بررسی تخصصی ایفون ۱۵

روابط عمومی سفیران تل – فروش سری جدید آیفون 15 اپل به تازگی آغاز شده است. اگر به فکر خرید یک آیفون جدید هستید، مطمئناً ارزش نگاهی به نظرات کارشناسان را دارد. اینم سری آیفون 15 با مزایا و معایب…. در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی ایفون ۱۵ بپردازیم.

بررسی تخصصی ایفون ۱۵ ( نکات منفی و مثبت)

بررسی تخصصی ایفون ۱۵

سری آیفون 15 در رویداد Wonderlust هفته گذشته معرفی شد. پیش خرید گوشی ها یک هفته بعد شروع شد و فروش آن در فروشگاه ها از 22 سپتامبر آغاز شد. از این پس می توان گفت که در سرتاسر دنیا به سری آیفون 15 حمله می شود.

اما اگر قصد خرید گوشی های سری آیفون 15 را دارید، بررسی نظرات کارشناسان مفید است. پورتال های Verge، Cnet، Wired و بسیاری دیگر از پرتال های فناوری نظرات خود را در مورد آیفون 15 به اشتراک گذاشتند.

جنبه های منفی ایفون ۱۵

چیز زیادی برای دوست نداشتن آیفون 15 وجود ندارد. اپل هر سال به اوج کمال نزدیک‌تر می‌شود، اما مطمئناً هیچ دستگاهی بی‌خطا نیست. بنابراین، بیشترین انتقادات منفی در مورد آیفون 15 چیست؟ بیایید فهرست کنیم…

-عایق حرارتی می تواند بهبود یابد

هر دو CNBC و TechRadar خاطرنشان کردند که مدل‌های iPhone 15 و iPhone 15 Pro در طول جلسات شدید بازی داغ شدند. این خیلی تعجب آور نیست، زیرا بازی های موبایلی می توانند بر قطعات داخلی فشار وارد کنند. CNBC اعلام کرد که آیفون 15 پرو مکس، به خصوص قاب تیتانیومی آن، در حین اجرای بازی «Zookeeper World» اپل آرکید، «برای نگه‌داشتن خیلی داغ» بود.

از سوی دیگر، TechRadar “Asphalt 9: Legends” را در آیفون 15 پخش کرد. بازبین ظاهر صاف و از نظر بصری دلپذیر دستگاه را ستود، اما اشاره کرد که قاب پشتی به طور قابل توجهی گرم شده است.

با توجه به قوانین اتحادیه اروپا، اپل یک پورت USB-C را در سری آیفون 15 قرار داد. اما در این مرحله یک ناامیدی بزرگ وجود دارد.

 همانطور که در رویداد پخش زنده “Wonderlust” اپل اشاره شد، فقط مدل های Pro Max دارای USB 3.0 هستند. آیفون های ابتدایی دارای USB 2.0 هستند. طبیعتا نشریاتی مانند Pocket-Lint و TechCrunch از این وضعیت شکایت داشتند.

بنابراین تفاوت بین USB 2.0 و 3.0 چیست؟ USB 2.0 فقط سرعت انتقال داده تا 480 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد که تفاوت چندانی با فناوری لایتنینگ ندارد. از سوی دیگر، مدل‌های آیفون 15 پرو از USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند که سرعت انتقال اطلاعات تا 10 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. البته برای استفاده از این به یک کابل سازگار نیاز دارید که ما را به نکته بعدی می‌رساند.

نکات مثبت ایفون ۱۵

همانطور که معایب دارد، آیفون 15s نیز دارای مزایا و جنبه های مثبت است. آن ها اینجا هستند…

-خیلی سبک تره

جولیان چوکاتو از Wired می گوید: «این گوشی در مقایسه با آیفون 14 پرو آنقدر سبک است که در ابتدا کمی بی کیفیت به نظر می رسید، اما خیلی زود به آن عادت کردم». از طرفی Cherlynn Low از سایت انگلیسی Engadget نوشت که می ترسید در صورت افتادن iPhone 14 Pro Max روی صورتش جمجمه اش بشکند اما با مدل جدید (iPhone 15 Pro Max) این نگرانی ها از بین رفت.

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

آیفون 15 پرو کپی

به حدی که فقط مدل‌های Pro سبک‌تر نیستند. CNN Underscored اشاره کرد که آیفون 15 استاندارد کمی سبک تر از مدل قبلی است. مایک آندرونیکو گفت: “من قطعا تفاوت را زمانی که هر دو گوشی را همزمان در دست گرفتم احساس کردم.”

امکان تعمیر راحت تر است

هر دو CNBC و CNET اپل را به خاطر عرضه مدل‌های ارزان‌تر و آسان‌تر آیفون 15 پرو تحسین کردند. به این ترتیب اگر دست و پا چلفتی باشید و به شیشه پشتی گوشی آسیب بزنید نسبت به نسل قبل هزینه کمتری برای تعمیر متحمل خواهید شد. به گزارش مشبل، هزینه تعمیر آسیب دیدگی شیشه عقب آیفون 14 پرو مکس (بر اساس برآورد سایت اپل ترکیه) 28 هزار و 453 لیر است. این هزینه برای آیفون 15 پرو مکس به 6 هزار و 731 لیر کاهش یافت.

– بهبود عالی در حالت پرتره

دوربین آیفون 15

همانطور که در این رویداد دیدید، اپل صفحه جدیدی در سری آیفون 15 برای حالت پرتره باز کرد. حالت به روز شده اکنون به طور خودکار بدون انتخاب شما فعال می شود. اگر دوربین یک شخص یا حیوان خانگی را در قاب تشخیص دهد، آیفون 15 به طور خودکار نقشه عمق را می گیرد و به کاربران امکان می دهد بعداً (در صورت تمایل) یک افکت بوکه اضافه کنند.

بررسی تخصصی ایفون ۱۵ ( ویژگی ها)

بررسی تخصصی ایفون ۱۵

در سال‌های اخیر، اپل از تلفن‌های Pro خود برای پیشبرد پیشرفت‌های تکنولوژیک استفاده کرد، در حالی که مدل‌های استاندارد را با فناوری سال قبل حفظ کرد، احتمالاً هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و انگیزه ارتقاء به مدل‌های درجه یک را افزایش می‌دهد. این موضوع در مورد آیفون 15 و 15 پلاس استاندارد که امتیازات 14 پرو را در سال گذشته دریافت کرد، ثابت شده است. آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس این سنت را ادامه می‌دهند و از آنجایی که شایعات مربوط به آیفون 15 اولترا بی‌اساس بودند، اینها پیشرفته‌ترین گوشی‌های اپل هستند.

آیفون 15 پرو که از نظر طراحی شباهت زیادی به مدل آیفون 14 پرو دارد، به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم استفاده می کند. دلایل اصلی استفاده از تیتانیوم این است که هم بادوام و هم سبک تر است. وزن آیفون 15 پرو با ضخامت 8.25 میلی متر، 187 گرم است. برای مقایسه، وزن مدل آیفون 14 پرو 206 گرم است.

آیفون 15 پرو که با گذار به تیتانیوم خطوط گردتری پیدا کرده است، دارای 4 گزینه مختلف است: تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم آبی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم سیاه. بزرگترین تغییر خانواده آیفون 15 بدون شک انتقال به USB-C بود. مدل iPhone 15 Pro مانند سایر مدل های خانواده از USB-C استفاده می کند. آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس لبه های کمی گرد دارند که در دست احساس بهتری می کند. توجه داشته باشید که من حدود 30 دقیقه فرصت داشتم تا آنها را در یک اتاق نمایشی بسیار شلوغ امتحان کنم، اما وزن سبک تر و احساس حجم کمتر تأثیر مثبتی بر جای گذاشت. Pros جدید حاشیه‌های نازک‌تری برای شیشه‌های کمی بیشتر روی صفحه‌نمایش جلویی دارند – که هنوز ۶.۱ اینچ برای iPhone 15 Pro و ۶.۷ اینچ برای iPhone 15 Pro Max است

مدل iPhone 15 Pro دارای دکمه Action در گوشه سمت چپ بالا است. دکمه Action که جایگزین سوئیچ Voice/Silent می‌شود، می‌تواند در بسیاری از حالات مختلف مانند خاموش کردن تلفن یا روشن کردن دوربین استفاده شود. آیفون 15 پرو که دارای گواهینامه IP68 می باشد در برابر آب و گرد و غبار تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است.

اپل واچ اولترا ویژگی و مشخصات آن

مشخصات آیفون 15 پرو

وضوح مدل آیفون 15 پرو که با صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR عرضه می شود، 2556 در 1179 پیکسل است. آیفون 15 پرو با ارائه عملکرد بهتر از نظر روشنایی نسبت به سال قبل، حداکثر روشنایی 2000 نیت دارد. نرخ رفرش صفحه در مدل آیفون 15 پرو 120 هرتز است.

آیفون 15 پرو با تراشه A17 Pro توسعه یافته توسط اپل، یک پردازنده گرافیکی 6 هسته ای نیز ارائه می دهد. آیفون 15 پرو که می تواند بازی های با کیفیت کنسول را اجرا کند، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه داخلی و همچنین 8 گیگابایت رم را ارائه می دهد.

بازی های سطح کنسول مانند Resident Evil Village، Resident Evil 4، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage به زودی در مدل های آیفون 15 پرو قابل بازی خواهند بود.

ویژگی های دوربین آیفون 15 پرو

بررسی تخصصی ایفون ۱۵

در بررسی تخصصی آیفون 15 پرو باید بدین نکته تامید کرد ، که در مورد دوربین بسیار قاطعانه عمل می کند، دارای سه دوربین در پشت است. اگر به ویژگی های فنی این دوربین ها نگاه کنیم، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7.8، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض را می بینیم. با دیافراگم f/2.2.

برخلاف سال گذشته، مدل آیفون 15 پرو گزینه زوم 3 برابری را نیز ارائه می دهد. در مدل آیفون 15 پرو مکس، زوم تا 5 برابر افزایش می یابد. آیفون 15 پرو که می‌تواند با دوربین‌های پشتی با نرخ 24، 25، 30 و 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در جلو استفاده می‌کند.

اما ویژگی بزرگ امسال زوم بهتر است، البته فقط برای گوشی های پریمیوم بزرگتر. Pro دوربین تله فوتو 3 برابری قبلی خود (معادل لنز 77 میلی متری) را حفظ می کند، در حالی که Pro Max دارای زوم اپتیکال 5 برابری (معادل لنز 120 میلی متری) است – یک طراحی “تتراپریسم” که نور را چندین بار شکست می دهد تا زوم بیشتری را در داخل دوربین ایجاد کند. قاب فشرده آیفون. وقتی دوربین تله‌فوتوی جدید Pro Max را امتحان کردم، دیدم چه تفاوتی با 5 برابر نسبت به 3 برابر در 15 Pro داشت. حتی توانستم بزرگنمایی دیجیتالی را تا 25 برابر بزرگنمایی کنم که برای آیفون مضحک است.

ویژگی سخت افزاری

بررسی تخصصی ایفون ۱۵

آیفون‌های پریمیوم جدید به جای فولاد ضد زنگ که برای ساخت آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس سال گذشته استفاده شده بود، از تیتانیوم ساخته شده‌اند و مدل‌های امسال را سبک‌تر و راحت‌تر در دست دارند. در حالی که پوسته تیتانیوم آشکارترین تفاوت برای سال 2023 است، چندین ویژگی جدید دیگر نیز در آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس برجسته هستند.

آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس دارای پوشش تیتانیوم هستند و دارای یک “دکمه عمل” هستند که جایگزین دکمه قطع صدا می شود و می تواند برای عملکردهای مختلف سفارشی شود.

این ویژگی جزیره پویا را برای همه تلفن ها به ارمغان می آورد.

این ویژگی که سال گذشته فقط در مدل‌های آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس در دسترس بود، به شما امکان می‌دهد هشدارها و رویدادهای جاری مانند پخش موسیقی، تایمر، اتصال AirDrop و مسیرهای نقشه را در جزیره دینامیک در صفحه اصلی مشاهده کنید.

آیپد پرو ۲۰۲۲ چیست؟

سری جدید اپل واچ نیز با چیپ پیشرفته تری عرضه می شود.

اپل همچنین میزان مواد بازیافتی مورد استفاده در باتری ها و سایر قسمت های ساعت و آیفون جدید را افزایش خواهد داد.

این شرکت همچنین تایید کرد که دیگر از چرم در هیچ یک از لوازم جانبی خود استفاده نخواهد کرد و متعهد شده است تا سال 2030 به عنوان یک تجارت بی‌کربن باشد.

تیم کوک، رئیس اپل گفت که سری جدید آیفون 15 شامل “بهترین و تواناترین آیفون هایی است که تا به حال تولید کرده است.”

پورت شارژ USB-C در آیفون 15

در بررسی تخصصی آیفون 15 می توان به پورت شارژ آن اشاره داشت که دارای پورت شارژ USB-C است.

اپل شارژ Air Pod Pro را به همین روش تغییر می دهد.

از دسامبر 2024، تعهد شارژ تمام دستگاه های قابل حمل مانند تلفن، تبلت، هدفون و بلندگوهای بلوتوث با یک کابل واحد در سراسر اتحادیه اروپا اجرایی می شود.

در حالی که آیفون های موجود در بازار امروزه از کابل لایتنینگ اختصاصی استفاده می کنند، اکثر دستگاه های دیگر، از جمله آنهایی که توسط اپل ساخته شده اند، از USB-C استفاده می کنند.

مهمترین تفاوت فیزیکی این دو شکل متفاوت است. بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما یک آیفون و یک کتابخوان الکترونیکی دارید، امکان شارژ ریدر با شارژر آیفون وجود ندارد.

اتحادیه اروپا می خواهد این تغییر کند و همه پورت های شارژ با هم سازگار باشند.

قیمت آیفون 15 پرو

مدل آیفون 15 پرو که دارای قابلیت شارژ بی سیم و سریع است، تا 23 ساعت پخش ویدئو را ارائه می دهد. مدل آیفون 15 پرو با قیمت هایی از 65 هزار لیر در کشورمان به فروش می رسد. قیمت آیفون 15 پرو 1 ترابایتی 85 هزار لیر است. در مورد رنگ‌ها، آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس در چهار رنگ متالیک عرضه می‌شوند: تیتانیوم سیاه و سفید سنتی، و همچنین تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی با رنگ خاکستری.

آیفون 15 پرو از 999 دلار (999 پوند، 1849 دلار استرالیا) شروع می شود، در حالی که آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار (1199 پوند، 2199 دلار استرالیا) شروع می شود. در حالی که پرو مکس ارزان تر از قیمت اولیه 1099 دلاری آیفون 14 پرو مکس در سال گذشته است، آیفون 15 پرو مکس جدید از 256 گیگابایت شروع می شود که دو برابر حافظه داخلی قبلی خود است.

پردازنده سریعتر، بازی بیشتر

آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس با پردازنده A17 Pro Bionic، یک تراشه 3 نانومتری که دارای 19 میلیارد ترانزیستور برای عملکرد سریعتر است، عرضه می شود. پردازنده گرافیکی شش هسته ای جدید تا 20 درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی A16 است و ردیابی اشعه را امکان پذیر می کند.

اپل سال‌هاست که بازی‌های موبایلی را در عرضه‌های آیفون خود تحت فشار قرار داده است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود، زیرا توسعه‌دهندگان یوبی‌سافت و کپکام نسخه‌های کامل کنسول را به ترتیب برای iPhone Assassin’s Creed Mirage و همچنین Resident Evil 8 و Resident Evil 4 Remake معرفی کردند. . (دو مورد آخر تأیید کردند که اواخر امسال برای آیفون 15 پرو عرضه می شوند، با Assassin’s Creed در اوایل سال 2024.) Death Stranding هیدئو کوجیما نیز برای آیفون 15 پرو عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =