خرید موبایل دست دوم

خرید گوشی دست دوم

می توان گفت که امروزه همه افراد دارای گوشی های گوناگون هستند کا از آن ها برای انجام امور مختلف استفاده می کنند.همچنین می توان گفت که در حال حاضر  داشتن تلفن همراه یا گوشی یک امر طبیعی است. خرید گوشی دارای روش های مختلفی است گاهی اوقات شرایط به گونه ای است که افرادی که قصد خرید گوشی دارند می خواهند گوشی های دست دوم خریداری کنند و از آن ها نیز استفاده کنند. خرید موبایل دست دوم دارای مزایا و همچنین معایب نیز است. می توان گفت که خرید گوشی دست دوم می تواند هزینه های شما را کاهش دهد و از معایب آن می توان گفت که شاید گوشی دست دومی که قصد خرید آن را دارید دارای مشکلی باشد و شما آن را ندانید پس باید هنگام خرید گوشی های دست دوم به نکات مهمی توجه کنید توجه به این نکات سبب می شود تا شما بتوانید یک خرید خوب داشته باشید و با مشکل روبه رو نشوید. در ادامه با برخی از شرایط خرید گوشی و موبایل دست دوم  را بیان می کنیم

شرایط خرید گوشی دست دوم

خرید و همچنین استفاده از گوشی های دست دوم دارای شرایط گوناگونی است که افراد باید هنگام خرید گوشی به آن ها توجه کنند. می توان گفت که توجه به این نکات هنگام خرید گوشی دست دوم سبب می شود تا شما در زمان استفاده از این گوشی های دست دوم با مشکل روبه رو نشوید

بررسی رجیستری گوشی دست دوم

می توان گفت که این موضوع یکی از مهم ترین موضوعات است که باید به آن هنگام خرید گوشی دست دوم توجه کنید. اگر شما قصد خرید گوشی دست دوم دارید باید به رجیستر شدن آن دقت کنید اگر گوشی دست دوم رجیستر نشده باشد شما نمی توانید از آن استفاده کنید و باید هزینه های زیادی را برای برطرف کردم این مشکل بپردازید پس حتما هنگام خرید گوشی دست دوم به این نکته توجه کنید.

مقایسه انواع مختلف اپل واچ

خرید گوشی دست دوم

بررسی ظاهر گوشی

برای خرید گوشی دست ‌دوم سعی کنید  پیش از ان که گوشی را روشن کنید اول ظاهر گوشی را بررسی کنید. شما ابتدا سعی کنید که هنگام خرید گوشی دست دوم با دقت بررسی کنید که صفحه‌نمایش، شکستگی‌های ریز نداشته باشد چون اگر چنین باشد، ممکن است بعد از مدتی صفحه‌نمایش از کار بیفتد و شما برای استفاده از گوشی دچار مشکل شوید.بعد از بررسی صفحه نمایش گوشی باید کیفیت دوربین گوشی را بررسی کنید.در بخش بعد، دو سمت گوشی را بررسی کنید و مطمئن شوید که گوشی از اطراف ضربه نخورده باشد. بعد از آن  کلیدهای فیزیکی را از نظر ظاهری بررسی کنید. با فشار دادن آن ها نیز می‌توانید اطمینان پیدا کنید تا مشکلی نداشته باشند.

در مرحله آخر شما باید  پشت گوشی را بررسی کنید که خط‌وخش و شکستگی نداشته باشد.

تست نمایشگر گوشی دست دوم

 می توان‌گفت از نکات دیگر که باید هنگام خرید گوشی دست دوم به آن توجه کنید تست نمایشگر گوشی است.شما باید در هنگام خرید گوشی دست ‌دوم برای بررسی  نمایشگر گوشی باید عملکرد روشنایی، تاچ و پیکسل‌های گوشی را بررسی کنید.

برای تست کردن روشنایی گوشی، باید چند مرتبه میزان نور صفحه‌نمایش را کم و زیاد کنید. اگر در هنگام انجام این کار، صفحه‌نمایش، تیک و پرش نداشت؛ یعنی سالم است و شما می توانید با خیال راحت آن گوشی را خریداری کنید و از آن نیز استفاده کنید.

بررسی عملکرد گوشی با کدهای تست

می توان گفت که شما به آسانی می‌توانید با زدن چند کد تست، عملکرد بخش های گوناگون گوشی را بررسی کنید.  همچنین می توان گفت که هر کدام از برندهای گوشی موبایل، کد تست خاصی را برای بررسی سلامت قسمت‌های مختلف گوشی؛ مانند صفحه‌نمایش، حسگرها، دوربین، اسپیکر، ویبره و … تعریف کرده‌اند.پس شما با توجه و همچنین انجام این موضوع به راحتی می توانید از سلامت گوشی که قصد خرید دارید مطلع شوید.

۱۰ نسخه سفارشی گوشی های پرچمدار دنیا

بررسی پورت اتصال

 هنگام خرید گوشی های دست دوم حتما پورت‌های USB و جک هدفون را بررسی کنید. برای بررسی  جک هدفون، هدفون خود را به گوشی وصل کنید و یک آهنگ پخش کنید. برای تست  و همچنین بررسی پورت USB  می توانيد آن را  به شارژر وصل کنید تا مطمئن شوید که گوشی به درست شارژ می‌شود یا نه؟  سپس آن را به کامپیوتر وصل کنید تا ببینید کامپیوتر گوشی را شناسایی می‌کند یا خیر.

شیار سیم‌کارت و کارت حافظه

هنگام خرید گوشی دست ‌دوم سیم‌کارت و کارت حافظه را داخل گوشی قرار دهید.با برقراری تماس، اتصال به اینترنت و ارسال و دریافت پیامک،  شما می‌توانید مطمئن شوید که شیار سیم‌کارت سالم است مشکلی ندارد و شما به راحتی نی توانید از آن استفاده کنید.

بعد از شما می توانید  وارد قسمت مدیریت فایل شوید و مطمئن شوید که گوشی، کارت حافظه شما را شناسایی کرده است.

تست سلامت باتری گوشی

باتری گوشی‌های گوناگون اغلب زودتر از دیگر  قطعات گوشی دچار مشکل نیز می‌شوند، پس حتماً قبل از خرید گوشی دست دوم، با روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، ببینید باتری گوشی که می خواهید آن را خریداری کنید  سالم است یا خیر.

اگر باتری گوشی مشکل داشت یا روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کرد، از تعمیرکارهای موبایل بپرسید که آیا باتری اصلی آن گوشی پیدا می‌شود یا نه. وقتی مطمئن شدید که باتری اصلی آن گوشی در بازار است و شما می توانید به راحتی آن را پیدا کنید ، حتماً از فروشنده بخواهید که قیمت باتری را از قیمت گوشی کم کند. باتری‌های اصلی قیمت بالایی دارند.

ورتو هدیه ای لوکس

خرید گوشی دست دوم

بررسی لوازم جانبی

شما در زمان بررسی گوشی دست دوم  مورد نظر خود برای خرید باید  چک کنید که لوازم جانبی اصلی گوشی، داخل جعبه‌ی گوشی باشند و اگر این لوازم همراه گوشی هستند این لوازم سالم باشند. سالم و تمیز بودن لوازم جانبی، نشان می‌دهد که صاحب گوشی، فرد با سلیقه‌ای بوده و مسلماً با گوشی نیز بدرفتاری نکرده و مواظب آن بوده است این موضوع سبب می شود تا شما در زمان استفاده از گوشی دچار مشکل نشوید.

توجه به سال تولید گوشی

تولیدکنندگان گوشی، مدام آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید را تولید و آن ها را به بازار های گوناگون عرضه می‌کنند و اگر گوشی خیلی قدیمی باشد، نمی‌تواند از آپدیت‌های جدید استفاده کند. پس در خرید گوشی دست دوم، به سال تولید گوشی نیز دقت بسیاری کنید.یکی از دلایلی که گوشی‌های اندروید؛ مثل سامسونگ، نسبت به آیفون‌ها، افت قیمت بیشتری دارند، همین مسئله است. پس هنگام خرید گوشی های دست دوم حتما به سال تولید گوشی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید.

قیمت‌گذاری گوشی دست دوم

می توان  گفت که توجه به قیمت گوشی های دست دوم از عوامل مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا بعضی از افراد به دلیل قیمت پایینی که گوشی های دست دوم دارند قصد خرید این گوشی ها را دارند. قیمت گوشی های دست دوم ثابت نیست و به عوامل گوناگونی بستگی دارد می توان گفت که عوامل اثر گذار بر روی قیمت گوشی های دست دوم موارد زیر هستند.

  • سال تولید گوشی دست دوم
  • سال بودن گوشی
  • تعمیری بودن یا نبودن گوشی دست دوم
  • برند گوشی دست دوم که قصد خرید آن را دارید.

پس می توان گفت که قیمت گوشی های دست دوم مانند گوشی های نو به عوامل مختلفی وابسته است که هر کدام از این عوامل می تواند سبب کاهش یا افزایش قیمت گوشی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =