برترین لنزهای جانبی موبایل

 برترین لنزهای جانبی موبایل

لنز موبایل ابداعی هوشمندانه است که به افراد این امکان را می دهد تا وارد دنیای عکاسی حرفه ایی شوند.

 برترین لنزهای جانبی موبایل

گوشی موبایل امروزه جز پر کاربردترین وسایلی است که در زندگی روزمره همه انسان ها استفاده می گردد و هرچه فناوری پیشرفت می‌کند کارایی موبایل ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. هنگامی که دوربین گوشی ها ارتقا یافتند صفحات اجتماعی پر شده از عکس و فیلم هایی که مربوط به موضوعات مختلف اند اما این دوربین ها به اندازه دوربین های عکاسی حرفه ایی عکس نمی‌گیرند به همین دلیل باید برای موبایل خود لنز دوربین تهیه کنند تا بتوانند عکس هایی با کیفیت عالی بگیرند .از طرفی خرید لنز دوربین عکاسی بسیار گران است اما قیمت لنز گوشی بسیار مناسب است و تقریبا هرفردی که گوشی هوشمند داشته باشد توانایی نصب این لنز هارا بر روی گوشی خود دارد.

انواع لنز موبایل

  • لنز موبایل واید)زاویه گسترده)
  • لنز تله )فتو زوم)
  • لنزفیش ای )چشم ماهی)
  • لنز ماکرو
  • لنز سوپر واید

 برترین لنزهای جانبی موبایل

لنز واید

لنز واید یا زاویه دید گسترده ابن امکان را به شما می دهد تا در عین حفظ نسبت عکس خود حداکثر عنصر روی تصویر زاویه دید را باز کنید.یعنی از فاصله نزدیک هم بتوانید از یک ساختمان بلند یک عکس کامل بگیرید.

بهترین مدل های ورتو کدام اند؟

لنز تله

لنز تله یا فتو زوم این امکان را به شما می دهد که از فاصله بسیار دور روی نقطه مورد نظر زوم کنید و با کیفیت ترین عکس هارا بگیرید همچنین در تنظیم کادر و ترکیب بندی دستتان باز تر خواهد بود.

لنز فیش ای

لنز فیش ای یا چشم ماهی را برای دوربین های مداربسته استفاده می‌کنند زیرا این لنز دارای فاصله کانونی بسیار زیاد و دید کاملا وسیع است .عکس های گرفته شده با این لنز حالت یک نیم کره دارد و زاویه دید آن بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ درجه می باشد .

لنز ماکرو

این لنز مناسب کسانی است که علاقه دارند از عناصر کوچک طبیعت عکس بگیرند لنز ماکرو تقریبا کارایی مانند ذره بین را دارد به همین دلیل برای عکس برداری باید دوربین خود را نزدیک شی مورد نظر ببرید و از آن عکس بگیرید همچنین این لنز فوکوسی از یک میلی متر تا یک سانتی متر ایجاد می کند که بتوانید از سوژه های کوچک مانند حشرات و گل ها عکس های زیبا بگیرید.

لنز سوپر واید

لنز سوپر واید یک لنز کاملا تخصصی و خاص است که برای عکاسی از منظره بسیار کاربردی است این لنز هارا با زاویه دید حدود ۱۲۰ درجه را در اختیار عکاس قرار می دهد و به شما در ثبت عکس های خلاقانه کمک میکند.

مزیت های لنز موبایل

  • سادگی استفاده: حتی اگر عکاس حرفه ایی نباشید کاربا این لنز و نصب آن بسیار آسان است و شما میتوانید خیلی راحت آن را بر روی موبایل خود نصب کنید بدون اینکه لازم باشد مهارت خاصی را بلد باشید.
  • آسان برای همه جا: اگر شما نمی خواهید تجهیزات سنگین عکاسی را با خود حمل کنید می توانید از لنز های موبایل استفاده کنید زیرا این لنز ها سبک و کوچک هستند و فضای زیادی را هم اشغال نمی کنند و شما میتوانید آن را به راحتی در کیف یا جیب خود جا دهید و از آن استفاده کنید.
  • استحکام بالا: این لنز های استحکام بالایی دارند با کوچکترین ضربه نمی شکنند ساختار فلزی آنها استحکام غیر عادی را تضمین می‌کند البته اگر ضربه وارد شده به آن معقول باشد.
  • سازگاری: سازگاری این لنز ها با همه نوع گوشی هوشمند به اثبات رسیده است و فرقی نمی کند سامسونگ داشته باشید یا ایفون در صورت می توانید هر لنزی را روی آن تطبیق دهید.
بهترین شارژر های بی سیم موبایل

 برترین لنزهای جانبی موبایل

چگونه باید لنز مناسب را انتخاب کنیم؟!

 برای انتخاب لنز ابتدا باید نوع لنز و کاربرد های آن  را بشناسیم بعد با توجه با کارایی احتیاجات خود لنز مورد نظر را خریداری کرده و از آن استفاده کنیم زیرا لنز ها باهم متفاوت هستند‌.

ویژگی های لنز

  • وزن
  • اندازه
  • لوازم جانبی
  • مارک

وزن

همانطور که در قسمت بالا گفته شده لنز ها فضای کمی را اشغال می‌کنند  و سبک هستند معمولا وزن آنها بین ۳۰ تا ۱۰۰ گرم است یعنی تقریبا نصف موبایل شما اما این مورد می تواند نسبت به نوع لنزی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد.

اندازه

اندازه ی لنز های هربرندی باهم متفاوت است و اولین معیاری که   بین برند ها باید در نظر گرفت کیفیت لنز موبایل است .

لوازم جانبی

لنز هایی که به همراه کیت فروخته می شود لوازم جانبی زیادی به همراه دارند مانند گیره، کیف حمل، پارچه تمیز کننده و غیره

قوی ترین لنز دوربین موبایل کدام است؟!

به این سوال نمی توان جواب پاسخ داد زیرا تنوع در لنز های بسیار زیاد است و هد لنزی کارایی مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان کیفیت لنز های مختلف را با هم مقایسه کرد اگر به دنبال بهترین لن ز برای گوشی خود هستید ابتدا باید ببینید کیفیت دوربین خود گوشی شما چه قدر است چدن اگه کیفیت گوشی پایین باشد لنز با کیفیت نیز نمی تواند نتیجه خوبی دهد.

لنز ها چگونه کار میکنند؟!

لنز ها بسته به کاری که قرار است انجام دهند فاصله کانونی لنز را کم و زیاد میکنند تا در نهایت عکس مورد نظر بدست اید.

لاکچری ترین گوشی بازار

کیت لنز چیست؟!

چند لنز در درون یک پک قرار می‌گیرند که هرکدام کارایی مختلفی دارند برای اینکه لنز ها متناسب با نیاز شما باشد حتما داخل کیت هارو چک کرده و لنز های متناسب با نیاز خود را در آن کیت قرار دهید مطمئنن یک  خریداری یک کیت لنز قیمت مناسب تری از خرید دونه ایی لنز ها دارد.

قیمت لنز

قیمت لنز های بسته به نوع و کیفیت آنها متفاوت است اما قیمت لنز موبایل بسیار ارزان تر از لنز دوربین عکاسی می باشد و هرکسی می تواند بسته به شرایط و نیاز خود لنز متناسب با موبایل خود را تهیه نماید

کلام اخر

همه لنز ها وزن بسیار سبکی دارند و به لطف ساختار فلزی خود بسیار مقاوم هستند شما می توانید به کمک لنز های ماکرو، زاویه باز، چشم ماهی، تله فوتو با گوشی موبایل خود عکس های حرفه ایی و زیبا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =