جدید ترین نسخه ios

جدید ترین نسخه ios

درباره ios توان چنین گفت که iOS دارای نسخه های گوناگون و متفاوتی است.همچنین درباره iosمی توان گفت کا هر کدام از نسخه های آن نیز دارای ویژگی ها و امکانات متفاوتی هستند که به گوشی هایی که از این نسخه ها استفاده می کنند توانایی های گوناگونی را داده است. هر کدام از نسخه های iosکه به تازگی رونمایی می شود از سری قبلی خود کامل تر است و همچنین دارای ویژگی ها و توانایی های بیشتری نیز می باشد.می توان گفت که iosبیشتر برای گوشی های اپل استفاده می شود پس گوشی های اپل که دارای جدید ترین نسخه iOS هستند نسبت به گوشی های قدیمی تر دارای قابلیت های بیشتری هستند. پس می توان گفت که iOS نیز دارای نسخه های متفاوتی است که هر کدام از آن ها دا ای توانایی های خاصی هستند. ما در ادامه بیشتر درباره جدیدترین نسخه های ios توضیح می دهیم تا شما نیز بیشتر با آن ها آشنا شوید.

معرفی و برسی جدیدترین نسخه iOS

می توان گفت ios دارای نسخه های مختلفی است که هر کدام از آن ها نسبت به سری قبلی خود کامل تر و بهتر نیز می باشند و می توانند به گوشی هایی که از جدیدترین نسخه iOS استفاده می کنند قابلیت های ویژه ای بدهند. ما در ادامه جدید ترین نسخه  ios را معرفی می کنیم.

نسخه iOS 16 

می توان گفت ای او اس ۱۶ جدید ترین و همچنین کامل ترین نسخه از ios می باشند که می توان از آن برای گوشی های اپل واجد شرایط استفاده کرد و در این گوشی آن را نیز به کار گرفت. جدیدترین نسخه ios به تازگی رونمایی شده است و این امر می تواند برای کاربرانی که قصد دارند از جدیدترین نسخه iOS استفاده کنند خبری خوشحال کننده باشد جدید ترین نسخه iOS دارلی توانایی ها و ویژگی های بسیار گوناگونی است که می تواند به کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند در انجام فعالیت های گوناگون کمک کند.

مزایا و معایب گوشی شیائومی

زمان معرفی تغییرات جدیدترین نسخهios 

می توان گفت که برخلاف ویژگی های گوناگون سخت‌افزاری، اپل همواره تغییرات گوناگونی که در که در قسمت نرم‌افزار داشته را بیان می‌کند و به کاربران معرفی فی می کند.همچنین می توان گفت اپل لین تغییرات را در تاریخ خاصی بیان می کند همچنین می توان گفت که در اواخر بهار هر سال طی مراسم WWDC نرم‌افزار جدید خود، همه‌ی مشخصات آن و ویژگی‌هایی که بر روی آن کار می‌کند را به صورت عمومی معرفی می‌کند.

جدید ترین نسخه ios

جدیدترین ویژگی های ای او اس ۱۶

جدیدترین نسخهios دارای ویژگی های بیسار گوناگونی هستند که می توان گفت که این تغییرات بیشتر در جهت بهبود بخشیدن به امکان موجود در نسخه های قبلی است. اما می توان گفت که برخی از قابلیت های جدید iosبیسار جالب و کاربردی است که ما در ادامه برخی از ویژگی های جدید ios را معرفی می کنیم‌

تغییرات حالت Lock Screen در iOS 16

می توان درباره این ویژگی نسخه ای او اس چنین گفت که در زمان استفاده از این نسخه ios ۱۶ حالت صفحه گوشی شما قفل و یا Lock Screen، که می توان گفت این توانایی اولین موردی است که در نسخه جدید ios مود توجه قرار می گیر و به چشم می اید.نسخه iOS ۱۶ به حالت هوشمند عمق تصویر والپیپر را تشخیص می‌دهد و به شما این توانایی را نیز می دهد که محل قرارگیری ساعت را جابه‌جا کنید. برای مثال آن را به گونه ای  تنظیم کنید که زیر یا روی عکس بیفتد.همچنین شما می‌توانید رنگ و بک گراند را براساس سلیقه خود تغییر دهید یا widgetهای گوناگون را به صفحه اضافه نمایید. این  توانایی را نیز می توان در ساعت های  هوشمند مشاهده کرد.

تغییرات iMessage

افرادی که از  اپل  استفاده می کنند نیز با این ویژگی اپل آشنا هستند که می توان گفت برای به کارگیری این ویژگی باید حتماً شما و مخاطبتان دستگاه اپل داشته باشید. این مسنجر قدرتمند در ای او اس ۱۶ توانایی تغیبر پیام‌ها پس از ارسال را به کاربران داده، اما درباره این ویژگی نسخه جدید iosمی توان گفت که دارای  یک محدودیت زمانی ۱۵ دقیقه‌ای نیز است  که بعد از این زمان شما دیگر نمی توانید پیام خود را که ارسال کردید ویرایش کنید و آن را تغیر دهید. همچنین ایموجی‌های جدید و جذابی نیز به کیبورد ای او اس ۱۶ اضافه شده که قطعاً به مکالمه و چت بهتر شما کمک خواهد کرد.

از اپل واچ سری 8 چه انتظاراتی داریم؟

تغییرات Maps

در نسخه جدید یعنی نسخه  ۱۶ آیفون برنامه مسیریابی Maps نیز تغییرات زیادی کرده که می توان از مهم‌ترین آن ها به  اضافه شدن توانایی توقف چند منطقه‌ اشاره کرد. این توانایی به شما این توانایی را می هد که  مکان های توقف خود در یک مسیر را مشانه گذاری کنید تا بعد از رسیدن به مقصد اول خود  بهترین مسیر را نیز  برای رسیدن به مقصد  دوم انتخاب کنید. همچنین محیط ۳D نقشه نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته و جزئیات بیشتری در آن قابل مشاهده است.

جدید ترین نسخه ios

 ویژگی بهبود Apple News

می توان گفت این توانایی زیاد مورد استفاده کاربرانی قرار نمی گیرد ولی این بخش نیز طرفداران ویژه ای  نیز دارد. در ورژن iOS16 می‌توانید اخبار مورد علاقه خود را قسمت بندی کنید.

ویژگی AppleHealth

برنامه  سلامتی اپل نیز دارای تغییرات  بسیار زیادی شده است اما در این باره می توان گفت که  محدودیت‌های زیادی در ایران دارد و نمی‌توانید از آن به صورت کامل استفاده کنید. علاوه بر بهبود سرعت و عملکرد، قابلیت reminder نیز به برنامه Health اضافه شده که می‌توانید برای مثال، برنامه خوردن داروهای خود را روی آن تنظیم کنید تا سر ساعت به شما یادآوری کند.

 ویژگی Family Sharing

درباره توانایی جدید نسخه ای او اس ۱۶ می توان گفت که این ویژگی iOS ۱۶  به شما و خانواده‌یتان این توانایی را می دهد تا یک حساب کاربری را به اشتراک بگذارید برای نمونه عکس‌ها و ویدیوها را  می توانید ببینید، یا  والدین این توانایی را نیز دا ند که خریدهایی که خردسالان انجام داده‌اند را تأیید کنند. در آی او اس ۱۶ تنظیم محدودیت‌های متناسب با سن کودکان برای والدین ساده‌ترخواهد بود. که نی توان گفت این یکی از ویژگی های بسیار خوب در نسخه حدید ios نیز می باشد.

ویژگیLive Text وLive Photo

می توان درباره این توانایی نسخه جدید ios چنین گفت که ویژگی Live Text به شما این امکان را می دهد که متن های موردنظر خود روی عکس را کپی و در هر بخشی که لازم دارید، ذخیره کنید. در آی او اس ۱۶ این توانایی تغییرات بسیار زيادي  داشته است و اکنون علاوه بر عکس، متن‌های درون فیلم‌ها را نیز می‌توانید برداشته و کپی کنید. درباره ویژگی Live photo  می توان گفت که این قابلیت  یکی از امکانات و  توانایی های بسیار خوب iOS 16 است که کار را برای افراد تازه کار آسان کرده است  و به کمک آن می‌توانید در تصاویر، سوژه را از پس زمینه جدا کنید. روش کار نیز بسیار ساده است و کافی است دست خود را روی سوژه گذاشته و آن را جدا کنید و مثل یک استیکر آن را در هرجا که خواستید، بکار بگیرید.

اندروید 13 برای گوشی های گلکسی S20 و S21

قابلیت های جدید، اما بی‌کاربرد iOS16 برای ساکنین ایران

می توان گفت که نسخه جدید ios ویژگی های جدید گوناگونی دارد که می توان گفت که بعضی از این ویژگی های جدید برای کاربران ایرانی مود استفاده قرار نمی گیرد اما با این وجود ما  برخی از این ویژگی ها را معرفی می کنیم.

اضافه شدن توانایی Pay Later به Apple Pay که با به کار گیربکس از اپل کارت می‌توانید هرچیزی که لازم دارید را با اقساط ۶ماهه خریداری کنید. پشتیبانی توانایی Flyover از چند شهرتازه  که به صورت ۳D یک نمای زیبا از شهر را برای شما به نمایش می گذارد. البته این قابلیت جدید Maps تنها برای چند شهر در دسترس است.

قابلیت های iOS 16 در بخش امنیتی

می توان گفت که توانایی تازه و کاربردی  امنیتی که درهنگام  رونمایی iOS 16 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، ابزار حریم خصوصی تازه ای  به نام “Safety Check” است که برای کمک به افرادی که در معرض خطر خشونت یا آزار و اذیت هستند، معرفی شده است و افراد می توانند به راحتی از این ویژگی استفاده کنند. همچنین می توان گفت که کاربران این توانایی را نیز دارند که تمام دسترسی‌ پیام‌ها و سایر حساب‌هایی را که به فرد دیگر داده اند را لغو کنند. همچنین می توان گفت که این نسخه دارای توانایی ریست اضطراری است که به کاربران این توانایی را می دهد که به اسانی از سیستم iCloud در تمامی دستگاه‌های خود خارج شوند، مجوزهای حریم خصوصی را بازنشانی کنند، پیام‌رسانی را تنها  به دستگاهی که در دستشان است محدود کرده و همچنین می‌توانند اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را نیز با این ابزار متوقف کنند.

سخن پایانی

می توان گفت ios  دارای نسخه های گوناگونی است که هر کدام از این نسخه های ios نیز توانایی های متفاوتی دارند که این توانایی ها در گوشی های اپل نیز کارایی  بسیار زیادی نیز دارند و می توانند قابلیت های مختلفی برای گوشی های اپل ایجاد کنند. آخرین نسخه ios نیز درحال حاضر کامل ترین نسخه ios است که علاوه بر بهبود ویژگی های قبلی خود ویژگی های جدیدی به نسخه جدید ios اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =