گوشی ورتو مناسب همه

گوشی ورتو مناسب همه است؟ این سوال ذهن بسیاری از مصرف کنندگان تلفن های همراه را به خود جلب می‌کند. اما واقعیت آن است که شرکت ورتو بریتانیا که ثابت می‌کند تلفن‌های همراه می‌توانند محصولی لوکس باشند، پیش از این از گوشی هوشمندی با همین نام رونمایی کرده است. سری Signature Vertu که در سال 2007 با نام Signature S در جهان ظاهر شد، همراه با Bentley در سال 2015 ساخته شد و با نام Signature for Bentley منتشر شد. امضای بنتلی با قیمت 9000 دلار (حدود 10 میلیون وون) فروخته شد. سری Signature همچنین شامل یک گوشی هوشمند به نام Signature Touch است، اما Signature اعلام شده این بار یک تلفن هوشمند است. ممکن است بپرسید این روزها چه کسی یک تلفن همراه با این قیمت می‌خرد، اما Vertu Signature فقط یک تلفن ویژگی نیست. در ادامه با ویژگی های این تلفن همراه آشنا خواهیم شد.

گوشی ورتو مناسب همه

گوشی ورتو مناسب همه

این یک تلفن همراه است که توسط صنعتگران بریتانیایی است که به اسم تلفن لوکس شناخته می‌شود.  نمایشگر جلویی با کریستال یاقوت کبود 83 قیراطی و سینی سیم کارت طلای خالص است. پوشش باتری با بالاترین درجه چرم ساخته شده است و گفته می شود که حاوی صدای زنگ است که توسط ارکستر سمفونیک لندن پخش می شود. ارزش ساعت‌های لوکس مانند رولکس یا IWC در واقع بر اساس سطح سختی تکمیل یا ساخت تعیین می‌شود تا ویژگی‌های خاص. مهم نیست که ظاهر Vertu Signature چقدر شگفت‌انگیز است، حتی قطعات تلفن‌های همراه معمولی داخل آن با دست ساخته نمی‌شوند، کوک به دوخت. پس چرا اینقدر گرونه؟

دلیلی وجود دارد که گوشی های Vertu، از جمله Vertu Signature، گران هستند. البته این نیز به این دلیل است که مواردی مانند جنس چرم باکیفیت که در بالا ذکر شد و کریستال یاقوت کبود 83 قیراطی به صورت جداگانه با دست ساخته شده اند. با این حال، 10 میلیون وون خیلی زیاد است. حتی با الماس هم پوشانده نشده است. کلید قیمت دکمه قرمز رنگ در سمت راست همه گوشی های ورتو از جمله امضای ورتو است. این دکمه همچنین از 4.75 قیراط یاقوت ساخته شده بود و آن دکمه برای خدمات نگهبانی 24 ساعته برای مشتریان خرید ورتو است.

به کسانی که Vertu را خریداری می کنند به مدت یک سال خدمات سرایداری Vertu را به صورت رایگان ارائه می کنند. با فشردن آن دکمه، می‌توانید خدماتی مانند رزرو انحصاری هتل‌های بزرگ، خطوط هوایی، رستوران‌ها و رویدادهای بین‌المللی در سراسر جهان را از طریق دربان Vertu، خدمات آرایشگر شخصی برای حضور در نمایش‌های مد و سایر اخبار و مشاوره مدیریت دارایی عالی دریافت کنید. همچنین به سایر امور شخصی نیز رسیدگی می کند. به محض خرید تلفن همراه Vertu، یک دستیار شخصی رایگان به مدت یک سال دریافت می کنید. پس از استفاده رایگان به مدت یک سال، آنها باید سالانه حدود 1.6 میلیون وون هزینه استفاده بپردازند، اما آیا این برای آنها مشکل ایجاد می کند؟ Vertu Signature ساده ترین وسیله برای حمل است و منشی است که به شما امکان برقراری تماس تلفنی را می دهد.

قیمت Vertu Signature از 113000 دلار هنگ کنگ یا حدود 16.26 میلیون وون به ارز کره ای شروع می شود و “Cloud de Paris Red Gold” به 380000 دلار هنگ کنگ یا حدود 54.68 میلیون وون می رسد. از آنجایی که این ماشینی است که بیش از 10 میلیون وون قیمت دارد، مشخصات اولیه آن چیست؟ این گوشی مجهز به صفحه نمایش 2 اینچی QVGA (320×240)، چهار هسته ای 1.1 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 2000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 5.1.1 آبنبات چوبی است. حتی با وجود اینکه Lollipop را نصب کرده است، به نظر من احتمالاً یک تلفن ویژگی است زیرا از عملکردهایی مانند Play Store پشتیبانی نمی کند.

علاوه بر این، قابلیتی به نام «Vertu Sync» به شما امکان می‌دهد کتاب‌های آدرس و تقویم‌ها را با دستگاه‌های Android یا iOS همگام‌سازی کنید، و همچنین ویژگی‌های جزئی مانند ایمیل Microsoft Exchange و اتصال Wi-Fi را ارائه می‌دهد.

ورتو گوشی لاکچری ۲۰۲۴

با وجود اینکه یک گوشی فیچر است، می‌توانست مشخصات اولیه خوبی با این قیمت داشته باشد، اما ناامیدکننده است. خط تلفن های هوشمند Vertuدر مقایسه با قیمت خود از مشخصات فوق العاده بالایی برخوردار نیستند. مهم نیست که خدمات دربان Vertu چقدر عالی باشد، اگر قرار بود به هر حال در آن محدوده قیمت باشد، می توانست با مشخصات بهتری عرضه شود.

اینطور نیست که من نمی توانم آن را بخرم زیرا گران است، اما من فقط از ویژگی ها یا طراحی آن خوشم نمی آید، بنابراین باید به استفاده از آیفون ادامه دهم.

گفته می شود که Vertu در هنگام تولید و فروش چنین تلفن های همراه گران قیمتی سود ثابتی را حفظ می کند. اگرچه تاریخچه ورتو چندان عمیق نیست، اما در حال حاضر 15 سال است که ادامه دارد و گفته می شود در آینده نیز تولید آن ادامه خواهد داشت. همانطور که تاریخ آن عمیق تر می شود، ممکن است در آینده ای دور به نمادی از ثروت تبدیل شود، درست مانند رولزرویس در گذشته.

جدید ترین مدل گوشی ورتو مناسب همه

گوشی ورتو مناسب همه

در رویدادی که در تاریخ 25 (به وقت محلی) در لندن برگزار شد، سازنده گوشی‌های هوشمند Vertu از جدیدترین محصول خود، Metavertu، یک «تلفن وب 3» که گره بلاک چین خود را اجرا می‌کند و می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌ها را با یک کلیک به NFT تبدیل کند، رونمایی کرد.

هدف این دستگاه بدون عذرخواهی، پایان برتر بازار است. همه مدل ها به بدنه سرامیکی، نمایشگر شیشه ای یاقوت کبود برند Vertu و پردازنده کوالکام اسنپدراگون نسل هشتم 1 مجهز شده اند. مشخصات معمولی شامل صفحه نمایش 6.67 اینچی، 2400×1080 AMOLED، مجموعه دوربین سه لنز و باتری 4600 میلی آمپر ساعتی است.

مدل پایه 3600 دلار قیمت دارد و دارای فیبر کربن بیرونی، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. بالاترین مدل دارای «چرم تمساح هیمالیا»، طلای 18 عیار و الماس، و همچنین 18 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی است. هزینه آن 41000 دلار است.

با این حال، اگر یک میلیون دلار برای Bored Ape Yacht Club NFT خرج کردید، فرد نسبتاً خوش اخلاقی بودید. به نظر می رسد Virtu مشتاقانه منتظر این است. پیش از این، سازنده گوشی‌های هوشمند گوشی‌هایی را با مشخصات میان‌رده و روکش‌های بسیار گران قیمت به خریداران ممتاز می‌فروخت.

همانطور که Crypto Punk و Azuki NFT Crypto Nouveau Riche را که مسئول Burberry و Louis Vuitton جدید است، توسعه دادند، جت ست توجه خود را به دنیای هیجان‌انگیز Web3، NFT و Metaverse معطوف کرد.

گری چان، مدیرعامل Vertu در مراسم معرفی این گوشی در لندن گفت: «پیچیدگی Web3 برای کاربران مبتدی یک انحراف است. ما در حال اختراع گوشی هوشمند هستیم تا به پیچیدگی Web3 رسیدگی کنیم.» «گفتم، می‌خواهم این کار را انجام دهم. ،'” او گفت.

با توجه به این موضوع، Metavertu می تواند بین حالت Web 2 و Web 3 جابجا شود. کاربران می توانند با چند کلیک با کلیدهای خصوصی محافظت شده توسط Trusted Execution Environment (TEE) کیف پولی بسازند و از طریق یک رابط کاربری مشابه اندروید به مجموعه ای از برنامه های غیرمتمرکز (dapps) دسترسی پیدا کنند.

به گفته نمایندگان Vertu، این برنامه‌ها از VOS تشکیل شده‌اند که به تلفن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک اعتبارسنجی، گره نوری و کلاینت لایت در بلاک چین اتریوم عمل کند.

VShot، یکی دیگر از برنامه های غیرمتمرکز، به کاربران اجازه می دهد تا NFT ها را از عکس ها یا ویدیوها با یک کلیک استخراج کنند.

به گفته چان، این تلفن همچنین Vtalk را یکپارچه می کند، یک سیستم پیام رسانی فوری همتا به همتا که عناصر «شبکه اجتماعی غیرمتمرکز» مانند DAO را در خود جای داده است.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند به 10 ترابایت فضای ذخیره‌سازی توزیع شده از IPFS و سرویس نگهبانی 24 ساعته «دکمه قرمز» Vertu دسترسی داشته باشند. حتی سرویس به تناسب Web3 تغییر یافت.

تعمیرات گوشی ورتو

چان گفت: “ما یک تیم ویژه سرمایه گذاری NFT داریم تا به کاربران خود کمک کنیم تا به سرعت درک بهتری از NFT داشته باشند.”

متابرتو از 3 نوامبر از طریق وب سایت Vertu و فروشگاه های آفلاین، از جمله افتتاح شعبه جدید Bond Street در اواخر سال جاری، برای خرید در دسترس خواهد بود.

یک گوشی هوشمند Web 3 به ارزش 41000 دلار (حدود 57 میلیون وون) در بریتانیا توسعه و عرضه شد و آن را به یک موضوع داغ تبدیل کرد. سازنده «ورتو» که در گذشته با عرضه به اصطلاح «گوشی‌های هوشمند لوکس فوق‌العاده لوکس» توجهات را به خود جلب کرده بود، در 26 ام اعلام کرد، «تلفن لوکس وب 3 ورتو، «متا ورتو» از ماه نوامبر به فروش می‌رسد.

اخبار مربوط به جدید ترین مدل گوشی ورتو مناسب همه

گوشی ورتو مناسب همه

بر این اساس، رسانه‌های رمزنگاری و فناوری مانند «Engadget» و «Decrypt» با توصیف جزئیات مشخصات و ظاهر محصول، علاقه نشان می‌دهند. “MetaVertu”، به اصطلاح تلفن وب 3، به عنوان “تلفن مبتنی بر وب 3 که گره خود را اجرا می کند و عکس ها و فیلم ها را با یک کلیک به NFT تبدیل می کند” شناخته می شود. این بدان معناست که با ایجاد امکان ایجاد فوری دارایی‌های دیجیتالی کاربر محور مانند NFT، در حال تبدیل شدن به یک ابزار معمولی وب 3 است.

جدیدترین گوشی هوشمند Metavertu که امروز در یک رویداد بازاریابی در لندن رونمایی شد، گره بلاک چین خود را اجرا می کند و می تواند عکس ها و ویدیوها را با یک کلیک به NFT تبدیل کند. از این طریق، هدف این شرکت «تسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته» است. این پردازنده مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 است و به صفحه نمایش شیشه ای یاقوت کبود منحصر به فرد Virtusa و قاب سرامیکی مجهز شده است.

اولین مدل عرضه شده (سطح ورودی) دارای پوشش فیبر کربنی، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است و 3600 دلار قیمت دارد. با این حال، مدل رده بالا دارای 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی است و با “چرم تمساح هیمالیا” و طلای 18 عیار و الماس تزئین شده است. قیمت فوق العاده 41000 دلار است.

در مقایسه با Ape (Monkey) Yacht Club NFT که به یک میلیون دلار افزایش یافت، این یک گوشی هوشمند لوکس قابل درک است. این دقیقاً همان چیزی است که Vertu به دنبال آن است. این بدان معناست که این گوشی هوشمند لوکس درجه یک است که هدف آن افراد ثروتمند یا پردرآمد است. پیش از این، این شرکت گوشی‌های هوشمندی را به مصرف‌کنندگان گران‌قیمت با روکش‌های بسیار گران‌قیمتی می‌فروخت که با محصولات میان‌رده بازار قابل مقایسه نبود. در سال 2017 در نهایت به دلیل چنین بازاریابی ورشکست شد.

همین چند سال پیش، شرکت‌های فناوری مانند سامسونگ و اچ‌تی‌سی و همچنین برخی استارت‌آپ‌ها تلاش کردند تا گوشی‌های هوشمندی بسازند که بتوانند به وب 3 بر اساس رمزنگاری پاسخ دهند. با این حال، من از این ایده صرف نظر کردم زیرا فکر می‌کردم که احتمالاً هنوز برای مصرف‌کنندگان مفید نیست. در همین حال، Vertu بریتانیایی چنین گوشی هوشمند غیر متعارف و رده بالایی را روانه بازار کرده است.

با این حال، این شرکت نیز اعتماد کاملی به بازار ندارد. گری چان، مدیر عامل شرکت در مراسم معرفی گوشی های هوشمند در لندن، گفت: “نقاط منفی Web3 این است که پیچیدگی Web3 آن را برای کاربران جدید جالب نمی کند.” او به “Engadget” گفت.

با در نظر گرفتن این موضوع، Metavertu حالت Web2، سیستم عامل استاندارد اندروید را که در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد، به حالت Web3 تبدیل کرد. کاربران می توانند تنها با چند کلیک یک کیف پول دیجیتال بسازند، با کلیدهای خصوصی خود که توسط محیط اجرای مورد اعتماد گوشی (TEE) محافظت می شود. همچنین می توانید از طریق یک رابط کاربری دوستانه به سبک اندروید به مجموعه ای از برنامه های غیرمتمرکز (dapps) دسترسی داشته باشید.

معرفی گوشی شیائومی پوکو f5

به گفته Virtu، چنین برنامه‌هایی به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهند تا به‌عنوان اعتبارسنجی، گره‌های نوری و کلاینت‌های سبک در بلاک چین اتریوم استفاده شوند. برنامه دیگری به نام «Vshot» به کاربران اجازه می‌دهد با یک کلیک NFT را از عکس‌ها یا ویدیوها ایجاد کنند. به ویژه، «این برنامه همچنین شامل «Vtalk»، یک برنامه پیام‌رسانی فوری «همتا به همتا» رمزگذاری‌شده است که ویژگی‌های «شبکه اجتماعی غیرمتمرکز» از جمله DAOرا ادغام می‌کند.

کاربران همچنین می‌توانند به 10 ترابایت فضای ذخیره‌سازی توزیع‌شده در فضای ذخیره‌سازی وب توزیع‌شده (IPFS) و همچنین دسترسی به سرویس دربان «دکمه قرمز» Vertu دسترسی داشته باشند. به طور خلاصه، این محصول به روز شده ای است که دنیای Web3 را منعکس می کند. پیش از این، مدیر عامل چان گفت: “ما یک تیم سرمایه گذاری ویژه NFT در داخل داریم تا به کاربران کمک کنیم سریعتر NFT ها را درک کنند” و افزود: “این تیم مبتدیان را در فرآیند جمع آوری توکن های غیرفعال و مجموعه هایی که در دسترس خواهند بود راهنمایی می کند. ” “ما همچنین در مورد اینکه آیا ارزش عکس گرفتن را دارد توصیه می کنیم.”

گزارش شده است که “Meta Vertu” تازه منتشر شده از 3 نوامبر از طریق وب سایت Vertu و همچنین فروشگاه های آفلاین به فروش می رسد.

سخن پایانی

با این توضیحات متوجه خواهید شد که گوشی ورتو مناسب همه نیست. اما افرادی که خواهان وسایل لوکس هستند می‌توانند با خرید گوشی های در حد نو ورتو یا های کپی های درجه یک، این کوشی های خاص و گران میلیاردی را با نصف قیمت داشته باشند.

‏Vertu که بیش از 10 سال است تلفن های همراه رده بالایی تولید کرده است، در بهار امسال فروش گوشی هوشمند Ti با قیمت 9600 دلار را آغاز کرد. مرکز تولید Vertu، واقع در چرچ کروهام، همپشایر، انگلستان، از مشتریان دعوت کرد تا فرآیندی را ببینند که توسط یک صنعتگر با زحمت یک گوشی هوشمند را تکمیل می‌کند.

ماسیمیلیانو پوگلیانی، مدیر ارشد بازاریابی جهانی ورتو، گفت: «ما شاهد افزایش تعداد مشتریانی هستیم که به نحوه تولید این محصولات علاقه مند هستند. همچنین، در دسامبر سال گذشته، مک‌کینزی نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرد و تاکید کرد: «برای موفقیت برندهای لوکس، باید به ساخت میراث سنتی و در عین حال تأکید بر صنعتگری ادامه دهند».

ورتو در سال 1998 به عنوان ایده فرانک نووو، طراح ارشد نوکیا متولد شد. این شرکت در 10 سال گذشته بیش از 320000 گوشی رده بالا فروخته است. نیروی کار آن به حدود 1000 نفر افزایش یافته است و در سال 2011 بیش از 342 میلیون دلار فروش داشته است (جدیدترین داده های موجود). در پایان سال گذشته، در حالی که نوکیا با مشکلات مالی مواجه بود، ورتو بیش از 90 درصد از سهام خود را به EQT Partners، یک شرکت سهام خصوصی سوئدی فروخت. اندازه فروش حدود 200 میلیون دلار گزارش شده است.

یکی از بزرگترین مزایایی که Vertu از خرید EQT دریافت کرد، تغییر به سیستم عامل اندروید بود. از نظر عملکرد پردازنده و حافظه، محاسبات Ti شبیه گلکسی اس 3 معروف سامسونگ است. با این حال، ویژگی‌های متمایز تلفن همراه ورتو، آهنگ زنگی است که توسط فیلارمونیک لندن پخش می‌شود و یک سرویس اطلاعات اپلیکیشن قاتل است که به مردم اجازه می‌دهد مستقیماً هتل‌ها را رزرو کنند و رستوران‌ها را توصیه کنند. این سرویس به مدت یک سال رایگان است و پس از آن سالانه 6125 دلار هزینه دارد.

رامون لاماس، محقق IDC، می گوید که Vertu با به دست آوردن تنها 1 درصد از مشتریان در بازار جهانی 295 میلیارد دلاری گوشی های هوشمند، به نتایج عالی دست یافته است. تلفن‌های همراه گران‌قیمت دیگری نیز وجود دارند، اما بیشتر آن‌ها سرمایه‌گذاری مشترک هستند، مانند تلفن همراه بلک‌بری با طراحی پورشه و تلفن همراه ایسر با طراحی فراری. یاماسو افزود: «در پایان، مهم‌ترین نکته این است که حتی تلفن‌های رده بالا هم فقط یک گوشی هستند.» بنابراین برتو ممکن است سعی کند داستان بسیار متفاوت تری خلق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =