رابط کاربری جدید شیائومی چیست؟

یکی از محبوب ترین کاستوم رام های اندروید است. رابط کاربری واضح، گزینه‌های مختلف سفارشی‌سازی و ویژگی‌های راحت، MIUI را بصری و آسان برای استفاده می‌سازد. در ادامه مطلب رابط کاربری جدید شیائومی را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 14

رابط کاربری جدید شیائومی

MIUI 14 رابط کاربری سفارشی جدید شیائومی است که مبتنی بر اندروید 13 است، بنابراین شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها و عملکردهای جدید است که نوید بهبود تجربه کاربری را می دهد.

‏MIUI 14 جدید به لطف Project Razor، معماری سیستم در سطح هسته اندروید، که CPU، GPU و منابع حافظه را بهبود می‌بخشد، بهینه‌تر می‌شود و در نتیجه سایز میان‌افزار سبک‌تری دارد و در نتیجه، حافظه کمتری مصرف می‌کند. این باعث می شود که سیستم کلی 60 درصد سریعتر و روان تر از نسخه قبلی باشد.بهینه‌سازی‌ها شامل فشرده‌سازی خودکار برای برنامه‌های کم استفاده، به علاوه افزودن یک دکمه برای غیرفعال کردن دائمی اعلان‌ها است.

طراحی رابط کاربری بهبود یافته است، جایی که کاربران می توانند آن را به دلخواه شخصی سازی کنند. پوشه های قابل تنظیم با آیکون های معمولی و بزرگ اکنون معرفی شده اند، به علاوه گزینه های ویجت جدید. این بخش آخر شامل ویجت‌های متحرک گل و حیوان خانگی است که می‌توانید با غذا دادن یا بازی با آنها تعامل داشته باشید، اساساً مانند داشتن یک تاماگوچی در صفحه اصلی است.

MIUI 14 همچنین دارای عملکرد جدید حساب خانوادگی است که به شما امکان می دهد عکس ها و خدمات اشتراک ابری را با حداکثر 9 نفر به اشتراک بگذارید. اما این چیزی نیست، زیرا داده های نظارت بر سلامت از ساعت های هوشمند نیز قابل اشتراک گذاری هستند.

ویژگی های اصلی رابط کاربری جدید شیائومی

رابط کاربری جدید شیائومی

صفحه اصلی MIUI 14. شیائومی بهبود همگام سازی دستگاه، ویژگی جدید MIUI 14. شیائومی.

شیائومی در حال حاضر سیستم عامل نسل بعدی خود، MIUI 14 را آماده کرده است. این رام یکی از محبوب ترین کاستوم رام های اندروید است. با رابط کاربری واضح، گزینه های سفارشی سازی مختلف و عملکردهای عملی که MIUI را بصری و آسان برای استفاده می کند متمایز می شود.

رام در شیائومی چیست؟

رابط کاربری جدید شیائومی

رام جهانی MIUI نسخه پیش فرض سیستم عاملی است که توسط شیائومی برای بازارهای بین المللی توسعه یافته است. ویژگی آن داشتن چندین زبان و ادغام خدمات گوگل به همراه دسترسی به فروشگاه گوگل پلی است. به عبارت دیگر، این یک سیستم عامل تلفن همراه غیر از سیستم عامل رسمی است که گاهی اوقات بر اساس سیستم عامل رسمی یا مبتنی بر AOSP، نسخه منبع باز اندروید، اصلاح می شود.

اتصال آیفون به لپ تاپ

 

‏MIUI 14: عملکرد بیشتر و سهولت استفاده

رابط کاربری جدید شیائومی

‏MIUI نسخه 14 برای یک سری از ویژگی های متمرکز بر سهولت استفاده، عملکرد و حفظ حریم خصوصی متمایز است. این رابط کاربری جدید شیائومی ویژگی خاصی دارد. بیایید آنها را با جزئیات ببینیم.

طرح

شخصی تر و کارآمدتر، به دلیل انعطاف پذیری و ماهیت شهودی خود متمایز است. صفحه اصلی را می توان با استفاده از نمادهای جدولی، پوشه های بزرگ، ویجت ها و پس زمینه ها به گونه ای سازماندهی کرد که با استفاده از نمادهای جدولی، پوشه های بزرگ، به وضوح و آسانی بیشتر در استفاده روزانه دیده شود. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای طراحی کارتی جدیدی است که به ارائه کارآمدتر اطلاعات به سبک یادداشت‌های چسبناک کمک می‌کند، اما سازمان‌دهی بسیار بهتری دارد.

بهینه سازی نرم افزار

سبکی. MIUI سبک تر از همیشه است و در نتیجه عملکرد بهتری با صرفه جویی در فضا دارد. به طور خاص، هر دو منبع سیستم بهینه‌سازی شده‌اند تا فضای ذخیره‌سازی کمتری را اشغال کنند، و همچنین استفاده کلی از حافظه سیستم برای آزاد کردن دقیق حافظه بیشتر است.

به همین ترتیب، MIUI 14 به طور خودکار برنامه های کاربردی کمتر مورد استفاده را فشرده می کند و از اعلان های غیر دائمی پشتیبانی می کند، به طوری که در صورت عدم نیاز به سادگی می توان آنها را بسته کرد.

حریم خصوصی روی دستگاه

این یکی از جنبه هایی است که در این به روز رسانی روی آن تمرکز شده است. داده ها و موارد حساس به طور کامل در خود دستگاه پردازش می شوند. و همیشه احتمال نشت در حین انتقال داده وجود دارد. به همین دلیل، MIUI 14 چنین خطراتی را از طریق مکانیسم‌های حفاظت از حریم خصوصی در همان پایانه به حداقل می‌رساند که پردازش چنین اطلاعاتی را مستقیماً روی دستگاه ممکن می‌سازد.

به لطف این ابزارها – تست شده و تایید شده توسط متخصصان برجسته صنعت – ROM می تواند متن را در تصاویر تشخیص دهد و آنها را به سرعت و با دقت با استفاده از عملکردهای خود دستگاه پردازش کند. این تشخیص برای زبان های چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اندونزیایی، ایتالیایی، پرتغالی و اسپانیایی در دسترس است این گزینه حفظ حریم خصوصی برای بیش از 10 سرویس سیستم در دسترس است.

دستگاه های متصل در رابط کاربری جدید شیائومی

یکی دیگر از جنبه هایی که این شرکت در آن پیشرفت هایی را ارائه کرده است، اتصال دستگاه ها بوده که امکان اتصال آن ها و سوئیچ فوری بین آنها را فراهم می کند. با استفاده از این قابلیت می توانید اپلیکیشن مورد استفاده خود را بین گوشی هوشمند و تبلت خود با لمس نوار وظیفه همگام سازی کنید. به همین ترتیب، تنها با کشیدن و رها کردن می توانید فایل ها را بین دستگاه ها به راحتی انتقال دهید.

قیمت گوشی ورتو در ایران

توجه: این ویژگی های جدید بسته به محیط شبکه، به روز رسانی ها و پایانه ها متفاوت خواهد بود

در دسترس بودن MIUI 14

اینها دستگاه های شیائومی و ردمی هستند که با سیستم جدید ارائه شده اند، اگرچه در دسترس بودن آنها به منطقه ای که ما در آن هستیم بستگی دارد:

شیائومی پد 5

ردمی پد

شیائومی می 10 پرو

شیائومی می 10

شیائومی می 10 تی پرو

شیائومی می 10 تی

شیائومی می 10 تی لایت

ردمی نوت 10 اس

‏Redmi Note 10T

‏Redmi Note 10 5G

‏Redmi Note 10 JE

‏Redmi Note 9 Pro

ردمی نوت 9 اس

ردمی نوت 9 تی

ردمی 9 تی

‏Redmi Note 8 2021

و این ترمینال های POCO هستند که از MIUI 14 لذت می برند:

‏LITTLE F4 GT

‏LITTLE F4

‏LITTLE F3

‏POCO X3 Pro

‏M5 کوچولو

‏POCO M4 5G

‏POXO X4 GT

‏POCO X3 GT

‏POCO F2 Pro

‏M3 کوچک

‏POCO X3 NFC

‏MIUI 13: کاربر محور

در ژانویه 2022، شیائومی MIUI 13 را در جریان عرضه سری Redmi Note 11 خود معرفی کرد. این سیستم به‌روزرسانی کاملی را ارائه می‌کند که بر بهبود تجربه اصلی کاربر، از جمله ذخیره‌سازی سریع‌تر، کارایی بیشتر فرآیندهای پس‌زمینه، پردازش هوشمندتر و عمر باتری طولانی‌تر تمرکز دارد.

پیشنهاد قبلی آنها شامل ذخیره سازی مایع، حافظه اتمیزه، الگوریتم های متمرکز و تعادل هوشمند بود. بیایید به جزئیات این ویژگی ها نگاه کنیم.

ذخیره سازی مایعات

رابط کاربری جدید شیائومی

‏Liqued Storage یک روش جدید در سطح سیستم برای مدیریت نحوه ذخیره فایل ها در دستگاه ها است. به طور سنتی، همانطور که ما دائماً داده ها را روی دستگاه های خود می نویسیم و بازنویسی می کنیم، ذخیره سازی داده ها به مرور زمان تکه تکه می شود. این شرکت ادعا می کند که تنها پس از 36 ماه، این امر سرعت خواندن و نوشتن را تا 50٪ کاهش می دهد. علاوه بر این، این موضوع بر سرعت دسترسی کاربر به برنامه‌ها و سرعت دسترسی آن‌ها به منابع لازم نیز تأثیر می‌گذارد که همه چیز را کند می‌کند. Liquid Storage در MIUI 13 تکه تکه شدن را کاهش می دهد و به طور فعال داده های ذخیره شده را مدیریت می کند و کارایی خواندن و نوشتن را تا 60% بهبود می بخشد. در درازمدت، سرعت خواندن و نوشتن سایر سیستم‌عامل‌های اندروید تا 50 درصد پس از 36 ماه کاهش می‌یابد، در حالی که MIUI 13 تا 95 درصد حفظ می‌شود.

برای افزایش بیشتر عملکرد، حافظه اتمیزه شده MIUI 13، یک روش مدیریت حافظه بسیار نازک است. این ویژگی نحوه استفاده برنامه‌ها از حافظه دستگاه را تجزیه و تحلیل می‌کند و فرآیندهای استفاده از RAM یک برنامه را به وظایف مهم و غیر مهم تقسیم می‌کند. سپس تمام کارهای بی اهمیت را می بندد و به برنامه ها اجازه می دهد از حافظه فقط برای مواردی که در حال حاضر برای شما مهم هستند استفاده کنند و به شما امکان می دهد برنامه های بیشتری را بدون کاهش عملکرد اجرا کنید.

آیفون 14 ریجستری شده

 

الگوریتم های متمرکز

سیستم جدید همچنین شامل الگوریتم های متمرکز است که به صورت پویا منابع سیستم را بر اساس سناریوهای استفاده تخصیص می دهد و MIUI را روان تر و پاسخگوتر می کند. بدون الگوریتم های متمرکز، پردازنده های گوشی های هوشمند منابع را در تمام برنامه های خود به طور نسبتاً مساوی توزیع می کنند. این کیفیت برنامه‌های فعال را بیش از همه اولویت‌بندی می‌کند و به CPU اجازه می‌دهد تا روی کارهای مهم تمرکز کند، سرعت‌های سریع‌تر و عملکرد بیشتر در هر کجا و زمانی که به آن نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد.

تعادل هوشمند

Smart Balance یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های قدرتمند تجربه کاربری در MIUI 13 است. این به‌روزرسانی برای یافتن خودکار تعادل بین عملکرد و مصرف انرژی طراحی شده است تا کاربر بتواند قدرت و سرعت مورد نیاز خود را دریافت کند. با این پیشنهاد، عمر کل باتری را می توان تا 10 درصد در MIUI 13 افزایش داد.

نوار کناری

از سوی دیگر، این نوآوری سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد. نوار کناری یکی دیگر از ابزارهای کارآمد در MIUI 13 است که به شما امکان می دهد بدون خروج از برنامه فعلی خود، تنها با یک سوایپ به تمام برنامه های مورد علاقه خود در پنجره های شناور دسترسی داشته باشید. این برای چند وظیفه‌ای که به یک راه آسان‌تر برای دسترسی همزمان به چندین برنامه یا جابجایی سریع بین آنها نیاز دارند، عالی است. کاربران همچنین می توانند این ویژگی را با حداکثر 10 برنامه در نوار کناری سفارشی کنند.

در دسترس بودن MIUI 13

اینها مدلهایی بودند که با این نسخه عرضه شدند:

Mi 11 Ultra

11 من

11i من

Mi 11 Lite 5G

Mi 11 Lite

شیائومی 11 تی پرو

شیائومی 11 تی

شیائومی 11 لایت 5G NE

Redmi Note 11 Pro 5G

Redmi Note 11 Pro

ردمی نوت 11 اس

ردمی نوت 11

Redmi Note 10 Pro

ردمی نوت 10

Redmi Note 10 JE

Redmi Note 8 (2021)

ردمی 10

شیائومی پد 5

سخن پایانی

MIUI یکی از محبوب ترین کاستوم رام های اندروید است. رابط کاربری واضح، گزینه‌های مختلف سفارشی‌سازی و ویژگی‌های راحت، MIUI را بصری و آسان برای استفاده می‌سازد. رابط کاربری جدید شیائومی MIUI 14 و 13 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =