پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ اندروید و ios

پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ اندروید و ios

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند پرشدن حافظه گوشی های هوشمند است. وقتی حافظه گوشی پر شود چاره ای جز پاک کردن اطلاعات ذخیره شده ندارید و معمولا اطلاعات دم دستی مانند فیلم و عکس را پاک می کنیم تا بتوانیم سریع تر فضای مورد نیاز را خالی کنیم اما نحوه پاک کردن برنامه واتساپ متفاوت است. واتساپ یکی از پیام رسان هایی است که روزانه تعداد زیادی در ان عکس و فیلم ارسال و دریافت میکنیم زمانی که  پیغام پر بودن حافظه خود روبه رو می شویم فکر می کنیم تنها با پاک کردن فیلم و عکس های کالری می توانیم حافظه آن را خالی کنیم. اما برنامه هایی مثل واتساپ علاوه بر ذخیره کردن این رسانه ها بر روی حافظه آن را روی حافظه پنهان خود نیز ذخیره خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ صحبت کنیم.

حافظه کش یا پنهان واتساپ 

عکس و فیلم هایی که در واتساپ دریافت می شود در بخش کش واتساپ ذخیره می‌شود و این باعث پر شدن فضای  ذخیره سازی تلفن همراه شما خواهد شد همچنین این موضوع موجب کند شدن بیش از گوشی شما می شود.

حذف حافظه پنهان در گوشی ios

پر شدن حافظه پنهان ios  موجب کند شدن گوشی و هنگ کردن  برنامه خواهد می شود. همچنین این اطلاعات حافظه گوشی را هم اشغال می کند.

بهترین مدل ایرپاد کدام است؟

جهت پاک کردن حافظه کش ایفون مراحل زیر را طی نمایید:

  • روی setting بر روی نوار گوشی کلیک کنید.
  • به قسمت stroge and data بروید
  • روی manage stroge  ضربه بزنید.
  • حالا لیستی به شما نشان داده می شود که در آن می توانید فضای پر شده توسط پیام های دریافت و ارسال شده در هر گروه یا با هر مخاطبی مشاهده کنید. روی هرکدام از چت ها که مدنظر دارید و می بینید که فضای بیشتری را روی گوشی شما اشغال کرده است کلیک کنید.
  • سپس روی قسمت مدیریت یا manage بروید
  • در این قسمت لیستی نمایش داده می‌شود که میتوانید هر مواردی که می‌خواهید را انتخاب نمایید.
  • در آخر پس از انتخاب دسته مورد نظر روی گزینه clear ضربه بزنید.
  • در این مرحله برای مطمئن شدن تلفن همراهتان از شما می پرسد آیا قصد پاکسازی حافظه را دارید اگر میخواهید حافظه پنهان واتساپ را پاک کنید روی گزینه clear کلیک کنید.
  • برای آزاد شدن فضای بیشتر می توانید این موارد را برای سایر مخاطبان و گروه های خود انجام دهید.

پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ اندروید و ios

حذف حافظه پنهان در گوشی اندرویدی

  • درصفحه اصلی با زدن گزینه سه نقطه در نوار بالایی، روی setting ضربه بزنید.
  • سپس گزینه برنامه یا app را انتخاب نمایید.
  • در لیست برنامه ها، برنامه واتساپ را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • به قسمت stroge and data بروید تا بتوانید میزان حجم اشغال شده را مشاهده کنید.
  • و روی mange stroge ضربه بزنید و فضایی که در گوشی شما اشغال شده را پیدا کنید.
  • در این قیمت گزینه clear cache را پیدا کرده و کلیک کنید.
تاریخچه تصویری گوشی آیفون؛ از اولین نسخه تا 15 پرومکس

به همین راحتی می توانید حافظه پنهان واتساپ خود را خالی نمایید و به عملکرد تلفن همراهتان بهبود ببخشید.

آیا پاک کردن حافظه پنهان واتساپ باعث حذف اطلاعات می شود؟!

هنگامی که یک داده از برنامه را پاک کنید هیچ چیز از سرور واتساپ پاک نخواهد شد این ها فقط فایل های موقتی بوده که در گوشی شما ذخیره شده بوده در حقیقت پاکسازی کش قابلیت این را ندارد موجب حذف مکالمات کاربران شود و آن ها در سرورها ذخیره شده و امکان دسترسی به پیام ها از طریق اپلیکیشن وجود دارد. این را بدانید بعد از پاک کردن اطلاعات کش همچنان اطلاعات در دستگاه شما باقی می ماند.

آیا پاک کردن حافظه پنهان از لحاظ امنیتی بی خطر است؟

برای پاک کردن حافظه پنهان واتساپ لازم است یکسری قوانین را رعایت فرمایید:

  • اگر تلفن همراهتان ایفون است

از آنجایی که ایفون سیستم عاملی مانند اندروید را اجرا نمی کند می توان به داده های پیام رسان در این سیستم عامل دسترسی پیدا کنید و از منوی تنظیمات آن را حذف کنید. بنابراین حذف کش واتساپ در ایفون از لحاظ امنیتی کاملا بی خطر است.

  • قبل از پاک کردن حافظه پنهان از چت ها و محتواها ی خود نسخه پشتیبان بگیرید.
  • اگر تلفن همراهتان اندروید است توصیه می شود قبل از پاک کردن حافظه پنهان از چت ها و رسانه های مهم خودتان نسخه پشتیبان دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید.

پاک کردن حافظه و فضای اشغال شده در واتساپ اندروید و ios

چرا باید حافظه پنهان واتساپ را پاک کنیم؟!

این برنامه محتوا های زیادی از جمله پیام ها، ایموجی ها، فایل های صوتی، و استیکر هایی که دریافت می‌کنید جمع آوری میکند حافظه پنهان بهتر است برای بهتر کردن تجربه کاربری خود این برنامه به صورت دوره ای پاک شود. علاوه بر این با انجام این کار از حریم خصوصی خود در برابر حملات احتمالی سایبری و هک محافظت نمایید. اگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود هستید مطمئن باشید که این اطلاعت بعدا نیز قابل دسترسی هستند بنابراین اگرحافظه ی پنهان گوشی هوشمند خود را به صورت دوره ای پاک کنید این عمل می تواند به سرعت دوره ای پاک کنید، این عمل می تواند به رفع مشکلات عملکردی و همچنین افزایش سرعت گوشیتان کمک خواهد کرد.

ساعت شیائومی می بند ۸

واتساپ برای افزایش امنیت گوشی ios

فایل های مانند ویدیو، موسیقی، عکس، گیف و پیام های صوتی وجود دارد که فضای داخلی گوشی شما اشغال می کند. بعد از بررسی فایل هایی که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب کنید. اگر قصد دارید همه ی فایل های موجود در واتساپ را پاک کنید، از نماد کادر در گوشه سمت راست بالا استفاده کرده تا گزینه select all  را انتخاب کنید. پس از حذف کردن فایل ها، مقدار حافظه پنهان در نوار نشان داده شده کاهش می یابد.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب گفتیم استفاده زیاد از برنامه واتساپ می تواند باعث پر شدن حافظه پنهان تلفن همراهتان شود این موضوع موجب کند شدن کارایی گوشی و هنگ برنامه واتساپ می شود و عملکرد گوشی دچار اختلال خواهد شد. حالا که شما پاک کردن حافظه پنهان واتساپ را دیدید پس به راحتی میتوانید هر زمان که احتیاج به پاکسازی دارید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =