حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

وقتی برنامه ای را نصب می کنیم، همیشه همان فضای ذخیره سازی دستگاه ما را اشغال نمی کند. دلیلش هم این است که کم کم به خاطر فایل های موقتی که با استفاده روزانه تولید می کند فضای بیشتری را اشغال می کند. در این مقاله قرار است حافظه پنهان گوشی سامسونگ و نحوه تخلیه آن را آموزش دهیم.

 

این فایل‌های موقت یا باقی‌مانده حافظه نهان اندروید ما هستند و با عدم نیاز به تولید یا دانلود مجدد همه فایل‌ها و داده‌هایی که هر بار که برنامه‌ای را باز می‌کنیم، برنامه‌ها را سریع‌تر اجرا می‌کنند. اکنون، مواقعی وجود دارد که مشکل ایجاد می شود و بنابراین، ما قصد داریم به شما بگوییم که کش اندروید چیست، چگونه آن را پاک کنید و چه اتفاقی می تواند بیفتد.

 

حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

فقط به این دلیل که ما اغلب در مورد پاک کردن حافظه پنهان‌ گوشی  صحبت می کنیم به این معنی نیست که همیشه لازم است. و ابزارهای کش می توانند بسیار جالب باشند. به طور خلاصه، فایل های ذخیره شده در این حافظه موقتی هستند، اگرچه برای تضمین عملکرد بهتر ضروری هستند.

اینها فایل هایی هستند که خودشان دانلود می شوند و اساساً برای سرعت بخشیدن به بارگذاری برنامه ها و عملکرد آنها مفید هستند. به عنوان نمونه تصاویر یا ویدیوهایی را ببینید که در برنامه هستند و اگر قبلاً در حافظه پنهان ذخیره نشده باشند، بارگذاری آنها زمان بیشتری می برد.

 

مشکل زمانی پیش می‌آید که اینها از کنترل خارج می‌شوند و هر چقدر هم که متناقض به نظر می‌رسد، می‌توانند بیش از حد جمع شوند و سیستم را کند کنند. اگرچه این حافظه است که اغلب بیشترین مشکلات را گزارش می دهد، اما عناصری هستند که در کنار هم می توانند فضای زیادی را اشغال کنند و دستگاه را بدون حافظه باقی بگذارند.

قیمت گوشی ورتو ۱۴۰۲

با گذشت زمان می‌توانیم ببینیم که چگونه این داده‌های کش می‌تواند از یک گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فراتر رود. به همین دلیل است که توصیه می شود برای آزاد کردن فضا، به طور دوره ای فایل ها را تمیز کنید، به خصوص اگر دستگاه ما قبلاً فضای خالی کمی داشته باشد. همه برنامه‌ها به‌طور خودکار همه آن فایل‌های باقی‌مانده را که دیگر هرگز به آن‌ها نیاز نخواهید داشت، حذف نمی‌کنند.

 

حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنید.

حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

پیکربندی دستگاه اندرویدی ما به ما این امکان را می‌دهد که حافظه پنهان هر برنامه را از تنظیمات > ذخیره‌سازی > سایر برنامه‌ها یا از تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها پاک کنیم.

 

 هفت ترفند برای آزاد کردن فضا  حافظه پنهان گوشی سامسونگ در موبایل اندرویدی

در XATAKA ANDROID

هفت ترفند برای آزاد کردن فضا در موبایل اندرویدی

در آنجا می توانیم یک اپلیکیشن را انتخاب کنیم و در قسمت Storage and cache بر روی Clear cache کلیک کنیم تا فایل های موقت آن حذف شود. روی حذف فضای ذخیره‌سازی کلیک نکنید زیرا این کار باعث حذف داده‌ها یا بازی‌های ما می‌شود و برنامه را به‌عنوان جدیداً نصب شده باقی می‌گذارد.

 

مشکل این روش این است که باید برنامه به اپلیکیشن برویم تا کش آن را پاک کنیم. در حال حاضر اندروید دیگر به شما اجازه نمی دهد که کش همه برنامه ها را به طور همزمان پاک کنید، همانطور که در نسخه های پایین تر اندروید 8.0 وجود داشت.

 

حذف فایل های ناخواسته از همه برنامه ها با حافظه پنهان گوشی سامسونگ

حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

با شروع اندروید 9.0، گوگل اقدام به حذف فایل‌های موقت همه برنامه‌ها از تنظیمات سیستم را حذف کرد، اما جایگزین خود را با برنامه Files خود راه‌اندازی کرد، که به صورت استاندارد در برخی از گوشی‌ها مانند پیکسل و اندروید وان عرضه می‌شود.

مک بوک ایرهای جدید ۱۳و۱۵اینچی

Google Files بهترین گزینه برای حذف فایل های ناخواسته از دستگاه ما است و برنامه آن برای هر دستگاهی از طریق فروشگاه Play در دسترس است. از آنجایی که برخلاف سایر برنامه ها، این برنامه کاملا رایگان است، بدون تبلیغات یا اعلان های مزاحم.

 

فایل های اندروید

برای حذف فایل‌های موقت برنامه، باید Files را باز کنیم، روی پاک کردن کارت «Junk Files» کلیک کرده و تأیید کنید که می‌خواهیم آن نوع فایل‌ها را حذف کنیم. پس از اتمام فرآیند تمیز کردن، متوجه خواهیم شد که چند مگابایت یا گیگابایت آزاد کرده ایم.

 

این فرآیند برخی از فایل‌های موقت را پاک می‌کند و کش یک برنامه را به طور کامل پاک نمی‌کند. مدیر فایل هوشمند گوگل فقط فایل‌های موقتی را حذف می‌کند که برای مدتی استفاده نشده‌اند تا از حذف فایل‌ها از حافظه پنهانی که برنامه هنوز از آن استفاده می‌کند و مجبور به ایجاد مجدد یا دانلود آن‌ها نیست، جلوگیری کند.

 

حافطه پنهان گوشی سامسونگ در اندروید 8.0 یا پایین‌تر پاک کنید

از اندروید 4.2 تا اندروید 8.0، نیازی به توسل به Files یا سایر برنامه های شخص ثالث برای حذف پاک کردن کش همه برنامه ها وجود نداشت. همانطور که قبلاً ذکر کردم، تنظیمات سیستم این عمل را به صورت استاندارد یکپارچه کرده است.

 

 چگونه تلفن اندروید خود را به طور کامل تمیز کنید: تمام موارد ناخواسته را با خیال راحت پاک کنید

در XATAKA ANDROID

چگونه تلفن اندروید خود را به طور کامل تمیز کنید: تمام موارد ناخواسته را با خیال راحت پاک کنید

اگر دستگاه اندرویدی شما هنوز یکی از این نسخه‌ها را دارد، برای پاک کردن داده‌های حافظه پنهان همه برنامه‌ها، فقط باید به Settings > Storage > Cached Data رفته و روی «OK» کلیک کنید تا ذخیره‌سازی ما از فایل‌های موقت پاک شود.

گوشی vertu

 

این عمل کش تمام برنامه ها را به طور کامل حذف می کند. مانند Files عمل نمی کند، که فقط برخی از فایل های ناخواسته را که مدتی است استفاده نشده اند و خود برنامه حذف نکرده است، حذف می کند.

سخن پایانی

 

پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ  از ذخیره سازی تمام فایل های موقتی که برنامه ها با استفاده از آنها دانلود و ایجاد کرده اند، آزاد می کند. هنگامی که برنامه را دوباره باز می کنید، فایل های موقت جدید مورد نیاز خود را ایجاد می کند.

 

داده‌های کاربر یا هیچ فایل مهمی را حذف نمی‌کند، فقط فایل‌های موقتی را حذف می‌کند که برنامه قادر به بازیابی و ایجاد آن‌ها به محض نیاز مجدد است.

 

 اگر الگو یا رمز عبور را فراموش کرده اید چگونه اندروید خود را باز و بازیابی کنید

در XATAKA ANDROID

اگر الگو یا رمز عبور را فراموش کرده اید، چگونه اندروید خود را باز و بازیابی کنید

فرآیند حذف داده ها از حافظه نهان برنامه توصیه می شود هر از گاهی تکرار شود، برای مثال اگر دستگاه ما فضای خالی کمی دارد، هر ماه یا دو هفته یکبار تکرار شود، زیرا برنامه های زیادی وجود دارند که بلافاصله فضای ذخیره سازی دستگاه را با فایل ها پر می کنند. و زباله هایی مانند کروم یا فیس بوک.

 

از حذف کش برنامه سوء استفاده نکنید، لازم نیست هر روز این کار را انجام دهید، زیرا باعث می شود بسیاری از برنامه ها چند ثانیه بیشتر برای بارگذاری اطلاعات طول بکشند، مانند گالری Google Photos، که باید پیش نمایش های آن را دانلود کند. تصاویر و ویدیوها را دوباره در حافظه پنهان قرار دهید، اما این یک تمرین خوب است که هر از گاهی دستگاه خود را اشکال زدایی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =