جدیدترین نسخه اندروید

اندروید 13 - جدیدترین نسخه اندروید

درحال حاضر گوشی های گوناگونی در بازار وجود دارند که می توان گفت که هر کدام از این گوشی ها دارای ویژگی ها و همچنین قابلیت هایی هستند که سبب شده است تا هر کدام از آن ها نسبت به دیگری برتری داشته باشد. همچنین می توان گفت درحال حاضر گوشی های جدیدی تولید و به بازار های مختلف عرضه می شوند که از نسخه قبلی خود جدبد تر و همچنین کامل تر هستند. گوشی های اندروید از بهترین و همچنین پرطرفدارترین گوشی های بازار است که توانایی هایی دارد که سبب شده تا توجه افراد با سلیقه های مختلف به آن جلب شود. گوشی های اندروید نیز دارای انواع گوناگونی می باشند که ما قصد داریم درباره جدیدترین نسخه اندروید صحبت کنیم و آن  را بررسی کنیم.

معرفی جدید ترین نسخه اندروید 

می توان گفت که اندروید دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها در سال های مختلف کامل تر شده و نمونه کامل تر و بهتری نسبت به سری قبلی خود هستند اکنون اندروید های گوناگونی وجود دارد که می توان گفت که آخرین اندرید معرفی شده می تواند جدیدترین نسخه اندرید باشد در ادامه ما اندروید های گوناگون را معرفی می کنیم.

اندروید ۱۳

می توان درباره آخرین و همچنین جدیدترین نسخه اندروید گفت که اندروید ۱۳ جدیدترین نسخه اندروید است. همچنین نی توان گفت که این اندروید یعنی اندروید ۱۳ در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ رونمایی شد. اندروید ۱۳ هم اکنون بر روی گوشی های گوگل پیکسل استفاده می شود و همچنین به کار می رود اما این اندروید بر روی سایر گوشی های  اندرویدی قابل استفاده نیست و توسعه دهندگان در حال توسعه اندروید 13 برای برند های مختلف می باشند تا سایر گوشی های اندروید نیز بتوانند از جدیدترین نسخه اندروید استفاده کنند و آن را به کار بگیرند.

اندروید 12

درباره این اندروید  یعنی اندروید ۱۲ می توان گفت که نسخه اولیه از اندروید 12 که هم اکنون بالاتری نسخه اندروید نیز است در ماه اکتبر در سال 2021 رونمایی شد. همچنین می توان گفت که هنوز بسیاری از گوشی های اندروید نمی توانند از اندروید ۱۲ استفاده کنند و آن را به کار بگیرند. در اندروید 12 بسیاری از قابلیت ها و همچنین ویژ.ی ها دجار تغییر شده است و بهینه سازی های خیلی زیادی بر روی آن نیز  انجام شده است. شرکت های توسعه دهنده، در حال بروز رسانی و همچنین  بهینه سازی این نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید می باشند.

مزایای خرید ایفون

مزایا نسخه اندروید ۱۲

می توان‌گفت که اندروید ۱۲ دارای مزایا گوناگونی است که این مزایا سبب برتری و همچنین محبوبیت آن شده است‌. در ادامه ما برخی از مزایای این اندرید را برای شما معرفی می کنیم.

  • بازطراحی تمامی فاکتورهای رابط کاربری
  • شخصی سازی هر چه بهتر
  • بهبود امنیت و حریم خصوصی

اندروید 10

اندروید 10 یا اندروید Q

این اندروید یعنی اندروید 10 یا اندروید Q در سه ماهه سوم سال 2019 رونمایی و به کاربران معرفی شد. این نسخه از اندروید آخرین نسخه از اندروید یا به گونه می توان گفت که 17 امین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید نیز است. هم اکنون نسخه ای آزمایشی برای توسعه دهندگان منتشر شده است که دارای ویژگی های یسیار جالب و کاربردی است.

برخی از ویژگی های اندروید ۱۰

  • حالت تاریک (نهایی شده!)
  • پاسخ (ریپلای) هوشمند در برنامه‌های پیامرسان
  • منو اشتراک گذاری بهتر
  • ویژگی Focus Mode (حالت تمرکز)
  • دسترسی سریعتر به تنظیمات
  • فرمت عمق استاندارد
  • پیش‌نمایش برای OEMهای بیشتر
  • برنامه‌ای بهتر برای فایل‌ها
  • تغییر و تحول در بخش مجوزها
  • اشتراک گذاری Wi-Fi از طریق کدهای QR

مزایای اندروید ۱۰

می توان گفت که اندروید ۱۰ هم مانند سایر اندرویدها دارای مزایای و معایب گوناگونی است که هر کدام از آن تاثیر زیادی بر روی عملکرد این اندرید داشته است. ما در ادامه برخی از مزایای این اندروید را برلی شما معرفی می کنیم تا شما نیز بیشتر با آن آشنا شوید.

  • به روزرسانی هر چه سریعتر آپدیت های امنیتی
  • عملکرد بهتر دستیارهای صوتی
  • دارک مود

اندروید 9 Pie

اندروید 9 یا همان اندروید پای در تاریخ ۶ آگوست 2018 به کاربران معرفی شده اس  و تا قبل از معرفی اندروید کیو آخرین نسخه این سیستم عامل به شمار می رفت و از آن برای گوشی های اندروید گوناگون استفاده شده است. می توان گفت که در این نسخه بر روی هوش سیستم عامل و سازگاری آن کار شده می توان گفت که کیفیت آن را بهبود بخشید به طوری که مصرف باتری کاهش بیشتری داشته و  توانایی هایی به آن اضافه شد تا سادگی کار با این سیستم عامل را بیشتر کند و بتوانند به راحتی با این اندروید کار کنند و از آن نیز استفاده کنند.

قیمت گوشی ورتو و ویژگی های آن

ویژگی های اندروید ۹

  •  ویژگی سادگی
  • رفاه دیجیتالی
  • هوش

معرفی مزایای اندروید ۹

در ادامه ما برخی از مزایای گوناگون اندروید ۹ را معرفی می کنیم.

  • بهبود سرعت
  • بهینه سازی مصرف باتری
  • امکان شخصی سازی بیشتر

اندروید 10

اندروید 8 

می توان درباره این اندروید گفت که این اندروید در تاریخ 21 اوت 2017 رونمایب شده است و به وسیله Android 8.1 در تاریخ 5 دسامبر 2017 دنبال شد. Oreo دارای میزانی از به روز رسانی ها و توانایی های تازه بیش از سلف خود، از جمله یک سیاست تازه بارگذاری sideload، داده های پس زمینه محدود برنامه، اطلاعیه برای برنامه های که در پس زمینه استفاده می شوند و یا با به کارگیری از باتری، تصویر در تصویر، تکمیل خودکار برای کلمات عبور در برنامه ها، بهبود عمر باتری و زمان بوت شدن، پروژه Treble و خیلی بیشتر.پس می توان گفت که اندرید ۸ نیز دارای قابلیت ها و همچنین امکانات بسیاری گوناگون و خوبی است و مورد استفاده کاربران زیادی قرار می گیرد.

معرفی مزایای اندروید ۸

اندروید ۸ نیز مانند سایر اندروید ها دارای مزایای مختلفی است که می توان گفت هر کدام از این مزایا در اندروید ۸ می تواند امتیازی مثبت برای این نسخه باشد. ما در ادامه برخی از این مزایا را معرفی می کنیم.

  • بهبود اعلان ها
  • آیکون های هوشمند
  • اموجی های جدید

نحوه بررسی نسخه آندروید

می توان گفت که این موضوع یعنی پیدا کردن و همچنین دسترسی به اندروید در گوشی های مختلف متفاوت است و با شیوه های گوناگونی انجام می شود. اما به طور کل برای پیدا کردن و دسترسی به اندروید گوشی می توان به صورت زیر عمل کرد. در گوشی خود منوی تنظیمات را باز کنید و وارد تنظیمات گوشی خود شوید از آن جا بر روی بخش درباره تلفن ضربه بزنید و وارد آن نیز شوید. همچنین می توان گفت که اگر این گزینه در گوشی شما وجود نداشته باشداحتمالا Oreo را اجرا می کند، که تعمیرات سخت افزاری بسیار چشمگیر را به دست آورد. در این مورد، گزینه “System” را جستجو کنید.

چگونه سیستم عامل را به آخرین نسخه ارتقا دهیم

می توان گفت که بروزرسانی و تازه سازی اندروید گوشی های گوناگون به وسیله سازنده آن نیز انجام می شود. پس می توان گفت که برای مثال شرکت سامسونگ بروزرسانی اندروید گوشی های سامسونگ  را انجام می دهد و همچنین گوگل بروزرسانی دستگاه  های پیکسل و نکسوس را انجام می دهد. شما می توانيد برای بررسی این موضوع که آیا به روزرسانی در دسترس دستگاه شما است یا خیر به روش زیر عمل کنید. به تنظیمات> درباره دستگاه> به روز رسانی سیستم (یا مشابه) بروید. همچنین می توان گفت که این بخش می تواند در گوشی های مختلف متفاوت باشد. پس به این موضوع دقت کنید سامسونگ گزینه System Updates را در منوی تنظیمات قرار می دهد. شما می توانید با ضربه زدن روی این بخش به روز رسانی در دستگاه خود را نیز  بررسی کنید. می توان گفت که اگر  یک بروزرسانی برای گوشی شما وجود داشته باشد به طور کلی به شما اطلاع داده می شود و شما را از این واقعیت باخبر می کند و از شما می خواهد که آن را بارگیری و نصب کنید. راه مطمئن برای اطمینان از این موضوع که آخرین نسخه Android را دریافت می کنید، خرید از خط پیکسل است. گوگل به صورت مستقیم این گوشی ها را به روز می کند و به طور کلی با آخرین نسخه عمده و امنیتی به روز می شوند

مقایسه گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۳

سخن پایانی 

می توان گفت که اندروید دارای انواع گوناگونی و مختلفی است که جدیدترین نسخه اندروید، اندروید 13 است.  هر کدام از این اندروید ها دارای ویژگی ها و مزایای بسیار گوناگون هستند. همچنین می توان گفت که اندروید های جدیدتر دارای ویژگی های بیشتر هستند و از نسخه قبلی خود نیز کامل تر و باکیفیت تر هستند. اندروید ها در گوشی های مختلف توانایی و قابلیت های گوناگونی را ایجاد می کنند که این موضوع بستگی به نوع گوشی نیز دارد. همچنین می توان گفت که بروزرسانی اندروید توسط شرکت سازنده گوشی های مختلف انجام می شود. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که اگر گوشی شما در مواقعی نیاز به بروزرسانی داشته باشد شما از آن مطلع شوید و برای بروزرسانی آن نیز اقدام کنید. پس می توان نتیجه گرفت که اندرویدهای مختلف در گوشی های گوناگون نقش های متفاوتی دارند و این امر بسته به نوع گوشی و اندروید  آن نیز دارد. اما به طور کلی می توان گفت که اندروید ها کارایی بسیار گسترده ای دارند و قابلیت های مختلفی را برای گوشی‌ها ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =