آن ها دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده کنید و همچنین در این صورت حتی از مزیت به‌روزرسانی هم محروم خواهید ماند. کلیه اطلاعات تماس، پرداخت، مسائل امنیتی، موقعیت مکانی و حتی عکس‌های شخصی شما روی اپل ایدی ذخیره می‌شود. پس سفت و سخت مراقب شناسه اپل خود باشید.

اپل آیدی

امکان دسترسی به اپ استور (App Store) و استفاده از امکانات آن

یکی از مهم‌ترین و همچنین اساسی ترین کارهایی که  اپل ایدی می تواند  برای شما انجام دهد، این است که شما را به اپ استور یا همان فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل متصل می‌کند و به شما این امکان را نیز می دهد که به اپلیکیشن‌های گوناگون و مختلف  این فضا دسترسی داشته باشید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی که در این استور قرار دارد هم از نظر کارایی و هم از نظر امنیتی حرف اول را می‌زنند و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند. طبق مطالعات و پژوهش‌هایی که صورت گرفته بیش از دو میلیون برنامه در اپ استور قرار دارد و شرط استفاده از آن‌ها داشتن اپل آیدی است.

معرفی سایر مزایای اپل ایدی

امکان استفاده از آیتونز (iTunes)

استفاده از فیس تایم (FaceTime)

استفاده از سرویس آیکلود (iCloud)

استفاده از سرویس اپل موزیک (Apple Music)

استفاده از سرویس هند آف اپل (Handoff)

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله بیان شد دریافتیم که اپل ایدی نوعی حساب کاربری مخصوص سیستم عامل ios است که به گونه ای  هویت کاربر تیز به حساب می آید یعنی شما از طریق اپل آیدی خود بین  دیگر کاربران محصولات اپل شناخته می شوید همچنین می توان گفت که کاربرانی که قصد خرید و همچنین استفاده از محصولات اپل را دارند باید به اپل ایدی توجه ویژه داشته باشند زیرا در صورت عدم داشتن اپل آیدی نمی توانید از امکانات و همچنین قابلیت هایی که شرکت اپل بر روی محصولات خود قرار داده است استفاده کنید داشتن آمل آیدی مزایای گوناگونی دارد که می توان گفت این مزایا هر کدام به تنهایی می توانند دلیل بسیار خولی باشند تا افراد به داشتن و همچنین ایجاد اپل آیدی فکر کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =