سامسونگ از قدیم تا به امروز

در حال حاضر، سامسونگ یکی از قوی ترین و شناخته شده ترین شرکت ها در تولید گوشی های هوشمند در سراسر جهان است. تاریخ به ما می گوید که اولین گوشی این غول کره ای در سال 1988 با نام SH-100 ارائه شد. اگرچه در ابتدا تقاضا برای محصولاتش بسیار کم بود و بازار در انحصار غول هایی مانند موتورولا یا نوکیا بود، اما سامسونگ می دانست چگونه راه خود را برای جایگاه خود در بازار باز کند.برای اینکه کمی در مورد دلیل موفقیت این شرکت در بازار موبایل بدانیم، تاریخچه را با نام بردن از مرتبط ترین دستگاه های آن که مورد استقبال عموم قرار گرفتند، مرور می کنیم. سامسونگ از قدیم تا به امروز سیر تکاملی خاصی را سپری کرده است.

سامسونگ از قدیم تا امروز

سامسونگ از قدیم تا امروز

همانطور که قبلاً به شما گفتیم، اولین تلفن همراه سامسونگ SH-100 بود که در سال 1988 ارائه شد. این یک تلفن سیاه، سنگین و کاملاً قوی با کلیدهای غول پیکر بود. ده سال بعد، SCH-800، اولین تلفن تاشو این شرکت، یا بهتر است بگوییم، اولین تلفن تاشو این شرکت، به بازار عرضه شد.

سامسونگSH-100 (1988)

در سال 1999 اولین گوشی ساعت به نام SPH-WP10 وارد بازار شد. این یک نوع ساعت الکترونیکی بود که با آن می شد یک ساعت و نیم تماس گرفت. با توجه به اندازه، وزن و شکل آن، این ساعت یک ساعت هوشمند به حساب نمی آمد، بلکه یک گوشی است که روی مچ بسته می شد. در همان سال، SPH-M2500 عرضه شد که اولین تلفن همراه با MP3 بود. این شامل 32 گیگابایت حافظه و کنترل از راه دور بود.

SCH-M220 نیز در سال 1999 ارائه شد. این اولین تلفن همراهی بود که امکان پخش تلویزیون را بر روی دستگاهی در جهان فراهم کرد. یک سال بعد نوبت به SCH-V200 رسید، اولین تلفن همراه با دوربین. با این دستگاه وارد زمانی شدند که ارسال عکس با فرمت MMS (پیام چندرسانه ای) مد شده بود. در سال 2004، اولین تلفن همراه با صفحه نمایش چرخان به نام SGH-V500 وارد بازار شد.

خانواده گلکسی سامسونگ از قدیم تا امروز :

در سال 2005، SCH-B100، اولین تلفن همراه با تلویزیون ماهواره ای به بازار عرضه شد. بعدها F700 (2006) آمد که اولین تلفن همراه با صفحه نمایش لمسی بود.

سامسونگ گلکسی، موفق ترین خانواده

سامسونگ از قدیم تا امروز

اولین گوشی هوشمند در سری گلکسی در سال 2009 و با معرفی i7500 سامسونگ که با نام گلکسی سامسونگ شناخته می‌شد، ارائه شد. با این حال، تا ژوئن 2010 بود که نام “کهکشان” در دنیای فناوری با ورود سامسونگ گلکسی اس که موفق‌ترین گوشی‌های هوشمند این شرکت را افتتاح کرد، شناخته شد. سامسونگ از قدیم تا امروز بسیار متفاوت شده است

جدیدترین گوشی شیائومی

در هر صورت سامسونگ گلکسی اس طیفی از گوشی های هوشمند است که بیشترین موفقیت را به این شرکت داده است. بعداً با Samsung Galaxy S II (مه 2011)، Samsung Galaxy S III (مه 2012)، Samsung Galaxy S4 (آوریل 2013) و Samsung Galaxy S5 (فوریه 2014) آشنا شدیم.

در میان این رونق، نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که در سال 2011 گلکسی نوت ارائه شد. یکی دیگر از طیف های برجسته سامسونگ.

در سال 2015 گلکسی اس 6 و اس 6 اج با صفحه نمایش خمیده و طراحی جذاب وارد بازار شدند. یک سال بعد گلکسی اس 7 عرضه شد که به خاطر دوربینش مورد تحسین قرار گرفت. جدیدترین عضو خانواده گلکسی امسال معرفی شد: گلکسی اس 8. سامسونگ با این دستگاه طراحی خود را کاملاً تجدید کرد.

ارتباطات محوری اساسی برای توسعه جامعه بوده است، زیرا امکان بقا و تعامل بین فرهنگی را فراهم کرده است. بنابراین توسعه کانال های ارتباطی یکی از اولویت های بشریت بوده است. با بهره گیری از فناوری و نوآوری، انسان در تکامل تلفن های همراه پیشرفت کرده است.

توسعه تلفن‌ها به حدی پیش رفته است که امروزه ما نه تنها از طریق تماس یا پیام ارتباط برقرار می‌کنیم، زیرا عناصر غیرکلامی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها یا حتی ایموجی‌ها، استیکرها و GIF‌ها بخشی از زبان روزمره ما هستند.

اما برای اینکه این عناصر به زندگی روزمره ما برسند، نوآوری و توسعه در فناوری‌هایی مانند پردازنده‌های فوق سریع، صفحه‌نمایش‌های مقاوم با کیفیت تصویر بالا، باتری‌های بادوام بیشتر و دوربین‌های با وضوح بالا مورد نیاز بود. نمونه ای از آن خانواده گلکسی اس سامسونگ است که با نوآوری های انقلابی خود به حماسی ترین سری این برند تبدیل شد.

از این رو یادآور می‌شویم که چه چیزی هر یک از اعضای این خانواده بزرگ را که اول فوریه امسال عضو جدید خود را معرفی می‌کند، خاص کرده است:

گلکسی اس: پیشگام

در سال 2010، گلکسی اس اولین دستگاه از این خانواده بود که به لطف عملکرد سخت افزاری خود به شهرت رسید. لیست ویژگی های آن شامل نمایشگر فوق العاده 4 اینچی Super Amoled بود که به گوشی کمک کرد تا از اکثر رقبای خود با استفاده از سیستم عامل اندروید پیشی بگیرد. این سیر سپری شده برای سامسونگ از قدیم تا به امروز در گوشی های تلفن همراه شروع یک شاهکار بود

 

گلکسی اس 2: “شاهکار”

با پردازنده دو هسته ای، S2 عملکرد فوق العاده ای را ارائه کرد. مجهز به زمان واکنش بسیار سریعتر، سیستم عامل بهینه شده و صفحه نمایش بزرگتر 4.2 اینچی Super AMOLED Plus. گلکسی اس 2 تضمین کرد که کل طیف دستگاه های گلکسی به رسمیت شناخته می شوند. علاوه بر این، با فراتر از انتظارات، به موفقیت شرکت کمک کرد و سامسونگ را به عنوان تولید کننده پیشرو گوشی های هوشمند در جهان در سال 2011 معرفی کرد.

‏Galaxy S3: تثبیت موفقیت

گلکسی اس 3 اولین گوشی هوشمندی بود که دستگاه های گلکسی اس را به دلیل طراحی زیبا و با تاکید ویژه بر بهبود تجربه کاربری و نه فقط عملکرد سخت افزاری متمایز کرد. پس از راه اندازی، حجم فروش سامسونگ به شدت افزایش یافت و رکورد فروش جدیدی به ثبت رسید: 30 میلیون دستگاه در 5 ماه.

مزایای خرید ایفون

گلکسی اس 4: شکستن رکوردها

سامسونگ با صفحه نمایش 5 اینچی Full HD Super AMOLED و عمر باتری بیشتر، گلکسی اس 4 را حتی باریکتر و سبک تر (7.9 میلی متر و 130 گرم) کرده است، علاوه بر آن ویژگی های منحصر به فردش برای بهبود زندگی کاربران متمایز است. فروش S4 تنها در یک ماه نزدیک به 10 میلیون دستگاه بود.

‏Galaxy S5: عصر نوآوری

این گوشی هوشمند مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را ارائه می‌کند: بهبودهایی در دوربین 16 مگاپیکسلی، عمر باتری، اسکنر اثر انگشت، مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، و نمایشگر ضربان قلب سازگار با دستگاه‌های پوشیدنی. برای اولین بار، دستگاه گلکسی اس در 125 کشور جهان راه اندازی شد.

گلکسی اس 6: فلسفه طراحی جدید

گلکسی اس 6 به دلیل ارائه دو نسخه (گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج) با تغییرات طراحی متمایز بود که قابل توجه ترین ویژگی آن درج صفحه نمایش لبه است. گلکسی اس 6 اولین دستگاه سری S بود که مهر و موم شد، که مقاومت آن را بهبود بخشید و دو ماده نازک و متفاوت – فلز و شیشه را ترکیب کرد. در مورد S6 edge، صفحه نمایش منحنی دوگانه انقلابی را ارائه می دهد که راحتی را به حداکثر می رساند. این اولین دستگاه در خانواده بود که دارای شارژ بی سیم بود.

گلکسی اس 7: برنده خانواده

گلکسی اس 7 اج توسط شرکت GSMA به عنوان بهترین گوشی هوشمند 2016 در رده بهترین تجهیزات و دستگاه های موبایل در جوایز جهانی موبایل که در کنگره جهانی موبایل 2017 برگزار شد، شناخته شد. دیافراگم لنز 1.7، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با گواهی درجه حفاظت IP68، فناوری شارژ سریع سیمی و بی سیم، سینی سیم کارت هیبریدی و تفاوت در طراحی و اندازه دو نسخه آن.

گلکسی اس 8: ورود بیکسبی

در سال 2017، سامسونگ گلکسی اس 8 را به جهانیان معرفی کرد، دستگاهی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند صفحه نمایش بی‌نهایت که تجربه ویدیو و مرور را بهبود بخشید. امکان تبدیل دستگاه به رایانه با Samsung DeX، لوازم جانبی که به کاربران امکان ویرایش اسناد، مرور اینترنت، تماشای فیلم ها و پاسخ به پیام ها را می دهد. و ادغام دستیار Bixby که امکان انجام وظایف با استفاده از دوربین یا صفحه کلید را در اختیار کاربر قرار می دهد.

گلکسی اس 9: تصویرسازی مجدد از عکاسی

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس با پیشرفته ترین دوربین این شرکت تا به امروز، یک تجربه سرگرمی پیشرفته را ارائه می دهند. این دستگاه دارای یک دیافراگم دوگانه بود که یک دوربین خلاقانه در نور کم، قابلیت‌های فیلمبرداری Super Slow-Mo و Emoji AR سفارشی را ارائه می‌کرد، ویژگی‌هایی که برای انطباق و ایجاد راه‌های ارتباط افراد آسان‌تر، شهودی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر طراحی شده‌اند. علاوه بر صدای فراگیر بلندگوهای قدرتمند تنظیم شده توسط AKG، صدایی که توسط Dolby Atmos پشتیبانی می‌شود و صفحه‌نمایش بی‌نهایت لبه‌به لبه پیشرفته. آنها همچنین برای اولین بار برنامه SmartThings را ارائه کردند که خدمات موجود اینترنت اشیا سامسونگ را در یک تجربه واحد و هوشمند گرد هم می آورد.

تبلت جدید Flex Hybrid

گلکسی اس 10: ورود خانواده ها بر اساس سری

گلکسی اس 10 حاصل 10 سال نوآوری خانواده گلکسی بود که در 3 نسخه با نوآوری در صفحه نمایش، دوربین، عملکرد و باتری به بازار آمد. از جمله ویژگی های اصلی آن می توان به دوربین سه گانه پشتی، فوق العاده ثابت، امکان ضبط با کیفیت 4K و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک اشاره کرد. خانواده S10 اولین شرکتی بود که گواهی HDR10+ را دریافت کرد که رنگ‌های روشن‌تر و واقعی‌تر را تضمین می‌کند، حتی زمانی که کاربر نور خورشید را روی صفحه نمایش دریافت می‌کند.

گلکسی اس 20: 5G

با 5G، دهه جدیدی از نوآوری تلفن همراه آغاز شد، بنابراین همه دستگاه‌های سری گلکسی S20 (Galaxy S20، Galaxy S20+ و Galaxy S20 Ultra) به فناوری 5G مجهز شدند. این خط از دستگاه‌ها یک سیستم دوربین کاملاً جدید را معرفی کردند که با هوش مصنوعی و با بزرگترین سنسور تصویر تا به امروز طراحی شده است تا بهترین را در هر تصویر نشان دهد. امکان ساخت ویدیوهای 8K را داشت. برای آن سال، اولین بار بود که یک نسخه Ultra گنجانده شد.

Galaxy S21: سازندگان محتوا

خانواده گلکسی S21 برای سازندگان محتوا طراحی شده است که شروع به تسلط بر شبکه های اجتماعی کردند. این مجموعه شامل یک دوربین با کیفیت حرفه‌ای است که می‌تواند خود را به روش‌های مختلفی بیان کند: ضبط 8K، زوم فضایی، تک‌برداشت، سوپر ثابت، حالت آهسته -Mo، حالت پرتره و حالت شب. علاوه بر این، با حالت کارگردان، لنزی را که می‌خواهید با آن ضبط کنید، در حین گرفتن عکس انتخاب می‌کنید. یکی از نکات برجسته طراحی Contour Cut آن بود که ماژول دوربین را در قاب تلفن همراه ادغام می کند و ظاهری زیبا به دست می آورد.

گلکسی S22: صاحبان شب

سری Galaxy S22 – متشکل از S22 Ultra، S22+ و S22 – برای کسانی ساخته شده است که می‌خواهند دستگاه‌هایی خلاقیت خود را به سطح دیگری ببرند، بدون اینکه قدرت و عملکرد را به خطر بیندازند تا هر لحظه را منحصر به فرد کنند و تجربه‌های سطح بعدی را ارائه دهند. دارای دوربین هایی است که برای ثبت تصاویر روشن و واضح در شب طراحی شده است. مفهوم جدید Nightography این دستگاه ها به شما امکان می دهد بدون توجه به شرایط نوری، فیلم ها و عکس های شبانه را دریافت کنید. این اولین باری است که یک دستگاه سری S میراث Note را به ارث می برد، با ویژگی S Pen که در بدنه S22 Ultra گنجانده شده است و طراحی آن را از برادران سری خود متمایز می کند. علاوه بر این، آنها دارای پردازنده 4 نانومتری، کوچکترین و سریعترین تراشه در تاریخ هستند که حداکثر کارایی را در بازی ها و کارهای سنگین و همچنین بزرگترین ظرفیت حافظه رم و حافظه داخلی فراهم می کند.

 سخن پایانی

در این نقاله شما عزیزان را با شیر تکاملی سامسونگ از قدیم به امروز آشنا کردیم.ما در حال تعیین استانداردهای جدید برای آنچه حماسی است. بنابراین، سری جدید گلکسی اس مظهر چگونگی تعریف تجربه برتر نهایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =