دوربین ایفون 15 پرومکس و ایفون 14 پرومکس

آیفون 15 پرو مکس بهترین دوربین آیفون را دارد. حداقل، این همان چیزی است که اپل آن را در جریان رویداد راه اندازی به صدا درآورد، پس آیا درست است؟ برای ادعای درست این عنوان، نیازی به شکست دادن Samsung Galaxy S23 Ultra یا هر گوشی اندرویدی دیگری نیست. باید آیفون 14 پرو را شکست دهد. زیرا تا همین اواخر، بهترین دوربین آیفون را داشت.در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مقایسه دوربین ایفون 15  پرومکس و ایفون 14 پرومکس آشنا کنیم.

چه چیزی دوربین آیفون 15 پرو مکس را خاص می کند؟

مقایسه دوربین ایفون 15  پرومکس و ایفون 14

مدل های 15 پرو دارای دوربین های اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین های 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و دوربین های تله فوتو 12 مگاپیکسلی هستند. هر دو دارای اندازه تصویر پیش‌فرض 24 مگاپیکسلی به‌علاوه یک ویژگی جدید Smart HDR هستند. موتور فوتونیک برای اضافه کردن جزئیات باز می گردد، به علاوه اکنون در حالت شب نیز کار می کند. آیفون 15 پرو مکس را انتخاب کنید، زوم تله فوتو 120 میلی‌متری یا 5 برابری و یک سیستم لرزش‌گیر اپتیکال جدید که مخصوص آن ساخته شده است، دریافت می‌کنید و دوربین اصلی می‌تواند از 1 برابر به 1.2 برابر و همچنین زوم 1.5 برابری تغییر کند. به علاوه، چیپست جدید A17 Pro اپل در پشت صحنه کار می کند.

آیفون 14 پرومکس همچنین دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است، اما اندازه تصویر پیش فرض کمتر و 12 مگاپیکسل است. این بدان معناست که پیکسل‌های کمتری در عکس‌های شما نمایش داده می‌شود، با تصاویر استاندارد آیفون 15 پرو مکس با وضوح 5712 در 4284 پیکسل، در مقایسه با پیکسل‌های 4032 در 3024 در آیفون 14 پرو. دوربین های عریض و تله فوتو 12 مگاپیکسلی هستند. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای حداکثر زوم تله فوتو 3 برابر و آخرین نسل از فناوری Smart HDR اپل بودند.

برخی تغییرات برای ویدیو وجود دارد – مانند مدل‌های iPhone 15 Pro که می‌توانند ویدیوی ProRes را با کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه ضبط کنند و همچنین در فرمت LOG – اما ما ویدیو را در اینجا آزمایش نکرده‌ایم. دوربین های سلفی TrueDepth همگی 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.9 دارند. مدل های آیفون 14 پرو هر دو از پردازنده A16 Bionic استفاده می کنند که اکنون در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس یافت می شود. روی کاغذی مانند این، چیز زیادی برای انتخاب بین آنها وجود ندارد، اما همانطور که در برخی از نمونه ها خواهید دید، تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

رنگ‌ها در عکس آیفون 15 پرو مکس قوی‌تر و زنده‌تر هستند، اما همچنین صاف‌تر و نویز کمتری دارند. به خصوص خودروی مشکی را ببینید و ببینید که چگونه صدای کمتری در شیشه جلو و چرخ‌های طلایی وجود دارد. شن روی زمین با شدت کمتری مشخص می شود و سطوح کنتراست به طور کلی مطلوب تر است، به خصوص وقتی به پس زمینه نگاه می کنید. این یک مثال عالی از بهبودهایی است که در اکثر عکس‌های «عادی» که می‌گیرید مشاهده خواهید کرد.

بهترین مدل ایرپاد کدام است؟

بیشتر این تغییرات را می‌توانید در جایی ببینم که دوربین آیفون 15 پرو مکس تصاویر واضح‌تر و با نویز کمتری نسبت به آیفون 14 پرو می‌گیرد. همچنین می‌توانید لبه‌های ناهموار کمتری را در امتداد خطوط مستقیم مشاهده کنید – خطوط بسته روی کاپوت سبز رنگ پورشه کیمن و روی سقف ساختمان – را در عکس آیفون 15 پرو مکس ببینید، اما همچنین نحوه برخورد آن با تعادل رنگ سفید را نیز مشاهده کنید. با 14 پرو متفاوت است، با سختی کمتر.

تشخیص تفاوت ها در عکس های کلی تر می تواند بسیار دشوار باشد و این صحنه حومه شهر باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. درخت‌های افق در عکس آیفون 15 پرو مکس واضح‌تر و مشخص‌تر هستند (به کمک پیکسل‌های اضافی)، و چمن‌های بلند بافت نرم‌تری دارند و نویز کمتری دارند. وقتی این دو را برای لحظه ای مطالعه می کنید، عکس آیفون 15 پرو مکس صحنه طبیعی و دلپذیرتری نسبت به آیفون 14 پرو ایجاد می کند.

آیفون 15 پرو مکس به اندازه آیفون 14 پرو دیوانه کننده نیست و در این شرایط عکس واقعی تری ایجاد می کند. قهوه و مافین موضوع هستند و چنین عمق میدان سنگینی لازم نیست. کنتراست و نوردهی در عکس آیفون 15 پرو مکس نیز ارجحیت دارد.

آخرین عکس ما عکس مهمی است، زیرا پیشرفت های انجام شده در ویژگی Smart HDR را نشان می دهد. فقط از میان شکاف درختان به آسمان نگاه کنید. خب، نمی‌توانید در عکس آیفون 14 پرو حضور داشته باشید، زیرا در عکس‌های آیفون 14 پرو مکس بیش از حد نوردهی شده است، اما ابر و آسمان آبی در عکس آیفون 15 پرو مکس اوج می‌گیرد. در کل تصویر که جزئیات متعادل تر و رنگ های دلپذیری دارد، تفاوت ایجاد می کند.

مقایسه دوربین ایفون 15 پرومکس با ایفون 14 پرومکس در دوربین با زاویه دید عریض

مقایسه دوربین ایفون 15  پرومکس و ایفون 14

دوربین زاویه باز نیز در آیفون 15 پرو مکس بهبود یافته است، اما نه به اندازه دوربین اصلی. در اولین عکس کلیسا، می‌توانید ببینید که چگونه رنگ‌ها در مقایسه با عکس آیفون 14 پرو، بیشتر می‌چرخند، اما نه به سطح غیرواقعی. اعوجاج لبه‌ها کمتر است و هنگام بزرگ‌نمایی، جزئیات بیشتری در سنگ‌کاری وجود دارد. عکس آیفون 14 پرو وحشتناک نیست، اما وقتی آن را در کنار عکس آیفون 15 پرو مکس قرار دهید، کاستی‌های آن مشخص می‌شود.

آیپد یا تب سامسونگ

این دو عکس غروب آفتاب هر دو جذاب هستند، اما Smart HDR در عکس آیفون 15 پرو مکس موثرتر عمل کرده است و از دمیدن آن و حفظ بیشتر رنگ های طلایی خودداری می کند. درمان آب کاملاً متفاوت است، با بازتاب کمتر و بافت بیشتر نسبت به iPhone 15 Pro Max اما جزئیات و عمق بیشتری نسبت به iPhone 14 Pro. سطوح جزئیات و نویز مشابه هستند. این کاملاً یک پیشرفت نیست، اما من فکر می‌کنم احساسات بیشتری در عکس 15 پرو وجود دارد و نسبت به عکس آیفون 14 پرو بالینی کمتری دارد.

در یک روز ابری، هر دو دوربین عملکرد مشابهی داشتند و نویز در عکس آیفون 15 پرو مکس به همان اندازه که در عکس آیفون 14 پرو وجود دارد، وجود دارد. تفاوت بزرگ در اعوجاج لبه ها است، به طوری که عکس 15 Pro Max در گوشه های سمت چپ تصویر کمی واقعی تر از 14 Pro است. آسمان بهتر در معرض دید قرار گرفته است، در حالی که آیفون 14 پرو دارای رنگ‌های عجیب و غریب در بالا سمت چپ است.

مقایسه دوربین ایفون 15 پرومکس با ایفون 14 زوم 5 برابر

مقایسه دوربین ایفون 15  پرومکس و ایفون 14

زوم اپتیکال 5 برابری چطور؟ به هر حال، این تفاوت بزرگ بین آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو است. خوب است، اما بی نهایت بهتر از زوم دیجیتال 5 برابری آیفون 14 پرو نیست. من می دانم که بحث برانگیز است، اما به این دو نمونه نگاه کنید. اولین عکس، نوعی ثبت شانسی است که در آن زوم 5 برابری ضروری است، و در حالی که عکس آیفون 15 پرو مکس آشکارا واضح تر و دقیق تر است، زوم دیجیتال آیفون 14 پرو اصلا وحشتناک نیست.

عکس دوم شاهین معلق مشابه است و برای برجسته کردن تفاوت ها، تصویر اینجا از تصویر اصلی برش داده شده است. پرها، رنگ‌ها و ویژگی‌های پرنده در عکس آیفون 15 پرو مکس بیشتر مشخص شده‌اند، اما احتمالاً عکس آیفون 14 پرو آن‌طور که انتظار دارید بد نیست. با توجه به اینکه این عکس از عکسی که باید به سرعت گرفته می شد و دوربین بالای سرم قرار گرفته بود برش خورده است، هر دو کار شایسته ای انجام می دهند.

زوم 5 برابری یک مزیت بزرگ است و به وضوح بهتر از هر زوم دیجیتالی است، بنابراین آیفون 15 پرو مکس باید در اینجا برنده شود. با این حال، من تقریباً مطمئن هستم که بیش از چند نفر با زوم اپتیکال 3 برابری آیفون 15 پرو خوب خواهند بود و در صورت نیاز به زوم دیجیتال 5 برابر از نتایج راضی خواهند بود. اگر آیفون 14 پرو دارید، عملکرد آن ممکن است به این معنی باشد که برای ارتقا عجله نکنید، مگر اینکه قصد داشته باشید همیشه از 5x استفاده کنید.

مقایسه دوربین ایفون 15 پرومکس با ایفون 14 حالت شب

یک تغییر بزرگ بین این دو گوشی هنگام عکس گرفتن در نور کم وجود دارد. آیفون 15 پرو مکس نسبت به آیفون 14 پرو عکس های پر سر و صدای کمتری می گیرد، چیزی که از دوربین اصلی و زاویه باز نیز دیده ایم. در عکس ماشین سفید رنگ، جایی که سر و صدای کمتری در آسمان وجود دارد، بلافاصله مشخص است. اما پس‌زمینه متفاوت است، زیرا در برخی قسمت‌ها در عکس آیفون 14 پرو واضح‌تر است.

آیا شارژر فندکی  برای باتری گوشی یا ماشین ضرر دارد؟

اگرچه همیشه به نفع آیفون 15 پرو مکس کار نمی کند. علامت روی میخانه در عکس آیفون 14 پرو بهتر نمایان است و رنگ واقعی تری دارد، اما در عکس 15 پرو مکس چمن بهتر مشخص شده است. سطح نویز نیز بالاتر است و بهبود لبه‌های جدیدتر آیفون کمتر است. این روند در طول تست کم نور من با مثبت و منفی هر دو ادامه یافت و انتخاب برنده را سخت کرد.

مقایسه دوربین ایفون 15 پرومکس با ایفون 14 حالت پرتره

مقایسه دوربین ایفون 15  پرومکس و ایفون 14

عکس گرفتن از افراد با دوربین عقب با استفاده از حالت پرتره نتیجه مشابه عکس های حالت شب را نشان می دهد. آیفون 15 پرو مکس نسبت به آیفون 14 پرو پیشرفت چشمگیری نداشته و در عوض رنگ های عمیق تر و نوردهی کمی بهتر را نشان می دهد، اما دقت رنگ و تشخیص لبه ها اساساً یکسان است. در برخی شرایط، من عکس های پرتره آیفون 14 پرو را ترجیح می دهم.

مقایسه دوربین ایفون 15 پرومکس با ایفون 14 کدام دوربین آیفون بهترین است؟

Apple iPhone 15 Pro Max و iPhone 14 Pro از پشت دیده می شوند.

Apple iPhone 14 Pro (سمت چپ) و iPhone 15 Pro Max Andy Boxall / Digital Trends

بعد از این همه نتیجه گیری چیست؟ آیفون 15 پرو مکس در سه بخش برنده شده است، در حالی که دو دسته باقی مانده به تساوی کشیده شده است و آخرین آیفون 15 پرو مکس را به بهترین دوربین اپل تبدیل کرده است. هنگامی که عکس‌ها به این شکل با یکدیگر مقایسه می‌شوند، پیشرفت‌ها به راحتی قابل تشخیص هستند – از مزایای فواصل کانونی متعدد و حالت‌های زوم گرفته تا Smart HDR بسیار بهبود یافته – که تضمین می‌کند که یک ارتقای واقعی از iPhone 14 Pro است.

با این حال، این دو دوربین در برخی شرایط کاملاً یکسان هستند، اگرچه، در بیشتر موارد، من هیچ یک از عکس‌های آیفون 14 پرو را خارج از برخی عکس‌های پرتره ترجیح نداده‌ام. این می گوید که چگونه تغییرات کوچک به یک تجربه عکاسی بسیار بیشتر و بهتر در آخرین آیفون اضافه شده است.

همانطور که گفته شد، آیفون 14 پرو همچنان دارای یک دوربین عالی است و در دستان درست می تواند عکس های شگفت انگیزی بگیرد. اگر می خواهید یک آیفون جدید انتخاب کنید، آیفون 15 پرو یا آیفون 15 پرو مکس کاملاً عکاس مشتاق را راضی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =