آیفون نسل چهارم SE پنل های اولد BOE را تولید خواهد کرد

آیفون نسل چهارم SE

هنگامی که آیفون در سال ۲۰۰۷وارد بازار شد ،سیستم عامل آن در سری اول، سیستم عامل آیفون نام داشت. در سال ۲۰۱۰ هم آیفون ، اپل آی پد را به عموم معرفی کرد و اپل آی پد هم جزیی از سیستم عامل ای پاد تاچ و آیفون شد. وقتی که نسل چهارم سیستم عامل موبایل اپل در بازار عرضه شد، در همان سال اپل تصمیم به تغییر نام آن کرد، که نام آن را ios گذاشتند. دلیل اصلی تغییر نام آن ، تعداد سیستم عامل محصولات اپل که به شدت افزایش یافته بود، می‌توان دلیل تغییر نام آن حساب کرد.در آن زمان با عرضه کردن ios13  ، در سال ۲۰۱۹، شرکت اپل تصمیم گرفت نام این سیستم عامل را از آی پد به ipados تغییر بدهد تا مسیر ‌‌ios   از آن جدا و مستقل شود. بی شک سیستم عامل آی پد های اپل شباهت زیادی بین ‌ipados  و ios دارد.

شرکت اپل توسط آقایان استیوجابز، استیو وزنیاک و رونالد وین در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد، که به همین علت شرکت اپل، شرکت چند ملیتی آمریکایی می‌باشد. شرکت اپل، محصولاتی را از قبیل نرم افزارهای رایانه ای، ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی، ساخت انواع تلفن های همراه و آی پد و… تولید کرده است و امروزه در حال  فعالیت هستند. همان طور که می‌دانید شرکت اپل یکی از مطرح ترین و پر طرفدارترین شرکت های فعال در ساخت و تولید وسایل و تجهیزات ارتباطی، ساخت انواع گوشی های تلفن همراه و … می باشد.

دوربین ایفون 15 پرومکس و ایفون 14 پرومکس

iosچیست؟

نامی که اپل برای سیستم عامل اختصاصی گوشی های آیفون انتخاب کرده به نام زیر است:ios برگرفته از کلمه iphone Operating System  است.فقط مدل های آیفون از سیستم عامل ios  استفاده می‌کنند. تنها رقیب آیفون و قویترین رقیب آیفون اندروید است که  از طریق گوگل به وجود آمده که به عنوان منابع باز دربین توسعه دهنده‌ها استفاده می‌شود. اندروید و اپل هر دو طرفدارن بسیاری  دارند.

مزیت ios  چیست؟

Ios   بین سایر دستگاه های اپل سازگاری زیادی را به وجود آورده است.  مزیتی که شرکت اپل دارد این است که برای مدت زیادی  از محصولات خود پشتیبانی نرم افزاری می‌کند؛ به طور حتم می‌توان گفت نسخه های جدید ios   برای آیفون های قدیمی تر هم منتشر می‌شود.

آیفون نسل چهارم SE

تفاوت ios و اندروید

همانطور که در مقاله بالا گفتیم اپل از محصولات خود پشتیبانی می‌کند، یعنی نرم افزاری آیفون قدیمی را با نسخه های جدیدios   آپدیت می‌کند. در گوشی های اندروید کمتر پیش می‌آید که از محصولات خود پشتیبانی کنند و بعد از سه سال خبری از آپدیت گوشی های اندرویدی  نمی‌شود‌ و حتی به فراموشی سپرده می‌شوند.  سلیقه افراد  باهم متفاوت اند، همینطور که در اپل یک عده طرفدار ios  هستند وبراین باور‌اند که تنظیمات حریم خصوصی اپل از اندروید بالا تر است. اما طرفداران اندروید گزینه های سفارشی سازی ارائه شده را بیشتر از اپل ترجیح می‌دهند.

iOS جدید چه زمانی منتشر می‌شود؟

اپل طبق عادتی که دارد برای ارائه و عرضه کردن سیستم عامل جدید خود، ماه ژوئن را طی رویداد WWDC معرفی می‌کند.اپل در ابتدا نسخه معرفی شده را برای توسعه دهندگان می‌فرستد و بعداز اینکه  اپلیکیشن های آنها با برنامه  معرفی شده وفق داده شد، بر این اساس، اپل طبق آن نسخه نهایی را به همراه جدیدترین نسل آیفون به بازار عرضه می‌کند.

شکست های شرکت اپل

وقتی که ios به روزرسانی شد و منتشر شد، کسانی که دستگاه سازگار با نسل جدید با سیستم عامل اپل را دارند به صورت رایگان می‌توانند، سیستم عامل جدید  را دریافت کنند. در اپل به دلیل اینکه در آپدیدت های سیستم عامل یک نقطه اعشار اضافه می‌شود، به این دسته از آپدیت ها نسخه های نقطه ای می‌گویند. دلیل اصلی این آپدیت ها، ویرایش های جزئی اپل است که برای ios  منتشر می‌کند. در کل می‌توان به ios 15.3 نسخه جدید آپدیت شده اشاره کرد، که  باعث برطرف شدن باگ ها، نقص های امنیتی و حتی اضافه کردن قابلیت های جدید اپل می‌باشد.

آیفون نسل چهارم SE

نحوه آپدیت کردن آیفون به آخرین نسخه ios

آیفون از شما می‌خواهد وقتی به روز رسانی جدید برای دستگاه شما منتشر شد ، سیستم عامل گوشی خود را با آخرین نسخه آپدیت کنید. برای اینکه به حفظ امنیت آیفونتان برسید حتما آخرین بروز رسانی را به موقع نصب کنید، بی شک اگر اهمیت ندهید و دستگاه خود را به روز رسانی نکنید دستگاه شما  در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر خواهند شد.

نسل چهارم آیفون SE

نسل چهارم آیفون توسط نشریه The Elec گزارش شده است. متن این گزارش این است که نسل چهارم SE از پنل های اولد شرکت BOE بهره خواهد برد. این گزارش توسط مینگ چی کو و راس یانگ تایید شده است. بر طبق گزارش نشریه The Elec، شریک چینی اپل در تولید پنل‌های اولد، شرکت BOE نمایشگرهای اولد نسل چهارم آیفون SE را که انتظار می‌ رود سال آینده میلادی عرضه شود، تولید خواهد کرد.

گرانترین اسمارت واچ دنیا ۲۰۲۴

طبق گزارشات امروز، به دلیل مشکلات تولید، شرکت BOE  حجم اولیه پنل های اولد که برای سری آیفون ۱۵درنظر گرفته بود از دست داده و شرکت های سامسونگ و ال جی اکثر سفارشات را به عهده گرفتند. تولید کننده نمایشگر چینی به دلیل جبران خسارت قبل خود، درصدد تولید پنل های اولد برای آیفون SE  نسل بعدی می‌باشد و تولید این مدل گوشی آیفون نسل چهارم را حدودا ۲۰میلیون عدد رقم زده است.

طبق سخن میگ چی کو تحلیلگر معتبر محصولات اپل، اپل نسل چهارم آیفون SE را آغاز کرده که شکل ظاهری آن، با صفحه نمایش ۶٫۱اینچی اولد و تراشه G5  طراحی شده است.  طبق گفته میگ چی کو، آیفون SE جدید شباهت بسیاری به آیفون ۱۴دارد که کاملا استاندارد و صفحه نمایش ۶٫۱اینچی اولد با حاشیه های نازک است اما آیفون SEجدید از صفحه نمایش  ۴٫۷ و حاشیه زخیم تر تولید شده است. و در ادامه میگ ، تحلیلگر معروف صفحه نمایش گفته  راس یانگ هم نشان داده که نسل چهارم آیفون SE از پنل اولد شرکت BOE  استفاده می‌کند و گزارش امروز این موضوع را تایید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =