آخرین وضعیت ریجستری آیفون ۱۴ در ایران

وضعیت ریجستری آیفون ۱۴

در حال حاضر وضعیت ریجستری آیفون ۱۴ در ایران کاملا نامشخص است. و افرادی که طرفدار این نوع مدل گوشی می باشند هنوز در سردرگمی به سر می برند. آخرین نظرات و انتقادات درمورد ریجستری آیفون۱۴ توسط انجمن فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری ارائه شده است. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما قبل از هر چیزی لازم می باشد که بدانیم ریجستری چیست و در صورتی که گوشی آیفون ۱۴ ریجستری نشده باشد چه مشکلاتی را برای خریدار وجود می آورد.

ریجستری چیست؟

ثبت ریجستری به معنی تایید اصالت گوشی می باشد که توسط سامانه همتا مورد بررسی قرار می گیرد. طرح ریجستری کمتر از دو سال است که در کشور صورت می گیرد. طرح  ریجستری عموما جهت جلوگیری از سرقت و یا قاچاق کالاهای ارتباطی همچون گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که ثبت ریجستری گوشی موفقیت آمیز نباشد و یا انجام نشود به آن معنا می باشد که هزینه گمرک دستگاه پرداخت نشده است. همچنین هزینه ترخیص کالا از گمرک نیز به صورت جداگانه قابل پرداخت است. در این صورت گوشی‌های همراه و تبلت‌ها در دسته گوشی‌های مسافربری قرار می‌گیرند و با توجه به نرخ تعرفه گوشی‌های مسافربری، پرداخت و عوارض تعیین و دریافت می‌شود.

وضعیت ریجستری آیفون ۱۴

ریجستری آیفون ۱۴

رئیس اتحادیه فروش دستگاه های صوتی تصویری بر این اعتقاد است که دستگاه آیفون ۱۴ ریجستری نخواهد شد و بهتر است که افراد این نوع مدل گوشی را خریداری نکنند. اما از طرفی برخی فروشندگان مسافری دیگر تاکید می کنند که آیفون ۱۴ به زودی ریجستری خواهد شد. در این میان سامانه همتا نیز بیانه ای را منتشر نموده و در آن تاکید نموده است که هیچ یک از مدل های سری جدید آیفون ریجستری نشده اند و همگی قاچاق می باشند.

تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای موبایل

اظهار آیفون ۱۴ مسافری در گمرک

چند روز پس از اینکه سامانه همتا خبری بری عدم ریجستری در آیفون ۱۴ منتشر نمود، سخنگوی وزارت صمت  اعلام کرد که این خبر کاملا اشتباه می باشند و آن را تکذیب نمود و در ادامه ادعا کرد که ریجستری گوشی آیفون ۱۴ در حال انجام است و در کوتاه ترین زمان گوشی های آیفون ۱۴ ریجستری خواهند شد. اما متاسفانه هنوز خبری مبنی بر ریجستری شدن آیفون ۱۴ منتشر نشده است. وی همچنین بر واردات مسافری آیفون ۱۴ تاکید نمود و گفت وزارت صمت برای این امر تصمیم متفکرانه ای اتخاذ نموده و به آن رسیدگی خواهد کرد.

مشکل اصلی از ارزش گذاری است یا ریجستری؟

برخی از فروشندگان تلفن همراه اعلام کردند که هنگام واردات گوشی از گمرکات کشور با مشکل یا هشدار مواجه نشده اند. زیرا آیفون 14 در ویترین واحد خدمات گمرکی شناسایی و قیمت گذاری می شود. به گفته وی، در حال حاضر گوشی ها به راحتی در گمرک ثبت می شوند و پیش بینی می شود به زودی مشکل ریجستری مرتفع شود. از سوی دیگر گمرک فرودگاه امام این مشکل را به سامانه همتا ربط می دهد و می گوید که مشتریان با ثبت شکایت از طریق فروشگاه ها و دفاتر مرکزی می توانند به این موضوع رسیدگی کنند. به طور معمول هرچه میزان شکایات بالاتر باشد احتمال مقابله با آن بیشتر است.

آیا از آیفون ۱۴ ریجستری نشده می توان استفاده کرد؟

در حقیقت از گوشی های مسافری وارد شده تا ۳۰ روز می توان استفاده کرد و در این ۳۰ روز هیچ گونه مشکلی همچون قطعی انتن وجود نخواهد داشت. این بازه زمانی برای گوشی های مسافری در نظر گرفته شده است و پس از اتمام این مدت زمان می توان دوباره ان را تمدید نمود. با توجه به این موضوع می توان گفت گوشی هایی که به صورت مسافری وارد کشور می شوند تا زمان اعلام وضعیت ریجستری گوشی مورد استفاده می باشند. اما هنگامی که ریجستری های این مدل گوشی در فرایند اجرا قرار گیرد، دارندگان آیفون ۱۴ باید فورا نسبت به ثبت اطلاعات گوشی در سامانه تجارت و ثبت ریجستری گوشی اقدام نماید.

آیا شارژر فندکی  برای باتری گوشی یا ماشین ضرر دارد؟

وضعیت ریجستری آیفون ۱۴

هزینه ریجستری آیفون ۱۴

در صورتی که گوشی به صورت قانونی و توسط شرکت های مجاز، مانند فروشگاه اینترنتی ۱۹ کالا وارد کشور شده باشد و دارای گارانتی شرکتی باشد. نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نخواهید داشت. اما در صورتی که گوشی از طریق مسافری وارد کشور شده باشد. شما به ریجستری از طریق سامانه همگام نیاز پیدا خواهید کرد که مطمعنا این فرایند هزینه هایی را در پی خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت که نوع مدل گوشی در تعیین هزینه ریجستری تاثیر بسیار مستقیمی دارد. به طور مثال هزینه ریجستری آیفون ۱۴ پرومکس در مقایسه با ریجستری دیگر مدل های آیفون ۱۴ مانند پرو و استاندارد بیشتر است. اما همانطور که گفتیم در حال حاضر امکان ریجستری آیفون ۱۴ وجود ندارد و واحد های صنفی باید از خرید و فروش این مدل گوشی در ایران خودداری کنند.

در نهایت آیفون ۱۴ بخریم یا خیر؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با خرید آیفون ۱۴ وجود دارد این است که در حال حاضر خرید این مدل گوشی همراه با ریسک زیادی می باشد اما می توان طی چند مرحله  این مقدار ریسک را کاهش داد. که در ادامه به شرح این اقدامات خواهیم پرداخت. معمولا گوشی هایی که به صورت مسافری وارد کشور می شوند گزینه مناسب تری به نظر می آیند و دلیل آن هم به این خاطر می باشد که افرادی که این نوع مدل گوشی ها را خریداری می نمایند پس از وارد و خارج نمودن سیم کارت می توانند به مدت ۳۰ روز از آن استفاده نمایند.

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ به همراه مشخصات

وزارت امنیت همچنین تاکید کرده که درمورد موضوع ریجستری گوشی های آیفون ۱۴ به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

سخن پایانی

اگر شما نیز از طرفداران خرید گوشی های آیفون ۱۴ می باشد توصیه می شود تا زمان نهایی شدن وضعیت ریجستری گوشی صبر کنید زیرا همان طور که می دانید گوشی های بدون ریجستری به هیچ عنوان گزینه خوبی برای شما نمی باشند به خصوص گوشی های آیفون ۱۴ که از مبالغ بسیار بالایی برخوردار می باشند و هرگونه ایراد در این نوع گوشی ها به نحوی زیان بار به حساب می آید. پس در نتیجه می توان گفت که کمی در خرید این نوع مدل گوشی صبر نمایید و عجله نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =