بررسی سهم برند موبایل در بازار جهانی

گوشی های هوشمند عملا به عنصری حیاتی در زندگی ما تبدیل شده اند. و صنعت این را می‌داند و نه تنها بر بهبود مشخصات فنی محصولات خود تمرکز می‌کند، بلکه روی طراحی و پرداخت‌های بیرونی نیز تمرکز می‌کند و در نتیجه سهم بیشتری از بازار را به دست می‌آورد. اما آیا می دانیم که بزرگترین تولید کننده موبایل در جهان کدام است؟ کدام شرکت ها بیشترین سهم را در بازار تلفن همراه دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی بپردازیم. پس از چندین ماه که در آن بازار تلفن همراه در حال کاهش بود، وضعیت به آرامی تثبیت شد و گزارشی از Omdia این چشم انداز جهانی را پس از اتفاقات نیمه اول سال 2023 برجسته کرد.

 

اعداد و ارقام سامسونگ را به عنوان رهبر فعلی در صنعت تبدیل می کند، اما همچنین نشان دهنده رشدی است که Transsion دارد، یک سازنده ناشناخته در منطقه ما اما قدرت زیادی در بازارهای آفریقا و آسیا دارد.

 

بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی ( پرفروش ترین برندها)

بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی

علیرغم کاهش سهم بازار خود نسبت به فصل های گذشته، سامسونگ با 19 درصد فروش در پایان سه ماهه سوم سال 2023، رهبری خود را حفظ کرده است. اعدادی که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.2 درصد کاهش نشان می دهد.اپل با 18 درصد از سهم بازار با اختلاف 2.3 درصد رشد فروش را دنبال می کند، چیزی که به دلیل عرضه آیفون 15 در سپتامبر سال جاری رخ داد.

بزرگترین تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند

 

در بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی باید به بزرگ ترین تولید کنندگان تلفن همراه اشاره کرد. بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور فزاینده‌ای توزیع می‌شود، تا جایی که گزینه «دیگر» بیشترین سهم بازار را دارد. در نمودار زیر می توانید تحولات سهام اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و دیگران را در سال گذشته مشاهده کنید.

 

شرکت‌هایی که بیشترین فروش را در سه ماهه گذشته داشتند

بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی

مانند هر سال، اپل مدل جدیدی از آیفون را در ماه سپتامبر به بازار عرضه کرد که رشد قابل توجه فروش در سه ماهه آخر سال 2022 و همچنین تکامل آن در بقیه سال را توضیح می دهد. بنابراین اپل با 24.1 درصد از فروش، به شرکتی تبدیل شد که بیشترین سهم بازار را در سه ماهه گذشته داشت.سامسونگ کره جنوبی با سهم بازار تقریباً 19.4 درصد، دومین شرکتی بود که بیشترین گوشی‌های هوشمند (گوشی‌های هوشمند) را به فروش رساند.

اندروید با نزدیک به 2.8 میلیارد کاربر فعال، محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. و اگرچه سامسونگ تولید کننده پیشرو است (مسئول بیش از 50 درصد فروش جهانی است) اما بیش از یک رقیب در کمین خود دارد.

ترفند های مخفی اپل

طبق گزارش CasinosEnLigne، در سال‌های اخیر، سامسونگ چند دهم از سهم بازار خود را قربانی کرده است و دو تولیدکننده چینی مانند Oppo و Vivo در حال بسته شدن هستند.

سهم بازار سامسونگ در ماه فوریه امسال، طبق گزارش AppBrain، 34.6 درصد است. در حالی که Oppo و Vivo (10.5 و 10.1) که یک شرکت هستند، تا 20.6٪ در بازار Android اضافه می کنند.

شیائومی دومین تولید کننده تجهیزات اندرویدی جهان است که از 14.3 درصد به 14.6 درصد رسیده است. طبق آمار، هواوی اکنون 6.4 درصد از بازار اندروید را در اختیار دارد در حالی که موتورولا با 3.2 درصد سقوط کرده است.

خانواده گلکسی اس همچنان برترین گوشی اندرویدی با سهم بازار 7.4 درصدی در ماه فوریه و محبوب ترین مدل های ارائه شده توسط این شرکت هستند.

گلکسی A12 با توجه به مدل‌ها و نه خطوط، با سهم بازار 2.1 درصد، محبوب‌ترین در میان کاربران اندرویدی است.

پس از آن گلکسی A21s با سهم 1 درصدی، مشابه سامسونگ گلکسی A10s قرار دارد که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. سامسونگ گلکسی A32 و ردمی 9A هر کدام با سهم 0.9 درصدی دنبال می‌شوند.

 

رتبه بندی پرفروش ترین تلفن های همراه در بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی

در سه ماهه آخر سال 2022، فروش جهانی گوشی های هوشمند به 301.5 میلیون دستگاه رسید که به گفته Omdia، کاهش 15.4 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.به طور معمول، سه ماهه آخر سال بیشترین تعداد محموله ها را به خود اختصاص داده است، اما امسال روند تغییر کرده است و کاهش ناامیدکننده و حاشیه ای 0.7 درصدی نسبت به سه ماهه قبل داشته است.در واقع، اکثر تولیدکنندگان بزرگ با کاهش دو رقمی در محموله ها، رشد منفی قابل توجهی را نسبت به سال قبل ثبت کردند.

اپل شتاب خود را از دست می دهد

در بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی اپل کمی افت داشته است. طبق معمول در سه ماهه چهارم هر سال، پس از عرضه آیفون 14، اپل بیشترین تعداد محموله را به ثبت رساند: 74 میلیون.

و اگرچه این افزایش قابل توجه 41.6 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2022 است، اما نمی تواند کاهش 13.3 درصدی نسبت به سال قبل را پنهان کند. علیرغم این کاهش در سال به سال، سهم بازار اپل نسبت به سال گذشته از 24 درصد به 25 درصد افزایش یافته است. که باعث شد حداقل در جدول چهار ماهه سامسونگ و شیائومی را پشت سر بگذارد.اپل به تقاضای زیاد آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس اطمینان داشت و برای حداکثر تولید این دو مدل برنامه ریزی کرده بود. با این حال، تعلیق تولید در کارخانه فاکسکان، برنامه‌های آنها را ترمز کرده است.»

در جدول جزئیات فروش سالانه، سامسونگ با 256 میلیون واحد در صدر جایگاه ها باقی مانده است. اپل در فاصله کوتاهی با 231 میلیون دنبال می‌شود، جایی که خطوط 12 و 13 آیفون همچنان به شدت ادامه می‌یابد. شتابی که شیائومی را هدایت می کرد به 152 میلیون کاهش می یابد.

Oppo Group و vivo به ترتیب با 24 و 23 میلیون رتبه های چهارم و پنجم را مبادله می کنند. اضافه شدن این دو برند به 47 میلیون می رسد. این رقم به آنها کمک نمی کند تا به اوج برسند، اگرچه آنها را به 74 اپل و 54 سامسونگ نزدیک می کند.

دور زدن تحریم گلکسی استور

موتورولا علیرغم نتایج خوبی که در آرژانتین به دست آورده، با 11 میلیون دستگاه بدون تغییر نسبت به سه ماهه قبل اما با افت 10.4 درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه نهم باقی مانده است.رقیب بزرگ آن هواوی است که با وجود افت فروش در جایگاه دهم باقی مانده است و 7.5 میلیون دستگاه در مقایسه با 8.6 میلیون دستگاه در سه ماهه قبل ثبت کرده است.

بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی برندگان و بازندگان در سال 2022

در سال 2022، 1207 میلیون محموله ثبت شد. این نشان دهنده کاهش 9.9 درصدی در مقایسه با 1340 میلیون محموله ثبت شده در سال 2021 است. آنر تنها یکی از تولیدکنندگان بزرگی بود که رشد سال به سال را به ثبت رساند، با 59 میلیون در سال 2022 در مقایسه با 40 میلیون در سال 2021. اپل و موتورولا با افت های کوچک 1.3 دو تولیدکننده بودند که بیشترین مقاومت را در برابر روند نزولی عمومی داشتند. درصد و 1.4 درصد به ترتیب.محموله‌های نهایی ثبت‌شده توسط سامسونگ در سال 2022 به 259 میلیون رسید، که بالاترین میزان در بین تمام OEM ها است، اما همچنان نسبت به 272 میلیون ثبت شده در سال 2021، 4.8 درصد کاهش دارد.بیشترین ضربه را به تولیدکنندگان چینی وارد کردند و شیائومی، ویوو و اوپو همگی شاهد کاهش دو رقمی قابل توجهی در محموله های سال به سال بودند.

صنعت تلفن همراه در حال بهبود است، اگرچه هنوز در مقایسه با سال 2022 با تعداد کم است. (Unsplash)

شیائومی با رشد سالانه 2.5 درصدی و سهم بازار 14 درصدی در سه ماهه سوم سال 2023 در جایگاه سوم قرار دارد. در حالی که جایگاه چهارم را OPPO که شامل مراجع OnePlus نیز می شود، با سهم بازار 9 اشغال کرده است. درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.6 درصد کاهش داشته است. چیزی که این گزارش معتقد است به دلیل مشکلات عملیاتی آن در اروپا رخ داده است، زیرا برای مثال، در فرانسه مجبور شد به دلیل مشکلات پتنت با نوکیا فعالیت خود را متوقف کند.

Transsion، سازنده در حال ظهور

گزارش Omdia همچنین ورود Transsion به رقابت را برجسته می کند. این سازنده، مستقر در شنژن، عمدتاً بر بازار چین و کشورهای آفریقایی تمرکز دارد، از جمله ویژگی‌های خاصی مانند بهبود در عکاسی برای رنگین پوستان.

این سازنده برندهایی مانند Tesne، Itel و Infinis را در اختیار دارد و به این ترتیب رشد سالانه 48.6 درصدی را با فروش 17.7 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال 2023 به دست آورده است. به لطف این، Transsion به 9 درصد رسید. بازار سهم، رقابت مستقیم با گروه OPPO، با اختلاف تنها 300000 واحد.

در سطح کلی، این گزارش اشاره می کند که صنعت تلفن همراه به آرامی شروع به بهبود کرده است. اکثر شرکت ها رشد سه ماهه فروش داشته اند که نسبت به سه ماهه قبل 13.4 درصد افزایش داشته است. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که سال 2023 نسبت به سال 2022 فروش کلی کمتری داشته باشد، اما انتظار می‌رود که این اعداد به تدریج در حال افزایش باشند.

برنامه های FAST در آمریکای لاتین

بخش دیگری از گزارش Omdia داده‌هایی را در مورد رفتار آمریکای لاتین در مورد برنامه‌های FAST (تلویزیون با پشتیبانی آگهی رایگان) منتشر کرد که پلتفرم‌های پخش رایگانی هستند که تبلیغات دارند.

علت خرید ورتو و تاریخچه این شرکت چیست؟

در منطقه، برزیل و مکزیک کشورهای پیشرو هستند که 85 درصد از درآمدهای این دسته را تشکیل می دهند. به ویژه، تلویزیون پلوتو، متعلق به پارامونت، در آمریکای لاتین از استقبال بالایی برخوردار است. در اینجا این پلتفرم رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، زیرا در سال 2023 بیش از 40 درصد از کاربران فعال ماهانه غیر آمریکایی از کشورهای منطقه ما آمده اند.

به گفته محققان این گزارش، این وضعیت به این دلیل است که هزینه های زندگی در این قاره باعث شده است تا کاربران اشتراک خود را در برنامه های پخش جریانی و تلویزیون کابلی لغو کنند تا به دنبال جایگزین هایی با صرفه جویی بالاتر مانند پلتفرم های FAST باشند.

بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی

سخن پایانی

طبق گزارش La Nación، اگرچه فروش جهانی تلفن همراه در حال کاهش است، با حدود 1.2 میلیارد دستگاه فروش سالانه، رقابت بین برندهای اصلی همچنان شدید است.

بلوغ بازار و بی ثباتی اقتصادی پس از همه گیری منجر به کاهش فوریت برای تغییر تلفن ها شد. در حال حاضر، میانگین عمر یک دستگاه تلفن همراه در مرفه ترین بازارها حدود 30 ماه تخمین زده می شود.

اگرچه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه معمولاً حجم فروش بالایی دارند، گوشی‌های گران‌تر عملکرد خوبی دارند. به گفته شرکت مشاوره Omdia، بازار «گوشی‌های هوشمند ممتاز» در حال افزایش است، به ویژه به دلیل تقاضای جایگزین برای مدل‌های برتر اپل.

ده گوشی پرفروش نیمه اول سال 2023

در بررسی سهم برند های موبایل در بازار جهانی ده گوشی پرفروش نیمه اول سال 2023 وجود دارد که عبارت اند از:

  1. آیفون 14 پرو مکس (26.5 میلیون دستگاه)
  2. آیفون 14 پرو (21 میلیون)
  3. آیفون 14 (16.5 میلیون)
  4. آیفون 13 (15.5 میلیون)
  5. Galaxy A14 (12.4 میلیون)
  6. Galaxy S23 Ultra (9.6 میلیون)
  7. Galaxy A14 5G (9 میلیون)
  8. Galaxy A54 5G (8.8 میلیون)
  9. Galaxy A34 5G (7.1 میلیون)
  10. آیفون 11 (6.9 میلیون)

این کاری است که اگر تلفن همراهتان خیس شد نباید انجام دهید

هوآوی در بخش عکاسی با تلفن همراه میت 60 پرو با دو لنز سلفی سوراخ دار روی صفحه نمایش متمایز است.

اگرچه اپل در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن همراه برتری دارد، اما در کل فروش جهانی پیشرو نیست. این به این دلیل است که این شرکت فروش خود را بر روی چند مدل متمرکز می کند، در حالی که طبق نموداری از شرکت مشاوره Counterpoint، سامسونگ تنوع بیشتری دارد که در طول سال به بازار عرضه می شود.

تحلیلگر مینگ چی کو پیش بینی می کند که آیفون 15 آتی که در 12 سپتامبر رونمایی خواهد شد، می تواند قیمت پایه 1199 دلاری داشته باشد که 100 دلار بیشتر از آیفون 14 پرو مکس سال قبل خواهد بود.

امروز پنجاه سال از اولین تماسی که از طریق تلفن همراه انجام شد می گذرد. مارتین کوپر، مهندس و مدیر سیستم در موتورولا، پدر تلفن همراه در نظر گرفته می شود، زیرا او اولین تماس را از طریق تلفن همراه در 3 آوریل 1973 در نیویورک انجام داد.

طبق آخرین داده های  در حال حاضر، اپل و سامسونگ دو تامین کننده اصلی در دنیای تلفن همراه هستند، زیرا در مارس 2023 بیش از نیمی از بازار (55.52٪) را در اختیار داشتند. پس از آنها شیائومی با سهم بازار 12.16 درصد قرار دارد.

Oppo (6.38٪)، Vivo (5.17٪)، Huawei (4.32٪) و Realme (3.79٪) هفت جایگاه اول تامین کنندگان اصلی فروش تلفن همراه در جهان را تکمیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =