بررسی دوربین ایفون ۱۵

اپل همیشه سعی می کند در مورد دوربین گوشی های هوشمند جلوتر بماند و این با سری آیفون 15 که باید امسال وارد بازار می شد تفاوتی ندارد. برخلاف نسل‌های قبلی، این بار انتظار بهبود چشمگیر دوربین نه تنها در مدل‌های Pro، بلکه در آیفون‌های ارزان‌تر آیفون 15 و 15 پلاس نیز داریم. در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین ایفون ۱۵ بپردازیم.

 

بررسی دوربین ایفون ۱۵

بررسی دوربین ایفون ۱۵

یکی از تغییرات قابل توجه در بررسی دوربین ایفون ۱۵ ، بهبودهای خود برنامه دوربین سلفی و همچنین ویژگی های جدید است.

بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم که چه چیزی باعث این همه هیاهو در اطراف سری دوربین های پرچمدار بعدی اپل شده است. به خاطر داشته باشید که اینها فقط شایعاتی در مورد مشخصات دوربین هستند، بنابراین ممکن است برخی اشتباه کنند. برعکس، اپل ممکن است بعداً سورپرایزهای دیگری برای ما داشته باشد.

ویژگی های دوربین آیفون 15 و آیفون 15 پلاس چیست؟

در بررسی دوربین ایفون ۱۵ یک ویژگی خاص وجود دارد. این مدل‌ها دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود، اما گفته می‌شود که این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با دوربین‌های سری فعلی آیفون ۱۴ پرو متفاوت است. سنسور جدید سونی عملکرد بهتری در نور کم و خواندن سریع‌تر ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.6

‏Ultravide: 12 مگاپیکسل، f/2.4

بررسی سامسونگ ultra s23

 

بررسی دوربین ایفون ۱۵ و ویژگی های دوربین IPHONE 15 PRO چیست؟

بررسی دوربین ایفون ۱۵

آیفون 15 پرو دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی را حفظ خواهد کرد اما دوربین فوق عریض جدید و پیشرفته تری خواهد داشت. در دوربین تله فوتو نیز پیشرفت هایی پیش بینی می شود.

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.8، سونی IMX803 1/1.3 اینچی

تله فوتو: 12.7 مگاپیکسل، f/2.8

زاویه باز: 13.4 مگاپیکسل، f/2.2

بررسی دوربین ایفون ۱۵ در مدل IPHONE 15 PRO MAX چیست؟

‏Pro Max همان دوربین های اصلی و فوق عریض را خواهد داشت، اما دارای یک لنز زوم پریسکوپ اختصاصی خواهد بود. ادعا می شود که با این لنز پریسکوپ می توان به زوم 5 برابری تا 10 برابری دست یافت.

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، f/1.8، سونی IMX803 1/1.3 اینچی

تله فوتو: 12.7 مگاپیکسل، f/2.8، لنز پریسکوپ 85 میلی‌متری، 1/1.9 اینچ

زاویه باز: 13.4 مگاپیکسل، f/2.2

گفته شده است که این لنز جدید پریسکوپ دارای یک لنز معادل 85 میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 و سنسور 1/1.9 اینچی است. در حالی که این امر نسبت بزرگنمایی را به حدود 4 برابر افزایش می‌دهد، تخمین زده می‌شود که از زوم دیجیتال برای زوم بیشتر استفاده شود.

ادعا می شود که اپل ممکن است پریسکوپ را تنها به عنوان یک ویژگی خاص برای مدل Pro Max ارائه دهد، زیرا این لنز به یک ماژول دوربین بزرگتر نیاز دارد. همچنین گفته می‌شود که اپل در حال بررسی استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های آینده آیفون است که می‌تواند امکان اضافه کردن لنز پریسکوپ به هر دو مدل را فراهم کند.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای سنسورهای اصلی بزرگتری هستند

بررسی دوربین ایفون ۱۵

همانطور که گفته شد، هر دو آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همان دوربین اصلی چشمگیر 48 مگاپیکسلی مدل های پرو سال گذشته را به ارث خواهند برد. علاوه بر افزایش تعداد مگاپیکسل، این تغییر ممکن است بهبودهای قابل توجه دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

بهترین پاور بانک های بازار

اولا، اگرچه ممکن است گوشی هوشمند از باینینگ پیکسل (فرایند استفاده از چندین پیکسل به عنوان یک پیکسل) برای عکاسی با رزولوشن 12 مگاپیکسل استفاده کند، همانطور که در مورد آیفون 14 پرو وجود دارد، جزئیات در تصویر همچنان باید کمی بهتر باشد.

دومین آپدیت یک دوربین تله فوتو پریسکوپ جدید با قابلیت زوم 6 تا 15 برابر برای بالاترین عضو سری آیفون 5 پرو مکس است. بله، درست خواندید، فقط پرو مکس این دوربین تله فوتو بهبود یافته را دریافت می کند، در حالی که آیفون 15 پرو معمولی مانند سال گذشته به تله فوتو 3 برابری می رسد.

اپل پشتیبانی از فرمت ProRAW را اضافه می کند که اطلاعات بیشتری را برای دوربین ذخیره می کند و به شما امکان می دهد تصاویر خیره کننده ایجاد کنید. حتی اگر آیفون 15 و 15 پلاس دارای سنسور جدید 48 مگاپیکسلی باشند، احتمالاً ProRAW یک ویژگی انحصاری Pro باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، یکی دیگر از مزایایی که دوربین 48 مگاپیکسلی تقریباً به آن ارائه خواهد کرد، توانایی برش و زوم بدون افت 2 برابری است. به عبارت دیگر، بدون کاهش قابل توجه کیفیت تصویر که با زوم دیجیتال همراه است، بزرگنمایی 2 برابری دریافت می کنیم. این همچنین به این معنی است که عکس‌های پرتره بهتر به نظر می‌رسند، زیرا پس‌زمینه به طور طبیعی تارتر و نزدیک‌تر به سوژه ظاهر می‌شود.

آیفون 15 پرو مکس مجهز به دوربین تله فوتو با زوم 5 تا 6 برابر است

آیفون‌ها برخی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار را دارند، اما متأسفانه، تا کنون، لنز تله‌فوتو را که می‌تواند بیش از 3 برابر زوم کند، از دست داده‌اند. خب، سال 2023 ممکن است بالاخره سالی باشد که اپل چنین به‌روزرسانی را عرضه می‌کند و احتمالاً منحصر به گران‌ترین مدل آن، آیفون 15 پرو مکس است.

جدیدترین گوشی شیائومی

برای دقیق تر، ما در مورد دوربین تله فوتو با لنز پریسکوپ صحبت می کنیم. این لنز علاوه بر توانایی دستیابی به سطوح زوم بالاتر، به دلیل ظاهر مستطیلی منحصر به فرد خود نیز شناخته شده است. شاید نمونه هایی از لنزهای پریسکوپ را در مدل هایی مانند Galaxy S22 و S23 Ultra دیده باشید.

با این حال، برخلاف رقبای خود، SamsungiPhone 15 Pro Max نه تنها با یک دوربین تله فوتو معمولی، بلکه یک دوربین پریسکوپ نیز عرضه می شود. در عوض، مینگ چی کو، تحلیلگر معروف، که اغلب در مورد پیش‌بینی‌های سخت‌افزاری حق با او ثابت شده است، می‌گوید اپل گفت که لنز تله فوتو 3 برابر با لنز تله فوتو پریسکوپ با زوم 5 تا 6 برابر جایگزین خواهد شد. ما امیدواریم که این بدان معنی است که اپل معتقد است کیفیت تصویر با بزرگنمایی 3 برابر به اندازه مدل های فعلی پرو خواهد بود.

آیفون 48 پرو مکس دارای دوربین اصلی 15 مگاپیکسلی جدید است

بررسی دوربین ایفون ۱۵ این نکته را نشان داده است که تله فوتو جدید 5-6x تنها ارتقاء عمده ای نیست که شایعه شده است در پرچمداران رده بالای اپل گنجانده شده است. برخی فاش ها به سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی جدید، ~1 اینچی Sony IMX903 اشاره می کنند.

در مقایسه با Sony IMX14 در iPhone 803 Pro Max، IMX903 بزرگتر است، که به طور کلی به این معنی است که می تواند نور و جزئیات بیشتری را ثبت کند. علاوه بر این بهبودهای ذاتی، حسگر جدید دو برابر اشباع نیز دارد که باید به کاهش نویز و بهبود دامنه دینامیکی کمک کند (به عبارت دیگر، تصاویر واضح تر در نور کم و تعادل بهتر بین هایلایت و سایه ها).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =