اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

سامسونگ جدیدا نسخه One0.5 UI مبتی برا اندروید 13 برای گوش های گلکسی S20  و S21 عرضه شده است. سامسونگ یکی دو هفته قبل اعلام کرد که قرار است آپدیت اندروید 13 را برای گوشی های خود شروع کرده است و در مدت زمان کوتاهی چهار سری از پرچم دارانش را هم آپدیت کرده است. سری گلکسی 22 جدیدترین نوع گلکسی S اولین گوشی هایی که آپدیت را دریافت کردند و بعد از آن نوبت به سری S21 رسید که متوجه شدیم اندروید 13 برای آن منتشر شده است. و حالا هم نوبت به S20  و نوت 20 رسیده است. در حال حاضر اندروید 13 برای نسخه هایی که دارای تراشه اگزینوس هستند وجود دارد، ولی عاملی برای آن وجود دارد و آن این است که این آپدیت بسته امنیتی ماه اکتبر 2022 را بر روی گوشی نصب شده باشد. کسانی که از این گوشی ها استفاده می کنند نگران نباشند چون در ماه های بعدی بقیه کاربران هم می توانند آپدیت جدید را دریافت کنند. آپدیت ONE UI 5.0 مبتی بر اندروید 13 بیشتر از 2 گیگابایت حجم دارد و باعث می شود که عملیات دانلود و نصب آن کمی طول می کشد.

پس فراموش نکنید که حتما گوشی را با شارژ کامل آپدیت کنید. گلکسی S22 اولین گوشی سامسونگی بود که مجهز به اندروید 13 شد، شرکت های کره ای جدیدترین نسخه گلکسی سری S20 و سری گلکسی S21 و سری گلکسی NOTE 20 نیز توانستند منتشر کنند. بر اساس تحقیقات عمل گرفته گوشی های خانواده گلکسی S21 بخش هایی از اروپا، مخصوصا آلمان آپدیت اندروید 13 را دریافت کرده اند، همچنین بیان شده گلکسی S20  و نوت 20 در آلمان و سوئیس آپدیت شده اند. این گوشی ها در سال 2020 عرضه شدند و منتشر شدن اندروید 13 برای آنها اتفاق بسیار خوبی است. اندروید 13 جدیدترین نسخه اصلی انروید است که برای گلکسی S20  و نوت 20 منتشر می شود. به نظر می رسد گلکسی S20  و گلکسی S21 اف ای برای اندروید 13 هنوز آپدیتی دریافت نکرده اند. هنوز معلوم نیست آپدیت اندروید 13 برای ایالات متحده چه زمانی انجام شود. رابط کاربری  ONE UI 5.0بر پایه اندروید 13 توسعه داده شده است. که به کمک /ان شخصی سازی صفحه قفل و جمع سازی ویجت ها امکان پذیر می شود و ژست های مولتی تسکینگ اصلاح می شوند.

تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای موبایل

سامسونگ تلاش زیادی می کند که هر چه زودتر بتواند اندروید 13 را برای تمامی محصولات خود نگه دارد و به زودی اندروید 13 برای S21 FE 5G یکی از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ است که در اویایل سال 2022 به همراه اندروید 12 و رابط کاربری ONE UI 4.1  معرفی شود. این گوشی لوکس دارای امکانات زیادی برای پرچم داران سامسونگ می باشد مانند پردازنده قوی، دوربین مرغوب و نمایشگر فوق العاده که وارد بازار شدند. کره ای ها گفته اند که سه نسخه اندروید 13 برای این گوشی عرضه می کنند. بعد از ایجاد اندروید 13 مانند سامسونگ از جمله شرکت های توسعه محور در زمینه سیستم عامل و ارائه آن برای محصولات خود است که به گفته آنها زمان زیادی از انتشار اندروید 13 برای سامسونگ S21FE باقی نمانده است.

اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

زمان انتشار آپدیت اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

این آپدیت به صورت قطعی انجام خواهد شد و به طور قطع طبق گفته کره ای ها متقاضیان می توانند مطمئن باشند که اندروید 15 هم برای گوشی های سامسونگ عرضه میشود. اما در مورد زمان عرضه فعلا داده مشخصی در کار نیست. ولی با توجه به حدس و گمان ها تا اواخر سال 1401 یا سه ماهه اول سال 2023 این آپدیت منتشر خواهد شد. خبرهای زیادی برای انتشار نسخه آزمایشی رابط کاربری ONE UI 5.0 برای گلکسی S21 و گلکسی A52 وجود دارد. به نظر می رسد گوشی بعدی GALAXY S21 FE 5G  باشد به همین خاطر افرادی که در برنامه آزمایشی سامسونگ نقاط قوت و ضعف رابط کاربری ONE UI را بررسی کرده اند قبل تر از بقیه می توانند از اندروید 13 استفاده کنند. احتمالا یک ماه میان زمان عرضه جهانی و زمان عرضه در ایران برای انتشار اندروید 13 برای S21 FE فاصله وجود خواهد داشت. با توجه به رده بندی بالای این گوشی تجربه های تلخ کاربران ایرانی در مورد آپدیت اندروید 12 برای A12 تکرار نمی شود.

خانواده گلکسی S21 یک مدل FE دارد، عرضه آپدیت اندروید 13 برای سه مدل مرکزی این خانواده یعنی گلکسی اس 21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی اس 21 ولترا در حال انجام است. آپدیت مدل FE هنوز عرضه نشده است و در یک برنامه دیگر به طور قطع منتشر خواهد شد. برای چک کردن در دسترس بودن این آپدیت باید ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید، گزینه software update را انتخاب کنید و روی download and install  ضربه بزنید. ممکن است همان لحظه آپدیت نشود و باید در روزهای بعد هم دوباره آپدیت آن را انجام دهید.

سامسونگ گلکسی A54

چگونه از ویژگی عکاسی نجومی گلکسی S22 استفاده کنیم؟

در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد قبلیت های  ONE UI 5.0وجود ندارد اما یک سری از آنها که بری استفاده کاربران می باشد در اختیارشان قرار خواهد گرفت و عبارتند ز:

  • امکان دسته بندی ویجت ها
  • اصلاح هاب حریم خصوصی
  • تغییر رابط کاربری اعلانات
  • امکان تشخیص متن در هرجایی که قابلیت ocr  مانند دوربین و صفحه کلید و … وجود دارد.
  • ژستهای جدید مولتی تسکینگ
  • قابلیت جدید pro mode برای دوربین
  • اصلاح تنظیمات قسمت دسترسی
  • امکان نوت برداری در طول تماس

علاوه بر تمام این قابلیت ها اندروید 13 در گوشی های سامسونگ یک سری اصلاحات داشته است که به کاربران اجازه می دهد که اطلاعات خود را از تعمیرکارانی که گوشی را تعمیر می کنند پنهان کنند. علاوه بر این به بیکسبی یک قابلیت جدید اضافه شده که به کاربر این اجازه را می دهد که با یک سری متن خاص به تماس ها جواب دهد. اضافه شدن قابلیت های جدید به modes و پشتیبانی از تویرهای ویدیویی از قابلیت های جدید هستند که با آپدیت اندرود 13 به آن اضافه می شوند. در قسمت setting بخش به روز رسانی نرم افزار به صورت خودکار می توانید از آخرین آپدیت گوشی همراه با خبر شوید.

اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

بررسی گلکسی s20 اف ای برای سامسونگ

شرکت سامسونگ با تولید گوشی s20 fe پیشرفت خود را در زمینه فناوری محصولاتش به خوبی نشان می دهد. این نسخه که مورد توجه کاربران و طرفداران خود قرار گرفته است در دوم ماه اکتبر 2020 حوالی مهر 99 عرضه شد اما جالب است که بدانید همرا با پردازنده اسنپ دراگونش وارد بازار ایران نشد، اگر تصمیم دارید گوشی با این قیمت بخرید و یا دنبال مقایسه کردن گلکسی s20 fe با رقیبان خودش هستید مانند شیائومی POCO F2 PRO  در مورد گلکسی S2O FE  بیشتر تحقیق کنید. این گوشی جزو گوشی های پرچم دار سامسونگ محسوب نمی شود تمامی کمپانی ها و محصولات پرچم دارشون بهترین عملکردهای خود را قرار می دهند که همین باعث می شود قیمت شان هم افزایش پیدا کند. به همین خاطر برای داشتن گوشی قیمت مناسب بسیاری از مزایا و کیفیت آنها صرف نظر می شود و عملکر گوشی ها به همان نسبت کمتر می شود. گوشی S20 FE  از این سری محصولات است که لقب پرچم دار را به خودش گرفته اما چیزی هم واقعا از آنها کمتر ندارد.

روش ساخت موبایل ورتو چگونه است؟

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی S20 FE

این گوشی دارای ابعاد 74.5*159.8 و ضخامت 8.4 میلیمتر کلا 190 گرم وزن دارد. قاب پشت آن پلاستیکی استو دارای یک سه گانه دوربین به همراه یک فلشLED تو قاب مستطلیلی سمت چپ بالا قرار گرفته است استایل طراحی S20FE شبیه گلکسی S20 PLUSE است و از لحاظ زیبایی طراحی بسار منحصر به فردی را دارد و احساس خوبی به فرد می دهد تا آن را به دست بگیرد. جنس بدنه آن از پلاستیک ماته و جای اثر انگشت روی آن می مونه؛ رنگ هایی که از آن در بازار عرضه شده است: آبی، بنفش کم رنگ، قرمز، نارنجی، سفید و سبز می باشد. لبه زیرین گوشی دارای درگاه تایپ سی ارژ اسپیکر است  و یک میکروفون را در داخل خودش دارد حاشیه سمت راست آن دکمه پاور و دکمه ولوم تغییر صدا است و در بالای گوشی هم خشاب سیم کارت و میکروفون دوم دارد. در نهایت لبه سمت چپ گلکسی S20 مثل یک کویر خالی می ماند. فریم دور گوشی آلومینیومی است. با توجه به رنج قیمیت آن برخلاف سری A سامسونگ پلاستیکی نیست. بالای پنل جلویی اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی تو پانچ هول گذاشته شده دارای یک صفحه نمایش تخت است که 83 درصد آن قاب جلویی آن است. این میزان پنل به نمایشگر آن به زیبایی و طراحی این گوشی لطمه زده است و ضعف مهمی به حساب می آید. با این وجود چون این گوشی را در بین پرچم دارها راه نمیدهند این ضعف طبیعی می باشد. اگر تمام خصوصیات طراحی S20 FE را در نظر بگیریم می توان گفت از لحاظ خوش دستی، وزن، اندازه و کیفیت و متریال گوشی خوبی به نظر می رسد و دارای گواهی IP68  است این گواهی ادعا دارد که گوشی ضد آب و گرد و خاک است و حتی به مدت نیم ساعت می تواند در عمق یک متری آب مقاومت نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =