مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

مک بوک ایرهای جدید

مک بوک ایر چیست

مک بوک ایرهای جدید همان لپ تاپ ها هستند که بسیار از لحاظ طراحی ظریف‌ تر  و باریکتر از لپ تاپ طراحی شده است.  مک بوک ایر های جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی که توسط شرکت اپل طراحی و تولید شده اند بسیار کاربردی تر از لپ تاپ می باشد زیرا دارای ویژگی‌های ساختاری بسیار پیشرفته تری هستند.

ویژگی های مک بوک ایر ها ۱۳و۱۵اینچی

سازنده اپل، دارای حافظه ۱۶ مگابایت،  پردازنده دارای رم ۸ گیگابایتی،  هارد ۵۰۰ گیگابایت، باتری این مک بوک ایر ها تا ۱۸الی ۲۰ساعت دارای قابلیت پخش فیلم می باشند.

تفاوت و شباهت های مک بوک ایر های جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی

 تراشه از لحاظ عمر باتری در مدل مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای باتری بزرگتری نسبت به ۱۳ اینچی میباشد پس در نتیجه می‌توان گفت که وقتی یک بار باتری مک بوک ایر ۱۳اینچی را شارژ می کنیم می تواند تا ۱۸ساعت کارایی داشته باشد ولی همین مورد برای مک بوک ایر ۱۵اینچی تا ۲۰ساعت صدق می کند. از لحاظ وای فای مک بوک ایر ۱۳اینچی دارای وای فای ۶است در حالی که ۱۵اینچی وای فای ۶Eدارد. و از لحاظ بلوتوث هر دو دارای بلوتوث ۵۱۳ هستند.

 ویژگی ساختاری مک بوک ایر‌های ۱۳و۱۵اینچی

همانطور که قبلاً گفتیم این مک بوک ایرها بسیار ظریف طراحی شده‌اند پس ظرافت یکی از ویژگی های آنها می باشد علاوه بر آن دارای زیبایی ظاهری بسیار بالایی هستند و کسانی که تمایل دارند با یک لپ تاپ شیک کار کنند مک بوک ایرها گزینه مناسبی هستند و همچنین سبک بودن و راحتی در حمل کردن آن‌ها می‌تواند بر ویژگی های خوب ظاهریشان بیفزاید. جنس این مک بوک ایرها از آلومنیوم می باشد که همین عامل هم تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری مک بوک ایر ها دارد.

مک بوک ایرهای جدید

صفحه نمایش مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

صفحه نمایش این مک بوک ایرها تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و رضایت بخشی برای شما به نمایش می گذارند. این صفحه نمایش‌ها طوری طراحی شده‌اند که می توانند به صورت خودکار درخشندگی تصاویر صفحه را بسته به نور محیط تنظیم کنند.

معرفی گوشی نوکیا C32 و C22

سیستم عامل مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

سیستم عامل این مک بوک ایرها مکنتاش است که یک سیستم عامل بسیار قدرت‌ مند می باشد.

کارایی مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

این مک بوک ایرها بسیار قدرت مند طراحی شده‌اند به طوری که شما می توانید از آن‌ها برای استفاده از برنامه های مهندسی، برنامه نویسی استفاده کنید و هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید. گیمرها تا قبل از ورود این مک بوک ایرهای جدید به بازار توانایی مک بوک ایرها را در بازی های کامپیوتری بسیار ضعیف می دیدند اما با وجود این محصولات جدید نظرشان کاملا عوض شد.

مزایای مک بوک ایرهای ۱۳و۱۵اینچی

  • حمل و جا‌به جایی آسان: مک بوک ایرها به خاطر ظرافتی که در ساختشان وجود دارد بسیار سبک هستند و به راحتی قابل جابه‌جایی می باشند.
  • قابلیت‌های خاص سخت افزاری: این مک بوک ایرها دارای حافظه بسیار زیاد و پردازنده‌های قوی می باشند.
  • حافظه داخلی بالا و ثابت: این مک بوک ایرها دارای حافظه های بالای ۱۲۸هستند و برای ذخیره کردن انواع اطلاعات و برنامه ها برای کاربران فضا دارند.
  • امنیت بالا در برابر ویروس و بدافزار: این مک بوک ایرها در برابر ویروس ها و سایر برنامه‌هایی که می‌توانند به سیستم شما آسیب بزنند مقاوم هستند.
  • امکان نصب و دریافت اپلیکیشن‌های کاربردی
  • عمر بالای باطری و زمان شارژ دهی زیاد

معایب مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

  • محدودیت در نصب برنامه و نرم افزارهای مختلف
  • قیمت نسبتا بالا
  • عدم امکان ارتقاء حافظه داخلی

مک بوک ایرهای جدید

دلایل داغ شدن مک بوک ایرهای ۱۳و۱۵اینچی و راه حل آن

  • برنامه‌هایی که بیشترین استفاده از CPU را دارند پیدا کنید و آن‌ها را حذف کنید حتی اگر به این برنامه‌ها احتیاج دارید برایشان برنامه‌‌ایی جایگزین نصب کنید.
  • اگر از کاورهای ضخیم برای روکش مک بور ایراستفاده می کنید موقع کار آن‌ها را بردارید به طور کامل تا دمای دستگاه شما افزایش پیدا نکند.
  • استفاده از دکمه کنترل کننده مدیریت سیستم به شما این امکان را می دهد که بتوانید خودتان کنترل دمای سیستمتان را به دست بگیرید.
  • در مک بوک ایرها دریچه‌هایی نصب شده است که هوای گرم داخل سیستم را به بیرون هدایت می کند شما برای جلوگیری از داغ شدن سیستمتان باید این دریچه ها را از هرگونه آلودگی تمیز نگه دارید.
  • اطلاعات اضافه‌ای را که روی سیستم ذخیره کرده‌اید و از آن‌ها استفاده نمی کنید را حذف کنید این کار هم حافظه بیشتری برای شما ایجاد می کند و هم این که از داغ شدن سیستم جلوگیری می کند.
  • مک بوک ایر را هر چند وقت یکبار به روز رسانی کنید
  • وقتی پنجره‌های غیر ضروری را در مرورگر باز کنید فن مک بوک ایر برای این که بتواند سیستم را خنک کند روشن می شود و چون پنجره‌های زیادی باز هستند سرعت فن افزایش می یابد و همین خودش یک علت برای داغ شدن مک بوک ایر می گردد.
  • بررسی کردن فن مک بوک ایر ها
خرید گوشی لوکس

چگونه سرعت عمل مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی خود را بالا ببریم:

  • نرم افزار مک بوک ایر خود را به روز رسانی کنید
  • از قابلیت بهینه سازی استفاده کنید
  • برای شناسایی بدافزارها یه اسکن انجام دهید
  • نرم افزارهایی را که استفاده نمی کنید لغو نصب کنید

آیا می توانیم مک بوک ایرهای جدید۱۳و۱۵اینچی خود را به پروژکتور وصل کنیم؟

بله فقط باید پورت های پروژکتور و مک بور ایر شما با هم مطابقت داشته باشند اگر هم این چنین نبود می توانید از یک آداپتور یا کابل ویدیویی استفاده کنید.

بهترین زمان برای شارژ کردن مک بوک ایرجدید۱۳و۱۵اینچی:

بهترین موقع زمانی برای این که شما مک بوک ایر خود را شارژ کنید موقعی است که شارژ سیستم شما به ۳۰یا ۴۰درصد رسیده است. اگر شما وقتی مک بوک ایر خود را شارژ می کنید که این عدد به زیر ۳۰یا ۴۰درصد رسیده باشد باتری سیستم شما دچار مشکل خواهد شد.

آیا مک بوک ایر و مک بوک پرو با هم یکی هستند؟

مک بوک ایر و پرو اگر چه که شباهت های زیادی به هم دارند مثلاً هر دو فقط در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در بازار وجود دارند، دارای شباهت ظاهری زیادی به هم هستند، هردو دارای تراشهM1بوده ولی تفاوت‌هایی هم با هم دارند که در زیر به آن‌ها می پردازیم

  • از لحاظ وزنی مک بوک ایر ها بسیاری سبک تر از پرو هستند
  • از نظر تعداد پورت‌ها مک بوک ایر ها دارای پورت‌های کمتری نسبت به پروها هستند.
  • از نظر قابلیت حمل کردن مک بوک ایرها چون سبک‌تر هستند قابلیت حمل راحت تری هم نسبت به مک بوک پرو دارد.
  • از لحاظ نگه داری شارژ تقریبا هر دو مک بوک در سطح یکسانی عمل می کنند.

مک بوک ایرهای جدید

نکاتی که باید قبل از خرید مک بوک ایرهای جدید۱۳و۱۵اینچی به آن‌ها دقت کرد

  1. وقتی شما قصد خریدن یک مک بوک ایر را دارید باید شماره سریال آن را بردارید تا ببینید که سیستمی که می خرید اصل است یا نه
  2. ظرفیت حافظه داخلی سیستم شما بستگی به نوع استفاده‌ای که دارید باید سیستم با حافظه بیشتر یا کمتر انتخاب کنید که البته این مورد روی قیمت مک بوک ایر شما نیز تاثیر گذار می باشد.
  3. انتخاب رم هرچه سیستم شما دارای حافظه رم بیشتری باشد تعداد برنامه‌هایی که میتوانید باز کنید و سرعت اجرای آن برنامه‌ها برای شما بیشتر می شود. واین مورد هم میتواند روی قیمت مک بوک ایر شما تاثیر گذار باشد
  4. دقت در سایز مک بوک ایری که می خرید مثلاً باید برای خودتان مشخص کنید که از این سیستم در کجا میخواهید استفاده کنید اگر محیط استفاده شما در خانه می باشد می توانید مدل ۱۵اینچی را انتخاب کنید ولی اگر شما مک بوک ایر خود را به سر کار یا محیط آموزشی میبرید بهتر از از مدل ۱۳اینچی که کوچک تر است و قابلیت حمل راحت تری را دارد استفاده کنید.
  5. توجه نکردن روی یک ویژگی خاص هنگام خرید
  6. هنگام خرید به پورت‌ها هم توجه کنید که سیستمی که می خرید چند پورت دارد و در کجا قرار گرفته‌اند
  7. اگر شغل شما برنامه نویسی یا تدوین فیلم است و می خواهید برای انجام دادن این کار مک بوک ایر خریداری کنید دقت داشته باشید که سیستم شما قابلیت پشتیبان گیری نمایشگرهای خارجی را داشته باشد.
  8. موقع خرید فقط به الان و کاری که میخواهید انجام دهید توجه نکنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هرچند وقت یکبار توانایی عوض کردن سیستم خود را دارید و بر اساس آن مک بوک ایری را انتخاب کنید که بتواند تا آن موقع به شما کارایی دهد.
  9. براساس نظر دیگران خرید نکنید هرچه که مورد نیاز شماست و برایتان کاربرد دارد بخرید.
ورتو کانستلیشن

قیمت مک بوک ایرهای جدید۱۳و۱۵اینچی

این مک بوک ایرها بر اساس ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. شما هنگام خرید مک بوک ایرها باید بدانید که برای چه کاربردهایی قرار است آن را تهیه کنید که بتوانید براساس آن هزینه صرف کنید.

آیا بین خریدن لپ تاپ و مک بوک ایر های جدید ۱۳و۱۵اینچی شک دارید؟

برای راهنمایی شما باید بگوییم که اگر میخواهید سیستم را زیاد جا‌به‌جا‌ کنید بهتر است از مک بوک ایرها استفاده کنید ولی ویندوز مک بوک ایر ها مکنتاش می باشد و قابلیت اتصال به همه سیستم را ندارند ولی لپ تاپ ها دارای ویندوز اندروید هستند و شما هنگام کار کردن با آن‌ها این مشکل را ندارید.

سخن پایانی

در پایان با توجه با تمام نکات که گفته شد میتوان به این نتیجه برسیم که مک بوک ایر ها بسیار قدرت مند می باشند که می توانند نیاز بسیاری از کاربران خودشان را حل کنند و هم این که شما با خرید یک مک بوک ایر میتوانید به طور یک جا یک سیستم شیک و زیبا از لحاظ ظاهری، قدرت مند و کاربردی از لحاظ سیستمی و بسیار سبک از لحاظ جابه جایی داشته باشید یعنی یک خرید همه چیز تمام و کامل داشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =