تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

می توان گفت که داشتن دوربین با کیفیت و عالی در حال حاضر یکی از ویژگی هایی است که همه گوشی از آن برخوردار هستند. امروزه کاربران از گوشی های مختلفی برای امور گوناگون استفاده می کنند یکی از مواردی که کاربران برای آن از گوشی استفاده می کنند امر عکاسی است. دوربین گوشی های مختلف دارای ویژگی های خاصی است که سبب شده تا تمایل برای استفاده از آن ها زیاد شود. یکی از دوربین های با کیفیت و خوب متعلق به گوشی سامسونگ است. دوربین گوشی سامسونگ دارای تنظیمات گوناگونی است که ما در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

آموزش تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ دارای تنظیمات دوربین می باشد که این امر سبب باکیفیت تر شدن دوربین آن نیز شده است. همچنین می توان گفت که تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ کیفیت عکاسی و همچنین فیلمبرداری را افزایش داده است. در ادامه ما به بررسی برخی از ویژگی های دوربین گوشی سامسونگ می پردازیم.

شروع تصویربرداری

زمانی که برای اولین بار وارد برنامه سامسونگ شوید، می توانید شکل اولیه تصویربرداری را ببینید.  در این هنگام شما واضح ترین ویژگی دوربین یعنی  یک دایره بزرگ که کلید شاتر است را مشاهده می کنید  می ت آن گفت که شما باید برای گرفتن تصویر روی آن ضربه بزنید.

متوقف کردن فیلمبرداری

 می توان گفت که دوربین سامسونگ به شما این توانایی را می دهد که در هنگام فیلمبرداری، ضبط را قطع کنید.  همچنین می توان گفت که هنگامی که بر روی کلید شاتر ضربه بزنید، یک کلید توقف در کنار آن ایجاد می‌شود. برای قطع و همچنین به راه انداختن دوباره باید روی آن ضربه بزنید. فایل نهایی نشان‌دهنده چندین بخش از فایل‌های ویدیویی ضبط شده بوده که به یکدیگر متصل شده‌اند.

مشخصات گوشی موبایل گوگل پیکسل 7 آ

استفاده از تله فوتو یا سنسورهای زوم

 می توان گفت که برای امر  جابه‌جایی و همچنین به کارگیری از سنسور تله فوتو باید روی نماد یک درخت کوچک که در قسمت وسط  دیده می شود ضربه بزنید.در این هنگام بلافاصله منوی از سایر نقاط قوت بزرگنمایی بازگشایی خواهد شد. زمانی که زوم را در بیشترین مقدار آن بگذارید، تراکم پیکسلی را می بینید.همچنین شما می‌توانید با به کارگیری  دو انگشت و به صورت همزمان، بزرگنمایی و کوچک کردن مقدار زوم صفحه را تنظیم کنید و آن را تغییر دهید. در این هنگام شما  یک نوار لغزنده دریافت خواهید کرد که می‌توانید برای زوم کردن بهتر از آن برای کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین استفاده کنید.

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

تنظیم فوکوس و نوردهی

زمانی که در هر شکل  دوربین بر روی صفحه  آن نیز ضربه بزنید، دوربین سعی  می‌کند نقطه مورد نظر را به عنوان مرجع در نظر گرفته و فوکوس را انجام دهد تا بتواند نوردهی را به طور بهتر و خوب تنظیم کند.همچنین در ادامه فرایند کار یک دایره سفید رنگ  دیده می‌شود. حال اگر شما می خواهید که مطمئن شوید تنظیمات قفل شده‌اند، باید روی آن دایره سفید ضربه بزنید و در همان شکل حفظ کنید تا زرد شده و نماد قفل کوچک بسته شود.می توان گفت که حال اگر دوربین گوشی خود  را حرکت دهید، نوردهی و همچنین  فوکوس ثابت است و برای تنظیم نور و اشیاء گوناگون  تغییر نمی‌کند. شما می‌توانید در شرایط مختلف، نوردهی را با کشیدن انگشت از سمت چپ به راست زیر دایره تنظیم کنید. شما می‌توانید به منظور باز کردن قفل نوردهی و فوکوس روی قسمت دیگری از کادر ضربه بزنید.

قراردادن باتری گوشی ورتو

فیلترهای دوربین

 درباره این ویژگی دوربین گوشی های سامسونگ می توان گفت که شما در این قسمت  یک آیکون مانند عصای جادویی را مشاهده خواهید کرد که نشان‌دهنده فیلتر است. این توانایی برای هر دو بخش و حالت تصویربرداری و فیلمبرداری در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید برای دسترسی به فیلترهای گوناگون روی نماد موردنظر ضربه بزنید می توان گفت که حال سه  انتخاب برای شما  وجود دارد. برای نمونه می توان گفت که   Face می‌تواند  توانایی مجموعه‌ای از تنظیمات حالت زیبایی را  به شما بدهد. همچنین شما برای فعال کردن این توانایی باید روی صورت ضربه بزنید تا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در قسمت فیلترهای من (My Filters) می‌توانید سفارشی‌سازی را روی تصاویر موردنظرتان انجام دهید. شما باید روی علامت مثبت ضربه بزنید و یک عکس از گالری خود انتخاب کنید. در ادامه کار باید یک فیلتر را مطابق با تصویر موردنظرتان انتخاب کنید.

استفاده از قابلیت موشن (Motion)

در قسمت  پایین فیلتر یک کلید ویژه با یک مربع و همچنین یک مثلث وجود دارد. شما  برای فعال کردن توانایی Motion Photo باید روی آن ضربه بزنید. در واقع  شما با این توانایی می‌توانید ویدیویی کوتاه را جایگزین تصویر تک فریم کنید. قبل از این که کلید شاتر را فشار دهید، فایل ویدیویی شروع به ضبط کردن خواهد کرد.

انتخاب نسبت فریم (Frame Ratio)

 می توان گفت که در حالت عکس و فایل ویدیویی، یک کلید تعیین‌کننده نسبت فریم در سمت چپ یا بخش بالا دیده می شود. می توان گفت که اگر شما از  سنسور ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده کنید، مشاهده می کنید که سنسور تمام فضای موجود  را تیز به کار می گیر و آن را استفاده می‌کند. شما می‌توانید نسبت‌های ۱۶:۹ و سایر موارد را به عنوان تنظیم کردن نسبت فریم انتخاب کنید. حال اگر وارد حالت پرو ویدئو شوید، یک نسبت ۲۱:۹ را دریافت خواهید کرد.

بهترین مدل های ورتو کدام اند؟

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

استفاده از شمارش معکوس برای تصویربرداری

 می توان گفت که یکی دیگر از توانایی ها و همچنین ویژگی های دوربین گوشی های سامسونگ را باید شمارش معکوس یا تایمر دانست. زمانی که تایمر دلخواه خود را تنظیم کنید و کلید شاتر را بزنید، مشاهده می کنید که شمارش شروع خواهد شد و شما وقت کافی  دارید تا در موقعیت مکانی مناسب برای ثبت تصاویر قرار بگیرید. البته استفاده از این قابلیت باعث می‌شود فوکوس دستگاه به خوبی انجام نشود. پس هنگام استفاده از این توانایی دوربین به این نکته توجه زیادی کنید تا بتوانید تصاویری زیبا ثبت کنید.

سخن پایانی

دوربین گوشی های سامسونگ دارای توانایی ها و امکانات بسیاری است که می توان گفت که هر کدام از لین توانایی ها تیز سبب افزایش کیفیت عکس ها و همچنین فیلم های گرفته شده توسط این دوربین ها می شود.پس می توان گفت که دوربین گوشی های سامسونگ به دلیل امکاناتی که دارد گزینه ای خوب برای عکاسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =