بررسی سامسونگ ultra s23

گلکسی اس 23 اولترا (با شروع قیمت 1199.99 دلار) مشعل گلکسی نوت را به عنوان تنها گوشی هوشمند در خط تولید سامسونگ با قلم S Pen جلو می برد. این شرکت با S23 Ultra رویکرد سینک آشپزخانه را در پیش گرفته است. تقریباً تمام ویژگی‌هایی را دارد که یک خریداران گوشی‌های پرچمدار می‌خواهند، از جمله سخت‌افزار با کیفیت بالا، نمایشگر فوق‌العاده، عملکرد تاول‌زده و دوربین‌های درجه یک. ردپای بزرگ و قیمت آن به ما کمی مکث می کند، اما بسیاری از خریداران احتمالاً از این مصالحه ها برای چنین تلفن توانمندی چشم پوشی می کنند. اگر به قلم یا دوربین‌های اضافی نیاز ندارید، Galaxy S23+ کمی کوچک‌تر و مقرون به صرفه‌تر (از 999.99 دلار شروع می‌شود) ممکن است بهتر به شما خدمت کند. اما اگر همه چیز را می‌خواهید، سامسونگ ultra s23 برنده انتخاب ویراستاران ما برای گوشی‌های اندرویدی پیشرفته است.

بررسی ظاهری  سامسونگ ultra s23

سامسونگ ultra s23

گلکسی S23 Ultra بزرگترین و تواناترین عضو خانواده S23 است که شامل S23+ (999.99 دلار) و S23 (799.99 دلار) نیز می شود. به دلیل طراحی مربعی، قلم S داخلی و دوربین‌های اضافی، از همتایان ارزان‌تر خود متمایز است.

S23 Ultra بسیاری از نشانه های طراحی خود را از S22 Ultra سال گذشته گرفته است. اندازه گوشی ها دقیقاً یکسان است و 6.43 در 3.07 در 0.35 اینچ (HWD) است، اگرچه S23 Ultra با 8.25 اونس وزن بیشتری نسبت به S22 Ultra (8.07 اونس) دارد. گلکسی S23 (5.76 در 2.79 در 0.3 اینچ، 5.93 اونس) و Galaxy S23+ (6.21 در 3.0 در 0.3 اینچ، 6.91 اونس) برای مقایسه بسیار کوچکتر و سبک تر هستند. به سادگی نمی توان انکار کرد که S23 Ultra یک قطعه سخت افزاری عظیم است. زدن قاب روی آن که با توجه به قیمت آن را توصیه می کنیم، به اندازه و وزن آن می افزاید.

طراحی ساندویچ شیشه ای و فلزی برای دستگاه های برتر امروزی رایج است و هیچ شرکتی این کار را بهتر از سامسونگ انجام نمی دهد. S23 Ultraدارای یک قاب آلومینیومی Armor است که تا حدی مواد بازیافتی را یکپارچه می کند. شیشه گوریلا گلس Victus 2 Corning از جلو و پشت در برابر افتادن و خط و خش محافظت می کند.

سامسونگ این گوشی را در چهار رنگ اصلی ارائه می کند: کرم، سبز، اسطوخودوس و مشکی فانتوم. اگر آن ها جذاب نیستند، وب سایت سامسونگ رنگ های انحصاری مانند گرافیت، لیمویی، قرمز و آبی آسمانی را ارائه می دهد. سامسونگ می گوید از رنگ های بازیافتی برای رنگ آمیزی گوشی ها استفاده می کند. روکش مات در پنل عقب جذاب است، همانطور که رنگ هماهنگ برای فریم در بین آن جذاب است.

وقتی صحبت از قاب شد، مثل همیشه نوک تیز است. گوشه های تیز یکی از ویژگی های طراحی است که آرزو می کنم از بین برود. قرار دادن گوشی در جیب شلوار ممکن است ناراحت کننده باشد. با این حال، سامسونگ شکل فلز را در امتداد لبه‌های کناری گوشی تغییر داد تا کمی گردتر شود. این شرکت همچنین شیشه نمایشگر را کمی صاف کرد. S22 Ultra لبه های جانبی خمیده و یک ریل فلزی نازک داشت، اما سامسونگ انحنای S23 Ultra را 30 درصد کاهش داد. هر دو تغییر تجربه در دست گرفتن گوشی را بهبود می بخشد.

سامسونگ تغییرات قابل توجهی در طراحی ماژول دوربین ایجاد نکرده است. چهار دوربین عقب و آرایه فوکوس لیزری Ultra از S22 Ultra جابجا نشده اند، اگرچه لنزهای جداگانه یک لمس بزرگتر هستند. این رویکرد جذاب‌تر از مدل‌های قبلی سامسونگ است.

این گوشی از استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب برخوردار است. می تواند بدون نگرانی از غوطه ور شدن 30 دقیقه ای در عمق 1.5 متری (حدود 5 فوت) آب زنده بماند. Apple iPhone 14 Pro Max (1099 دلار) و Google Pixel 7 Pro (899 دلار) هر دو از این سطح محافظت برخوردار هستند.

چند کنترل اساسی قاب را برجسته می کند. دکمه پاور و کلید تنظیم صدا در سمت راست به همراه یک بریدگی پلاستیکی که آنتن های 5G را می پوشاند قرار دارند. سفر و بازخورد عالی هستند، اگرچه دکمه پاور کمی کوچک است. پایین گوشی شلوغ است. از چپ به راست، اسلات S Pen، یک بلندگوی رو به پایین، یک پورت USB-C و یک سینی سیم کارت را در خود جای داده است.

سامسونگ یک حسگر اثرانگشت روی نمایشگر تعبیه کرده است. دسترسی به آن را راحت دیدم و تمرین و استفاده از آن برایم سخت بود. اگر روش‌های تشخیص چهره را ترجیح می‌دهید، یک ابزار ساده شناسایی چهره مبتنی بر عکس در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرد. نه به اندازه حسگر اثرانگشت سریع است و نه به آن ایمن است، اما در شرایط خاص (مانند زمانی که دستکش می‌پوشید) می‌تواند راحت‌تر باشد.

در مجموع، Samsung Galaxy S23 Ultra ممکن است برای برخی از خریداران بسیار بزرگ باشد، اما ما نمی‌توانیم سخت‌افزار درجه یک را مقصر بدانیم.

نمایشگر سامسونگ ultra s23

S23 Ultra یکی از بهترین صفحه نمایش هایی را دارد که می توانید در تلفن های هوشمند پیدا کنید. اگرچه سامسونگ در مقایسه با سال گذشته فقط حداقل پیشرفت هایی را در صفحه نمایش انجام داده است، اما تجربه بسیار خوبی را به همان اندازه ارائه می دهد.

سامسونگ ultra s23

سامسونگ صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X Infinity-O با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز را انتخاب کرده است که به تعادل قدرت و عملکرد کمک می کند. صفحه نمایش می تواند به صورت پویا نرخ تازه سازی خود را از 1 هرتز تا 120 هرتز بسته به فعالیت تغییر دهد تا باتری را ذخیره کند یا اسکرول نرم را فعال کند. دارای وضوح QHD+ (3088 در 1440) و تراکم پیکسلی 501ppi است. پیکسل 7 پرو در واقع تراکم پیکسلی کمی بالاتر با تراکم پیکسلی 512ppi دارد، در حالی که تراکم پیکسلی آیفون 14 پرو مکس با تراکم پیکسلی 460ppi کمتر است. S23 و S23+ به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.6 اینچی با فرکانس 120 هرتز با وضوح +FHD (2340 در 1080 پیکسل) هستند.

ارتقای واقعی روشنایی است. صفحه نمایش بین 1200 نیت (معمولی) و 1750 نیت (اوج در خارج) پخش می کند. این به طور چشمگیری بهتر از حداکثر 1200 نیت S22 Ultra سال گذشته است، اگرچه کمتر از 1600 نیت (معمولی) و 2000 نیت (اوج خروجی) آیفون 14 پرو مکس است. من S23 Ultra و 14 Pro Max را در بیرون زیر نور مستقیم خورشید در کنار یکدیگر نگه داشتم و آیفون کمی روشن تر به نظر می رسد، اما به اندازه ای نیست که به آن یک مزیت رقابتی جدی بدهد. در هر صورت، صفحه نمایش S23 Ultra حتی در سخت ترین شرایط نوری به راحتی قابل مشاهده است.

اپل واچ اولترا 2

سامسونگ امکان سفارشی سازی زیادی را فراهم می کند. ابتدا، بسته به اینکه می‌خواهید همه پیکسل‌ها را ببینید یا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید وضوح بین QHD+، FHD+ و HD+ را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از روشنایی تطبیقی، تنظیمات نور آبی، نمایه‌های رنگی، اندازه متن و نمادها، پانل‌های Edge سامسونگ (میانبرهای برنامه)، نوار پیمایش (برای ژست‌ها)، حساسیت لمسی، و محافظ صفحه استفاده کنید. تغییر این موارد منجر به تجربه شخصی‌تر می‌شود.

دوربین سلفی صفحه نمایش را در بالا قطع می کند، اما حاشیه های بین نمایشگر و قاب فلزی آنقدر نازک هستند که عملا وجود ندارند.

رقابت نمایشگر در صدر بازار بسیار تنگاتنگ است، اما S23 Ultra در برابر رقبای اصلی خود تاثیرگذار است و عملکرد خوبی دارد.

‏S Pen Prowess در سامسونگ ultra s23

سامسونگ ultra s23

قلم S Pen همچنان به وضوح S23 Ultra را از S23 و S23+ متمایز می کند. قلم S در یک شیار در لبه پایینی گوشی در سمت چپ قرار می گیرد. یک فشار ملایم سر قلم را بیرون می‌آورد و گرفتن و کشیدن آن را تا انتها آسان می‌کند.

‏Samsung Galaxy S23 Ultra با قلم S

قلم S یک قلم کوچک است. دارای نمایه کمی صاف و روکش مات برای کمک به گرفتن است. یک دکمه ابزار در یک طرف طیف وسیعی از اقدامات را فعال می کند، مانند پیشبرد اسلایدهای پاورپوینت یا فعال کردن شاتر دوربین (این واقعا مفید است). سامسونگ در سال جاری ادعای بهبودی در پاسخگویی S Pen نکرده است. همانطور که گفته شد، هنوز هم بهترین تجربه قلم از یک تلفن هوشمند مدرن است. این یک تجربه فوق‌العاده روان است و نوک کوچک آن وقتی روی لیوان می‌نویسید حسی محکم دارد.

‏S23 Ultra همان مجموعه نرم افزاری S22 متمرکز بر قلم S را دارد. این بدان معناست که ویژگی‌هایی مانند Smart Select (برای برداشتن آیتم‌ها از صفحات وب)، Translate (برای انتخاب و ترجمه متن)، S Pen به متن (برای رونویسی) و Air Actions (برای کنترل‌های مبتنی بر حرکت) همگی در دسترس هستند. عملکرد.

نرم افزار Samsung Galaxy S23 Ultra S Pen

یک به‌روزرسانی بزرگ، یکپارچگی بیشتر با برنامه‌های Google در S23 Ultra است. به طور خاص، فیلدهای متنی بیشتری در برنامه‌های Googleمانند Gmail، Chrome و Maps از ورودی S Pen پشتیبانی می‌کنند. در عمل، بسیاری از فیلدهای متنی که ممکن است بخواهید در آن بنویسید کوچک هستند و برای فعال کردن این ویژگی نیاز به یک ضربه اضافی دارند. با این حال، اگر در حالت قلم قرار دارید و نمی‌خواهید قلم S را برای وارد کردن متن در فیلدهای خاص پایین بگذارید، این می‌تواند مفید باشد. در هیچ گوشی دیگری قلم ظریف یا قدرتمندتر پیدا نخواهید کرد.

سرعت تاچ در سامسونگ ultra s23

سامسونگ جزو اولین شرکت هایی است که گوشی هوشمندی با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عرضه کرده است. شاید جالب‌تر این باشد که سامسونگ با Qualcomm کار کرد تا خروجی CPU و GPU تراشه را تغییر دهد و به آن مزیت رقابتی بدهد. این سریعتر از استوک 8 Gen 2 است و همانطور که انتظار داشتیم، امتیازات زیادی را در معیارها کسب می کند.

استاندارد 8 Gen 2 بر اساس یک فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و شامل یک پردازنده هشت هسته ای Kryo با یک هسته Arm Cortex-X3 با حداکثر سرعت 3.2 گیگاهرتز، چهار هسته عملکرد تا 2.8 گیگاهرتز و سه هسته کارآمد تا حداکثر 2.0 گیگاهرتز است. . اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی حداکثر سرعت کلاک CPU را به 3.36 گیگاهرتز افزایش می دهد. کوالکام همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی Adreno 740 8 Gen 2 را افزایش داده است، اما میزان آن را اعلام نکرده است.

S23 Ultra نسبت به سایر گوشی ها از رم بیشتری بهره می برد. مدل پایه با 8 گیگابایت رم سریع LPDDR5x و 256 گیگابایت حافظه UFS 4.0عرضه می شود. اما در صورت تمایل می توانید گوشی را با حداکثر 12 گیگابایت رم و همچنین 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی تهیه کنید. ما مدلی را با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی (1379.99 دلار) آزمایش کردیم.

ما معیار PCMark Web 3.0 را اجرا کردیم که عملکرد فعالیت های مبتنی بر وب را پوشش می دهد. S23 Ultra در آزمایش به 15841 رسید که در مقایسه با S22 Ultra (13962) و Pixel 7 Pro (11369) قابل مقایسه است.

در Geekbench 5 که عملکرد CPU را ارزیابی می کند، S23 Ultra در تست تک هسته ای به عدد 1545 و در تست چند هسته ای به عدد 5078 رسید. این به راحتی از امتیازات S22 Ultra (1,232/3,433) و Pixel 7 Pro (1,050/3,190) بهتر است، اما نه از Apple iPhone 14 Pro Max که در همان تست ها امتیاز 1,874 و 5,445 را کسب کرد.

در مرحله بعد، تست 1440p Aztec Ruins GFXBench را اجرا کردیم که گرافیک را پوشش می دهد. گلکسی اس 23 اولترا با سرعت 62 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) اجرا می‌شد که عملکرد بهتری نسبت به S22 اولترا (60 فریم در ثانیه) و آیفون 14 پرو مکس (54 فریم در ثانیه) داشت.

در آخر ما Basemark Web 3.0 را اجرا کردیم. S23 Ultra امتیاز 925 را کسب کرد و S22 Ultra (552) و Pixel 7 Pro (466) را شکست داد. با این حال، هیچ یک از این موارد به امتیاز 1136 آیفون 14 پرو مکس نزدیک نشد.

بنچمارک های سامسونگ ultra s23

نکته اصلی در اینجا این است که S23 Ultra در بالاترین سطح کلاس اندروید عمل می کند و از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی از بهترین اپل پیشی می گیرد، اگرچه کمی از سرعت CPU آیفون کمتر است. شایان ذکر است که S23 و S23+ دارای 8 گیگابایت رم هستند، بنابراین ممکن است امتیازات بنچمارک آنها کمی کندتر باشد، حتی اگر همان اسنپدراگون 8 نسل 2 را برای Galaxy SoC دارند.

البته آنچه بیش از همه این اعداد مهم است، نحوه عملکرد گوشی در دنیای واقعی است. ما S23 Ultra را در برابر طیف گسترده ای از برنامه ها، از جمله برخی از بازی های سخت مانند Genshin Impact آزمایش کردیم. اجرای بازی در بالاترین تنظیمات منجر به گیم پلی عالی بدون هیچ گونه تاخیر یا افت فریم شد. با توجه به گزینه های ذخیره سازی بزرگ و تنظیمات صفحه نمایش انعطاف پذیر، این گوشی همراهی عالی برای بازی های موبایلی است.

لاکچری ترین موبایل های موبایل جهان کدام اند؟

0 ثانیه از 7 دقیقه، 18 ثانیه

00:00

07:18

ایجاد ارتباط در سامسونگ ultra s23

سامسونگ ultra s23

S23 Ultra یکی از اولین دستگاه هایی است که دارای مودم Qualcomm Snapdragon X70 است. این مودم با SoC 8 Gen 2 برای مدیریت 5G، Wi-Fi و سایر اتصالات برای اطمینان از بهترین عملکرد ممکن کار می کند.

این مودم از چندین باند جدید 5G پشتیبانی می‌کند که S22 Ultra از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کرد، عمدتاً طیف باند میانی برای AT&T، T-Mobile و Verizon. در ایالات متحده، مشتریان AT&T بیشترین جهش عملکرد را در مقایسه با نسل قبلی خواهند دید.

ما آزمایشات خود را در شبکه T-Mobile در نیوجرسی انجام دادیم. در مناطقی با پوشش قوی T-Mobile 5G (سیگنال شده توسط UC یا Ultra Capacity در نوار سیگنال)، ما شاهد حداکثر سرعت دانلود 180 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 79 مگابیت در ثانیه بودیم. هنگامی که ما در مناطقی با پوشش ضعیف T-Mobile آزمایش کردیم، سرعت دانلود و آپلود به ترتیب به حداکثر 19 و 8 مگابیت در ثانیه کاهش یافت. با این حال، خواه سیگنال قوی یا ضعیف بود، ما همیشه می‌توانستیم تماس‌ها را در اولین تلاش وصل کنیم و در طول آزمایش هیچ افتی را تجربه نکردیم.

این تلفن از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند که آخرین استاندارد موجود برای دستگاه های مصرف کننده است. زمانی که S23 Ultra را در برابر رقبا آزمایش کردیم متوجه تفاوت سرعت شدیم. گوشی را حدود یک فوت از روتر Verizon Fios با سرویس 940 مگابیت بر ثانیه گرفتم و اوج سرعت دانلود 609 مگابیت در ثانیه را دیدم که به طور قابل توجهی سریعتر از سرعت دانلود 475 مگابیت بر ثانیه پیکسل 7 پرو و ​​حداکثر سرعت دانلود 435 مگابیت بر ثانیه آیفون 14 مکس پرو است. S23 Ultra همچنین در لبه شبکه Wi-Fi از همتایان خود بهتر عمل کرد. در جایی که آیفون و پیکسل به ترتیب با سرعت 3.47 مگابیت در ثانیه و 3.62 مگابیت در ثانیه به اوج خود رسیدند، S23 Ultra سریعتر با حداکثر سرعت دانلود 6.35 مگابیت در ثانیه بود. از نظر عملکرد دنیای واقعی، این گوشی در اکثر موارد برنامه ها و بازی های بزرگتر از 1 گیگابایت را در کمتر از یک دقیقه دانلود می کند. این تلفن حتی در شبکه های Wi-Fi پر ازدحام در وبگردی مشکلی نداشت.

بلوتوث از بریدگی تا نسخه 5.3 پشتیبانی می کند. این جدیدترین مشخصات برای تلفن‌ها است و این امکان را فراهم می‌کند تا در عین مصرف انرژی کمتر، اتصالات پایدارتری را حفظ کنید. ما S23 Ultra را با چندین لوازم جانبی جفت کردیم و به مشکلی برنخوردیم. از کدک های صوتی پیشرفته از جمله AAC و AptX پشتیبانی می کند. موسیقی از طریق هدفون WH-1000XM5 سونی فوق العاده به نظر می رسید.

همانطور که انتظار می رفت S23 پیام های ماهواره ای را معرفی نمی کند. اگر زمان زیادی را خارج از شبکه می گذرانید و می خواهید یک گزینه SOSاضطراری پشتیبان تهیه کنید، ممکن است iPhone 14 Pro Max گزینه بهتری باشد. (هر چند، حداقل Galaxy S23 Ultra زمانی که در ترن هوایی هستید، به طور تصادفی با 911 تماس نمی گیرد.)

تماس در سامسونگ ultra s23

تماس های تلفنی چگونه است؟ عالی این گوشی دارای یک هدفون قوی است که صدای واضحی را منتشر می کند. می‌توانید تماس‌های صوتی HD(بسته به پشتیبانی شبکه) و همچنین تماس‌های Wi-Fi برقرار کنید. هر دو عالی هستند حتی در محیط های با صدای متوسط ​​مانند سکوهای مترو می توانستم تماس گیرندگان را بشنوم و کسانی که با آنها صحبت می کردم در درک من مشکلی نداشتند.

اگر به پخش مستقیم موسیقی به جای هدفون های بی سیم علاقه مند هستید، بلندگوی رو به پایین و گوشی برای ایجاد صدای استریو با هم کار می کنند. خروجی صدا به طور کلی خوب است و مشخصات نسبتاً گرد دارد. ما چندین آهنگ، از جمله آهنگ “Silent Shout” از The Knife را آزمایش کردیم و از میکس لذت بردیم. این تلفن جایگزین بلندگوی بلوتوث نمی شود، اما برای گوش دادن در یک اتاق متوسط ​​به تنهایی خوب عمل می کند.

باتری سامسونگ ultra s23

Galaxy S23 Ultra همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی S22 Ultra سال گذشته را دارد. علیرغم ظرفیت بدون تغییر، گوشی 2023 موفق شده از مدل 2022 دوام بیاورد، هرچند نه چندان.

در تست عمر باتری ما، که مستلزم پخش یک ویدیوی YouTube به صورت حلقه ای از طریق Wi-Fi با حداکثر روشنایی گوشی است، S23 Ultra 13ساعت و 11 دقیقه دوام آورد. این نسبت به 12 ساعت و 14 دقیقه S22 Ultra و 10 ساعت و 30 دقیقه Pixel 7 Pro نسبت به 12 ساعت و 30 دقیقه آیفون 14 پرو مکس بسیار کمتر است.

سامسونگ چگونه توانست با وجود ظرفیت باتری یکسان و صفحه نمایش روشن تر، عمر باتری بهتری داشته باشد؟ اسنپدراگون 8 نسل 2 احتمالاً در اینجا نقشی ایفا می کند، زیرا می تواند وظایف محاسباتی را با کارایی بیشتری نسبت به SoC نسل 8 S22 Ultra انجام دهد.

به بیانی حکایتی تر، S23 Ultra به راحتی یک روز کامل استفاده شدید را با مقدار زیادی شارژ باقی مانده در مخزن شخم زد. من انتظار دارم اکثر مردم با استفاده متوسط ​​1.5 روز عمر باتری را ببینند.

این گوشی سریعتر از نسخه قبلی شارژ نمی شود. این گوشی از همان نرخ شارژ سیمی 45 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی مانند S22 Ultraپشتیبانی می کند. تلفن همراه با شارژر نیز عرضه نمی شود، بنابراین باید آن را تهیه کنید. ما آن را با یک شارژر 45 وات و یک شارژر 25 واتی آزمایش کردیم و زمان شارژ را به ترتیب 71 دقیقه و 81 دقیقه مشاهده کردیم. این سریعتر از شارژ آیفون 14 پرو مکس (90 دقیقه) است، اما نه به سرعت وان پلاس 11 5G (27 دقیقه).

چالشگر پیکسل در سامسونگ ultra s23

سامسونگ به طور کلی بهترین فناوری دوربین خود را برای سری گلکسی اس رزرو می کند و S23 Ultra همه چیز را به سطح جدیدی می برد. این گوشی مجموعه‌ای از دوربین‌ها (پنج!) دارد که عکس‌هایی به خوبی – و گاهی بهتر از – اپل آیفون 14 پرو مکس و گوگل پیکسل 7 پرو می‌گیرند.

گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته دارای سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 بود. امسال سامسونگ S23 Ultra را به سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 ارتقا داد. 200 میلیون پیکسل بر روی یک تراشه 1/1.3 اینچی، هر کدام 0.6 میکرومتر بسته بندی شده اند. این گوشی با رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی خارج از جعبه عکس می گیرد و پیکسل ها را بین 16 به 1 کاهش می دهد. در صورت تمایل می توانید عکس های 50 مگاپیکسلی یا 200 مگاپیکسلی بگیرید. اینها اطلاعات بیشتری را برای جزئیات دقیق تر، اما به طور بالقوه نویز بیشتری ارائه می دهند. لنز اصلی دارای دیافراگم f/1.7 است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار لیزری بهره می برد. سامسونگ می‌گوید منطقه‌ای را که حسگر می‌تواند در حین حرکت تلفن در آن حرکت کند را بزرگ‌تر کرده است تا محدوده تثبیت‌کننده بیشتری را در اختیار داشته باشد. به عبارت دیگر، در مقایسه با S22 Ultra، زمانی که دستانتان می لرزند، باید عکس های بهتری بگیرید.

جدید ترین اسمارت واچ سامسونگ

دوربین اصلی سامسونگ ultra s23

فراتر از این دوربین اصلی، S23 Ultra همچنین دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در f/2.2، یک تله فوتو 3x 10 مگاپیکسلی با OIS در f/2.4، یک دوربین 10 مگاپیکسلی 10x با f/4.9 و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با فاز فاز است. تشخیص فوکوس خودکار در f/2.2. در حالی که سه دوربین اضافی در عقب اساساً متعلق به S22 Ultra هستند، دوربین سلفی جدید یک ارتقاء قابل توجه نسبت به دوربین 40 مگاپیکسلی مدل سال گذشته است.

سنسور جدید، همراه با اسنپدراگون 8 نسل 2، چندین حالت عکاسی مانند پیکسل تطبیقی، کادربندی خودکار، نمای کارگردان، عکس با وضوح بالا، نوردهی چندگانه، نایتوگرافی، پرتره شب سلفی و سوپر HDR را تامین می‌کند. همچنین اصول اولیه از جمله حرکت آهسته، هایپر لپس، پانوراما و غذا وجود دارد. اگر واقعاً می‌خواهید شیک باشید، می‌توانید از حالت Pro برای کنترل کامل جنبه‌هایی مانند سرعت شاتر، نوردهی و ISO، و همچنین از Expert Raw برای گرفتن عکس‌هایی با جزئیات بیشتر برای ویرایش پیشرفته در پست استفاده کنید.

عکس ها چگونه به نظر می رسند؟ برجسته. ما عکس هایی را در محیط ها و شرایط نوری مختلف گرفتیم و کافی است بگوییم که تصاویر بسیار خوب به نظر می رسند. دوربین یک پله کوچکتر از S22 Ultra است و تقریباً با iPhone 14 Pro Max و Pixel 7 Pro برابری می کند. بهترین مورد برای شما کمی به آنچه از تلفن خود می خواهید بستگی دارد. گلکسی رنگ ها را تقویت می کند اما نوردهی عالی و HDR را نشان می دهد. آیفون عکس های گرم تری می گیرد که گاهی کمی ملایم تر هستند. پیکسل رویکرد طبیعی تری به رنگ دارد، اما اغلب با نکات برجسته و جزئیات بهتر است.

بهبود مشخصات همچنین به این معنی است که S23 Ultra در ضبط ویدیو بهتر است. اگرچه بهترین گزینه برای عکاسی روزانه احتمالا هنوز 4K60است، اما این گوشی می تواند 4K60 در HDR و همچنین 8K24 و 8K30 را ثبت کند. دو مورد آخر فقط برای دوربین اصلی با زوم 1 برابر گزینه‌هایی هستند، اما تمام وضوح‌ها و نرخ فریم‌های دیگر برای هر یک از دوربین‌های دیگر در دسترس هستند.

فیلمی که من گرفتم عالی به نظر می رسید. ویدئوی 4K60 HDR واقعا بر روی صفحه نمایش S23 Ultra و یک تلویزیون با کیفیت می درخشد. ویژگی‌های OIS توسعه‌یافته گوشی مفید هستند، اگرچه در مورد تثبیت‌کننده، به خوبی حالت Action Mode آیفون ۱۴ نیستند. با این حال، S23 Ultraیکی از بهترین ها در فیلم برداری در چشم انداز اندروید است.

اندروید در بهترین حالت خود

گلکسی اس 23 اولترا با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ عرضه می شود. اندروید 13 یک لایه پایه خوب برای S23 Ultra است. سامسونگ نرم افزار خود را در بالای صفحه قرار داده است، به این معنی که اندروید 13 در S23 Ultra شبیه اندروید 13 در پیکسل 7 پرو گوگل نیست.

در اینجا چیز جدیدی برای S23 Ultra وجود ندارد، به جز تغییرات جزئی در گزینه های سفارشی سازی گوشی. به عنوان مثال، یک سیستم ویجت جدید برای صفحه اصلی و همچنین یک گزینه جدید صفحه قفل ویدیو وجود دارد. تعداد انگشت شماری حالت و روال جدید وجود دارد که می توانید بسته به جایی که هستید یا ساعتی از روز آنها را تغییر دهید. برای مثال، اگر نیاز به تمرکز روی کار دارید، این کار مفید است. سامسونگ همچنین قابلیت Bixby Text Call را بازنگری کرده و تولید پاسخ‌های متنی به صوتی برای تماس‌های تلفنی دریافتی را آسان‌تر کرده است. در آخر، سامسونگ پیچ‌ها را در اطراف مجموعه امنیتی Knox خود سفت کرد، که بیشتر از همیشه برای سازمان‌ها سازگار است.

شکی نیست که نرم افزار سامسونگ قدرتمند است، اگرچه می تواند بسیار زیاد باشد. ممکن است عملکرد ساده‌تر نسخه‌های اندروید گوگل یا موتورولا را ترجیح دهید، اما نمی‌توانید مجموعه وسیعی از ویژگی‌های موجود در S23 Ultra و One UI 5 را انکار کنید.

با این حال، آنچه بیش از همه بر صاحبان S23 Ultra تأثیر می گذارد، تعهد سامسونگ به به روز رسانی سیستم و امنیتی است. این شرکت قول ارتقای چهار سیستم عامل (به اندروید 17) و همچنین پنج سال به روز رسانی امنیتی را داده است. این بهتر از قول گوگل به گوشی‌های پیکسل است که تنها سه ارتقاء سیستم عامل دارند.

در نهایت، سامسونگ اطمینان داد که هر سه گوشی جدید گلکسی خود با آخرین لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک خود یکپارچه هستند. طیف وسیعی از ویژگی‌ها به تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ اجازه می‌دهد تا برای مواردی مانند کپی و چسباندن متن، همگام‌سازی تاریخچه مرورگر وب و گذرواژه‌ها، اتصال یکپارچه از طریق هات اسپات تلفن همراه و ارسال پیام‌های متنی از لپ‌تاپ با یکدیگر صحبت کنند.

سخن پایانی

اگر بهترین ها را می خواهید، سامسونگ ultra s23 یک انتخاب عالی است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش فوق العاده، برخی از سریع ترین عملکردی است که دیده ایم، باتری با دوام طولانی، نرم افزار قدرتمند با یکپارچه سازی قلم S Pen و مجموعه ای از دوربین های درجه یک. با این حال، این یک تلفن غول پیکر است و ممکن است برای کاربرانی که دستان کوچکتری دارند (یا جیب) مناسب نباشد. علاوه بر این، با قیمت اولیه 1199.99 دلار، ممکن است از نظر مالی نیز دور از دسترس باشد. Pixel 7 Pro 300 دلار برای شما صرفه جویی می کند (اگرچه قلم S را از دست می دهید)، در حالی که iPhone 14 Pro Max فقط 100 دلار برای شما صرفه جویی می کند (و باید iOS را انتخاب کنید). در همین حال، گلکسی S23 و S23+ بسیاری از ویژگی‌های مشابه Ultra را در بدنه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر ارائه می‌کنند. اما اگر واقعاً همه چیز را می خواهید، Galaxy S23 Ultra برنده جایزه انتخاب ویرایشگران ما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهار =