آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

حال که اپل از جدیدترین آیپد خود رونمایی کرده، به نظر می رسد زمان مقایسه با این دو نسل نهم و بررسی ارزش خرید آن فرا رسیده است. اپل اخیرا به طور رسمی نسل دهم آیپد را معرفی کرد. محصول با کیفیت این شرکت دارای طراحی کاملا جدید، نمایشگر بزرگتر ۹/۱۰ اینچی، تراشه A14 Bionic سریعتر و پورت USB_C است. با این حال قیمت آن از ۴۴۹ دلار شروع می شود که تقریبا ۱۲۰ دلار نسبت به نسل قبل افزایش قیمت دارد. در این مقاله بررسی می کنیم آیا ارزش دارد برای داشتن آیپد اپل نسل دهم هزینه بیشتری پرداخت کنید یا با مدل قدیمی تر نیز می توانید نیاز خود را برطرف کنید و به بررسی دقیق آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹ می پردازیم.

دوربین آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

برای اولین بار دوربین سلفی در آیپد نسل دهم در امتداد لبه افقی قرار گرفته است. به همین دلیل فرقی نمی کند کاربران در حالت تماس تصویری باشند یا ضبط ویدیو برای شبکه های اجتماعی، زیرا با طراحی جدید اکنون آن ها مستقیما به دوربین نگاه می کنند این ویژگی در آیپد نسل نهم دیده نمی شود.

دوربین جلویی آیپد نسل دهم دارای لنز اولترا وایدی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و میدان دید ۱۲۲ درجه ای است و از center stage پشتیبانی می کند. در پنل پشتی نیز دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده شده که نسبت به دوربین ۸ مگاپیکسلی نسل قبل ارتقاء یافته و عکس هایی با وضوح بالا، ویدئو های 4K و حالت اسلوموشن (۱۲۰ فریم بر ثانیه) را ارائه می دهد.

ترفند های مخفی اندروید

آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

طراحی نمایشگر

ایپد نسل دهم و مدل ۲۰۲۱ به طور چشمگیری طراحی متفاوتی دارند، محصول تازه معرفی شده از طراحی لبه تخت کاملا جدیدی شبیه به آیپد مینی و ایپد پرو بهره می برد. حاشیه ها به حداقل رسیده اند و Touch ID نیز مانند ایپد ایر به دکمه پاور منتقل شده است. این دستگاه در چهار رنگ زیبا یعنی آبی، زرد، صورتی و نقره ای عرضه می شود.

از سوی دیگر نیز نسل نهم آیپد، با حاشیه های بزرگ در جلو و لبه های خمیده قدیمی به نظر می رسد. دکمه Touch lD در جلوی آن قرار دارد و فقط در دو رنگ نقره ای و خاکستری به فروش می رسد.

حال اگر بخواهیم  نمایشگر آن ها را با هم مقایسه کنیم، نسل دهم آیپد دارای صفحه نمایش بزرگتر ۹/۱۰ اینچی Liquid Retina  در بدنه ای کوچکتر و سبک تر از نسل قبلی است. آیپد نسل نهم صفحه نمایشی ۲/10 اینچی دارد. البته هر دو دستگاه رزولوشن و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت  یکسانی ارائه می دهند.

عملکرد و اتصال آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

آیپد نسل دهم ازA14 Bionic  استفاده می کند. این همان تراشه ای است که درون آیفون ۱۲ نیز قرار گرفته بود. در مقایسه با تراشه ی A13 Bionic آیپد نسل نهم، CPU محصول جدید ۲۰ درصد قدرتمند تر شده و شاهد ۱۰ درصد بهبود در عملکرد گرافیکی آن هستیم. این دستگاه موتور عصبی ۱۶ هسته ای دارد که تقریبا ۸۰ درصد سریع تر از مدل قبلی می کند و توانایی های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی توسط آن تقویت می شوند.

نقش گجت های هوشمند در سلامتی

به لطف تراشه جدیدتر A14 Bionic، آیپد نسل دهم اتصال سریع تری را ارائه می دهد. این آیپد اکنون از 5G  و وای فای ۶ پشتیبانی می کند. اپل می گوید نسخه ی ۲۰۲۲ سرعت دانلود ۳۰ درصد بالاتری نسبت وای فایی دارد  که در نسل قبلی پشتیبانی می شد.

تفاوت عمده دیگر بین این دو دستگاه این است که که آیپد جدید تر یک پورت USB_C برای انتقال داده و شارژ دارد در حالی که مدل قدیمی از کانکتور لایتنینگ استفاده می کند.

لوازم جانبی

اپل همراه با آیپد نسل دهم از مجیک کیبورد جدیدی نیز رونمایی کرد. Magic keyboard folio  جدید تجربه تایپ باور نکردنی  را ارائه می دهد. اکنون آیپد دارای صفحه کلیدی با ترک پد بزرگ و توانایی پشتیبانی از حرکات چند لمسی است.

طراحی دوکته ی بسیار قابل تنظیم و همه کاره ی Magic keyboard folio  شامل صفحه کلیدی قابل جدا شدن و پوشش محافظ پشتی است که به صورت مغناطیسی به آیپد متصل می شود. این محصول به صورت مغناطیسی به رابط هوشمند در لبه دستگاه متصل شده و از این طریق به برق و اطلاعات لازم دسترسی پیدا می‌کند این یعنی کیبورد مذکور هرگز نیازی به شارژ یا جفت شدن ندارد. همچنین قاب پشتی پایه ی قابل تنظیمی دارد که انعطاف پذیری بیشتر در هنگام بازی، تماشای ویدیو و …. ارائه می دهد. متاسفانه آیپد نسل نهم تنها با smart keyboard اپل سازگار است که هیچ ترک پدی ارائه نمی دهد. هردو مدل آیپد با اپل پنسل نسل اول سازگار هستند. اما برای مدل جدیدتر باید مبدل USB_C به Lighting بخرید تا بتواند اپل پنسل را شارژ کنید زیرا این محصول دارای پورت Type_C است.

مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹

قیمت

در اخر بیایید درمورد قیمت صحبت کنیم. نسل دهم آیپد برای مدل وای فای ۴۴۹ دلار قیمت گذاری شده است نوع.Cellular  Wi_Fi + با قیمت بالاتر ۵۵۹ دلار به فروش می رسد. گزینه های ذخیره سازی متاسفانه مانند قبل باقی می مانند. یعنی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت.

اپل با وجود معرفی مدل جدیدتر، به فروش نسل نهم آیپد ادامه می دهد. البته این شرکت هزینه خرید مدل قدیمی تر را تغییر نداده و محصول مذکور همچنان با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می رسد.

سخن پایانی

همه ی این ویژگی ها را با یکدیگر مقایسه کردیم تا در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که کدام یک را باید خرید؟ آیپد نسل ۱۰ در مقابل ایپد نسل ۹ چه برتری هایی دارد؟

اگر به دنبال آیپدی هستید که بتواند با قابلیت های جدید خود عملکرد بهتری را ارائه دهد. آیپد نسل دهم گزینه مناسب تری به نظر می رسد. این محصول بروز رسانی های مهم زیادی را نسبت به نسل نهم آیپد ارائه می دهد و تقریبا تمام بهترین ویژگی های آیپد ایر گران تر را در خود جای داده است. البته قیمت بالاتری نیز دارد که در ابتدای مقاله به آن اشاره کرده بودیم. اما اگر نمی خواهید برای آیپد جدید تر هزینه زیادی کنید نسل نهم آیپد با قیمت ۲۶۹ دلاری خود پشنهاد عالی و گزینه مناسب و خوبی می باشد. البته همچینن باید در نظر داشت که آیپد نسل ۹ نیز از امکانات خوب و با کیفیتی برخودار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =