آیفون با سوکت usb-c چه ویژگی دارد؟

اپل خط تولید آیفون 15 جدید خود را در نمایشگاه سالانه خود در سپتامبر سه شنبه معرفی کرد. در میان انبوهی از اعلان‌ها و اعلامیه‌های عملکرد، به‌روزرسانی قابل‌توجه و مورد انتظار برای طراحی آیفون وجود داشت – یعنی یک پورت شارژ USB-C جدید در پایین دستگاه. پورت لایتنینگ 11 سال کار خوبی داشته است. آیفون با سوکت usb-c یک تغییر جدید است.

آیفون با سوکت usb-c

آیفون با سوکت usb-c

این سوئیچ جدیدترین آیفون‌ها را با تعداد بیشماری از تلفن‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر ابزارهایی که قبلاً از USB-C برای تأمین برق و اتصال سیمی استفاده می‌کنند، همسو می‌کند. خبر بد این است که آیفون های جدید با هیچ یک از کابل های لایتنینگ قدیمی شما کار نخواهند کرد (حداقل، نه بدون آداپتور گران قیمت)، اما خبر خوب این است که احتمال معقولی وجود دارد که از قبل کابل USB-C داشته باشید. این یک جور ایده کامل است — پس از همه، U در USB مخفف “جهانی” است.

آیفون با سوکت usb-c چیست؟

آیفون با سوکت usb-c

آیفون با سوکت USB  چندین سال است که وجود دارد و به عنوان نسخه به روز شده استاندارد اصلی USB-A عمل می کند. در کنار سرعت انتقال سریعتر، ارتقای بزرگ با USB-C یک طراحی 24 پین متقارن بود، به این معنی که وقتی آن را وصل می‌کنید فرقی نمی‌کند که طرف آن رو به بالا باشد. این همان رویکرد طراحی لایتنینگ است، بنابراین هیچ در آنجا برای کاربران آیفون تغییر دهید. USB Type-C (یا فقط USB-C) کانکتور جهانی شارژ و انتقال داده است و در حال حاضر تقریباً در هر ابزار مدرن از جمله iPads و MacBookهای اپل وجود دارد. شاید این آخرین کابلی باشد که ما به آن نیاز خواهیم داشت.

آیا آیفون با سوکت usb-c سریعتر از لایتنینگ است؟

آیفون با سوکت usb-c

بسته به اینکه سخت افزار USB-C مورد نظر از چه نسلی از مشخصات USB پیروی می کند، می تواند باشد. کابل‌ها و پورت‌های USB-C که از مشخصات نسل فعلی USB 3.2 پیروی می‌کنند می‌توانند از انتقال فایل با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی کنند و مشخصات USB 4 آینده می‌تواند تا 120 گیگابیت در ثانیه افزایش یابد. سخت افزار لایتنینگ سرعت انتقال را در 480 مگابیت بر ثانیه یا فقط 0.48 گیگابیت در ثانیه محدود می کند.

اما نکته مهم این است – پورت USB-C جدید آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با اندازه بزرگتر از USB 4 یا حتی USB 3.2 پشتیبانی نمی کند. سرعت USB 2 را محدود می کند، که انتقال را به … 480 مگابیت در ثانیه محدود می کند. بله، آیفون 15 USB-C جدید دقیقاً همان حداکثر نرخ انتقال را دارد که تمام آیفون های لایتنینگ قبل از آن عرضه شده بودند.

مقایسه اپل واچ و اسمارت واچ سامسونگ

اگر سرعت انتقال USB 3 سطح سریع‌تری را می‌خواهید، باید مطمئن شوید که آیفون 15 پرو یا پرو مکس را ارتقا دهید. این مدل های تقویت شده هر دو دارای یک درگاه USB-C هستند که از سرعت انتقال USB 3 تا 10 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. بنابراین، سریع‌ترین اتصال USB-C نیست، اما همچنان برای هر کسی که نیاز به جابجایی فایل‌های حجیم دارد، بسیار سریع است و بسیار سریع‌تر از Lightning است. (برای هر کسی که از آیفون فیلم می گیرد یا از عکس ها بک آپ می گیرد، این باید یک پیشرفت بزرگ باشد.)

در مورد شارژ، ما مطمئناً آزمایش‌هایی از خودمان انجام می‌دهیم تا ببینیم درگاه‌های USB-C جدید چگونه کار می‌کنند، اما سرعت شارژ شما همیشه بر اساس چیزی که به آن وصل می‌کنید متفاوت است. اپل می گوید که شما می توانید آیفون 15 را از صفر تا 50 درصد در 30 دقیقه با استفاده از یک آداپتور برق 20 واتی USB-C (فروش جداگانه) شارژ کنید. : شرط خوبی است که زمان شارژ خیلی سریعتر از قبل نخواهد بود، اگر اصلاً نباشد.

آیا مزایای دیگری برای آیفون با سوکت usb-c وجود دارد؟

نکته اصلی در اینجا قابلیت همکاری است، زیرا اکنون برای کاربران آیفون شارژ کردن تلفن خود با استفاده از همان کابل هایی که برای لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها استفاده می کنند بسیار آسان تر خواهد بود.

این شامل AirPods Pro 2 جدید نیز می شود که در رویداد اپل به شارژ USB-C نیز جهش کرد. این یک راحتی خوب و همچنین یک پیشرفت مثبت برای سیاره است — کابل های کمتر در کشوی فناوری شما به معنای حرکت رو به جلو ضایعات الکترونیکی کمتر است.

برای این منظور، اگر ارتقا را به یک آیفون جدید انجام می‌دهید و دیگر به تجهیزات لایتنینگ قدیمی خود نیاز ندارید، آن را در اختیار شخصی قرار دهید که بتواند از آن استفاده جدیدی کند. EPA همچنین چندین سازمان را که بازیافت زباله های الکترونیکی مصرف کننده را پیشنهاد می کنند، از جمله Call2Recycle، Earth911، و GreenerGadgets فهرست می کند، و خرده فروشی هایی مانند Best Buy اغلب وسایل الکترونیکی استفاده شده را نیز بازیافت می کنند.

آیا باید شارژر جدید بخرم؟

آیفون با سوکت usb-c

اپل قبلاً ما را مجبور کرده بود کابل‌های جدیدی بخریم، اما این بار احتمالاً چیزهایی را که برای شارژ آیفون جدید خود نیاز دارید از قبل دارید. اپل در سال 2020 شارژ آجرها را با آیفون 12 متوقف کرد، اما 15 و 15 پرو حداقل دارای کابل کوتاه C-to-C در جعبه هستند.

همه چیز در مورد آیفون ۱۵

برای دریافت سریع ترین سرعت شارژ در آیفون 15، حداقل یک شارژر USB-C 20 واتی می خواهید. اگر از سال 2015 یک مک بوک یا از سال 2018 یک آی‌پد پرو خریداری کرده‌اید، شارژرهای USB-C همراه آن‌ها به خوبی کار می‌کنند، اگرچه حجیم‌تر از آنچه واقعاً نیاز دارید هستند. شما می توانید یک شارژر کوچک 20 واتی GaN را با کمتر از 15 دلار انتخاب کنید. بسیاری از کارکنان Verge این Anker را دوست دارند.

تقریباً هر شارژر USB به سرعت کار می کند. اگر شارژر دارای درگاه USB-A است، برای اتصال به تلفن خود به یک کابل USB-A-to-C و احتمالاً یک ذره بین برای خواندن تنظیمات خروجی برق آن نیاز دارید. شارژرهای USB-A می توانند در حدود 18 وات شارژ شوند که به اندازه کافی نزدیک است، اما نسبتاً نادر هستند. شارژرهای دستگاه‌های کم‌مصرف مانند هدفون یا شارژرهای تلفن قدیمی‌تر – مانند مکعب‌های سفید کوچکی که اپل با آیفون 11 و پایین‌تر استفاده می‌کرد – در بهترین حالت 5 وات یا 10 وات هستند و زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژ شوند. گوشی خود را. 15 دلار را برای یک شارژر USB-C خوب خرج کنید.

اپل امروز خط تولید آیفون 15 را معرفی کرد و نکته مهم اینجاست: آیفون 15 به جای پورت لایتنینگ اختصاصی اپل دارای یک پورت شارژ USB-Cخواهد بود که آیفون را با هر تلفن هوشمند، رایانه، تبلت، دوربین و دوربین مدرن دیگری هماهنگ می کند. یک جفت هدفون

ممکن است در ابتدا تغییری آزاردهنده به نظر برسد، به خصوص اگر انبوهی از کابل های لایتنینگ داشته باشید، اما پذیرش اپل از این استاندارد به طور کلی خبر خوبی است، حتی اگر دست این شرکت به نوعی توسط یک دستور اتحادیه اروپا که دستگاه های تلفن همراه را ملزم می کند مجبور به انجام این کار شود. تا اواخر سال 2024 USB-C را اتخاذ کنید. به جای نیاز به نگه داشتن کابل جداگانه و دیگری برای دستگاه های اپل خود، می توانید از کابل USB-C برای شارژ مثلاً iPhone 15، نینتندو سوییچ، هدفون Bose و … استفاده کنید. لپ تاپ ویندوزی.

چرا آیفون با سوکت usb-c حرکت خوبی است

اگر قصد خرید آیفون 15 را دارید، پیدا کردن کابلی برای شارژ گوشی به طور کلی آسان تر خواهد بود و به طور کلی به کابل های کمتری نیاز خواهید داشت. احتمالاً از قبل یک کابل USB-C برای لپ‌تاپ یا هدفون خود دارید، بنابراین می‌توانید از آن برای همه دستگاه‌های خود استفاده کنید. اگر نیاز به تعویض کابل های لایتنینگ خود دارید، حتی بهترین کابل های USB-C نیز بسیار ارزان هستند.

تاثیر هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال چگونه است؟

این اساساً نکته قانون اتحادیه اروپا است: یک پورت استاندارد واحد به این معنی است که مردم نیازی به خرید کابل های مختلف برای دستگاه های مختلف ندارند. همچنین به این معنی است که کابل های کمتری باید ساخته، تولید و ارسال شود. بیشتر مردم نباید تحت تأثیر این مقررات در برنامه روزانه خود قرار گیرند. این قانون عمدتاً برای شکل دادن به روشی که تولیدکنندگان محصولات را در آینده می‌سازند، طراحی شده است.

هنوز خیلی زود است که بگوییم USB-C در آیفون یک برنامه بلندمدت برای اپل است یا این که آیا این شرکت به طور کامل پورت را به نفع شارژ بی سیم کنار خواهد گذاشت. این قانون به طور خاص برای دستگاه هایی اعمال می شود که از طریق کابل سیمی شارژ می شوند. اپل سابقه حذف پورت های محبوب و محبوب را دارد، مانند زمانی که جک هدفون را از آیفون 7 حذف کرد.

با آیفون قدیمی چه کنیم

از آنجایی که جدیدترین سری تلفن های اپل دیگر پورت لایتنینگ ندارد و این شرکت همچنین هدفون های AirPods Pro خود را به روز رسانی کرده است تا درگاه USB-C را نیز در بر بگیرد، می توانید انتظار داشته باشید که در ماه های آینده فروش کابل ها و دستگاه های جدید سازگار با لایتنینگ را به طور کلی متوقف کند.

با این حال، در حال حاضر هنوز بیش از یک میلیارد آیفون با پورت لایتنینگ در جهان وجود دارد، بنابراین احتمالاً کابل‌ها و لوازم جانبی لایتنینگ را برای سال‌ها در آمازون و سایر خرده‌فروشان پیدا خواهید کرد. با این حال، ممکن است بخواهید دفعه بعد که در حال خرید هستید، یک کابل لایتنینگ اضافی بردارید، بسته به مدت زمانی که قصد دارید آیفون فعلی خود را نگه دارید، مبادا پیدا کردن آنها دشوارتر شود.

در غیر این صورت، این تغییر تاثیری بر دیگر دارندگان آیفون ندارد. همه لوازم جانبی شما همچنان دقیقاً یکسان کار می کنند.

آیا این بدان معنی است که شما به یک آیفون جدید نیاز دارید؟

شاید از خود بپرسید که آیا اخبار امروز به اندازه کافی بزرگ است که باید یک آیفون جدید تهیه کنید. ما اینطور فکر نمی کنیم. اپل پیشرفت‌های دیگری را در سری آیفون 15 انجام داده است که ممکن است آن را جذاب‌تر از آنچه شما دارید کند، اما اگر تلفن هوشمند فعلی شما برای شما کار می‌کند، دلیل کافی برای دریافت جدیدترین آیفون نمی‌بینیم. اضافه شدن USB-C آیفون 15 را به یک دستگاه برای شارژ آسان‌تر تبدیل می‌کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =