تاریخچه تصویری گوشی آیفون؛ از اولین نسخه تا 15 پرومکس

اگرچه اپل دستگاه های فوق العاده ای دارد که در دنیای فناوری به طور کلی و در شرکت خود به طور خاص تاریخ ساز شده اند، اما حقیقت این است که امروزه گوشی آیفون محصول شاخص آن است. اهمیتی ندارم که شما آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید، این محصول خاص باعث شده تا شما بی تفاوت از آن رد نشوید. زیرا یکی از مورد انتظارترین محصولات تکنولوژیکی سال است.

اولین گوشی هوشمند تاریخ ایفون

گوشی ایفون

در 9 ژانویه 2007 استیو جابز اولین گوشی هوشمند تاریخ را معرفی کرد.

اولین گوشی هوشمند؟ در روز ارائه، استیو جابز نموداری را نشان داد که در آن می‌توانید دو خط را ببینید: یک خط افقی نشان می‌دهد که چقدر استفاده از آن آسان است و یک خط عمودی نشان می‌دهد که یک دستگاه چقدر «هوشمند» است.

تلفن معمولی در پایین خط عمودی قرار داشت، در سمت چپ گوشی های هوشمند آن زمان قرار داشتند که نشان می داد استفاده از آن حتی از یک تلفن معمولی دشوارتر است … و در سمت راست بالا آیفون قرار داشت.

اولین آیفون در تاریخ

گوشی ایفون

این ارائه همه چیز را تغییر داد، استیو جابز می خواست نشان دهد که قبل از آیفون هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشت، آیا او به آن دست یافت؟

آیفون یک قبل و بعد در تاریخ صنعت دستگاه های تلفن همراه، یک تغییر پارادایم در دنیای فناوری را نشان داد و همچنین یک بازار جدید ایجاد کرد: فروشگاه های برنامه.

قبل از آیفون ما تب اپلیکیشن های تحت وب را داشتیم، بعد از آیفون همه می خواستند اپلیکیشن بفروشند، در واقع این یکی از دلایلی بود که جان کوم واتس اپ را تاسیس کرد، زیرا او یک آیفون داشت و پتانسیل اپلیکیشن های موبایل را می دید.اولین آیفون در سال 2007 عرضه شد. قبل از آن تاریخ، در سال 2001، آنها آی پاد را عرضه کردند، یک راه اندازی کاملا انقلابی!

مقایسه iOS و اندروید

تاریخ تصویری مدل های ایفون

گوشی ایفون

هر بار که اپل خط جدیدی از تلفن‌های همراه را ارائه می‌کند، تمام نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید خود را در یک سری ویدیو به نمایش می‌گذارد که بخشی از یک کمپین تبلیغاتی از تبلیغات، آگهی‌های تجاری و تظاهرات است. تنها چند هفته مانده به معرفی رسمی آیفون 15، به نظر می رسد اپل پیش از این صحنه های معرفی آیفون 15 را در مکزیکوسیتی فیلمبرداری کرده است. اما شاید برایافرادی که علاقه خاصی به این گوشی هوشمند دارند سوال باشد مدل های قبلی چگونه بودند؟ در این نقاله شما عزیزان را با تاریخچه مدل های ایفون آشنا خواهیم کرد.

2007: آیفون اصلی، گوشی با اینترنت

گوشی ایفون

اپل آیفون اصلی را عرضه می‌کند، دستگاهی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم که ترکیبی از آی‌پاد، تلفن و چیزی است که استیو جابز، رئیس وقت این شرکت، «ارتباط‌دهنده اینترنتی» می‌نامد.

جابز هنگام رونمایی از محصول جدید 399 دلاری، یک تلفن 16 گیگابایتی با دوربین 2.0 مگاپیکسلی نسبتا ضعیف و یک دوربین نسبتاً بزرگ، حدود 8 سانتی متر، به جمعیت گفت: «این روزی است که دو سال و نیم منتظرش بودم.

2008: آیفون 3G، با فروشگاه App یا اپ استور آشنا شوید

گوشی ایفون

با نسخه دوم آیفون، اپل اپ استور و اتصال 3G را معرفی کرد. دستگاه جدید که قیمت آن نصف آیفون اصلی است، بیش از 3 میلیون در یک ماه فروخته است که بسیار فراتر از نسخه قبلی و انتظارات است.

آیفون 3g 2009

گوشی ایفون

یکی از مشتریان فروشگاه اپل در 19 ژوئن 2009 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا با آیفون 3Gs جدید بازی می کند.

2009: آیفون 3GS و اکشن

‏3GS قابلیت های ضبط ویدیو و همچنین کنترل صوتی اولیه را معرفی می کند (اگرچه سیری هنوز سال ها فاصله دارد). اولین آپدیت “S” به آیفون همچنین سیستم ذخیره سازی را دو برابر می کند و به کاربران 32 گیگابایت ارتقا یافته را ارائه می دهد.

آیفون 4 2010

گوشی ایفون

یکی از کارمندان اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2010 در 7 ژوئن 2010 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، “Face Time” را در آیفون 4 جدید نشان می دهد.

لایتنینگ آیفون 5

گوشی ایفون

با آیفون 5 کابل لایتنینگ عرضه می شود که تغییری نسبت به پورت شارژ بزرگتر مورد استفاده در آیفون ها و آی پادهای اصلی اپل است. 5 همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر و اتصال LTE است که سرعت گوشی را بسیار سریعتر از مدل های قبلی خود می کند.

‏5S آیفون

ایفون

آیفون 5S جدید در طی اعلامیه محصول اپل در پردیس اپل در 10 سپتامبر 2013 در کوپرتینو، کالیفرنیا نمایش داده شد.

  تبلت لنوو تب Tab Extreme

آیفون 6 و پلاس

گوشی ایفون

دارای دو مورد پلاس و ساده است. اولین گزینه پلاس به فروش می رسد و گوشی بسیار بلندتر و نازک تری را ارائه می دهد، اما همچنین مستعد خم شدن است. مشتریان به سرعت شکایت می کنند که آیفون ها به محض ورود 6/6Plus به بازار خم می شوند.

آیفون 6 اس

مدیر عامل اپل، تیم کوک، آیفون 6s را در طی یک رویداد رسانه ای اپل در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، در 9 سپتامبر 2015 معرفی کرد.

 

2015: آیفون 6S/6SPlus، رزگلد

اپل 6S و 6S Plus را با گزینه رنگ رزگلد به بازار عرضه می کند، علاوه بر آن ویژگی های جدیدی مانند لمس سه بعدی و امکان دو برابر شدن حافظه را اضافه می کند. علاوه بر این، مشکل چین خوردگی حل شده است.

2016: iPhone SE، گزینه ای مقرون به صرفه

اگر یک قدم به عقب برداریم، آیفون SE دستگاهی مقرون به صرفه تر و کوچکتر از 6S است که به مشتریان این فرصت را می دهد تا با هزینه بسیار کمتر از گوشی های اپل لذت ببرند.

آیفون 7

ایفون

پورت اتصال لایتنینگ در آیفون 7 پلاس اپل در طی رویدادی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، در 7 سپتامبر 2016 دیده می شود.

2016: آیفون 7/7 پلاس

به روش سنتی اپل، این شرکت از جک هدفون سنتی صرف نظر می‌کند و مشتریان را مجبور می‌کند آداپتورهایی برای هدفون‌های قدیمی یا هدفون‌هایی با کانکتور لایتنینگ خریداری کنند. 7 همچنین اولین آیفون ضد آب است. دارای یک دکمه هوم استاتیک تر است که نمی توان آن را فشار داد، فقط ضربه زد و اولین لنز دوربین دوگانه با حالت پرتره.

آیفون 8

گوشی آیفون

فیل شیلر، معاون ارشد اپل در بازاریابی جهانی، در جریان رویدادی در تئاتر استیو جابز در کوپرتینو، کالیفرنیا، در 12 سپتامبر 2017، در مورد آیفون 8 و 8 پلاس صحبت می کند. اعتبار: دیوید پل موریس/ بلومبرگ/ گتی ایماژ

2017: آیفون X، عصر جدید

دکمه هوم خداحافظ، صفحه نمایش ناچ دار سلام. X بار دیگر محصول اپل را در دهمین سالگردش متحول می کند و آیفون را به چیزی بسیار شبیه به نسخه های فعلی تبدیل می کند. یک لنز اضافی نیز حالت پرتره را به دوربین جلو اضافه کرده است که مورد علاقه طرفداران برای آیفون های آینده است.

آیفون xs

مردم از iPhone XS و iPhone XS Max جدید اپل در یک تور رسانه ای در دفتر اپل در شانگهای، چین، در 21 سپتامبر 2018 استفاده می کنند.

آیفون 11

یک زن آیفون 11 پرو مکس را در حالی که پخش زنده پخش می‌کرد پس از فروش آن در فروشگاه اپل در پکن، چین، 20 سپتامبر 2019، در دست دارد.

آنر پد پرو V8

آیفون 12 مینی

Apple iPhone 12 Mini در فروشگاه پرچمدار اپل در یک رویداد معرفی محصول در سیدنی، استرالیا، در 13 نوامبر 2020 به نمایش گذاشته می شود.

آیفون 12

یک مشتری آیفون 12 پرو مکس را در فروشگاه پرچمدار اپل در طول یک رویداد معرفی محصول در سیدنی، استرالیا، در 13 نوامبر 2020 امتحان می کند.

2020: آیفون 12، پرومکس بدون‌ جعبه

با سری آیفون 12، اپل به بهبود دوربین و نمایشگر خود و همچنین معرفی گزینه های شارژ اختصاصی MagSafe ادامه داد. 12 دارای دو لنز دوربین است، در حالی که Pro و Pro Max دارای سه لنز، به علاوه حالت شب و محدوده زوم بهبود یافته هستند. 12 و 12 پرو یک اندازه هستند، در حالی که Pro Max به طور قابل توجهی بزرگتر است. سری 12 همچنین پایانی بر گنجاندن شارژر در جعبه اپل با خرید هر آیفون است.

آیفون 13

مشتریان در 18 مارس 2022 از مقابل نمایشگر دیجیتالی جدید آیفون 13 پرو سبز رنگ در داخل فروشگاه اپل در خیابان پنجم منهتن، نیویورک عبور می کنند.

آیفون 13 با دوبرابر فضای ذخیره سازی و همچنین دارای ناچ بالایی بسیار کوچکتر، همان قیمت آیفون 12 باقی می ماند. عمر باتری و مشخصات دوربین نیز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. مینی هنوز هم یک گوشی قدرتمند در بسته بندی کوچک است و پرو و ​​پرو مکس دوربین های حتی بهتری ارائه می دهند.

2022: سری آیفون 14، خداحافظی با مینی و سیم کارت

اپل با iPhone Mini به نفع Pro خداحافظی می کند و Pro بزرگتر را بازیابی می کند، علاوه بر این، یک سری عملکردهای امنیتی مانند SOS اضطراری را از طریق ماهواره اضافه می کند. Pro و Pro Max دارای یک بریدگی بالا، “جزیره پویا” هستند که آزادانه در بالای تلفن شناور است تا بهتر با آنچه روی صفحه اتفاق می افتد یکپارچه شود، و همچنین دوربین و نمایشگر بهبود یافته ای دارند. سینی سیم کارت فیزیکی نیز با 14 ناپدید می شود و کاربران را فقط به سمت eSIM سوق می دهد.

2023: ایفون ۱۵

طبق شایعات، از نظر تئوری، اپل آیفون 15 جدید خود را در 13 سپتامبر 2023 معرفی خواهد کرد. این رویداد قبلاً در Apple Park فیلمبرداری خواهد شد و مطمئناً در آنجا شاهد ویدیوی معرفی ضبط شده در مکزیکو سیتی خواهیم بود. هنوز به طور قطع از ویژگی های این ایفون خبر نداریم.  اما با توجه به ادعا های طراحان آن قرار است با غول جدیدی از گوشی های هوشمند آشنا بشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =