سرفیس پرو ۹

سرفیس پرو 9

سرفیس پرو ۹ به صورت هیبریدی طراحی شده و می توانید در حالت تبلت یا لپ تاپ از آن استفاده کنید. این دو بخش با یک پایه مغناطیسی به هم متصل می شوند. کلیدهای فیزیکی صدا و پاور بالای نمایشگر قرار گرفته است. به مناسبت ده سالگی معرفی سرفیس یک نسخه محدود از صفحه کلید با حکاکی طرح گل عرضه شده که جذابیت بسیار بالایی دارد. هر مدل Surface pro 9 ابعاد یکسانی دارند.که برابر ۲۸۷ در ۲۰۹ در ۹.۳ میلی متر است. این ابعاد جمع و جور حمل و نقل آن را بسیار آسان می کند. در ادامه این مقاله از سفیران تل با ما همراه باشید تا بیشتر با سرفیس پرو 9 و مشخصات آن آشنا شوید.

طراحی و مشخصات سر فیس پرو ۹

مایکروسافت سرفیس پرو ۹ با طراحی سخت افزار مناسب و شارژدهی فوق العاده ۱۹ساعته امکان کار در هر مکانی را به شما می دهد. این محصول گرافیک و اختصاصی ندارد و مناسب دانشجویان و دانش آموزان و کاربران معمولی است. که با تدوین و طراحی سه بعدی یا گیم های سنگین سروکار ندارند. با این وجود چون طراحی Surface pro 9 و امکانات آن با نسل قبل تفاوت عمده ای ندارد، خرید سرفیس پرو ۸ با قیمت کمتر انتخاب بهتری است.

مایکروسافت جدیدترین لپ تاپ های هیبریدی خود را با پیکربندی بسیار متنوع عرضه کرده تا همه سلیقه ها را راضی کند. مشخص هر دو نسخه از surface pro 9 را در ادامه می بینید:

  • قیمت پایه( ۹۹۹ دلار برای مدل وای فای ۱۲۹۹ دلار برای ۵G)
  • وزن(۸۸۰ گرم)
  • سیستم عامل( ویندوز ۱۱ هوم)
  • پورت ها( مدل وای فای با ۲ درگاه تاندبولت ۴، سرفیس کانکت، سرفیس تایپ کاور، سرفیس کیبورد، اسلات سیم کارت)
  • باتری( تا ۱۵.۵ ساعت در مدل وای فای، تا ۱۹ ساعت در مدل ۵G)
  • حافظه داخلی( ۵۱۲،۲۵۶، ۱۲۸ گیگابایت یا یک ترابایت SSD)
  • حافظه رم( مدل وای فای با ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت LPDDR5، مدل ۵G با ۸ یا ۱۶ گیگابایت LPDDR4x)
  • گرافیک( مدل وای فای با گرافیک مجتمع Kris Xe، مدل G۵ با گرافیک میکروسافت SQ3 Adreno 8cx Gen 3)

سرفیس پرو 9

نمایشگر سرفیس پرو ۹

این نمایشگر از نوع پیکسل سنس است که در کامپیوتر یکپارچه سرفیس استودیو ۲ پلاس هم به کار رفته است. نرخ رفرش نمایشگر ۱۲۰ هرتز است و محتوا را به شکلی روان به تصویر می کشد. هر دو مدل نسبت تصویر ۳ به ۲ و کنتراست ۱۲۰۰:۱ دارند که تفکیک بین نقاط تاریک و روشن را به خوبی مشخص می کند. صفحه نمایش با نمایه های رنگی VividوsRGBسازگار است و لایه گوریلا گلس۵ از آن در برابر خط و خش محافظت می کند. این قلم دارای موتور داخلی و حافظه است و هنگام کار حس طراحی روی کاغذ را به شما منتقل می کند.

مزایای سرفیس پرو ۹

از مهم ترین مزایای آن مشخصات به روز و قدرتمند در اواخر ۲۰۲۲ است.که قابلیت حمل بالایی را دارد و همچنین دارای کیفیت بالا و مناسب برای اساتید، دانشجویان و طراحان است. سرفیس های پرو ۹ دارای تنوع مشخصات برای خرید مناسب در دسترس قرار گرفته است و دارای قابلیت پشتیبانی از کیبورد، قلم و تاچ را دارد. این سرفیس ها ویندوز اورجینال که به صورت رایگان آپدیت ها را دریافت خواهد کرد. از مزایای مهم دیگر آن باتری با توان شارژدهی بالا است.

بهترین شارژر های بی سیم موبایل

ابعاد و کاربرد های سرفیس پرو ۹

سرفیس پرو ۹ یک کامپیوتر ویندوزی کامل محسوب می شود که با ابعاد تبلت ساخته شده است. به گفته مایکروسافت این لپ تاپ که نسخه ویندوز ۱۱ را اجرا می کند و مجهز به جدید ترین نسل پردازنده های موبایلی  اینتل است. قدرت کافی برای انجام کارهای ویرایش عکس و ویدئو را دارد. از آن جایی که فتوشاپ و پریمیر از قبل روی این لپ تاپ ها بار گذاری و نصب نشده، نمی توان این ادعا را تایید کرد. اما انتظار می رود که نسل جدید پردازنده ها قدرت لازم را برای انجام چنین کارهایی داشته باشند.

برای تبدیل شدن به تبلت یک لولا پشت دستگاه قرار گرفته و مثل پایه عمل می کند و آن را نگه می دارد. با استفاده از این لولا می توانید تبلت را در زوایای مختلف قرار دهید. به طور کلی این قابلیت برای کاربران کامپیوتر های سرفیس آشنا و مطلوب است. اما استفاده از آن در مکان هایی مثل هواپیما کمی سخت عمل می کند‌ طراحی لولای این دستگاه کمی با لپ تاپ های معمولی متفاوت است. اما باید در نظر داشت که لپ تاپ های رایج برای تبدیل شدن به تبلت های لمسی طراحی نمی شوند.

سرفیس پرو 9

دوربین سرفیس پرو ۹

دوربین مدل G۵ به لطف تراشه عصبی امکان کادر بندی خودکار و ردیابی چشم را در تماس تصویری در اختیار شما می گذارد. همچنین دوربین ۱۰ مگاپیکسلی عقب قابلیت ثبت ویدیو های k۴ را دارد و از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. مایکروسافت برای این مدل دو دوربین در نظر گرفته است. دوربین جلو p۱۰۸۰ است و با سیستم تشخیص چهره Windows Helloسازگا

این قابل تبدیل به یک پنل 13 اینچی با رزولوشن 2880×1920 پیکسل (267ppi) و نسبت تصویر 3:2، حداکثر روشنایی 450 نیت و نرخ تجدید 120 هرتز متکی است تا تجربه‌ای واقعا روان را ارائه دهد.دوربین پشتی 10 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 1080p به این دوربین اضافه شده است که برای تماس های ویدیویی عالی است.

 

عملکرد پردازنده ها در سرفیس پرو ۹

در کل عملکرد، این شرکت ادعا می کند تا ۵۰ درصد از مدل اینتل نسبت به سرفیس پرو ۸ دارد و دو پورت Thunderbolt 4 انتقال اطلاعات فوق العاده سریعتر و توانایی درایو و مانیتور خارجی K۴ یا استفاده از پردازنده های گرافیکی خارجی را ارائه می دهند. همچنین با مدل مبتنی بر ARM می توانید تا ۱۵.۵ ساعت و تا ۱۹ ساعت عمر باتری داشته باشید. و در مورد مدل مبتنی بر   RAMاین مدل به اندازه مدل مبتنی بر اینتل قدرتمند نیست. اما باتری بیشتری ارائه می کند و شامل یک واحد پردازش عصبی جدید NPU است که قادر به انجام بیش از ۱۵ تریلیون محاسبه در ثانیه است. تجربه های جدید مانند حذف نیوز پس زمینه، محو شدن پس زمینه در حین تماس، تماس چشمی و غیره را فعال کنید.

گزینه های رنگی برای پرو ۹ شامل پلاتینیوم گرافیت یا قوت کبود و جنگل است اما در دسترس بودن رنگ به مدلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. البته کیبورد جدانشدنی و قلم تسلیم به صورت جداگانه به فروش می رسد.

همچنین به عنوان بخشی از ۱۰ سالگی سرفیس مایکروسافت با  طراحی جهانی لیبرتی مستقر در لندن همکاری می کند تا صفحه کلید سرفیس پرو نسخه ویژه و سرفیس پرو ۹ حکاکی شده است.

از نظر طراحی و صفحه نمایش، تفاوت زیادی با سرفیس پرو 8 نخواهیم یافت. طراحی 13 اینچی با حاشیه های کاهش یافته در کناره ها و طراحی آلومینیومی نازک تری نسبت به مدل های قبلی که از منیزیم برای ساخت آنها استفاده می کردند، حفظ شده است.سرفیس پرو 9 مایکروسافت از نظر عملکرد، صفحه نمایش و وزن پر درخشش دارد، اگرچه اگر می خواهید حداکثر استفاده را از آن ببرید باید هزینه اضافی بپردازید.

بررسی سامسونگ ultra s23

رنگ های بیشتر و بهبود صفحه نمایش

 

از نظر طراحی و صفحه نمایش، تفاوت های زیادی با سرفیس پرو 8 نخواهیم یافت. طراحی 13 اینچی با فریم های کاهش یافته در کناره ها و طراحی آلومینیومی نازک تری نسبت به مدل های قبلی که از منیزیم برای ساخت آنها استفاده می کردند، حفظ شده است.صفحه نمایش 120 هرتزی با نرخ رفرش پویا تجربه بهتری را هنگام استفاده از حرکات یا نقاشی با قلم Surface Slim Pen به ما می دهد. همچنین، می‌توانید نرخ تازه‌سازی را به ۲۴ هرتز کاهش دهید و هماهنگ‌سازی پنل را با پخش چندرسانه‌ای، مانند فیلم‌ها یا ویدیوهایی که معمولاً با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه ضبط می‌شوند، تطبیق دهید.جادوی ویندوز 11 22H2 این نرخ تازه‌سازی را برای کاهش آن در کارهای ساده‌تر برای حفظ استقلال دستگاه تطبیق می‌دهد. به طور خلاصه، ما دستگاهی را خواهیم یافت که می تواند یک تجربه بسیار خوب از صفحه نمایش را بدون فداکاری در باتری ارائه دهد.

 

وزن آن 879 گرم، 12 گرم کمتر، و ابعاد 287x208x9.3 میلی متر است، چیزی که آن را حفظ می کند. نتیجه؟ گرفتن فوق العاده و بسیار سبک، آن را به وسیله ای عالی برای بردن به هر جایی تبدیل می کند.در مورد اتصالات، آن ورودی USB-C دوگانه را حفظ می کند، چیزی که بد نیست، اما کوتاهی می کند، به خصوص اگر مثلاً می خواهید از کارت های SD استفاده کنید. یعنی باید به آداپتورها متوسل شوید.تازگی اصلی در طراحی، ورود دو رنگ جدید است: آبی یاقوت کبود و سبز جنگلی که به گفته زک باودن، شبیه به نسخه‌های آبی یخی و سبز Sage است که قبلاً در سرفیس لپ‌تاپ Go 2 دیده بودیم.

رنگ های جدید یاقوت کبود و جنگلی Surface Pro 9

 

این حرکت بسیار شبیه به کاری است که اپل چند ماه پیش با معرفی iPad Air انجام داد. معرفی رنگ های جدید برای سرفیس پرو 9 می تواند آن را برای کاربر خانگی جذاب تر کند و رقابت با محصولات سیب گاز گرفته را افزایش دهد.

 

اینتل Core 12 و Microsoft SQ3 زیر کاپوت

 

آنچه می تواند یک تجدید مداوم پردازنده در سال جاری باشد، به لطف نوآوری در پردازنده ها شگفت آور است. در مورد نسل دوازدهم اینتل Core، ما از یک فناوری ترکیبی برخوردار خواهیم بود که هسته های قدرتمند (P-cores) را با هسته های کارآمد (E-cores) ترکیب می کند.

 

سرفیس پرو 9 در نوع اینتل خود از Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده می کند. به طور خاص، آنها از سری U استفاده می کنند، همانطور که در سرفیس پرو معمول است، که هسته های P کمتری دارد، اما از TDP 15 وات استفاده می کند، که استقلال و اتلاف گرمای دستگاه را بهبود می بخشد.

 

سرفیس پرو 9 از طریق USB-C به دو صفحه نمایش متصل می شود

 

در این تصمیم مایکروسافت ضخامت کانورتیبل و استفاده از اتلاف غیرفعال را نیز در نظر گرفته است. با Intel Core i5-1235U و i7-1255U ما در مورد 2 هسته P و 8 هسته E صحبت خواهیم کرد، که به معنای مجموع 10 هسته و 12 رشته است. البته گرافیک یکپارچه Intel Xe حفظ خواهد شد که نتایج خوبی به تیم آبی می دهد.

 

مایکروسافت SQ3، نسل جدید Qualcomm Snapdragon 8cx

 

نوع ARM سرفیس پرو 9 دارای پردازنده مایکروسافت SQ3 است که ردموندی آن را همراه با کوالکام توسعه داده است. اساساً، این نسخه‌ای از اسنپدراگون 8cx Gen 3 خواهد بود که مایکروسافت بخش گرافیکی آن را برای بهبود قدرت و تطبیق آن با این دستگاه تنظیم کرده است.

 

این پردازنده در قسمت CPU 85 درصد قدرتمندتر و در بخش گرافیک تا 65 درصد بهتر از نسل قبلی خود است. بر اساس آخرین مقایسه‌ها، عملکرد این پردازنده مشابه نسل دهم Core i5 اینتل خواهد بود که برای یک کاربر معمولی در نسخه‌ای که بر استقلال و اتصال تمرکز دارد، بیش از اندازه کافی خواهد بود.

قرار دادن سیم کارت در گوشی ورتو

با این داده‌ها نمی‌توانیم مقایسه مستقیمی با Apple M1 داشته باشیم، که با عملکرد مایکروسافت SQ3 بسیار فاصله دارد. البته، ما دیگر حتی در مورد Apple M2 صحبت نمی کنیم… اما تا زمانی که منتظر پردازنده های نوویا جدید کوالکام هستیم، قدرتی بیش از حد معقول خواهیم داشت.

از سوی دیگر، کوالکام تا 25 ساعت استقلال را وعده می دهد، اما بهترین چیز در مورد این پردازنده پشتیبانی از اتصالات 5G است! به این ترتیب، Surface Pro 9 قادر خواهد بود از پهنای باند ارائه شده توسط اتصال 5G استفاده کند. بدون شک، در اینجا می توانیم از آنها بسیار بهتر از گوشی های هوشمند بهره ببریم.

 

‏5G، WiFi 6E، بلوتوث 5.1… Surface Pro 9 به همه چیز متصل می شود

 

همانطور که گفتیم، نوع ARM سرفیس پرو 9 دارای اتصال 5G خواهد بود. اما دستگاه به همین جا متوقف نخواهد شد، همچنین دارای اتصال WiFi 6E و بلوتوث 5.1 است که اینها آخرین فناوری های بی سیم موجود هستند.تمرکز روی این جنبه برای دستگاه در نسخه Qualcomm آن چنان است که شایعات نشان می‌دهند که آن را به عنوان “سرفیس پرو 9 با 5G” فروخته می‌شود. واقعیت این است که به لطف اتصال 5G و سرعت داده خوب، ما می توانیم از اتصال اینترنت به گونه ای استفاده کنیم که گویی به وای فای خانه خود متصل شده ایم.

با این حال، اگر نوع ARM “سرفیس پرو 9 با 5G” است، به این دلیل است که نوع اینتل از امتیازات مشابهی برخوردار نخواهد بود. در حال حاضر، این نوع هیچ نوع اتصال 4G یا 5G نخواهد داشت، اگرچه ما از آخرین نسخه های WiFi و بلوتوث لذت خواهیم برد.

 

قیمت و در دسترس بودن Surface Pro 9

 

‏Surface Pro 9 در تاریخ 12 اکتبر ارائه می شود و اکنون برای پیش خرید در دسترس است. با این حال، برای تست این دستگاه در اسپانیا باید تا 8 نوامبر صبر کنیم.

تعامل لمسی با سرفیس پرو 9

در خصوص قیمت ها، وضعیت یورو به دلار و تورم باعث افزایش قیمت ها در اروپا شده است.

  • اینتل Core i5، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD 1299 یورو
  • اینتل Core i5، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD 1639 یورو
  • اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD 1859 یورو
  • اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD 2189 یورو
  • اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD 2529 یورو
  • اینتل Core i7، 32 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD 2979 یورو
  • ‏Microsoft SQ3، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD، 5G 1659 یورو

البته اگر بخواهیم حداکثر استفاده را از سرفیس پرو 9 ببریم، با این قیمت‌ها باید سرفیس تایپ کاور و سرفیس اسلیم قلم 2 را اضافه کنیم که در صورت خرید بسته با این بسته، مبلغ را 279.99 یورو افزایش می‌دهد.سرفیس پرو 9 ماهیت نسخه‌های قبلی را حفظ می‌کند، اما آنچه را که در صفحه نمایش، وزن و عملکرد دیده می‌شد بهبود می‌بخشد و آن را تبدیل‌پذیر می‌کند.البته، هنوز هم با همان چیزی که همیشه شکست می خورد: مجبور شدن به پرداخت جداگانه برای قاب کیبورد با مداد، چیزی که برای استفاده حداکثری از آن ضروری است.این شرکت آمریکایی بیش از 12 سال است که دستگاه‌هایی را در رده سرفیس ارائه می‌کند و هر ساله بر اساس درخواست کاربران یا پیشرفت‌های فناوری، آنها را جلا داده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند.سال گذشته من این فرصت را داشتم که مایکروسافت سرفیس پرو 8 را آزمایش کنم، یک جانور مطلق در این زمینه، و اکنون از لذت بردن از تکامل آن، مایکروسافت سرفیس پرو 9، لذت برده ام.من واقعاً می خواستم این دستگاه را امتحان کنم و ببینم آیا از یک تبدیل عالی پیشی گرفته است یا خیر و بعد از تقریباً یک ماه استفاده روزانه از آن برای من روشن است: آنها کار تقریباً بی عیب و نقصی انجام داده اند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =