تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل

هوش مصنوعی همچنان هر بازاری را که دست می‌گیرد، متحول می‌کند. و حتی بیشتر از آن اگر شامل فروش باشد. در مورد رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند، گارتنر پیش بینی می کند که هوش مصنوعی فروش هر دو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به طور خاص، آنها از 29 میلیون دستگاه به دست آمده توسط این دسته ها در سال 2023 به 295 میلیون دستگاه خواهند رسید که به گفته شرکت مشاور، در سال 2924 فروخته خواهد شد. در ادامه مقاله قصد داریم تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل

تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل

به طور خاص، گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی Generative که با قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی شده‌اند، امکان ادغام یکپارچه و اجرای کارآمد عملکردها و برنامه‌های کاربردی بر اساس فناوری مذکور را در تلفن همراه فراهم می‌کنند.

Ranjit Atwal، تحلیلگر ارشد در Gartner گفت: «پذیرش سریع قابلیت‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌ها در نهایت به یک نیاز استاندارد برای ارائه‌دهندگان فناوری تبدیل خواهد شد.

با تجزیه نتایج، موسسه مشاوره تخمین می زند که تا پایان سال 2024، 240 میلیون گوشی هوشمند با هوش مصنوعی Generative و 54.5 میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی به فروش می رسد. این 22 درصد از گوشی های هوشمند پایه و پریمیوم و 22 درصد از کل رایانه های شخصی در سال 2024 را تشکیل می دهد.

به همین ترتیب، این مشاور انتظار ندارد که ادغام هوش مصنوعی در رایانه های شخصی هزینه های کاربر نهایی را فراتر از افزایش قیمت مورد انتظار افزایش دهد. خریداران دستگاه های تجاری دلایل قانع کننده ای برای سرمایه گذاری می خواهند. با این حال، تولیدکنندگان نرم‌افزار زمان می‌برند تا از قدرت هوش مصنوعی در دستگاه‌ها استفاده کنند و به وضوح بیشترین مزایای آن را نشان دهند.

جدیدترین پرچم دار گوشی آنر

باید در نظر داشت که بازار رایانه های شخصی در سه ماهه چهارم سال 2023 پس از هشت فصل کاهش متوالی دوباره رشد کرد. به همین دلیل است که گارتنر تخمین می‌زند که کل فروش رایانه‌های شخصی در سال 2024 به 250.4 میلیون دستگاه افزایش می‌یابد که 3.5 درصد بیشتر از سال 2023 است. نفی برخی از اثرات منفی یک محیط مخرب اجتماعی-اقتصادی.

تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل برای سال ۲۰۲۴

تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل

تا آنجا که به بازار مصرف مربوط می شود و مانند رایانه های شخصی هوش مصنوعی، طبق گفته گارتنر، گوشی های هوشمند نسل AI تا سال 2027 تقاضا را افزایش نخواهند داد. “پیشرفت های گوشی های هوشمند تجربیات کنونی را با دوربین ها و یکپارچه سازی صدا تکامل می دهد، اما این قابلیت ها توسط کاربران به جای نمایش عملکردهای جدید پیشگامانه مورد انتظار است…”

پیشرفت‌های گوشی‌های هوشمند تجربیات کنونی با دوربین‌ها و یکپارچه‌سازی صدا را تکامل می‌دهند، اما این قابلیت‌ها توسط کاربران به‌جای نمایش عملکردهای جدید پیشگامانه انتظار می‌رود. Atwal ادامه می دهد: «کاربران همان انتظارات را از عملکرد AI Gen در گوشی هوشمند خود دارند.

کاتالیزور تغییرات دگرگون کننده در تجربه کاربر در پیشرفت نسخه های کوچکتر مدل های زبان بزرگ (LLM) است که به طور خاص برای گوشی های هوشمند طراحی شده اند. این تکامل تلفن‌های هوشمند را به همراهان بصری‌تری تبدیل می‌کند که قادر به درک و پاسخگویی به زبان انسان و نشانه‌های بصری هستند و تجربه کلی کاربر را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می‌دهد.

به همین ترتیب، در مورد بازار، باید به خاطر داشت که سه ماهه اول رشد خود را در سه ماهه چهارم پس از 9 فصل متوالی کاهش به ثبت رساند. پیش بینی می شود در سال 2024، فروش جهانی 4.2 درصد افزایش یابد و مجموعاً 1.2 میلیارد واحد در سال به سال افزایش یابد. مدیر تحلیلگر گارتنر در پایان می گوید: “ما نباید رشد فروش گوشی های هوشمند را به عنوان یک بهبود کامل تفسیر کنیم. دقیق تر است که آن را تثبیت سطح پایین تر واحدها بدانیم که تقریباً 60 میلیون کمتر از سال 2022 هستند.” .

قیمت گوشی های ورتو ۲۰۲۲

تجزیه و تحلیل تاثیر هوش مصنوعی بر بازار موبایل

انتظار می‌رود در سال‌های آینده، بازار هوش مصنوعی موبایل CAGR 28.65 درصدی را ثبت کند. دستیاران مجازی و ربات‌ها در آینده نزدیک گسترده‌تر و باهوش‌تر خواهند شد و کارمندان را از کارهای یکنواختی مانند پاسخ دادن به سؤالات ساده یا انجام کارهای معمولی رها می‌کنند. در مورد دستیارها، آمازون قبلاً خرید الکسا و کمک‌های مجازی بیشتری را معرفی کرده است که هر کدام برای انجام طیف خاصی از وظایف برای آسان‌تر کردن زندگی برنامه‌ریزی شده‌اند.

افزایش محاسبات شناختی و تعداد فزاینده برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بازار را هدایت می کند. با فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ML، سیستم‌های محاسباتی شناختی می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را ببینند، بینش‌ها را بیابند و از این بینش‌ها برای یادگیری و بهبود استفاده کنند. راه حل های شناختی توسط صنایع و سازمان های بیشتری برای بهبود عملیات خود مانند حجم داده ها، تولید اطلاعات، برنامه ریزی اقدام و مدیریت استفاده می شود و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد. هوش مصنوعی (AI) در صنعت فناوری اطلاعات در صنایع مختلف کاربر نهایی در سراسر جهان نفوذ کرده و آن را مختل کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما عزیزان را با تاثیر هوش مصنوعی در بازار موبایل آشنا کنیم. هوش مصنوعی منجر به پیشرفت های قابل توجهی برای شرکت ها و مشتریان آنها می شود. با هجوم پیشرفت‌های فناوری مانند کمک مجازی، ماشین‌های خودران، ربات‌های گفتگو و غیره، انتظار می‌رود هوش مصنوعی نحوه استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را مختل کند. ماشینی که با درجه ای از خودمختاری کار می کند، به نوعی نیاز دارد که بتواند محیط خود را درک کند. مهمترین چیزهایی که در حال رشد بازار هستند، افزایش کاربردهای هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مختلف کاربر نهایی و افزایش تقاضا برای محاسبات شناختی و اتوماسیون است.

مزایای اسمارت واچ یا ساعت هوشمند

علاوه بر این، افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه در زندگی روزمره خود مانند محل کار، مدرسه و برای استفاده شخصی استفاده می کنند. این امر اهمیت خودکارسازی این دستگاه ها را بیشتر می کند تا نیازی به کمک انسانی نداشته باشند. با دیجیتالی شدن، اتکا به دستگاه های تلفن همراه روندهای BYOD را در محل کار افزایش می دهد و باعث افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه می شود.

علاوه بر این، افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای تصمیم گیری های مهم به دلیل افزایش اتکا به این دستگاه ها، نیاز به هوش مصنوعی در این دستگاه ها را برای تصمیم گیری خودکار بیشتر تحریک می کند. علاوه بر این، رشد دستگاه‌های متصل به دلیل اینترنت اشیا، نیاز به کنترل با کمک هوش مصنوعی این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد. بازار همچنین در حال رشد است زیرا افراد بیشتری به دنبال پردازنده و چیپ‌ست در این دستگاه‌ها هستند که بتوانند هوش مصنوعی را مدیریت کنند.

این به این دلیل است که قرار دادن هوش مصنوعی در یک دستگاه تلفن همراه مهم ترین چیز در مورد ادغام این فناوری در چیپست ها است. ظهور COVID-19 فرصت های عظیمی برای رشد بازار هوش مصنوعی موبایل در سراسر جهان ایجاد کرد. استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در سیستم های مراقبت های بهداشتی و خودتشخیصی باعث افزایش تقاضای بازار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =